1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Túl azon hogy kb 10 szavazatot kapnál, ennek a lökettérfogaton vagy teljesítményen alapuló korlátozásnak semmi értelme nincs a gyakorlatban.

    A 3 liter felette motorok mennyisége eleve elhanyagolható, a kisköbcentis, háromhengeres motornak meg jellemzően kinyomják a szemét vagy rápakolnak egy turbót hogy leadja ugyanazt a szükséges teljesítményt, egy totál zsákutca ez a fejlesztésben.

    És ekkor még nem is mentünk bele abba gépjárműveknek mennyire nulla a hozzájárulása CO2 kibocsátáshoz és hofy mennyire vitatott eleve az hogy a CO2 befolyásol-e bármit a klímaváltozásban.
     
  2. papi

    papi Well-Known Member

    Klaus Frölich azt mondta pár hete, hogy jelenleg úgy tervezik a dízelt 2040-re a benzinest 2050-re kivezetik. Addig is a hibridre koncentrálnak. A 3 és a 12 hengeres motorjaikat a húszas évek közepére, a 8 hengerest a harmincas évek elején ki szeretnék vezetni. Alapvetően 2 motorban gondolkodnak 2 literes 4 hengeres és 3 literes 6 hengeres. Mindent ezzel szeretnének megoldani plusz a hibriddel. A három literes motor plusz elektromos hibriddel most üzembiztosan 640 lóerőnél tartanak.
     
  3. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Szavazatokat lesz***nám, bevezetném mint megbízott szakember, majd elvinném a balhét "jópénzért".
    Teljesítménnyel nincs értelme bohóckodni, de valamilyen módon korlátozni kell.
    CO2-t is lesz****m, a város levegőjét és az utakat akarom megtisztítani, egy élhetőbb város reményében.
    Akinek nem tetszik annak lesz 10+ éve eltakarodni, akinek meg igen az majd megveszi az előző ingatlanját.

    Az autógyártás tényleg csak bmw-ből áll.
    Mondjuk a Subaru asszem 2.0 turbo + plug-in hidriddel ígér 480 lóerőt. Remélem ehhez átveszik a Toyota cuccait, nem megint egy EE20 szintű pofára esés lesz, mert nekik saját kell.
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Teljesen irreális forgatókönyv itthon.
     
    bartinieffektus likes this.
  5. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Az összes az amit közlekedésmérnökin olvastam (és végül írtam) :D
     
  6. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Kamu. Akkor benne lenne a programba hogy mindenhova villamost. Párhuzamosan a metróval, busszal, bickliúttal, földútra, alá és fölé is. :D
     
  7. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  8. torsen

    torsen Well-Known Member

    Az akkunak nem is az a szerepe, hogy nagy hatósugarú EV módot adjon, az csak egy opció, hogy EV mód is van. (pl. a Honda IMA rendszere sokáig nem is tette lehetővé az EV módot). A lényege az lenne az akkunak, hogy elkerülhetőek legyenek a BM gazdaságtalan üzemmódjai és legyen lehetőség regeneratív fékezésre ami a legnagyobb ütőkártyája a hibrideknek.

    Nem. Egy alapvetően benzinmotoros hajtású kocsi. A Camryben (ismereteim szerint) nincs olyan hogy "direktbe" kapcsolják a BM-t a hajtásláncra. Ilyet a Honda és Audi csinál bizonyos típusaiban. A Toyota a jó öreg és jól bevált HSD-t rakja a Camrybe. Az Atkinsonnak(illetve Millernek) a hatásfoka minden üzemi tartományban jobb, mint a hagyományos BM-é a megnövelt munkalöket miatt, de a HSD miatt elhagyhatóak a kevésbé gazdaságos üzemmódok.

    Szóval igen, alapvetően benzinnel megy.

    Semennyire sem hajaz az Ampera/Voltra (mert azok alapvetően egy range extenderrel ellátott villanyautók vagy más értelmezésben soros hibridek) ellenben majdnem milliméterre megegyezik a Priussal (mely egy teljesítmény elágazásos vegyes hibrid). A koncepció tényleg nagyon jó. Kis akku/holtsúly és a BM legjobb tulajdonságai együtt.

    Én speciel az ilyen okos hibridekre adnék állami támogatást nem a villanyosokra. Én az állami támogatás odaítélésénél (ha már támogatni akarunk) a 100-110g/km CO2 kibocsátási korlátot (ez kb. 4l/100km fogyasztás) szabnám meg (és esetleg évről évre vinném lejjebb a korlátot). A kis hibridek (Yaris, Auris, Prius, Insight, Civic) simán beleférnének, az olyan álhibridek, mint a Q7, Mitsubishi Outlander stb., viszont nem. És zöld rendszámot is ezeknek adnék. Minek támogatni a gazdagokat???

    (Mindamellett, ha beülsz egy villanyosba akkor nagyon gyorsan meglehet szeretni a dinamikáját!!!!)
     
    fishbed and fip7 like this.
  9. empontipont

    empontipont Well-Known Member

    2030.1.1.
    Belváros lakossága aki teheti elköltözik.
    Marad a csóró gettó.
     
    nyugger and zeal like this.
  10. torsen

    torsen Well-Known Member

    Érdekes kérdés, hogy a vezető nélküli rendszerekre milyen bizalommal szállnak fel az utasok, ha tudják, hogy nincs vezető....

    Egy történet a múltból. Egyetemi éveink (BME) alatt sokan dolgoztak a BKV-nál busz-, és villamos vezetőként. Ehhez rengeteg sztori kapcsolódik. Az egyik, hogy a haverom a 61-es villamost kapta, mely a Móricz Zsigmond körtérről indult, ahol akkor volt egy kis vezetői pihenőbódé ahonnan az utasok várták a vezetőt. Nagy meleg volt, a villamos a megállóban, nyitott ajtók, az utasok szállingóznak. A haverom felszáll az első ülésre, napszemüvegben és fehér bottal. Elérkezik az indulás ideje, halk zsörtölődés, mely egyre erősödik, hogy hol van már a vezető? A haver is bekapcsolódik (mondhatni gerjeszti az indulatokat), majd egy adott pillanatban hangosan kijelenti, hogy ha nem jön a vezető a végén még ő fog vezetni. Végül feláll, előre botorkál, beül a vezetőállásba, csenget, ajtó be, indulás. Utasok pánikban, az első megállónál a villamos gyakorlatilag kiürült. A haver meg nem vezetett többet a BKV-nak.
     
    nyugger, zeal, fishbed and 1 other person like this.
  11. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    A dugók nagy részét meg lehetne szüntetni ha az autók hálózatba lennének kötve és aszerint választaná ki a GPS a legjobb útvonalat, hogy mekkora a forgalom egy útszakaszon.
    Sokszor észreveszem, hogy állnak az autók a dugóban, mert mindenki a fő útvonalakon halad, míg a vele párhuzamos mellékutak üresek.
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A Wazze és a Gmaps alapján tervezés ezt teszi. Az autók, amik benne vannak a hálózatban és ismert azok mozgása, az alapján tervezi az utat. És nem, nem lehetne ezzel megoldani. Amikor már végletesen sok autó van az úton annyi, hogy kvázi elfoglalják a felület számottevő részét,akkor nincs hova optimalizálni főleg úgy, hogy az összesnek nagyjából az a célja. Ha mindenki a belváros felé igyekszik és a városon kvázi 2-3 fő gerinc megy át, akkor nem tudsz túl sokat tenni.

    A Wazze volt, hogy bevitt minket ilyen útra és 5 perc alatt beállt az is...
    Az utak terheltsége és a dugó nagyon nem lineáris. Érdemes végignézni az egészet. Egy ponton túl az exponenciális jellegg miatt nincs mit tenni. A kis utcák kapacitása és pulzálása még rosszabb és még több kereszteződést teszel be, ami gyorsítás, lassítás, megállás, stb.
    A dugódíj és korlátozás ezért terjed és terjed. Ha eleve kisebb a forgalom, akkor nincs probléma.
     
    blitzkrieg likes this.
  13. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Akkor keverem a Honda/Audi féle megoldással, gondolom mert azokban is Atkinson vagy Miller van és valamiért az ragadt meg hogy az csak adott fordulatszámon jó. Honda Insight/Accord Hybrid vidóeókat nézegetve lehetett is látni egy elég idegesítőnek tűnő üzemmódváltást, ahogy a motor bekapcsol és 4000-en vagy vhol akkörül folyamatosan üvölt ahogy rákapcsolódik a hajtásra (egyébként meg alaphelyzetben csak generátorként működik). Nem szimpi.

    Én nem igazán látom a különbséget az Ampera megoldáshoz képest azon túl hogy nagyobb a hangsúly az e-hajtáson (Amperában is összekapcsolja a motort ha kell a hajtással). A hajtáslánc persze más (az Ampera baromi bonyolultnak tűnik a 3 vagy mennyi kuplungjával).

    A Camry Hybridben (HSD II) szintén alapvetően az elektromotor indít állóhelyzetből, illetve megy alacsony sebességen, gyorsításkor bekapcsol a BM és vegyes összekapcsolással hajtás/generátor üzemmódban hajt illetve tölt, lassításkor a BM kikapcsol. Valamennyire vezetés közben is lehet érezni, ahogy beröffen a motor, de nagyon kultúráltan csinálja (a Toyota féle bal oldali charge-eco-poweren idegbajosan ugráló mutatókar jelentését vezetés közben inkább csak sejtettem, mint értettem, nem túl intuitív/hasznos).

    A koncepció amúgy tényleg nagyon jó és a gyakorlatban is jól működik, én egy kicsit inkább attól félek hogy mivel gyakorlatban megkétszerezted a rendszereket mi lesz ezekkel hosszú távon. Mondjuk a Priussal nem hallottam gondról, szóval ez valszeg alaptalan para.

    Itt egy faja videó a hajtásláncról, szép mennyiségű variáció van a Camryn.



    Ezzel majdnem teljesen egyetértek. Villanyosnak is megvan a maga helye/felhasználása, de amíg az akkutechnológia nem fejledőik eléggé, addig a hybrid életképesebb. Ezt kerek perec megmondták a nagyobb gyártók is.

    Hát úgy ment mintha atomhajtású lenne, nyomokban a jó öreg 3,5-es benzinmotorokra emlékeztetett ahogy húzott. :D Kár hogy be volt állva az M1/7 és nem lehetett megcibálni rendesen.
     
  14. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    blitzkrieg likes this.
  16. emel

    emel Well-Known Member

    A dugódíjnak és a szgk-korlátozásoknak akkor van értelme, ha az autós el tud jutni egy GYORS és HOSSÚ menetvonalon közlekedő BKV-járathoz, és ott le tudja tenni a a kocsit. DE - mondjon nekem valaki olyan tömegparkolót pl. a csepeli gyorsvasút, a 4-es úton Kőbánya-Kp./Metro vagy inkább Ferihegy környékén, Kelenföldön, az M3-bevezető STB.!! tájakon, ahol 30-50 kocsinál több leparkolható, és érdemes lenne átpattanni a BKV-ra?!! Még szmogriadónál is megoldhatatlan, mert ha sok autós kiszáll az öreg kocsijából egyszerűen nem tudják elvinni a tömeget a "tömegközlekedés"-nek csúfolt heringesdobozok!! Talán ezeket kellene fejleszteni, utána dugódíjazni meg korlátozni ...
     
  17. torsen

    torsen Well-Known Member

    Pont erről szól a kis hatótávolságú Car-to-car (c2c)/Vehicle-to-vehicle (V2V) és az elvileg korlátlan hatósugarú Car-to-X (C2X) koncepció amire a ZalaZone-t építjük. (nem kötelező feltétele, de jó ha van 5G hálózat hozzá)
     
    blitzkrieg likes this.
  18. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Azzal nem lehet mit kezdeni, ha hülyék az emberek, nincs se technika, se ember arra, hogy azt a mennyiséget kiszolgálja, vasúthálózatot se lehet jobban terhelni.
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Természetesen így értettem, de amit írtál, az kevés. A P+R marhaságnak semmi értelme az én szememben. Nem lehet akkora parkolókat építeni, amik érdemben be tudnák fogadni az ingázók mennyiségét.

    A cél az, hogy az ember eleve be se akarjon ülni az autóba.

    De amíg egy 50+ éves szaros HÉV szerelvény 36-40 perc alatt döcög be a Vágóhídra mondjuk Szigetszentmiklósról, ott leszáll az ember és átsétál a 2-es villamoshoz (basszus azonos nyomtávon közlekednek...), hogy elérje a belváros egy részét és szállhat át legalább még egyszer, addig nincs miről beszélni. Az agglomerációból a belváros szélére kapásból átszállás nélkül kéne eljutni és sokkal gyorsabban. Addig valóban marad az, hogy az ember égeti a saját pénzét kocsival és ül a dugóban télen, vagy nyáron is.

    Ha nem minden bokorban állna meg a HÉV és mondjuk kb. a müncheni színvonalon menne az elővárosi közlekedés, akkor a fent említett távolságon a Deák Tér kb. 35-40 perces út lenne télen, nyáron, kényelmes környezetben. Így ki ülne be kocsiba...? Én biztosan nem.

    De ameddig arra nem képes a magyar politikai vezetés, hogy egy közlekedésszervező cég üzemeltesse összefogva a szolgáltatást és fejlesztést, addig marad a hígfos. 40+ év alatt nem sikerült a főváros közlekedésébe integráli a MÁV vonatokat. A 14-es villamossal lehet zötyögni befelé (mert a metró sem készült le 40 év alatt...) amikor, ha megállna ott a MÁV vonat, akkor a Nyugati kb. 12 perc lenne.

    Dettó ez a népligeti csomópont a Határ útnál.

    Ilyen kihagyott ziccerekkel van teli a főváros.

    Hülyék az emberek, hogy le akarnak jutni valahova? Akkor minden agglomerációs ingázó is hülye?
    Az emeletes kocsi lényege, hogy azonos járatsűrűség és peronhossz mellett a kapacitás durván megnő.
     
    fishbed, fip7 and blitzkrieg like this.
  20. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Csúcsidőben elmennek, mint a heringek, 2-3 órával később már le is ülhetnének. Hülyék.
    Emeletes kocsihoz dupla személyzet is kellene.
    2 hónapja azon vergődtek az újságírók, hogy a balatoni járaton nincs étkezőkocsi, pedig létfontosságú, hogy ehessenek az emberek egy közepesen szar hamburgert prémium áron azon a hihetetlen hosszú úton.
    Lett étkezőkocsi, pénztárakból vonva el embereket, az oda felszállók egy pohár kólát szürcsölgetnek egész uton, hogy legyen ülőhelyük, pénztáraknál meg kigyóznak a sorok.

    Héves résszel egyetértek, tramtrain-ek kellenének fonódó villamos hálózattal...
     

Ezen oldal megosztása