Antonov An-124 Ruslan "Condor"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
4 318
4 412
113
Mert elszakadt az a vezeték, amivel irányítani/leállítani lehet. Nafta volt, FADEC volt, üzemelt. Ez volt az A380asnál is. Lehet, nem akarták tönkretenni, vagy jobban bírta a vizet/habbot a RR Trent-nél, esetleg nem volt megfelelő teljesítményű vízágyú...

Pont ezt kerdezem, hogy nem tudtak a "naftat" leallitani, elvagni?
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
4 318
4 412
113
Talán repülésbiztonsági szakértő vagy?
Nem ezen adatok alapján döntik el a légügyi hatóságok és légitársaságok, hogy melyik gép biztonságos és melyik nem.

Pedig de, ez altalaban az egyik leggyakoribb faktor, ami alapjan a foldre parancsolnak valamit.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 290
1 684
113
Pont ezt kerdezem, hogy nem tudtak a "naftat" leallitani, elvagni?
ha azon az oldalon elmentek a villanykábelek „helóba” a szétrepülő kompresszor darabjai miatt, akkor valószínűleg nem lehett a tűzcsapot sem elzárni...
Ez az „elvágni” rész meg nem tűnik okos ötletnek :D
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 198
4 210
113
Ahogy a cikk is írja, inkább az orosz-ukrán szembenállás lehet az oka az orosz gépek leállásának. Az Antonov, az ukrán gyártó 2014 óta nem támogatja az orosz An-124-esek üzemeltetését. Az oroszok megprobálták maguk megoldani, több ukrán alkatrészt helyettesítettek orosszal. Ezek szerint nem mindent sikerült. Ez így egy ügyes kommunikációs húzás az oroszoktól. De lehet mögötte igazság. (pl. a honvédségi An-26osok ukrán nagyjavításának minőségére is volt panasz.)

A NATO SALIS program szolgáltatója is az Antonov lett a Volga Dnepr helyett, mert ők tudták biztosítani a megfelelő számú gépet. (pl. koronavírus elleni vedőeszközök szállításakor is)

Várj várj.. Akkor most az orosz munkával van a baj vagy az ukránnal? Mert először azt írod, hogy az orosz helyettesítő megoldások nem jók, majd picivel később már az ukránok munkáját mondod rossznak.
A NATO SALIS-ból inkább politikai okok miatt távozott a Volga , és nem azért, mert ne tudtak volna biztosítani gépeket, hisz azóta is folyamatosan repültek a Volga 124-esek. Az igazság inkább az lehet, hogy az ukránok feláldozták a saját repgyártásukat azért, hogy kibabrálhassanak az oroszokkal. Viszont ezzel csak maguknak ártottak. Picit ugyan lassították az oroszokat, de ők ezt megfogják oldani. Ukrajna viszont elveszti szép lassan az Antonovot, mint repülőgép gyárat és a Motorsich-et is mint hajtómű gyártót. Vajon kinek volt ez jó, kinek az érdeke érvényesült? A kérdés költői..
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
708
809
93
Pont ezt kerdezem, hogy nem tudtak a "naftat" leallitani, elvagni?

Valamiért gyanús, hogy nem akarták baltával szerelni, egyébként meg a "repülővillamossági" meló gondolom macerás és hosszadalmas. Nem hiányzik egy zárlatos vezetéket áram alá helyzni az üzemanyagtartálynál. De lehet, hogy megfelelő szakember sem volt kéznél.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 315
30 299
113
Ahogy a cikk is írja, inkább az orosz-ukrán szembenállás lehet az oka az orosz gépek leállásának. Az Antonov, az ukrán gyártó 2014 óta nem támogatja az orosz An-124-esek üzemeltetését. Az oroszok megprobálták maguk megoldani, több ukrán alkatrészt helyettesítettek orosszal. Ezek szerint nem mindent sikerült. Ez így egy ügyes kommunikációs húzás az oroszoktól. De lehet mögötte igazság. (pl. a honvédségi An-26osok ukrán nagyjavításának minőségére is volt panasz.)

A NATO SALIS program szolgáltatója is az Antonov lett a Volga Dnepr helyett, mert ők tudták biztosítani a megfelelő számú gépet. (pl. koronavírus elleni vedőeszközök szállításakor is)

Milyen ukrán alkatrészekkel? Több benne az orosz alkatrész mint az ukrán. A hajtómüvekkel van a probléma azt nem tudják javítani, Ivcsenko-Progressz, Motor Szics sajnos ukrán kézbe-Ukrajnához került.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
4 318
4 412
113
Milyen ukrán alkatrészekkel? Több benne az orosz alkatrész mint az ukrán. A hajtómüvekkel van a probléma azt nem tudják javítani, Ivcsenko-Progressz, Motor Szics sajnos ukrán kézbe-Ukrajnához került.

Azok meg broke, semmire nincs penzuk, a fejlesztesek szinte mind allnak.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 513
18 296
113
Várj várj.. Akkor most az orosz munkával van a baj vagy az ukránnal? Mert először azt írod, hogy az orosz helyettesítő megoldások nem jók, majd picivel később már az ukránok munkáját mondod rossznak.
A NATO SALIS-ból inkább politikai okok miatt távozott a Volga , és nem azért, mert ne tudtak volna biztosítani gépeket, hisz azóta is folyamatosan repültek a Volga 124-esek. Az igazság inkább az lehet, hogy az ukránok feláldozták a saját repgyártásukat azért, hogy kibabrálhassanak az oroszokkal. Viszont ezzel csak maguknak ártottak. Picit ugyan lassították az oroszokat, de ők ezt megfogják oldani. Ukrajna viszont elveszti szép lassan az Antonovot, mint repülőgép gyárat és a Motorsich-et is mint hajtómű gyártót. Vajon kinek volt ez jó, kinek az érdeke érvényesült? A kérdés költői..

Ha jol emlekszem, az oroszok pl. elektronikat helyettesitettek hazai gyartassal. Nem az orosz helyettesito alkatresszel van a baj, hanem hogy nem tudtak meg mindent helyettesiteni. pl hajtomu.

Az oroszok szerint minden An-124est le kell allitani, nem csak az orosz gepeket. Erre irtam hogy az ukran karbantartasi minoseg miatt ebben lehet azert igazsag.

Igen, ugy tunik az ukranok sajat magukkal szurtak ki azzal hogy nem javitjak az orosz gepeket, igy elestek a karbantartasi bevetelek nagy reszetol. Azt gondoltak a tobb teherszallitasi feladattal majd potoljak a kieso bevetelt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 709
23 092
113
A lelassult fejlesztésű PD-14-es után/közben a PD-35 emlegetése sokáig csak “nedves álomnak” és “oroszos nagyotmondásnak” tűnt, de mára már kiderült, hogy nagyon is komoly a projekt. Mikor ugyanis a PD-14-est bejelentették, úgy tűnt, váratlanul megszaladt az oroszok képzelőereje és rögvest rávágták, hogy amúgy dolgoznak a Pratt&Whitney PW1000G geared fan és az angol Rolls Royce Ultrafan hajtómű orosz változatán, a PD-18-on, az ukrán D-136-os orosz változatán, a PD-12V-n, amit a Mi-26-osokba szánnak, a PD-24-esen és a család legnagyobbján, a PD-35-ösön is.
Hát persze, mondta erre a Nyugat.
Azóta kiderült, hogy a geared fan PD-18-as talán valóban túlzás lehetett, hiszen ez a P&W-nek is nagyon sok fejtörést okozott és okoz még most is (az oroszok amúgy jól ismerik, mert az MSz-21-esekben ezek dolgoznak egyelőre), a Rolls Royce az Ultrafan-jához a német Liebherr-el kooperál, tehát még nekik is kihívás (a GE meg egyszerűen nem is foglalkozik ezzel a technológiával).

Ezzel szemben viszont a PD-14 halad, a PD-24 egyelőre hátrébb szorult a fontossági sorrendben, hiszen nem épül számára célprojekt, amit hajthatna. A PD-12V felhasználási területe fix, a többi csak pénz és idő kérdése (amúgy ezzel a Szolovjovhoz visszakerülne az óriáshelikopterek hajtóműgyártása, hiszen a Mi-26-os ukrán Lotarjev D-136-osa előtt a Mi-6/10/12 gépekben a Szolovjov D-20V hajtóművei dolgoztak. Az Aviadvigatyel pedig a Perm-i Szolovjov gyár maga).

Hanem a PD-35-ös az a PD-14-es talán legkisebb technológiai rizikóval készülő amolyan felskálázása lenne. Ennek a 350kN-os tolóerő kategóriának megvan az az előnye, hogy egyszerre jó a kéthajtóműves nagy utasszállítóknak, mint amilyenek méretre az A330, B787, vagy újabban az A350, illetve négyhajtóműves kivitelben lehetne rájuk alapozni egy “Ruszlan-verő” óriás teherszállítót, ami az An-124-eseknél nagyobb, de az An-225-ösnél valamivel kisebb, de mindenképpen olcsóbban és egyszerűbben üzemeltethető.
Továbbá, ha kiszámoljuk, a 2x 350kN az kb a C-17-es rövid fel- és leszállási úthosszú, az Il-76-os és az An-124-es (A400M és C-5M Super Galaxy) közé eső négyhajtóműves gép tolóereje is. Az Il-76MD-90 ugyanis 4x 140 kN-al, míg a C-17-es 4x 180kN-l operál. A japán Kawasaki C-2 gép 2x 270kN tolóereje kb az alap Il-76-os szállítási teljesítményével rokon.

Tehát a PD-35-ös, mint projekt, egyszerre lenne képes lefedni egy jövőbeni “Szuper Ruszlan”, egy lehetséges, kéthajtóműves orosz C-17-es és egy orosz B787/A350-es igényeit is.
Ezért is emlegetik egyre sűrűbben ezt a programot.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 198
4 210
113
Ha jol emlekszem, az oroszok pl. elektronikat helyettesitettek hazai gyartassal. Nem az orosz helyettesito alkatresszel van a baj, hanem hogy nem tudtak meg mindent helyettesiteni. pl hajtomu.

Az oroszok szerint minden An-124est le kell allitani, nem csak az orosz gepeket. Erre irtam hogy az ukran karbantartasi minoseg miatt ebben lehet azert igazsag.

Igen, ugy tunik az ukranok sajat magukkal szurtak ki azzal hogy nem javitjak az orosz gepeket, igy elestek a karbantartasi bevetelek nagy reszetol. Azt gondoltak a tobb teherszallitasi feladattal majd potoljak a kieso bevetelt.

Szerintem nem is igen javították ők soha az orosz gépeket. Arra ott van az Aviastar. Inkább az alkatrész ellátásban vettek részt, ami hosszú évekig még stabil bevételt és fejlődési lehetőséget biztosított volna az ukránoknak.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 315
30 299
113
Szerintem nem is igen javították ők soha az orosz gépeket. Arra ott van az Aviastar. Inkább az alkatrész ellátásban vettek részt, ami hosszú évekig még stabil bevételt és fejlődési lehetőséget biztosított volna az ukránoknak.

A hajtómüveket javították az ukránok még a puccsisták előtt, de csak a magánkézben lévő Volga-Dnyeper társaságnak. Orosz hadsereg VTA An-124-100 gépeinek hajtómüveit már az oroszok javítják, annak ellenére, hogy a tervdokumentáció az ukránoknál van.
 

fonak9

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
2 419
3 784
113
Azok meg broke, semmire nincs penzuk, a fejlesztesek szinte mind allnak.

Kína megvenné az egészet, csak hát ennek van némi akadálya:

 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 315
30 299
113
Kína megvenné az egészet, csak hát ennek van némi akadálya:


Emlékeztetőül: még 2016-ban a kínai befektetők megszerezték a Motor Sics vállalati jogait, de a mai napig nem tudják teljes mértékben érvényesíteni tulajdonosi jogaikat, mivel a kormányzati szervek blokkolták a vállalkozás tevékenységét amerikai utasítás alapján. DE betelt a pohár. A kínaiak 3,5 milliárd USD kártérítést követelnek azukrán államtól .
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
4 318
4 412
113
Igen, ahogy mostanaban sokszor, sok helyen mar pedzegettem, az ukranok teljesen lehetetlen helyzetbe kormanyoztak magukat.
Az oroszok, akiktol az egesz gazdasaguk fuggott, nemhogy elfoglalta a Krimet toluk, de azota is hadban allo fel (!) es emiatt az ukranok a minimalisan megtermelt GDP-t is fegyverekre kenytelenek kolteni, amiben meg ugye az amerikaiakra szorulnak, mas nem ad nekik "hitelbe" (=segelykent, ami az amerikai hadiipar zsebebe megy) fegyvert. Viszont a mindent elrohasztott, rendszerszintu korrupcio es a keleti konstans haborus helyzet miatt sem az europaiak, sem az amerikai hajlandoak szanalni es feltokesiteni oket, de az amerikai befolyas miatt senki mas meg szoba sem johet. Ja es biztos, ami biztos, gyorsan osszevesztek a nyugati szokszedokkal is (velunk, lengyelekkel), igy mar biztos, hogy jo darabig a NATOhoz sem lehet kozeledniuk.
Mondom, ha nem lesz gyokeres valtozas a korrupcioban, akkor 10-15 ev es eltunik az orszag...

Kína megvenné az egészet, csak hát ennek van némi akadálya:

Emlékeztetőül: még 2016-ban a kínai befektetők megszerezték a Motor Sics vállalati jogait, de a mai napig nem tudják teljes mértékben érvényesíteni tulajdonosi jogaikat, mivel a kormányzati szervek blokkolták a vállalkozás tevékenységét amerikai utasítás alapján. DE betelt a pohár. A kínaiak 3,5 milliárd USD kártérítést követelnek azukrán államtól .
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 709
23 092
113
A legújabb hírek szerint a leendő órásgép, az An-124-est váltani szándékozó "Elefánt" jellege, hajtóműveinek száma, mérete, feladatköre, kapacitása még mindig nincs eldöntve, dolgoznak rajta. Könnyen lehet, hogy a Ruszlan orosz váltótípusa valami kisebb és nem pedig nagyobb gép lesz, ha erre lesz igény.