Szar nálunk a reáloktatás - nem csoda, hogy kevés a mérnök. Gyerekkoromban egészen műszaki érdeklődésű voltam, pláne a repülés érdekelt. Mindez tartott addig, míg gimiben a matek és a fizika tanárom le nem szoktatott róla. A fizikaoktatás annyira gyenge volt, hogy a 6 kötetes tankönyvből 2 vettünk végig egy olyan gimnáziumban, ami országosan is benne volt a top 40-ben...nem tudom, hogy nem rúgták ki azt a nőt. Valószínűleg elakarták tolni a nyugdíjig... Hőtan, optika szinte full kimaradt illetve amit erről tudok, azt nem tőle...Minden tanárból hiány van, nem csak reálosokból. A kölönbség annnyi, hogy a humán szakot végzett lehet tanár meg a mekiben kérdezheti, hogy üdítőt kérsz, a reálszakok meg a mérnökképzéssel versenyeznek. És amíg egy mérnök 3× annyit keres mint egy fizika tanár addig ez egy lefutott meccs.
A humán-mekis példa amúgy kissé túlzó: a SSC-k tele vannak diplomás bölcsészekkel, a frissen végzettek nagyobb részt multis irodai munkában kötnek ki. Nyilván nem ők tervezik meg a következő iPhone-t, de azért meg lehet belőle élni a tanári állással ellentétben.