Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

Ha pici eszük van, akkor
1. Fejek hullanak
2. Két másikat építenek/vesznek qrvahamar.
3. Elkezdenek rendet csinálni, mert ezzel a mentalitással csak kiröhögtetik magukat és az rosszabb, mint egy vesztett háború...

vagy... vigyék át Kínába... Seperc alatt hordozót csinálnak belőle. Az árából meg lenne szárazdokk és lehetne normális laposat építeni.
 
  • Tetszik
Reactions: superjet100
Ezzel a dologgal szerintem annyira elszállnak a költségetk, hogy lassan el lehetne gondollkodni egy teljesen új hajó építésén.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
A hajót nem tudta volna elsüllyeszteni az úszó dokk ahhoz túl nagy a hajó a dokk meg túl kicsi és amúgy csincsenek szilárd kötéssel összeillesztve.
A hajó oldalát vajon mennyire rongálhatta meg az oldalra dőlő és süllyedő dokk? Lehetett ott világ. Viharban kiereszteni a hordozót miközben körülötte dől és süllyed a dokk.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
A hajót nem tudta volna elsüllyeszteni az úszó dokk ahhoz túl nagy a hajó a dokk meg túl kicsi és amúgy csincsenek szilárd kötéssel összeillesztve.

Na na, ha egy hete azt mondja valaki hogy a világ legnagyobb úszó dokkja elsüllyed a kuznya alól, arra is azt mondtuk volna hogy lehetetlen.
 
Ilyenkor mindig a költségvetés - tehát az állampolgár - fizet. Az igazi felelősök soha nem bűnhődnek. Ha állami cég, akkor azért, mert ott valakinek a valakije a vezér. Ha pedig magáncég, akkor biztosan a hatalomhoz közelálló a tulajdonosi szerkezet. Max egy főmérnök, aligazgató, néhány melós lesz büntetve...
 
A hajó oldalát vajon mennyire rongálhatta meg az oldalra dőlő és süllyedő dokk? Lehetett ott világ. Viharban kiereszteni a hordozót miközben körülötte dől és süllyed a dokk.
Föntebb betettem az RT cikkéből a sérüléseket. Nem is volt vihar. A dokk simán lehúzta volna a hajót, ha még rosszabbul sül el a dolog. Ha a cucc kiemel egy 65E tonnás hajót, akkor saját magának vagy 100E tonnásnak kell lenni. Tényleg jó nagy, de a másfélszer ekkorák sem számítanak ritkaságnak.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Föntebb betettem az RT cikkéből a sérüléseket. Nem is volt vihar. A dokk simán lehúzta volna a hajót, ha még rosszabbul sül el a dolog. Ha a cucc kiemel egy 65E tonnás hajót, akkor saját magának vagy 100E tonnásnak kell lenni. Tényleg jó nagy, de a másfélszer ekkorák sem számítanak ritkaságnak.
Nem volt vihar? Hát nem amiatt nem volt áram mert vihar volt?
 
Föntebb betettem az RT cikkéből a sérüléseket. Nem is volt vihar. A dokk simán lehúzta volna a hajót, ha még rosszabbul sül el a dolog. Ha a cucc kiemel egy 65E tonnás hajót, akkor saját magának vagy 100E tonnásnak kell lenni. Tényleg jó nagy, de a másfélszer ekkorák sem számítanak ritkaságnak.

Lassan süllyed egy ilyen csak ha nézik akkor húzza le a hajót.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
A dokk a Rosznyefty olajtársaság tulajdona volt. Költséghatékonysági okokból nem vettek üzemanyagot a saját dízelgenerátorokba, amik a murmanszki áramellátás megszakadása esetén látnák el energiával a szivattyúkat,amik a dokk ballasztját tartják Továbbá a dízelgenerátoros személyzetet is csökkentették. WTF?! Egy olajtársaságnak drága az üzemanyag?! Akik ezért felelősek,azok lassan készülődhetnének focilabdát varrni valamelyik szibériai börtönben. A Kuznyecov meg eléggé elátkozott egy hajónak tűnik. Folyton megtérdel,ha épp nincs javításon akkor is úgy ahogy működik. A pezsgősüveg széttört egyáltalán rajta amikor avatták? Mert ezek után gyanús,hogy nem. Azt látom,hogy most jött el a pillanat,hogy vagy átalakítva az egész hajót állítják szolgálatba, RITM-2000-es reaktorokkal ezek helyett a fos kazánok helyett, vagy félrehúzzák, múzeumhajónak: "Az orosz flotta első repülőgéphordozó nehézcirkálója, mely részt vett a Szíria területén zajló terrorizmus ellenes hadműveletben". Aztán építenek helyette egy új,atommeghajtásút. Évente épül egy atommeghajtású jégtörő,szóval a RITM-2000el is egyre több tapasztalat lesz. Tervek már vannak, ott a Storm nevű koncepció,ami baromi drága( a Kuznyecov is az lesz, ha így folytatódik),ezért nem mernek belevágni, és volt utána egy kisebb,de szintén vadonatúj koncepció makettel együtt bemutatva, ez utóbbinak már elefelejtettem a nevét. Boki vagy valaki olyan akit nagyon érdekel a hajózás, talán emlékszik rá.
Ezek közül valamelyiknek kéne nekiállni és megépíteni. Mert,ha a Kuznyecov javítása tovább elhúzódik,akkor lehet, hogy már egyáltalán nem fogja megérni egy új hajóhoz képest. A kérdés csak az,hogy azok a zsenik akik elrendelték, hogy nem kell üzemanyag és ember a dízelgenerátorokhoz, ők CIA,DIA,NSA fizetési listán is vannak, vagy egyszerűen csak fillérbaszók, vagy olyanok akik nem állnak egyetlen külföldi titkosszolgálat alkalmazásában sem, csupán csak így akarják elérni az ország vezetésénél,hogy kezdjék meg egy új hordozó építését.
 
Ilyenkor mindig a költségvetés - tehát az állampolgár - fizet. Az igazi felelősök soha nem bűnhődnek. Ha állami cég, akkor azért, mert ott valakinek a valakije a vezér. Ha pedig magáncég, akkor biztosan a hatalomhoz közelálló a tulajdonosi szerkezet. Max egy főmérnök, aligazgató, néhány melós lesz büntetve...
Ezért is jó a szocializmus.
 
Jobban járnának mint feljebb megjegyezték hogy a kínaiaktól rendelnének egyet mint sem erre a "rozsdás muzeális" darabra költenének. A kicsi sárgáknak nagyon jól jönne pl egy RITM-2000 blokk tervezett a nagyobb csónakjaikra. A felét cartelbe le is rendezhetnék. 4-5 év s kapnának egy új még az is meglehet reaktoros új hordozót. Mindkét fél jól járna az üzlettel.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
RITM-200 reaktor(175MWt) Nem 2000!
28148-ritm-200-reactor-video.jpg
 
A dokk a Rosznyefty olajtársaság tulajdona volt. Költséghatékonysági okokból nem vettek üzemanyagot a saját dízelgenerátorokba, amik a murmanszki áramellátás megszakadása esetén látnák el energiával a szivattyúkat,amik a dokk ballasztját tartják Továbbá a dízelgenerátoros személyzetet is csökkentették. WTF?! Egy olajtársaságnak drága az üzemanyag?! Akik ezért felelősek,azok lassan készülődhetnének focilabdát varrni valamelyik szibériai börtönben. A Kuznyecov meg eléggé elátkozott egy hajónak tűnik. Folyton megtérdel,ha épp nincs javításon akkor is úgy ahogy működik. A pezsgősüveg széttört egyáltalán rajta amikor avatták? Mert ezek után gyanús,hogy nem. Azt látom,hogy most jött el a pillanat,hogy vagy átalakítva az egész hajót állítják szolgálatba, RITM-2000-es reaktorokkal ezek helyett a fos kazánok helyett, vagy félrehúzzák, múzeumhajónak: "Az orosz flotta első repülőgéphordozó nehézcirkálója, mely részt vett a Szíria területén zajló terrorizmus ellenes hadműveletben". Aztán építenek helyette egy új,atommeghajtásút. Évente épül egy atommeghajtású jégtörő,szóval a RITM-2000el is egyre több tapasztalat lesz. Tervek már vannak, ott a Storm nevű koncepció,ami baromi drága( a Kuznyecov is az lesz, ha így folytatódik),ezért nem mernek belevágni, és volt utána egy kisebb,de szintén vadonatúj koncepció makettel együtt bemutatva, ez utóbbinak már elefelejtettem a nevét. Boki vagy valaki olyan akit nagyon érdekel a hajózás, talán emlékszik rá.
Ezek közül valamelyiknek kéne nekiállni és megépíteni. Mert,ha a Kuznyecov javítása tovább elhúzódik,akkor lehet, hogy már egyáltalán nem fogja megérni egy új hajóhoz képest. A kérdés csak az,hogy azok a zsenik akik elrendelték, hogy nem kell üzemanyag és ember a dízelgenerátorokhoz, ők CIA,DIA,NSA fizetési listán is vannak, vagy egyszerűen csak fillérbaszók, vagy olyanok akik nem állnak egyetlen külföldi titkosszolgálat alkalmazásában sem, csupán csak így akarják elérni az ország vezetésénél,hogy kezdjék meg egy új hordozó építését.
Új reaktorokat egy harminc éves hajóba?
 
Ezzel a dologgal szerintem annyira elszállnak a költségetk, hogy lassan el lehetne gondollkodni egy teljesen új hajó építésén.

Aztán hol állnának neki? Évtizedek óta az a problémájuk, hogy nincs megfelelő szárazdokk a feladatra.
Van egy 220 és egy 300 méteres szárazdokkjuk (mindkettő foglalt jelenleg), meg volt a 330 méteres PD-50.
A Kuznyecov és a Varjag is a ma is Ukrajna területén lévő Fekete Tengeri Hajógyár 400 méteres szárazdokkjában épült.

Emlékeztetőleg: a Kuznyecov 305 méter hosszú.

A meglévő szárazdokkokban maximum a Kijev-osztályhoz / INS Vikramaditya-hoz hasonló kisebb egység megépítésében gondolkodhatnak.
 
Most építettek/építenek egy giga dokkot,487 méterest,mondjuk ez polgári,tankereket akarnak benne építeni.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.