1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hetekkel ezelőtt.
     
  2. deze75

    deze75 Well-Known Member

    Napi Tesla találka az M43-n.......max 115 km/h.....:D...biztos haza akart érni:p:p.

    3 dolgot nem értek.:rolleyes::rolleyes:
    1.Miért akarják nekem bemesélni,hogy kompromisszum mentesen lehet használni?
    2.Miért mantrázzák,hogy sokkal környezetvédőbb vagyok ,ha ilyet használok?
    3.Miért hazudják rendszeresen,hogy hosszútávon jobban jövök ki vele?

    Igen a Teslaval hasonlítotom össze az autómat (prémium)...Tesla-t nem tartom annak csak az ára prémium.

    Azért a Taycan-t bármikor elfogadnám...micsoda autó!!!!! :eek::eek::eek: de nem akarja többnek mutatni magát ,mint ami...(brutális sport sedan)
     
    zeal and molnibalage like this.
  3. zolkas

    zolkas Well-Known Member

    0,16 kWh-s fogyasztásszal számoltam az elektromosnál, mert annyit adnak meg mindenhol a Hyundai Kona-ra (de a többi hasonló autóra is ilyen értékek vannak).
    A hagyományos autónál meg 6 literes benzinfogyasztással számoltam pedig a Hyundai Kona benzines változatára meg 7,3 litert írnak. Szóval igencsak a benzines autó irányába voltam elfogult a számításoknál.[/QUOTE]

    peugeot ion Pomáz-BP XII Kútvölgyi útvonalon használva 6,30-7,15-ös indulással nyáron ~48km/6,87 KW 143w/km ez a mért adatom.
    tél 9KW/ 48 miért ennyi benne van az utastér fűtés 600W/h egy kis fűtőtesttel.

    ki miben hisz Istenben vagy az Ős levesben ilyen az elektromos / ásványi anyag hajtás hitvilága.
    Ha használtál elektromosat tartósan utána beszélgethetünk.
     
  4. zolkas

    zolkas Well-Known Member

    egyszerűbb, jobb, hatékonyabb.
     
  5. zolkas

    zolkas Well-Known Member

    Azért a Taycan-t bármikor elfogadnám...micsoda autó!!!!! :eek::eek::eek: de nem akarja többnek mutatni magát ,mint ami...(brutális sport sedan)[/QUOTE]
    PORSCHE
     
  6. zolkas

    zolkas Well-Known Member

    Update :
    55200 Km óra állása az autó vásárlásakor (20190210)
    66324 Km óra állás most.
    1766,58 KW/h tankolt mennyiség otthon Villámtöltés ebben a nagyságrendben 5% alatti.
     
    Kurfürst, zeal and blitzkrieg like this.
  7. deze75

    deze75 Well-Known Member

    :D:D:D:D
     
  8. fip7

    fip7 Well-Known Member

  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A totalcaros cikk megint "érdekes", mert már megint elfelejti, hogy a csúcskapacitással a mesében lehet folyamatosan tölteni...
    Egy busz esetén ez megoldható, hogy legyen ekkora töltő, de azért az árát is megnézném.
     
  10. fip7

    fip7 Well-Known Member

  11. rejsz felügyelő

    rejsz felügyelő Well-Known Member

    Felénk kb egy éve kezdték cserélni az összes Kingkongot Credora. Ugye régebben valami politikai bullshit miatt nem nagyon fogytak a magyar buszok, mostanában történt valami változás a cég vezetőségében vagy mi a fene lehetett?
     
  12. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Kampánytámogatás khmkhm.
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    https://totalcar.hu/tesztek/2019/11/04/ford_mondeo_hybrid_kombi/

    Magyarázza már el nekem valaki, mert én nem értem...
    • 1,4 kWh-s akksi. Ez gyakorlatilag csak városi közlekedés, dugóban araszolásnál számít, a gyorsítás, lassítás hatásfokát tényleg egekbe löki a benzin / dízelhez képest.
    • A fenti akksit már 10+ km távolságon sem ér semmit, ha nincs dugó, a belső égésű motor viszi a kocsit. Ha fűteni akkor, akkor me aztán tényleg.
    • A kocsi kb. 250 kilóval nehezebb, mint egy hasonló méretű hagyományos autó.
    • Cserébe az autó 12 misi. Tizenkettő...
    Hogy ez mitől veri le ár/érték arányban vagy klímavédelemben a sima autót totális homály. Legalábbis nekem.
     
  14. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Attól, hogy brüsszeli bürokraták úgy döntöttek.
     
  15. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Kösz az infókat!

    Molni figyelmébe ajánlanám:
    Szóval Zolkas 11124 km-t ment 1766 kWh-tal, vagyis 0,159 kWh/km.
    Pont amilyen fogyasztással én is számoltam.
    Vagyis Molni ideje lenne elfogadni, hogy jóval kevesebb károsanyagot bocsát ki egy elektromos, mint egy hagyományos.
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ok, akkor elfogadom, egy típusra. Mi az autó típusa?

    A jóval alacsonyabb részt azért így is újraszámolnám, mert én az akkut ki se számoltam, mert annyira közel volt a két fogyasztás * gCO2-je egymáshoz. Így akkor most azt kéne kiszámolni, hogy a kettő közti difi mennyi km után termeli vissza az akku gyártás és újrahasznosítás költségét.
     
    blitzkrieg likes this.
  17. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Zolkasnak Peugeot Ionja van.
    Az ő fogyasztása 0,159 kWh/km. Ezen az oldalon pedig 0,161 kWh-os fogyasztást adnak meg erre az autóra.
    Vagyis el lehet fogadni a méréseiket valós fogyasztásnak.
    https://ev-database.org/car/1095/Peugeot-iOn

    Egyébként én a Hyunday Kona-t számoltam, annak 0,16 kWh-s fogyasztás van megadva.
    Az a Kona 1200 kg-os, a Peugeot 1100, szóval valószínűleg azt az adatot is el lehet fogadni.
     
  18. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Francokat. Most nézem, hogy a Kona 1685 kg-os.
    https://ev-database.org/car/1126/Hyundai-Kona-Electric-64-kWh
    Az 1200-at elnéztem az előbb, az nem az elektromos változat.

    Na ez viszont így érdekes. Egy 1100 kg-os Peugeot ugyanannyit fogyaszt, mint egy 1685 kg-os Hyundai?
    Ezt hogy hozták össze?
    Ennyivel hatékonyabb a Hyundai motorja?
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member


    Ez ma a közlekedési morál ma. A buszsáv csak dísz sokaknak.
     
    fishbed, fip7 and FilcTroll like this.
  20. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Benyára nagyon saccperkábé átszámolva olyan 2 liter / 100 km lakossági tarifával. Azért az kellemes. :)
     
    blitzkrieg likes this.

Ezen oldal megosztása