A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai



A braziloknak még egy fotót is sikerült beletenni a hírbe...

Hungary-Office-Opening-Event-768x512.jpg
 

mennyire esélyes hogy több rámpást akarnak ? most benkő felhozta inforádión a repülőgépeknél hogy hiányoztak az afganisztáni mentésnél , és jó lett volna ha van ( opcioként mintha lett volna hogy 5-t tudnának szállítani , de lehet az csak valaki beböfögte random )

Simán lehet hogy a közel jövőben egyre több destabilázó országból kell menteni embert , who knows
 
Simán lehet hogy a közel jövőben egyre több destabilázó országból kell menteni embert , who knows
Arra ott vannak a "nem kormánygép" Airbuszok és Falconok - civil gépekkel olcsóbb az ilyet megoldani. Van is egy állami tulajdonú Airbus a WizzAir szolgálatában, ami "besorozható" ha kell.

EAW&C gépek Embraer alapon esélyesebbek, mint további KC-390 szállítógépek. Esetleg regionális utaszállítók/business jetek - szigorúan "nem kormány gépnek". :)
 
Arra ott vannak a "nem kormánygép" Airbuszok és Falconok - civil gépekkel olcsóbb az ilyet megoldani. Van is egy állami tulajdonú Airbus a WizzAir szolgálatában, ami "besorozható" ha kell.

EAW&C gépek Embraer alapon esélyesebbek, mint további KC-390 szállítógépek. Esetleg regionális utaszállítók/business jetek - szigorúan "nem kormány gépnek". :)

Nem feltétlenül lesz rendesen kiépített reptér ... Szar/make shift repterekre nem száll le a wizz air
 
mennyire esélyes hogy több rámpást akarnak ? most benkő felhozta inforádión a repülőgépeknél hogy hiányoztak az afganisztáni mentésnél , és jó lett volna ha van ( opcioként mintha lett volna hogy 5-t tudnának szállítani , de lehet az csak valaki beböfögte random )

Simán lehet hogy a közel jövőben egyre több destabilázó országból kell menteni embert , who knows
Hat, eredetileg 3 lett volna, csak nem volt már annyira keret, kozben vettek a cargo gepet stb.
 
  • Tetszik
Reactions: honved and Aladeen
Nem feltétlenül lesz rendesen kiépített reptér ... Szar/make shift repterekre nem száll le a wizz air
Igen, ezért vettek 2 darab KC-390-est - kellenek ez a gépek. Pech, hogy még nem értek ide az "afgán kaladra", de szerintem bőven elég lesz ez a két gép a missziós feladatokra.
 
Igen, ezért vettek 2 darab KC-390-est - kellenek ez a gépek. Pech, hogy még nem értek ide az "afgán kaladra", de szerintem bőven elég lesz ez a két gép a missziós feladatokra.
Szerinted mert nem értesz hozzá.
3 gép a hadrafoghatóság miat fontos
1 szervíz/1 feladatban /egy készenlétben lenne optimális.
 
Nem, Embraer megnyitón voltam. Majd ma ;)
Különben nekem a cikked kapcsán, meg persze korábbi meggyőződéseim alapján is elkezdett bizseregni az agyam úgy halánték környékén, hogy be fog jönni a @kamm -mal @SilvioD -vel közösen osztott agyszüleményünk a Aero-Embraer-SAAB háromszög, amiben szerepel a Gripen, az L39NG, valamint a KC-390-es, mint összekötő típusok.
A cikkedben nem említed a Gripent, de eléggé kézenfekvő lehetne, ha mondjuk az Embraer gyártásában lévő Gripen E/F kerülne beszerzésre, aminek ellentételezése így könnyebben megtörténhetne, ha már valamilyen gyártás kerülne hozzánk.
Érdekes lehet még, hogy az is elhangzott, hogy nem csak katonai gyartásról lehet szó, de civil vonal is beúszhat a képbe.
Mondjuk az tartósabb folyamatosabb megrendelésállományt generálna.
Csak én teszem hozzá, hogy gyulai felületkezelő üzem (nem Airbus) repertoárja nem kell, hogy kimerüljön a helikopter forgóalkatrészek gyártásában.

Szándékos volt, hogy az Aero-t és a NG-t is belekeverted a cikkbe?
Csak mert furcsa mód az Embraer megnyitó molinóján a KC390 mellet a SuperTucano feszített. Persze ez lehet, hogy csak design elem volt, de ezzel az erővel lehetett volna valamelyik civil típusuk is.

Eléggé ködösen volt szinte minden megfogalmazva a cikkedben (gondolom szándékosan), de van még egy dolog, amit jó lenne pontosítanod.
A kisgépes gyártás felmerülése egy igen relatív dolog.
Ugyanis ez takarhat:
- kisgépes civil utasszállítókat, és mondjuk ebből fejlesztett AEW&C gépeket (példaként P600)
Ez mondjuk húzóágazata az Embraernek (mármint a privát jet-ek, turbopropok)
  • katonai kisgép, azaz egyértelműen a SuperTucano
  • vagy UAV vonalon gondolkodjunk?
Mert az Embraer fejleszt már egy ideje egy MALE drónt, a Falcao-t. De megy ezzel párhuzamosan egy sugárhajtású harci drón fejlesztése is.

Az sem baj, ha neked sincs pontos infód, de talán a privát véleményed is érdekes lehet.

A P600 AEW&C-t különben azért írtam, mert ugye az egy elég új konstrukció, és nálunk visszatérő partner, az Elta biztosítja bele/rá az elektronikai hátteret, berendezéseket.
 
Arra ott vannak a "nem kormánygép" Airbuszok és Falconok - civil gépekkel olcsóbb az ilyet megoldani. Van is egy állami tulajdonú Airbus a WizzAir szolgálatában, ami "besorozható" ha kell.

EAW&C gépek Embraer alapon esélyesebbek, mint további KC-390 szállítógépek. Esetleg regionális utaszállítók/business jetek - szigorúan "nem kormány gépnek". :)
Azért ez nem teljesen van így ugyanis pl nagyon nem mindegy ha egy kabuli kategóriájú kimentésnél egy olyan repülőtéren kell alulétrán egyenként mindegy egyes evakuálandó személyt "bepasszírozni" egy A-319-be ahol komoly esély van arra, hogy tüzérségi csapást mérnek a repülőtérre , vagy rendelkezel rámpás KC-390- l amellyel pik-pak nagyon gyorsan megoldod a dolgot és már repülhetsz is hazafelé.Ezenkívűl még persze van még jó pár más szempont is...
 
Aero-Embraer-SAAB háromszög, amiben szerepel a Gripen, az L39NG, valamint a KC-390-es, mint összekötő típusok.
Már bennem is motoszkál egy ideje ez az édes hármas dolog és lehet a tegnapiak tükrében ez még szorosabb dolog lesz, mert mi van ha csomagban gondolkoznak.

Szóval Gripen E, AEW, KC, L39NG, Tucano.
Vagyis mi is veszünk Tucanot, a brazilok tőlünk L39NG-t és más országoknak egyben mint komplet csomagot kínáljuk sőt esetleg lesz itt és a braziloknál 1-1 kiképző központ mindennel és a csomag megrendelőinek esetleg már nem is kell annyi kiképzőt venni, hanem mi megoldjuk a képzést.
Költség hatékony, rugalmas, integrált.

Nem vagyok egy tucano barát, de ilyen formában érthető és elfogadható lenne.

Az egészhez még egy dolog kellene. Hogy valaki valami ordenáré pénzt beletoljon.
Akkor komplett csomagot lehetne bérbe/lízingbe adni és bármelyik ország a teljes légierejét tudná innen bérelni.
Számítható, fix, tervezhető, egyben nem megterhelő költség.

Fel is hívom a bezos meg billgetz haverjaim hátha érdekli őket. Elont nem, mert akkor eGripent kell bérbeadni. :P
 
Arra ott vannak a "nem kormánygép" Airbuszok és Falconok - civil gépekkel olcsóbb az ilyet megoldani. Van is egy állami tulajdonú Airbus a WizzAir szolgálatában, ami "besorozható" ha kell.

EAW&C gépek Embraer alapon esélyesebbek, mint további KC-390 szállítógépek. Esetleg regionális utaszállítók/business jetek - szigorúan "nem kormány gépnek". :)

Ez marhaság.
Egyrészt itt nem kell tolni ezt a ""nem kormánygép"" mantrát, ez nem a HVG. ;) Másrészt honnan veszed, hogy olcsóbb az Airbussal menteni, mint a KC-390-el?


A tisztán teherszállító A-330-ast hogyan használnád emberek szállítására?
Ahhoz hogy viszel létrát? :D
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos and Vogon
Ez marhaság.
Egyrészt itt nem kell tolni ezt a ""nem kormánygép"" mantrát, ez nem a HVG. ;) Másrészt honnan veszed, hogy olcsóbb az Airbussal menteni, mint a KC-390-el?


A tisztán teherszállító A-330-ast hogyan használnád emberek szállítására?
Ahhoz hogy viszel létrát? :D

Lehet kapni 3 részes, elég hosszú létrát is, vagy kivisz kettőt, meg egy zacskó gyorskötözőt... :D
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby