A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 174
8 013
113
Milyen legyen egy harckocsi modernizáló üzem? A falaira felfestett szivárványokkal hangulatosabb lenne?:) Amúgy az orosz vasakhoz (T-72) ennél jobb helyszín nincs..Ebben az orosz videóban többek között az a jó,hogy nem akarja többnek mutatni a dolgokat mint amilyenek...
Írtam már korábban, hogy a Spectrumon volt egy egyórás film, amin bemutatták, hogyan újítják fel az Abramsokat. Végig vették a folyamatot, megmutattak mindent. Mondjuk azért az nem az orosz üzem színvonala volt, de emlékeim szerint nem is 2-3 hónap, hanem egy év alatt végeztek....
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 500
18 618
113
Igen kis túlzással de így van:)
Nem ide tartozik de a lányom olyan videókat szerkeszt amit telefonnal vett fel, hogy ketté áll a fülem tőle! Na ehhez képest a Zrínyi Média nem sokkal előzi meg! Ja és 13 éves! Lehetne írni egy pályázatot iskolásoknak! Akár általános akár középiskolásoknak! Média! Meglepődnél milyen művek születnének!
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and Wilson

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 279
14 194
113
Írtam már korábban, hogy a Spectrumon volt egy egyórás film, amin bemutatták, hogyan újítják fel az Abramsokat. Végig vették a folyamatot, megmutattak mindent. Mondjuk azért az nem az orosz üzem színvonala volt, de emlékeim szerint nem is 2-3 hónap, hanem egy év alatt végeztek....
Nem tank, személygépkocsi.

A gyáróriások discavery channel ha minden igaz.
Több gyárban is voltam amit ott bemutatnak.
Az "egész" :rolleyes: folyamatot hogyan készül a több tízmilliós kocsi.
Na finoman fogalmazva is a kényes részek kimaradnak belőle. :oops:
Teljesen naívak ne legyünk.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 174
8 013
113
Nem tank, személygépkocsi.

A gyáróriások discavery channel ha minden igaz.
Több gyárban is voltam amit ott bemutatnak.
Az "egész" :rolleyes: folyamatot hogyan készül a több tízmilliós kocsi.
Na finoman fogalmazva is a kényes részek kimaradnak belőle. :oops:
Teljesen naívak ne legyünk.
National Geographic
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 208
33 636
113
A 4x4 Daly -nél a military -ra gondolsz vagy civil verzióra?

Egyébként a román most (még) nem gyárt semmit. Ami viszont 100%, hogy amennyiben Iveco -t rendelnénk, akkor azt a román fogja gyártani.

Szerintem az RM abban a pillanatban kapna idegrángást, hogy bejelentenénk, hogy román Iveco -t szeretnénk teherautónak bármelyik szegmensbe. A románoknál ugye először az Agilis projekttel égtek be. Aztán a jó ideig "biztosnak" tűnő teherautó biznisz - itt ugye az RM főnök is sokáig magabiztosan nyilatkozgatott annak idején, hogy legalább ez megmaradt - ugrott, amikor bejelentették az Iveco teherautók kiválasztását illetve a romániai gyártást.

Szerintem az RM akármilyen formában, de kitalálna valamit erre a kategóriára is (akár árban, akár gyártásban, akár más német céget bevonva stb.), hogy ne gondolkozzunk annyira sokat a román gyártású Iveco -kban ...
túlmisztifikálod a román iveco gyárat.
ez olyan hogy valaki ne vegyen mant mer gyártottuk a rábába (összeszereltük.) lessz romániába egy iveco összeszerelde semmi több... nem fog világpiacra szállítani... A másik meg hogy az rm miért is taláálna ki valamit amikor nincs is a portfóliójában semmi mégcsak hasonlósem mint amit fentebb írtam. az meg késsz röhely lenne hogy az rm beleszólna abba hogy párszáz haszongépjárművet vásárólnánk...
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Ok de nem ilyen videókkal lehet az emberek figyelmét felkelteni, hanem olyan színvonalú videókkal amit pl az oroszok csináltak a T-72B3-k gyártásáról...

Milyen legyen egy harckocsi modernizáló üzem? A falaira felfestett szivárványokkal hangulatosabb lenne?:) Amúgy az orosz vasakhoz (T-72) ennél jobb helyszín nincs..Ebben az orosz videóban többek között az a jó,hogy nem akarja többnek mutatni a dolgokat mint amilyenek...
basszus, ép csak a lepotyogó vakolat nem halaltszik be a képbe, miközben eggyel feljebb a RM üzem video van linkellve, aki azzal jönne, hogy az nem hadi, akkor ott a sájci diviziójának az ugyanilyen videoja a légvédelmi részlegről... De ha már. Akkor csapjuk így össze a zaalegerszegi gyárat, hiszen az orosz videon láccik leppukkant környezetbenis lehet tankot gyártani?
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
túlmisztifikálod a román iveco gyárat.
ez olyan hogy valaki ne vegyen mant mer gyártottuk a rábába (összeszereltük.) lessz romániába egy iveco összeszerelde semmi több... nem fog világpiacra szállítani... A másik meg hogy az rm miért is taláálna ki valamit amikor nincs is a portfóliójában semmi mégcsak hasonlósem mint amit fentebb írtam. az meg késsz röhely lenne hogy az rm beleszólna abba hogy párszáz haszongépjárművet vásárólnánk...

Nem misztifikálom túl. A harcjárműipar vagy akár a katonai teherautógyártás azért speciálisabb, mint a civil szféra. Pl. Passat -ot 30 évvel ezelőtt meg majd 50 év múlva is viszik mint a cukrot. Egy katonai cuccnál meg igen erőteljesen projekt alapú a dolog. Amennyiben van megrendelés akkor van munka - ha nincs akkor meg nincs. Nem véletlenül döglődött a MAN katonai ágazata is elég erőteljesen (aztán került képbe az RM) - pedig arrafelé más volumenű piaci lehetőségek meg fizetőképes kereslet van.

Amennyiben a román-olasz tandem meg összelapátol egy gyárat a szomszédban, akkor azt azért teszi, hogy eladja a cumót. Adott esetben nem világpiacra valóban - csak mondjuk a szomszéd országba ...

Az RM -nek meg igen fontos a teherautó üzletága. Igen, nagyon rosszul esett Nekik a szomszédban a "malőr". Egyfelől velünk kapcsolatban is számítanak bizniszre. Aztán persze nem "beleszólás" jelleggel, de amennyiben a román-olasz tandem komolyabban feltűnne körülöttünk, akkor feltételezem csak kitalálnának valamit. Azért az Iveco direkt konkurenciájuk és most nem az Unimog kategóriára gondolok csak. Nem hiányzik Nekik, hogy féllábbal benn legyenek mások is ...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 208
33 636
113
a mercedes palettáján is az unimog van ami pár száz kg val tud több haszos terhet minden méretkategóriába cserébe 2X annyiba kerül
meg a sprinter 4x4 akár platós akár dobozos verzió ami 1/3 1/4 el kevesebbet fele annyiért sokkal rosszabb terepjáróképességel.
de mivel a daly elsősorban teherszállításra való...
a kissebb kategóriás dobozosok és platósok esetében szóba jöhetne a mercedes (de drága) akkor inkább WV) de ezzel megint nem lennénk sehol egy esetleges ellentételezés kapcsán... és egy csomó gyártó terméke lenne rendszerbe...
Románozi meg tök fölösleges a felsoroltak közül semmit sem fognak gyártani vagy összeszerelni. de amit gyártani összeszerelni fognak az olyan lessz mint nállunk vólt a rába kizárólag saját felhasználásra.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 208
33 636
113
Nem misztifikálom túl. A harcjárműipar vagy akár a katonai teherautógyártás azért speciálisabb, mint a civil szféra. Pl. Passat -ot 30 évvel ezelőtt meg majd 50 év múlva is viszik mint a cukrot. Egy katonai cuccnál meg igen erőteljesen projekt alapú a dolog. Amennyiben van megrendelés akkor van munka - ha nincs akkor meg nincs. Nem véletlenül döglődött a MAN katonai ágazata is elég erőteljesen (aztán került képbe az RM) - pedig arrafelé más volumenű piaci lehetőségek meg fizetőképes kereslet van.

Amennyiben a román-olasz tandem meg összelapátol egy gyárat a szomszédban, akkor azt azért teszi, hogy eladja a cumót. Adott esetben nem világpiacra valóban - csak mondjuk a szomszéd országba ...

Az RM -nek meg igen fontos a teherautó üzletága. Igen, nagyon rosszul esett Nekik a szomszédban a "malőr". Egyfelől velünk kapcsolatban is számítanak bizniszre. Aztán persze nem "beleszólás" jelleggel, de amennyiben a román-olasz tandem komolyabban feltűnne körülöttünk, akkor feltételezem csak kitalálnának valamit. Azért az Iveco direkt konkurenciájuk és most nem az Unimog kategóriára gondolok csak. Nem hiányzik Nekik, hogy féllábbal benn legyenek mások is ...
de nem adja el a román mert olyan lessz a román iveco "gyár" mint a rába vólt nállunk.
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
de nem adja el a román mert olyan lessz a román iveco "gyár" mint a rába vólt nállunk.

A DAC -ot is eladták annak idején nekünk. Aztán, ha némileg ezzel keresztfinanszírozni is tudja a saját teherautó igényének anyagi oldalát, akkor pláne nem fog nemet mondani (meg persze függnénk tőlük meg attól is, hogy mikor éppen milyen árat mondanának). Nomeg persze, ha az olasz is azt mondja, akkor pláne nem lesz apelláta nekik ...

Ugye mi sem köthetnénk ki az RM -nek, hogy Lynx -et avagy csak akár alkatrészt nem szállítanánk pl. a csehnek vagy bárki másnak ...
 
  • Tetszik
Reactions: Nero von Schwartz

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 208
33 636
113
A DAC -ot is eladták annak idején nekünk. Aztán, ha némileg ezzel keresztfinanszírozni is tudja a saját teherautó igényének anyagi oldalát, akkor pláne nem fog nemet mondani (meg persze függnénk tőlük meg attól is, hogy mikor éppen milyen árat mondanának). Nomeg persze, ha az olasz is azt mondja, akkor pláne nem lesz apelláta nekik ...

Ugye mi sem köthetnénk ki az RM -nek, hogy Lynx -et avagy csak akár alkatrészt nem szállítanánk pl. a csehnek vagy bárki másnak ...
De nem érted a román iveco "gyár" nem valós piacra termelő üzem lessz hanem egy projekt. Mint nállunk a rába vólt...
valamit gyárt a belpacos járművekhez de valójában csak összeszerel. és nem adhatja el a román az ivecokat (amik valószínűleg iveco dac vagy dac iveco.) néven fognak futni vagy egyenesen DAC néven mint nállunk a rábák... Mert az iveco nem vállalja be a márkájának esetleges lejáratását mert nem az ő minőségellenőrzési rendszerükkel fognak készülni ahogy a rábák sem a német minőségellenőrzési rendszerrel készültek... (ez benne neki az üzlet hogy olyan alkatrészeket is pénzé tud tenni a gyár amit a saját márkás termékébe már nem építene be ezzel a beszállítók selejtszámát csökkenti egyuttal növeli hatékonyságukat...mint az autógyártásba ha kiválló megy a porscheba ha nem annyira a vw be ha közepes akkor a skodába.(ha nincs meg valahol a db szám)
Az olasznak amúgy sem érné meg termelőüzemet nyitni romániába. Cserébe az iveco ad egy szép kis ellentételezés fentartja még a gyártás után 10 évig az üzemet szervízre (amin profitál) nyit 25 iveco szalont szervízzel (20 évig a költségeket elszámolja ellentételezés gyanánt.) meg épít egy nagyobbacska raktárat. ezzel betörve a román piacra kb. az iveconak a román biznisz kb porszema tücsökmicsodán. (majd a szervíz eg az alkatrészellátás meg a civil piacra történő betörés az lessz az igazi üzlet. Az olasz sem hülye.)
évi 100 teherautó 4 féle változatba lessz az a hatalmas gyár (20-30 típusonként)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 208
33 636
113
kb mint egy megye éves iveco teherautó eladása egy iveco túlsúlyos megyébe magyarországon. (ez lessz a román gyár kapacitása.)
de most a föld a tüz a víz stb erejével megidézem @Negan kapitányt szakértse meg a mennyiséget és ugy cak un pakk
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
De nem érted a román iveco "gyár" nem valós piacra termelő üzem lessz hanem egy projekt. Mint nállunk a rába vólt...
valamit gyárt a belpacos járművekhez de valójában csak összeszerel. és nem adhatja el a román az ivecokat (amik valószínűleg iveco dac vagy dac iveco.) néven fognak futni vagy egyenesen DAC néven mint nállunk a rábák... Mert az iveco nem vállalja be a márkájának esetleges lejáratását mert nem az ő minőségellenőrzési rendszerükkel fognak készülni ahogy a rábák sem a német minőségellenőrzési rendszerrel készültek... (ez benne neki az üzlet hogy olyan alkatrészeket is pénzé tud tenni a gyár amit a saját márkás termékébe már nem építene be ezzel a beszállítók selejtszámát csökkenti egyuttal növeli hatékonyságukat...mint az autógyártásba ha kiválló megy a porscheba ha nem annyira a vw be ha közepes akkor a skodába.(ha nincs meg valahol a db szám)
Az olasznak amúgy sem érné meg termelőüzemet nyitni romániába. Cserébe az iveco ad egy szép kis ellentételezés fentartja még a gyártás után 10 évig az üzemet szervízre (amin profitál) nyit 25 iveco szalont szervízzel (20 évig a költségeket elszámolja ellentételezés gyanánt.) meg épít egy nagyobbacska raktárat. ezzel betörve a román piacra kb. az iveconak a román biznisz kb porszema tücsökmicsodán. (majd a szervíz eg az alkatrészellátás meg a civil piacra történő betörés az lessz az igazi üzlet. Az olasz sem hülye.)
évi 100 teherautó 4 féle változatba lessz az a hatalmas gyár (20-30 típusonként)

Szerintem senki (mármint külföldi befektető) nem fog "Rába szerű" gyárat lerakni sehová. Amennyiben hasonlítgatni akarunk, akkor inkább a mi RM gyárunkhoz fog hasonlítani a mutatvány. Azaz, ha Iveco kiszervezi a military teherautók gyártását, akkor ott egyfelől Iveco által lefektetett minőségellenőrzés lesz. Másodsorban ahogy pl. a Lynx esetében is, ha mondjuk a csehek (vagy bárki más) akar valamit, akkor nem velünk fognak tárgyalni, hanem az RM -el. Ez az Iveco biznisznél se lenne máshogy. Aztán ahogy az RM terveiben is szerepel, hogy az itteni gyártáskapacitást kihasználva (akár csak részlegesen) kiszolgáljon más országok igényeit is - így az Iveco is azt fogja mondani, hogy innen kapod és kész. Többek között azért, mert máshonnan nem is tudnád kapni például vagy azért mert neki így éri meg és kész ...
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 208
33 636
113
Szerintem senki (mármint külföldi befektető) nem fog "Rába szerű" gyárat lerakni sehová. Amennyiben hasonlítgatni akarunk, akkor inkább a mi RM gyárunkhoz fog hasonlítani a mutatvány. Azaz, ha Iveco kiszervezi a military teherautók gyártását, akkor ott egyfelől Iveco által lefektetett minőségellenőrzés lesz. Másodsorban ahogy pl. a Lynx esetében is, ha mondjuk a csehek (vagy bárki más) akar valamit, akkor nem velünk fognak tárgyalni, hanem az RM -el. Ez az Iveco biznisznél se lenne máshogy. Aztán ahogy az RM terveiben is szerepel, hogy az itteni gyártáskapacitást kihasználva (akár csak részlegesen) kiszolgáljon más országok igényeit is - így az Iveco is azt fogja mondani, hogy innen kapod és kész. Többek között azért, mert máshonnan nem is tudnád kapni például vagy azért mert neki így éri meg és kész ...
Írtam az elején hogy túlmisztifikálod... évi 100 teherautó 4 féle kategriában történő összeszerelése lessz semmi több. ez az iveconak nem hogy kiszervezés ez semmi... braziliában naponta adnak el ennyit ha nem többet... (civíl piacos ami annyi hogy más minőségellenőrzés alá kerül és 6 kábellel kevesebb van benne meg nincs tetőgéppuskának nyílás vágva kb.)
az iveconak katonai vonalon van üzeme olaszba franciába németbe meg talán spanyolba. (és nem csak teherautókat gyártanak azért egyszerüen nem éri meg pláne ilyen picsa mennyiségért mint amit a románok vesznek...) 1000 db az semmi kategória pláne 10 évre az utolsó 2-3 széria kb az első 2-3 szériát váltaná egyébként jobb országokba.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 208
33 636
113
egyébként meg a felsorolásomba levő termékek közül eggyik sem lessz tervezetten romániába összeszerelve. és pláne nem katonai szegmens.
 
W

Wilson

Guest
basszus, ép csak a lepotyogó vakolat nem halaltszik be a képbe, miközben eggyel feljebb a RM üzem video van linkellve, aki azzal jönne, hogy az nem hadi, akkor ott a sájci diviziójának az ugyanilyen videoja a légvédelmi részlegről... De ha már. Akkor csapjuk így össze a zaalegerszegi gyárat, hiszen az orosz videon láccik leppukkant környezetbenis lehet tankot gyártani?
Akkor egyértelműbben fogalmazok az oroszok a videó kapcsán rendelkezésükre álló adottságokból (lásd az üzemcsarnok) nagyon sokat hoztak ki...
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 208
33 636
113
bocsánat tévedtem 2900 db ot rendeltek a románok az ivecotól és évi 440 az elméleti max kapacitása az összeszerelő üzemnek ami töbségében olasz alkatrészekbő lessz összerakva. de az első 4 évben csak évi 235 ős átlag fog kijönni. azt is 4 féle változatba.
és nem az ivecoe a gyár (üzem) hanem a CNH Industriálé.
IDV_Romania-002.jpg
így néz ki. Ez az egész hatalmas "gyár" és mint a képen is látszik a plató felépítmény kerül fel a járművekre romániába. (valóban nem egy rába se.)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 208
33 636
113
Iveco_instit_conteudo_04.jpg
ez meg a lagos i üzeme az iveconak ahol valóban termelés folyik. (és ez még a kisebbek közül való.) ez már nevezhető gyárnak.

kiszámolható hogy a román gyár cirka 10 évig ha akarna sem tudna másnak összeszerelni (rászerelni ráépíteni) semmit. hisz a saját rendelés leköti.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 208
33 636
113
berakom mégegyszer a képet.
IDV_Romania-002.jpg
<<< ezért felejtsük el az ivecot bármilyen formában mert ez a csarnok fenyeget minket adott esetben. ??? (2000 fős zsákfaluba születtem de ott van egy ilyen (sőt ahhoz tartozik egy kb 300 nm es iroda ingatlan és 2 teniszpálya... :D )