A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 948
7 722
113
PR-Hungary.jpg


Embraer Opens an Office in Hungary


mennyire esélyes hogy több rámpást akarnak ? most benkő felhozta inforádión a repülőgépeknél hogy hiányoztak az afganisztáni mentésnél , és jó lett volna ha van ( opcioként mintha lett volna hogy 5-t tudnának szállítani , de lehet az csak valaki beböfögte random )

Simán lehet hogy a közel jövőben egyre több destabilázó országból kell menteni embert , who knows
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 038
38 415
113
Simán lehet hogy a közel jövőben egyre több destabilázó országból kell menteni embert , who knows
Arra ott vannak a "nem kormánygép" Airbuszok és Falconok - civil gépekkel olcsóbb az ilyet megoldani. Van is egy állami tulajdonú Airbus a WizzAir szolgálatában, ami "besorozható" ha kell.

EAW&C gépek Embraer alapon esélyesebbek, mint további KC-390 szállítógépek. Esetleg regionális utaszállítók/business jetek - szigorúan "nem kormány gépnek". :)
 

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 948
7 722
113
Arra ott vannak a "nem kormánygép" Airbuszok és Falconok - civil gépekkel olcsóbb az ilyet megoldani. Van is egy állami tulajdonú Airbus a WizzAir szolgálatában, ami "besorozható" ha kell.

EAW&C gépek Embraer alapon esélyesebbek, mint további KC-390 szállítógépek. Esetleg regionális utaszállítók/business jetek - szigorúan "nem kormány gépnek". :)

Nem feltétlenül lesz rendesen kiépített reptér ... Szar/make shift repterekre nem száll le a wizz air
 
K

kamm

Guest
mennyire esélyes hogy több rámpást akarnak ? most benkő felhozta inforádión a repülőgépeknél hogy hiányoztak az afganisztáni mentésnél , és jó lett volna ha van ( opcioként mintha lett volna hogy 5-t tudnának szállítani , de lehet az csak valaki beböfögte random )

Simán lehet hogy a közel jövőben egyre több destabilázó országból kell menteni embert , who knows
Hat, eredetileg 3 lett volna, csak nem volt már annyira keret, kozben vettek a cargo gepet stb.
 
  • Tetszik
Reactions: honved and Aladeen

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 038
38 415
113
Nem feltétlenül lesz rendesen kiépített reptér ... Szar/make shift repterekre nem száll le a wizz air
Igen, ezért vettek 2 darab KC-390-est - kellenek ez a gépek. Pech, hogy még nem értek ide az "afgán kaladra", de szerintem bőven elég lesz ez a két gép a missziós feladatokra.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 951
123 553
113
Igen, ezért vettek 2 darab KC-390-est - kellenek ez a gépek. Pech, hogy még nem értek ide az "afgán kaladra", de szerintem bőven elég lesz ez a két gép a missziós feladatokra.
Szerinted mert nem értesz hozzá.
3 gép a hadrafoghatóság miat fontos
1 szervíz/1 feladatban /egy készenlétben lenne optimális.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Nem, Embraer megnyitón voltam. Majd ma ;)
Különben nekem a cikked kapcsán, meg persze korábbi meggyőződéseim alapján is elkezdett bizseregni az agyam úgy halánték környékén, hogy be fog jönni a @kamm -mal @SilvioD -vel közösen osztott agyszüleményünk a Aero-Embraer-SAAB háromszög, amiben szerepel a Gripen, az L39NG, valamint a KC-390-es, mint összekötő típusok.
A cikkedben nem említed a Gripent, de eléggé kézenfekvő lehetne, ha mondjuk az Embraer gyártásában lévő Gripen E/F kerülne beszerzésre, aminek ellentételezése így könnyebben megtörténhetne, ha már valamilyen gyártás kerülne hozzánk.
Érdekes lehet még, hogy az is elhangzott, hogy nem csak katonai gyartásról lehet szó, de civil vonal is beúszhat a képbe.
Mondjuk az tartósabb folyamatosabb megrendelésállományt generálna.
Csak én teszem hozzá, hogy gyulai felületkezelő üzem (nem Airbus) repertoárja nem kell, hogy kimerüljön a helikopter forgóalkatrészek gyártásában.

Szándékos volt, hogy az Aero-t és a NG-t is belekeverted a cikkbe?
Csak mert furcsa mód az Embraer megnyitó molinóján a KC390 mellet a SuperTucano feszített. Persze ez lehet, hogy csak design elem volt, de ezzel az erővel lehetett volna valamelyik civil típusuk is.

Eléggé ködösen volt szinte minden megfogalmazva a cikkedben (gondolom szándékosan), de van még egy dolog, amit jó lenne pontosítanod.
A kisgépes gyártás felmerülése egy igen relatív dolog.
Ugyanis ez takarhat:
- kisgépes civil utasszállítókat, és mondjuk ebből fejlesztett AEW&C gépeket (példaként P600)
Ez mondjuk húzóágazata az Embraernek (mármint a privát jet-ek, turbopropok)
  • katonai kisgép, azaz egyértelműen a SuperTucano
  • vagy UAV vonalon gondolkodjunk?
Mert az Embraer fejleszt már egy ideje egy MALE drónt, a Falcao-t. De megy ezzel párhuzamosan egy sugárhajtású harci drón fejlesztése is.

Az sem baj, ha neked sincs pontos infód, de talán a privát véleményed is érdekes lehet.

A P600 AEW&C-t különben azért írtam, mert ugye az egy elég új konstrukció, és nálunk visszatérő partner, az Elta biztosítja bele/rá az elektronikai hátteret, berendezéseket.
 
W

Wilson

Guest
Arra ott vannak a "nem kormánygép" Airbuszok és Falconok - civil gépekkel olcsóbb az ilyet megoldani. Van is egy állami tulajdonú Airbus a WizzAir szolgálatában, ami "besorozható" ha kell.

EAW&C gépek Embraer alapon esélyesebbek, mint további KC-390 szállítógépek. Esetleg regionális utaszállítók/business jetek - szigorúan "nem kormány gépnek". :)
Azért ez nem teljesen van így ugyanis pl nagyon nem mindegy ha egy kabuli kategóriájú kimentésnél egy olyan repülőtéren kell alulétrán egyenként mindegy egyes evakuálandó személyt "bepasszírozni" egy A-319-be ahol komoly esély van arra, hogy tüzérségi csapást mérnek a repülőtérre , vagy rendelkezel rámpás KC-390- l amellyel pik-pak nagyon gyorsan megoldod a dolgot és már repülhetsz is hazafelé.Ezenkívűl még persze van még jó pár más szempont is...
 
T

Törölt tag 008

Guest
Aero-Embraer-SAAB háromszög, amiben szerepel a Gripen, az L39NG, valamint a KC-390-es, mint összekötő típusok.
Már bennem is motoszkál egy ideje ez az édes hármas dolog és lehet a tegnapiak tükrében ez még szorosabb dolog lesz, mert mi van ha csomagban gondolkoznak.

Szóval Gripen E, AEW, KC, L39NG, Tucano.
Vagyis mi is veszünk Tucanot, a brazilok tőlünk L39NG-t és más országoknak egyben mint komplet csomagot kínáljuk sőt esetleg lesz itt és a braziloknál 1-1 kiképző központ mindennel és a csomag megrendelőinek esetleg már nem is kell annyi kiképzőt venni, hanem mi megoldjuk a képzést.
Költség hatékony, rugalmas, integrált.

Nem vagyok egy tucano barát, de ilyen formában érthető és elfogadható lenne.

Az egészhez még egy dolog kellene. Hogy valaki valami ordenáré pénzt beletoljon.
Akkor komplett csomagot lehetne bérbe/lízingbe adni és bármelyik ország a teljes légierejét tudná innen bérelni.
Számítható, fix, tervezhető, egyben nem megterhelő költség.

Fel is hívom a bezos meg billgetz haverjaim hátha érdekli őket. Elont nem, mert akkor eGripent kell bérbeadni. :p
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 364
11 325
113
Arra ott vannak a "nem kormánygép" Airbuszok és Falconok - civil gépekkel olcsóbb az ilyet megoldani. Van is egy állami tulajdonú Airbus a WizzAir szolgálatában, ami "besorozható" ha kell.

EAW&C gépek Embraer alapon esélyesebbek, mint további KC-390 szállítógépek. Esetleg regionális utaszállítók/business jetek - szigorúan "nem kormány gépnek". :)

Ez marhaság.
Egyrészt itt nem kell tolni ezt a ""nem kormánygép"" mantrát, ez nem a HVG. ;) Másrészt honnan veszed, hogy olcsóbb az Airbussal menteni, mint a KC-390-el?


A tisztán teherszállító A-330-ast hogyan használnád emberek szállítására?
Ahhoz hogy viszel létrát? :D
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos and Vogon

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 691
5 529
113
Ez marhaság.
Egyrészt itt nem kell tolni ezt a ""nem kormánygép"" mantrát, ez nem a HVG. ;) Másrészt honnan veszed, hogy olcsóbb az Airbussal menteni, mint a KC-390-el?


A tisztán teherszállító A-330-ast hogyan használnád emberek szállítására?
Ahhoz hogy viszel létrát? :D

Lehet kapni 3 részes, elég hosszú létrát is, vagy kivisz kettőt, meg egy zacskó gyorskötözőt... :D
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 646
15 037
113
Arra ott vannak a "nem kormánygép" Airbuszok és Falconok - civil gépekkel olcsóbb az ilyet megoldani. Van is egy állami tulajdonú Airbus a WizzAir szolgálatában, ami "besorozható" ha kell.

EAW&C gépek Embraer alapon esélyesebbek, mint további KC-390 szállítógépek. Esetleg regionális utaszállítók/business jetek - szigorúan "nem kormány gépnek". :)
Ja főleg ha lelövik. Akkor olcsóbb nagyon.
Hisz sem önvédelmi rendszer, sem akkora sérülésállóság mint egy katonai gépnek.

De amúgy miért is olcsóbb?

Vagy ha nincs normális reptér.

De így járművet sem tudtak a reptérre vinni a krd-sek.

Meg ha van sérült(hordágyas) azt is könnyű lenne felrángatni kötéllel.
 
  • Vicces
Reactions: kamm

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 632
8 283
113
Minden szállítógépünkre, akár rámpás, akár nem, kell az önvédelmi rendszer.
A319-re létezik beépített lépcső vagy mi?