A400M Atlas (Airbus)

Belföldön tökéletesen értelmetlen egy ekkora gép.Egesz egyszerűen olyan pici az orazág,hogy tovább tart megpakolni egy ilyet teszem azt mobilgát elemekkel(hogy példánál maradjak)mint amennyi idő alatt Nyiregyházaról elrepül Győrbe.

Kb 100x mentunk vegig ezen. Direkt csinalsz ugy, mintha nem mondtuk volna el szazszor, hogy 1. tobb kulfoldi misszioban akarnak reszt venni 2. raadasul nehez technikat akarnak vinni 3. sajat kepesseggel...?
Komolyan, ez total gyerekes, hogy ugyanazokat a valagbol elohuzott nonszenszeket ismetelgetitek.
 
Belföldön tökéletesen értelmetlen egy ekkora gép.Egesz egyszerűen olyan pici az orazág,hogy tovább tart megpakolni egy ilyet teszem azt mobilgát elemekkel(hogy példánál maradjak)mint amennyi idő alatt Nyiregyházaról elrepül Győrbe.

Én azért ebbe nem lennék olyan biztos egy téglatest alakú mobilgátat nagyon jól lehet palettázni, amelyeket azután nagyon gyorsan el lehet helyezni a gépeken.
 
Te írtál "bombing truck"-ról, meg az erre kialakított "hardpointok"-ról, de még mindig csak az 1-1 tankoló-konténer függesztéséről van fotó. Hol hallottál ennél többről, hova szerelhetők szerinted a bombatartók?

Mondjuk azok helyere? Hardpoint, nem "tankolo-kontener felfuggesztesi pont", ugye.
Amugy a szarnyakon tobb ugyanolyat latni, mibol gondolod, hogy ne lehetne azok kozul is hasznalni...?
 
Mondjuk azok helyere? Hardpoint, nem "tankolo-kontener felfuggesztesi pont", ugye.
Amugy a szarnyakon tobb ugyanolyat latni, mibol gondolod, hogy ne lehetne azok kozul is hasznalni...?
A szárnyak alatti 4-4 hosszúkás, orsó alakú valamire gondolsz?
 
Minek?Azon kivül,mit Dudi irt,hova száll le?Vizenyős puha talajú volt ártérre?
Idehaza igazábol még a Spartan is felesleges.CH47 helikopter hasznosabb lenne.

Hát az ártérre semmiképpen sem mivel az árvízhelyzetben vízzel borított:-) ,sőt a gát mentett oldalának tövébe sem:-),de a veszélyeztetett gátszakasz közelében igen ami bizony nagy segítség lehet,de természetesen mielőtt félreértenénk egymást az A400-s megvételét nem az esetlegesen belföldön előforduló természeti katasztrófák elhárításában játszott szerepével szeretném megindokolni,csak mint példaként hoztam fel,hogy bizony van egy ilyen aspektusa is a dolgoknak.
 
A szárnyak alatti 4-4 hosszúkás, orsó alakú valamire gondolsz?
A szárnyak alatt a 2 utántöltő konténer függesztésére szolgáló pilonon kívül nincs más ahová bármi is függeszteni lehetne.
Az összes többi amit ott láttok az a szárny mechanizáció mozgatását takaró áramvonalazó elemek.
bourg 134.jpg
 
102802570_1815487275261013_4654737649061697102_o.jpg


102908208_1815487291927678_3474410610747488108_o.jpg


102914674_1815487308594343_5302636051788567631_o.jpg


103164694_1815487345261006_1294652588141761645_o.jpg


"For the first time an Oshkosh Defense Close Support Tanker (Water) is being loaded onto a mock-up Airbus Defence A400M airframe to increase the capability of the Atlas aircraft, No 2 Mechanical Transport Squadron, RAF and the Royal Air Force, by being able to deploy the OshKosh whenever and wherever it is required.

The 4,755 gallon tanker is towed by the 6×6 Medium Tactical Vehicle Replacement (MTVR) tractor. Weighing in at 25 tonnes, and at 15 metres long, it’s one of the longest vehicles to be loaded onto an RAF A400M.

The OshKosh is currently going through the rigorous process of having tie-down schemes applied to the vehicle by personnel of the Air-Portability section at the Joint Air Delivery Test and Evaluation Unit (JADTEU), RAF Brize Norton.

JADTEU, part of the Air and Space Warfare Centre, has the primary role of conducting operational trials and evaluation to develop the delivery by air of personnel, machines and material on behalf of sponsors.

https://www.facebook.com/rafphotogr...g0rvFmqkgHlV2VX1nuY6xyItfuUk4wAERJg&__tn__=-R
One of the JADTEU photographers had the chance to photograph the OshKosh while going through the process of it being tied down."
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Wilson
Ha már szóba került a víz érdekességként berakom,ha esetleg még valaki nem látta.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A szárnyak alatt a 2 utántöltő konténer függesztésére szolgáló pilonon kívül nincs más ahová bármi is függeszteni lehetne.
Az összes többi amit ott láttok az a szárny mechanizáció mozgatását takaró áramvonalazó elemek.
bourg 134.jpg

Emel már látott élőben közelről A400M-et, szerintem ő ezt eddig is tudta... ;)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and vilmoci
Néhány infó a maláj A400-l kapcsolatban,mivel a maláj légierőben a C-130-k is rendszeresítve vannak így a malájoknak van összehasonlítási alapjuk,ők az A400-k előnyét a C-130-l szemben abban látják,hogy lényegesen gyorsabbak kényelmesebbek és automatizáltabbak mint a C-130-k a C-130-s védelmében jegyzem meg,hogy a malájoknál a C-130H változata van rendszeresítve tehát nem a legmodernebb verzió,további előnye még,hogy lényegesen több terhet képes elvinni (ebben nincs semmi meglepő) a sugárhajtású gépek sebességével ugyanakkor meg van az a taktikai képessége,hogy rövid kifutópályákon is képes landolni,valamint az is tetszik nekik,a nagy fokú és nagyon modern automatizáltságuk mellett,hogy nagyon gyorsan különösebb előkészítés nélkül átalakíthatóak tankergéppé.A malájok a 4db A400-t polgári és katonai feladatokra egyaránt használják a polgári alkalmazásuk,igen sokrétű ez,logisztikai,evakuációs,humanitárius,orvosi,biztonsági és bűnöldözési feladatot jelent,a katonai alkalmazásuk a speciális erők taktikai bevetéseitől kezdve a katonai szállításokon keresztül a külföldi missziókon át az orvosi bevetésekig terjed.Ezen információk alátámasztására kaptam egy linket is,sajnos maláj nyelven van csak jelzem a google fordító nem a legjobb a malájról magyarra fordításban:-)

https://www.bharian.com.my/node/120556
 
Emel már látott élőben közelről A400M-et, szerintem ő ezt eddig is tudta... ;)

Jajj... en jartam szamtalan USN hajon, partraszallon, amphibiouson, megsem tudok roluk semmivel tobbet annal, amit a googgle is feldob. Sot, apam vegyesz, megis kabe odaig terjed a tudasom, melyik tisztitoszert nne keverjem melyikkel.
 
Apropo, egy nagyon erdekes, korabban titkositott "A400M aircraft. Design Requirements & Conceptual Definition" doksi az Airbustol: https://aulaairbus.etsiae.upm.es/wp...Design-Requirements-Conceptual-Definition.pdf

Egyebek mellett benne van az akkori konkurencia felmerese, meg mas erdekessegek pl 2 v 4 v turbofan v turboprop es hasonlok.


Már több, mint egy éve betettem, direkt neked :p

https://forum.htka.hu/threads/szállítógépek-váltása-a-mh-nél.556/page-128#post-551920