A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 878
82 457
113
Próbáljátok már egy kicsit jobban belőni, hogy melyik topiknak mi a témája. Ezen a lapon a 20 hozzászólásból csak 1 tartozik a topik témájához.
Van a poénkodásnak egy szintje, amit már lehet hogy inkább a Humor topikba kellene írni a haditechnikai rész helyett. Mást meg inkább a [Biztpol]Magyarország topikba. Használjátok az "Idézet" funkciót és keressétek meg a hozzászólásotoknak megfelelő topikot. Az emberek többsége a haditechnikai témák miatt jár ide már 15 éve...
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
meg kérdeztem benfentes haverom honvédségnél hogy mi a szitu


Tényleg az van hogy Maróth és Korom összeveszett

Maróth 300 t-72-es akart venni majd felújítani

Korom inkább lynx alapon akart 140 mm-es lövegeket

Nem tudtak megegyezni , csak egy maradhatott
Ez helyből marhaság. A bennfentesed nem eléggé bennfentes. Szóba sem került T-72 még pletyka szintjén sem. Haderő korszerűsítés van, nem pedig szargányolás. Elnézést, ha durva voltam.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 638
97 913
113
Érdekes, hogy Ruszin Romulusz pont a hunánpolitikáért felelős helyettes államtitkár volt a HM-ben. Pont ezzel indokolta Benkő a váltást.
Azt már biztosan kijelenthetjük, hogy Korom nem váratlanul mondott le, Benkő készült rá. Vagy előre közös megegyezéssel megbeszélték vagy Koromot állították kész tények elé.
 
  • Tetszik
Reactions: Brácsa and Blitz97

éber

Well-Known Member
2020. december 15.
781
2 301
93
A rábás sztorit szerintem lassan el lehet engedni. A Rheinmetall-lal való megállapodások gyakorlatilag lefedték az ST teljes portfólióját (kivéve a Broncót, de nem arról tárgyaltak, lol), nincs értelme államilag támogatni két egymással konkuráló terméket a nemzetközi piacon, rendszeresítésre pedig a redundancia és az átjárhatóság hiánya miatt tuti nem kerül sor. Szijjártó csak villantani akart azzal, hogy belekóstol a hadiipari sztoriba, de van egy nála nagyobb játékos a pályán, aki sorra gurítja be a csilliárdos bizniszeket. Nem véletlen, hogy Orbán elkezdett most ezzel a hadiipari témával házalni a nemzetközi piacon.

Amúgy is, sokkal egyszerűbb egy új céget, új üzemet csinálni az ilyen dolgoknak, mint megpróbálni szingapúri harcjárművek gyártásával megmenteni egy évtizedek óta haldokló vállalatot. Nagyon meglepődnék, ha ebből a rábás történetből bármi lenne a közeljövőben.
Jaaaj,dehogy is.
A rábában nagy átalakítások vannak,struktúrális és technológiai szinten is.
A problémák nem abból adódtak hogy nem tudnak teherautót gyártani,hanem abból,hogy a Rába egy koncepció szerint tudatosan elindult egy úton,ami sikeres,és egyre jobban be érik az üzleti számítás. Nevezetesen hogy regionális multivá váljon a futómű üzletágban,Kf-területen és gyártásban is. Az országúti teherautó piac kiszolgálására,másrészt a mezőgazdasági szegmensre építenek. Jelenleg már az eu-ban 30% körüli a piaci részesedésük. Nekik nem illeszkedik a távlati céljaikba a gépjárműgyártás. Bevételük 90%-a exportból származik,és nagyobb részt nem a keleti oldalról! De ez nem jelenti azt,hogy ne fejlesszen és gyártson futóművet és hajtásláncot egy hazai projekthez.
Szép csendben az elmúlt hetekben Pintér István is elköszönt.
Teljesen nyereséges. Meglehet nézni a EBITDA adatait is,vagy a zárási számokat.
Tavaly helyezték üzembe a vadi új világszínvonalú új Schuler kovács sort is. 4 év alatt közel 10 Milliárdot költöttek technológiai fejlesztésekre.
A legnagyobb vevője a Scani,Volvó,John Deer,Claas,Marmon-Herrington,Dana,Isuzu,Meritor,az Orosz föderációról még nem is beszéltem. A régióban semmilyen vetélytársa nincs. De még az EU-ban sem nagyon! Pl-ul minden harmadik Scania már Rába futóművel épül,ezt nem sokan tudják...
Az idei évük pedig brutálisan indul ami a rendelés állományt illeti.
A Katonai vonalról pedig annyit,hogy az RM-nek idén is meg az elmúlt években is stabil rendelés állománya volt ott,bizonyos komponensek vonalán.
Az átszervezés nem véletlenül történt meg,a Rába Jármű Kft kizárólag deklaráltan csak KATONAI tevékenységet végez 2021-től.
Amit ezzel a kis összefoglalóval vázolni akartam az az,hogy a jövőbeni 8x8 asunk és még a lynx fémszerkezeteit is,a futóművet,alvázat,és hajtáslánc bizonyos elemeit is a Rába gyárthatja le a jövőben,mert minden adottsága meg van ehhez,egy ilyen gyártókapacitást nem fog nélkülözni a Z 2026-program. És nem is tud kiépíteni... Az a jövőbeni harcjárműgyár,ami épülni fog,az csak SZEREL,nem fog gyártani semmi főegységet. Ezt kell megérteni.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 328
4 537
113
Jaaaj,dehogy is.
A rábában nagy átalakítások vannak,struktúrális és technológiai szinten is.
A problémák nem abból adódtak hogy nem tudnak teherautót gyártani,hanem abból,hogy a Rába egy koncepció szerint tudatosan elindult egy úton,ami sikeres,és egyre jobban be érik az üzleti számítás. Nevezetesen hogy regionális multivá váljon a futómű üzletágban,Kf-területen és gyártásban is. Az országúti teherautó piac kiszolgálására,másrészt a mezőgazdasági szegmensre építenek. Jelenleg már az eu-ban 30% körüli a piaci részesedésük. Nekik nem illeszkedik a távlati céljaikba a gépjárműgyártás. Bevételük 90%-a exportból származik,és nagyobb részt nem a keleti oldalról! De ez nem jelenti azt,hogy ne fejlesszen és gyártson futóművet és hajtásláncot egy hazai projekthez.
Szép csendben az elmúlt hetekben Pintér István is elköszönt.
Teljesen nyereséges. Meglehet nézni a EBITDA adatait is,vagy a zárási számokat.
Tavaly helyezték üzembe a vadi új világszínvonalú új Schuler kovács sort is. 4 év alatt közel 10 Milliárdot költöttek technológiai fejlesztésekre.
A legnagyobb vevője a Scani,Volvó,John Deer,Claas,Marmon-Herrington,Dana,Isuzu,Meritor,az Orosz föderációról még nem is beszéltem. A régióban semmilyen vetélytársa nincs. De még az EU-ban sem nagyon! Pl-ul minden harmadik Scania már Rába futóművel épül,ezt nem sokan tudják...
Az idei évük pedig brutálisan indul ami a rendelés állományt illeti.
A Katonai vonalról pedig annyit,hogy az RM-nek idén is meg az elmúlt években is stabil rendelés állománya volt ott,bizonyos komponensek vonalán.
Az átszervezés nem véletlenül történt meg,a Rába Jármű Kft kizárólag deklaráltan csak KATONAI tevékenységet végez 2021-től.
Amit ezzel a kis összefoglalóval vázolni akartam az az,hogy a jövőbeni 8x8 asunk és még a lynx fémszerkezeteit is,a futóművet,alvázat,és hajtáslánc bizonyos elemeit is a Rába gyárthatja le a jövőben,mert minden adottsága meg van ehhez,egy ilyen gyártókapacitást nem fog nélkülözni a Z 2026-program. És nem is tud kiépíteni... Az a jövőbeni harcjárműgyár,ami épülni fog,az csak SZEREL,nem fog gyártani semmi főegységet. Ezt kell megérteni.
A Rábás történet elengedésén szerintem ő azt értette, hogy a Rába nem fog járművet gyártani. Vagyis a H család el lett engedve, nem lesz helyette MAN gyártás, sem pedig Bronco vagy más.
Ez nem mond ellent annak amit te mondasz igazándiból.
Azért vegyük figyelembe, hogy a Rába Jármű kizárólag katonai tevékenysége jelenleg a szervíz. Magyarán javítás és tartalék alkatrész szállítás.
Ettől még nem lett elengedve a cég, csupán realizálva lett a tény hogy a vállalat egy sikeres alkatrész beszállító, jelentős piaci részesedéssel a futóművek piacán, de nem sikeres jármű gyártó. A feladat az hogy legyen még legalább 2-3 olyan termék melyben legalább ennyire sikeres lehet a vállalat, és akkor lehet belőle egy lokális multi. Én akvizíciókat várok. Remélhetőleg sikerül a jelentős ingatlan vagyon mihamarabb értékesíteni és a bejövő pénzt jól befektetni. Ettől még szállíthat be a zalai vagy kaposvári gyárba futómű vagy egyébb alkatrészeket, és remélhetőleg be tud kapcsolódni a kutatás fejlesztésbe. De én önálló jármű gyártást nem látok. Az már a RM Hungary feladata.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 638
97 913
113
A Rábás történet elengedésén szerintem ő azt értette, hogy a Rába nem fog járművet gyártani. Vagyis a H család el lett engedve, nem lesz helyette MAN gyártás, sem pedig Bronco vagy más.
Ez nem mond ellent annak amit te mondasz igazándiból.
Azért vegyük figyelembe, hogy a Rába Jármű kizárólag katonai tevékenysége jelenleg a szervíz. Magyarán javítás és tartalék alkatrész szállítás.
Ettől még nem lett elengedve a cég, csupán realizálva lett a tény hogy a vállalat egy sikeres alkatrész beszállító, jelentős piaci részesedéssel a futóművek piacán, de nem sikeres jármű gyártó. A feladat az hogy legyen még legalább 2-3 olyan termék melyben legalább ennyire sikeres lehet a vállalat, és akkor lehet belőle egy lokális multi. Én akvizíciókat várok. Remélhetőleg sikerül a jelentős ingatlan vagyon mihamarabb értékesíteni és a bejövő pénzt jól befektetni. Ettől még szállíthat be a zalai vagy kaposvári gyárba futómű vagy egyébb alkatrészeket, és remélhetőleg be tud kapcsolódni a kutatás fejlesztésbe. De én önálló jármű gyártást nem látok. Az már a RM Hungary feladata.
Lehet jól kapargatod. De a Rába is kerülhet az RM Hungary alá.

3.rész
A Lynxnél és egyéb itthon tervezett eszközöknél feltétel, hogy a jármű autonóm módon is tudjon működni. A kormányzás és a hajtáslánc-iranyitas elektronikus, nincs mechanikus kapcsolat. Bevetésekkor egy autonóm irányítású Lynx hatalmas előny. Olyan járművet küldünk műveleti területre amely képes magától eljutni bármilyen harcterületre és ott autonóm módon kezelni a fegyverzetét.
Ezt a fejlesztést segíti a ZalaZone. A városrész tesztelés adott, épül most hozzá off road pálya is.

Információ hasznosítása
Mind a járművek, mind a digitális katonák gyűjtenek adatokat. Ezt mesterséges intelligenciával feldolgozzák és ez generál egy új kimenetet, hogyan alakulnak az események.

Szenzor klaszter
Radarrendszerek készülnek. Először összeszerelés lesz, a kutatás beindítása később történik.

Oktatás
Bizonyos szakokon lesz katonai specializáció. Gépész, villamos, vegyészmérnök, mechatronika szakokon. Mérnöki képzettség katonai műszaki ismeretekkel. Mesterképzés, doktori iskola is ráépíthető.
Budapesti Műszaki Egyetem, Óbudai Egyetem, Debreceni Egyetem.

Klasztereken belüli szinergia
A cégek irányítása egy klaszteren belül egységes lesz az optimális együttműködés és az azonos tudás és beszállítói bázis használata miatt. Pl. járműipari klaszter. Zala, Kapos, Győr ( helló Rába!! :cool:)
@Green Leader a kedvemért ne engedd el a Rábás sztorit. :D
Szal a Rába is csatlakozik az RM Hungaryhez??? Izgi ha így lesz...

Folyt kövi 3
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 328
4 537
113
Lehet jól kapargatod. De a Rába is kerülhet az RM Hungary alá.
Akármi is megtörténhet
Én azért fenntartásokkal kezelem ezeket a cikkeket, ismervén a hazai újságírás színvonalát, valamint Palkovics is esett már költői túlzásokba. Szóval ki tudja mit akart ő valójában mondani, vagy egyáltalán hogyan sikerült közvetíteni a mondanivalóját.
Azért magamban azt gondolom hogy a Rába RM Hungaryba való integrálás lenne a cél nem a Csaba Metál vette volna át a vezetést, hanem jött volna eg új vezér Németországból. Nem fejteném itt ki bővebben de szerintem nagyon jó lehetőségek vannak a Rábában. Valami hasonló utat gondolok mint a Masterplast akvizíció:


A saját alapanyag ellátás mellett gyakorlatilag egy új üzletágat épít fel a cég
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 161
113
Ennen szerintem azért van itt a helye, mert nem csak a H145M-eket érintő fontos infó van benne, és Zord gyakorlatilag belsősnek számit.
A cikk utolsó mondatati:
A HForce-koncepciónak megfelelően a fejlesztésben Németországban sincs megállás. November végén Donauwörthben először fotózták le szpotterek a cég tesztelésre használt egyik gépét, a D–HMBE lajstromút Rafael Spike ER II-es nagy hatótávolságú irányított páncéltörő rakéták konténereivel. A repüléskövető oldalak tanúsága szerint néhány nap múlva ugyanez a példány északra repült s Cellébe települt, ahol aztán a környékbeli gyakorló- és lőterek (Bergen) felett hajtott végre repüléseket, ami akár összefüggésben állhat a fegyverintegrációs tesztkampánnyal. Ennek pedig köze lehet a Bundeswehr mintegy 60 darabos, HForce-szal felszerelt H145M-re vonatkozó követelményéhez, melyre a jelek szerint megrendelés még nem született, de az előkészületei már zajlanak. A honvédség számára ez is fontos fejlemény, hiszen a Spike rakétacsalád jövőbeli hazai rendszeresítése igencsak valószínű. Míg a H145M-ekre a már említett 8–10 kilométer hatótávolságú ER II-es változat mehetne, a Lynx gyalogsági harcjárművek a 4–5,5 kilométeres LR II-es változat indítóival fognak rendelkezni.
A cikk jó, érdemes az egészet elolvasni!
Akkor az itt már jól sejtett Spike leosztás fog összejönni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 878
82 457
113
A cikk jó, érdemes az egészet elolvasni!
Akkor az itt már jól sejtett Spike leosztás fog összejönni.
A cikk az áprilisi Aeromagazinban jelent meg. Az újság megjelenésekor már téma volt itt a fórumon Spike ER2/LR2-re vonatkozó rész, hogy minden külföldi típusismertetőben ez szerepelt eddig is.
 

Watson

Active Member
2020. október 27.
130
57
28
Jaaaj,dehogy is.
A rábában nagy átalakítások vannak,struktúrális és technológiai szinten is.
A problémák nem abból adódtak hogy nem tudnak teherautót gyártani,hanem abból,hogy a Rába egy koncepció szerint tudatosan elindult egy úton,ami sikeres,és egyre jobban be érik az üzleti számítás. Nevezetesen hogy regionális multivá váljon a futómű üzletágban,Kf-területen és gyártásban is. Az országúti teherautó piac kiszolgálására,másrészt a mezőgazdasági szegmensre építenek. Jelenleg már az eu-ban 30% körüli a piaci részesedésük. Nekik nem illeszkedik a távlati céljaikba a gépjárműgyártás. Bevételük 90%-a exportból származik,és nagyobb részt nem a keleti oldalról! De ez nem jelenti azt,hogy ne fejlesszen és gyártson futóművet és hajtásláncot egy hazai projekthez.
Szép csendben az elmúlt hetekben Pintér István is elköszönt.
Teljesen nyereséges. Meglehet nézni a EBITDA adatait is,vagy a zárási számokat.
Tavaly helyezték üzembe a vadi új világszínvonalú új Schuler kovács sort is. 4 év alatt közel 10 Milliárdot költöttek technológiai fejlesztésekre.
A legnagyobb vevője a Scani,Volvó,John Deer,Claas,Marmon-Herrington,Dana,Isuzu,Meritor,az Orosz föderációról még nem is beszéltem. A régióban semmilyen vetélytársa nincs. De még az EU-ban sem nagyon! Pl-ul minden harmadik Scania már Rába futóművel épül,ezt nem sokan tudják...
Az idei évük pedig brutálisan indul ami a rendelés állományt illeti.
A Katonai vonalról pedig annyit,hogy az RM-nek idén is meg az elmúlt években is stabil rendelés állománya volt ott,bizonyos komponensek vonalán.
Az átszervezés nem véletlenül történt meg,a Rába Jármű Kft kizárólag deklaráltan csak KATONAI tevékenységet végez 2021-től.
Amit ezzel a kis összefoglalóval vázolni akartam az az,hogy a jövőbeni 8x8 asunk és még a lynx fémszerkezeteit is,a futóművet,alvázat,és hajtáslánc bizonyos elemeit is a Rába gyárthatja le a jövőben,mert minden adottsága meg van ehhez,egy ilyen gyártókapacitást nem fog nélkülözni a Z 2026-program. És nem is tud kiépíteni... Az a jövőbeni harcjárműgyár,ami épülni fog,az csak SZEREL,nem fog gyártani semmi főegységet. Ezt kell megérteni
Akármi is megtörténhet
Én azért fenntartásokkal kezelem ezeket a cikkeket, ismervén a hazai újságírás színvonalát, valamint Palkovics is esett már költői túlzásokba. Szóval ki tudja mit akart ő valójában mondani, vagy egyáltalán hogyan sikerült közvetíteni a mondanivalóját.
Azért magamban azt gondolom hogy a Rába RM Hungaryba való integrálás lenne a cél nem a Csaba Metál vette volna át a vezetést, hanem jött volna eg új vezér Németországból. Nem fejteném itt ki bővebben de szerintem nagyon jó lehetőségek vannak a Rábában. Valami hasonló utat gondolok mint a Masterplast akvizíció:


A saját alapanyag ellátás mellett gyakorlatilag egy új üzletágat épít fel a cég
nagyobb a valószínűsége egy önálló Rába vonalnak. Azt nem zárnám ki hogy az alapítvány után a RM is kap 10 % ot CSM a piacon összeszedhetett 5 % körülit. A 8x8 témában ki, mi jöhet szóba ?