1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Lánchíd helyzete

     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Én nem lettem okosabb, hogy az előző vezetés miért nem csinálta meg, 2/3-ados narancsos kormány és városvezetés mellett, ha meg is volt a pénz.
    Most meg hümmög, aggódik, meg mutogat, de úszó VB-re, arra bezzeg volt pénz.

    A videó végén is osztotta az észt, amikor regnálása alatt még buszsávokat is felszámolt és a fonódó villamosnak meg alátett.

    Sóhajt, legyint.

    A kommentek is "aranyat" érnek a videó alatt...
     
    FilcTroll and fishbed like this.
  3. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Asszem amerika kapcsán volt, de a hazai (budapesti) helyzetre is igaz:

    Ellenzékből bármilyen baromságot mondhat, úgyse kérhetik számon rajta.
     
    fonak9 likes this.
  4. misinator

    misinator Well-Known Member

    Gondolatok:

    Néha úgy érzem, hogy vannak területek a civilizált világ életében, amikben már életszerűtlenre túltoltuk az infrastruktúrát (karbantartási költség) illetve az úgymond hatékonyságot: Nincsenek tartalékok a rendszerekben, semmi nem romolhat el, mert összeomlik a termelés, nem lehet egy hónapnyi holt időszak sem, mert becsődöl a 100 éves cég - hiszen a befektetők csak fejőstehénnek és nem hosszú, akár életre szóló távú befektetésnek, urambocsá élethivatásnak nézik a tevékenységeket, ami persze érthető is; gyorsuló módon változó világban ki alapoz egy generációnyi időre!?
    Eközben a vizsgálati, engedélyeztetési, jogi eljárások irreálisan hosszú időkig, évekig, akár évtizedekig is húzódnak. A vizsgálat alá vont projektek meg addig állnak, a felépített rendszerek álltóhelyükben tönkremennek, műszakilag elavulnak.
    Már mindenre is van szabály (vasutas barátom szerint a vasútnál legalábbis), s persze senki nem akar elvinni balhékat, hanem hoz életszerűtlen szabályokat, amikkel lepasszolja a felelősséget, amiket szintén szintén lejjebb passzolnak, utána meg mindenki csodálkozik, hogy miért nem működnek a folyamatok?
    (Saját munkaterület: Ezentúl nem havonta, hanem kétheti ütemezésben kell kiadni az igényelt anyagokat a felhasználó részlegeknek (eü.), mer' 'pórolunk a pénzzel. Csak arra nem jöttem még rá, hogy hol a 'pórolás, ha ez dupla kiszállítási költséget jelent, miközben a beszállítás és értelemszerűen annak ellentételezése havi ütemezésű?:confused:)

    Kiváló állatorvosi ló a berlini repülőtér esete...

    ...egy blogban olvastam pár éve egy magyar pár történetét.
    Előre bocsátom, hogy a fiatal párban megvolt az affinitás a keleti filozófiák, az életszemlélet és mondjuk ki; a vele járó igénytelenségre is.
    A pár kis boltot üzemeltetett valahol Budapesten.
    Vitték a boltot és (persze saját elmondásuk szerint) próbáltak megfelelni a tengernyi jogszabálynak, hatóságnak, adózási kötelezettségnek stb.
    Nyilván nem haladtak úgy, ahogy elképzelték, hiszen egy kafkai bürokrácia eltartása pénzbe kerül.
    Elutaztak - spirituális élmények ugye - Bangladesbe nyaralni (lelkük rajta).
    Ott találtak valami hasonszőrű európaiakból álló közösséget, lakónegyedet, tehát volt hol maradni.
    Nyitottak valami zöldséges standot az út szélén (szerintem kipakoltak a pokrócra), oszt' jónapot. Biztos fizetnek valami helypénzt, semmi kémiai biztonsági adatlap, NAV-ba kötött pénztárgép, stb.
    Gondolom boldogan élnek, amíg meg nem halnak.

    Amúgy valami hasonló hely lehet, mint amiről itt olvastam:
    https://ontherun.blog.hu/2018/02/05/takarekon_radzsasztanban
    https://ontherun.blog.hu/2018/03/19/orosz_rulett_indiaban
    https://ontherun.blog.hu/2018/04/23/iden_ketszer_volt_szilveszter
    https://ontherun.blog.hu/2018/05/27/keruld_ki_az_okrot_vagy_csokold_meg_asz_aszfalt

    Ennyire azért ne legyünk igénytelenek, de tegyük a szívünkre a kezünket:
    Nem toltuk túl ezt a nyugati társadalmi rendszereket Béláim!?
     
  5. ogretankHU

    ogretankHU Well-Known Member


    DE

    "Rátoltuk ! Túltoltuk ! Béláim !"
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem gyenge...

    Tegnap én is beleütköztem egy idiótába...

    Egy autós valami konfliktusban került egy motorossal már az Etele út és Tétényi sarkán. Elmentem mellettük. A motoros aztán mellettem el, majd a BMW-s jó hetvenes tempóval, buszsávban előzött, majd a buszsávban a motoros elé vágva a buszsávon kezdett megint kiszállva magyarázni valamit. Sajnos csak azt tudtam lefotózni, hogy a buszsávon áll a parasztja...

    Kettőt lehet találni milyen márkájú volt a kocsi...
     
    fishbed likes this.
  7. FilcTroll

    FilcTroll Well-Known Member

    Budapest: három napig autóznom kellett bringa helyett (távolsági, nagy pakolások voltak), így két oldalról is jól megnézhettem, mennyi hülye szabadult az utakra a bkv-kerülés miatt.

    Autósból és biciklisből is van egy csomó zöldfülű. A bringások között egyre több a melós, és a csámpás bölcsészlány, utóbbiak elég meredek dolgokat tudnak művelni. A körúti bringasáv még elbírna több forgalmat, sztem kb. másfél-kétszer ennyi lenne az ideális. Tény, hogy így nagyon haladós lett bringával a körút (máskor mindig elkerülöm), autóval viszont a szokásosnál is rémesebb.

    Parkolni pedig lehetetlen. Most már felesleges fenntartani az ingyenességet, mert ösztönzi az autózást, és megfullad a város.
     
  8. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    BMW? Audi? Dacia? VW? Skoda? Ezek mind kb egyenlő valószínűséggel taplóskodnak manapság... És a VW konszerntól az új gyártású Seat is 99%-ban tapló suttyő sofőrt jelez az elmúlt időszakos mintavéletelem alapján. Márkafüggetlen lett a suttyóság, közveszélyes vezetés. A Dacia Dusterrel már a szegényebbek is lehetnek SUV-os gyökér közveszélyes állatok végre!

    Ismét az M1-esen, meg az M0-on, M3-oson mentem többet a napokban, hát... Szögletes lámpás új VW konszernes tank mögötted 200-al feltűnik, akkor inkább besorolsz két román halálkaraván közé, mielőtt belédvágódik élmény megvolt...

    Jobbról leállósávon előző Alfás. 60-as szakaszon autópályán építkezésnél 90-el megy mindenki, de villog folyamatosan a SUV (Arona), és bemászik 1m-re a seggedbe, és dudál... 90-nél...
     
    fip7 and Ooorky like this.
  9. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Anyuka hátrafordulva vezeti a SUV-ot az Megyeri hídon, mert a csemetéjével beszélget 110-nél,a ki a hátsó ülésen van, és úgy imbolyog a sávok közt... (Skoda Kodiaq).

    Román rendszámos trélert látok? Riadó, életveszély! Új gyártású SUV? Riadó! Életveszély!

    Minden fogyatékos hülye az úton. Inkább csak a zárt pályára megyek amíg ezek meg nem ölik egymást.

    A városban autóversenyzőkről, meg a 70-nél az Andor úton jobbról melletted elhúzó, majd elééd bevágó satuzó dobozosautós proli faszokat se hagyjuk ki, vagy a Civices hülyegyereket, aki a rakparton úgy előz, hogy látom már ahogy frontális ütközés lesz, ha nem engedem előre sürgősen, fékezek ahogy mellém ér a holttérbe, hogy legyen hova kijönnie, erre kis fékkel berántja mögém, és dudál, hogy miért fékezek...

    Iszonyatos volt ez a sok hülye, és BP felé közeledve négyzetesen nő a kilométerenkénti seggfejek száma.
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    BMW.

    Most képzeld el mit érzek két keréken. Engem nem véd semmi más hülyeségétől...
     
    ogretankHU and Veér István like this.
  11. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Sejtettem, azért tettem elölre, de anélkül, hogy nagyon ismételném magam: márkánként egyformán sok a gyökér, agresszív tuskóm közveszélyes barom.

    Amúgy azt ne is felejtsük, hogy a régi SUV is életveszély, a gumis mondta a nyári felrakatásakor, hogy régi SUV-ok több mint fele full slick gumival megy, csak felelősség hárító nyilatkozatot aláíratva volt hajlandó feltenni őket...

    2 tonnás szar, karbantartatlanul, fos gumikkal, és hajt 200-al simán :S Nem érzik, hogy gond van, tolják, aztán kinyírnak valakit (nem maguk általában).

    Üröm felé meg sok kerékpáros volt, oldaltávot nem tartják, ha próbálok úgy elmenni mellettük, hogy kényelmes legyen szemből nem mennek odább... Felbasztam magam :D Ma sokat vezettem, és sok volt a gyökér.

    Másik fele a 130-nál 65-el a belső sávban döcögő... Meg a 35-tel a 90-es úton majomkodó félig alvó öreg... Ma a gyökerek szinte teljes vertikumával találkoztam. (Motorossal is)
     
    bartinieffektus, fip7 and ogretankHU like this.
  12. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Viszont akit meg kellett volna állnom és meg kellett volna vernem, az a 90-es szakaszon falu határán kívül a támasztókerekes biciklivel gurigázó gyerekét a főúton eregető volt.

    Kitalálom hogy szereljem be azt a dascamet, mert meg kell osszam a hülyeséget, hogy ne idegeljem szét magam teljesen :)

    Úgy érzem, hogy a COVID előtt jobb volt a közúti morál.

    Bocsa a sok spamért, írás közben jöttek az emlékek, és a szerkesztési idő lejárt, de terápiás jelleggel kiadtam. Max töröltetiket, ha zavar. :p
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    30 unatkozó ember? Hm...

    Szemorvost ajánljak? Bocsánat, de az első niggers only mondatod után mit várjon tőled az ember...?
    Az fáj neked, hogy a városban élők használhatják a város KÖZterületét? Aminek lezárását elbírta város hétvégén?

    És akkor ezek után csodálkozol azon, hogy egyesek hogyan néznek az emberek egy bizonyos csoportjára...? Az egész kommented az igazi tipikus bunkóautós szinten. A város nem a fémdobozoké. Pont. Maradt nekik így is elég felület.

    Az emberek szokásai meg nem egy pillanat alatt változnak meg. A Múzeum körúti kerékpársávon is évekkel ezelőtt lézengtek az emberek. Tavaly meg kerékpáros dugó volt rajta, mikor du 5-6 magasságban használtam. A Kálvin tértől gyakorlatilag szinte kerékpáros ment egymás mögött. Nem tudtam előzni sem, mert arra sem volt hely. (Az átlagnál gyorsabban tekerek.)
    Az, hogy a körúti kerékpársáv jövője mi, azt úgyis tudom. Szeptemberben nem lesz ott. Egyébként múlt héten 6- fél nyolc között arra tekerve folyamatos volt a forgalom a Körúton. Mostanában nem járok arra, így a távolabbi részét északra nem láttam, csak az Corvin tájáig.
     
    FilcTroll likes this.
  14. FilcTroll

    FilcTroll Well-Known Member

    Én a héten többször is azt láttam a körúton, hogy volt bringás forgalom. Lehetne több, ahogy írtam is. Remêlem, lesz is.

    Meg tudnád magyarázni, hogy miért sértegeted azokat, akik rákkeltés nélkül is megoldják a közlekedésüket? Niggers only?!

    Csak nem a mások kárára lusta, önző és mégis nagypofájú viselkedést érted alatta? Mert pont az autós "társadalom" nagy része ilyen. Emberek halnak bele a kibaszott lustaságotokba és tehetetlenségetekbe, és te niggerezel? Kicsit szedd már össze magad! Oké, hogy szerinted kifizetted adóban, hogy megölhesd-megbetegíthesd a Szabó nénit, azt is értem, hogy szerinted fontosabb vagy mindenki másnál, még azt is értem, hogy saját magad és a gyerekeidet is megnyomorítod-megölöd az autózással -- de ezt a lekezelő gőgöt kikérem magamnak. Kicsit zökkenj vissza a valóságba, gondold át, hogy autós pályafutásoddal mennyit ártottál másoknak, milyen zsebekbe tettél súlyos pénzeket benzinért, parkolásért, autóért, és aztán keress valakit a közelben, akit niggerezhetsz.

    Szétkúrtuk az életünket a korona miatt, hogy ne haljon meg ötezer ember, csak ötszáz. A légszenny miatt több tízezer hal meg, de ha nem lehet autózni a rakparton, máris itt a chimpout. Mégis, ki itt a nigger?
     
    alali77, fishbed, vilmoci and 2 others like this.
  15. misinator

    misinator Well-Known Member

    Olvasom a fentebbi(22:50-ig) hozzászólásokat és az általam megszépített múltba révedek, amikor még szintén az autósok egyik fele rohanó gyökér volt, a másik fele meg kalapos tetű (érdekes élőlények mi?:D), e hozzászólás írója meg természetesen a Buddha, aki körül a gizda világ rajzott.:confused::D

    DE!

    Még kevesebb volt a közlekedő autó, s szabadabbak az autózás keretei.
    A keskeny "A" oszlopok mögül nyugodtan lehetett nézelődni 90-es tempónál az országutakon nemcsak messze előre, hanem jobbra-balra is!. Nyugodtan megállhattál az út szélén tájékozódni a térképen ( de gyakrabban már megint szerelni azt a rohadt tragacsot...), nem kellet kerülni 30 kilométert, ha éppen újratervezett a navi az elkerülő út kihajtójánál.
    A városokban bárhol megállhattál érdeklődni, az út mentén (leginkább kocsmáknál, csárdáknál, boltoknál, vagy templomoknál), sőt parkolhattál(!), a főutakról szinte mindenhol fordulhattál nemhogy jobbra, de még balra is!!!
    A lakosok el tudtak igazítani, vagy nyugodtan beugorhattál egy boltba s nem pár utcánként más gyártású parkolóórákkal kellett hadakoznod, mielőtt intézni valódhoz sétálhattál volna.
    Viszont ma végre vannak parkolóházak, amikben, ha rosszul jegyzed meg, hogy hol parkoltál, vagy eltévedsz kifele a labirintusban, akkor neked véged, mint a botnak.
    Bárhova bekanyarodhattál, s nem sorompók állták az utad, ami előtt elolvashatatlan sokaságú - Lenin összest tartalmazó - információk tömegéből kellett kihámoznod, hogy ezt most benézted, a számítógép már postázza is a csekket, vagy morcos biztonsági gorillák helyett kedélyes - mindig lecsót evő - portás bácsikák igazítottak útba. . Ferihegyen stopperre állított telóval izzatsz, hogy 4perc 59 másodpercen belül kiverekedd magad a sorompón.
    A vezetés élménye megvolt, hiszen az akkori reszketeg erejű járgányok (ha KGST, ha 1,2-es nyugati) erejét ki tudtad használni, mi több végig tudtad pakolni mind a négy sebességet (csakhogy rájöjjél az országutakon, autópályákon, hogy te most nem száguldasz, hanem száztízzel éppen szétforgatod a motort...), s sikerélményed volt, mert a fordulatszám tartomány pengekeskenységű használható részébe tudtál fel/vissza váltani.
    A kormányon érezted a támolygó futómű dolgozó geometriáját, s az úttal való kapcsolatodat is.

    Nem tudom elég türelemmel elmagyarázni huszonéves gyermekemnek és barátainak, hogy amit ma művelünk vezetés alatt, az szakbarbárság, mert egymás seggében autózik mindenki semmi követési távolsággal.
    A városi forgalom, mintha birkák terelése lenne karámrendszerben (semmi félreállás), s sikerélmény ha a melletted hömpölygő sort egy autónyival elhagyod.
    A vastag "A" oszlopban nem látod az eléd kerülő bringást, a bezombult gyalogost.
    A városi autózásgatás élményének maradéka délelőtt 10 és 13 óra közé szorult, amikor leginkább azok közlekednek, akiknek ez a dolguk, s a befeszült munkába/munkából igyekvők már/még nincsenek az utakon. Na meg talán éjszaka azután, hogy a tuning gyerekek is elmentek csucsulni.
    Az országutakon, autópályákon nem tudsz úgy 10 másodpercet vezetni, hogy csak Te vagy meg az út, meg az autód.
    Megfigyeltétek, hogy az autóreklámokban mindig üresek az utak!?:hadonaszos:

    Nem volt minden jobb, semmi nem volt jobb; másabb volt.
    De az autózás - mi több az utazás(!) illúziója, ha hangosan is, rezonálva is, de megvolt.

    Ma meg nincs. Csend van, meg villanyszervó, mégis szétvető ideggel érsz úticélodhoz.
     
  16. fonak9

    fonak9 Well-Known Member

    Peking, 40 évvel ezelőtt:

    [​IMG]
     
    misinator likes this.
  17. fonak9

    fonak9 Well-Known Member

  18. fonak9

    fonak9 Well-Known Member

    És ma:

     
    misinator likes this.
  19. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Most néztem végig az összes South Park részt, ami érdekes, hogy többször is foglalkozott a közlekedés/egészségmegőrzés/környezetvédelem kérdéskörével (hibridek, eroller-ek, vegán hús stb.).
    A válasz mindig ugyanaz volt: az emberek képmutatásból csinálják azt amit, hogy a másiknak elmondhassák Ő mennyire törődik a környezettel, a másik emberrel.


    Legdurvább talán a Manbearpig (globális felmelegedés) rész volt ahol kiderült az öregek egyezséget kötöttek vele, hogy jó életük lehessen, V8-as autókkal száguldoztak, minden sz*rt összevásároltak, bejárták a világot... Úgyis halottak lesznek mire ennek a következményei beütnek.
    A lakosság mikor rájött mi történik megpróbált egyezkedni a szörnnyel, de ahhoz, hogy elmenjen le kellett volna mondniuk a szójáról és mobiltelefonokról, mint a 2 legszennyezőbb dologról a világon.
    Inkább kötöttek egy új egyezséget, úgyis halottak lesznek mire a következményei beütnek.
     
    zeal, fip7, vilmoci and 5 others like this.
  20. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Pléhcsordának hívja apám.

    Kis utakon azért akad rá alkalom, csak azok többnyire rossz burkolatúak.
     
    misinator likes this.

Ezen oldal megosztása