Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Azt tudom, hogy van önrakodó konténerszállító, de ezek közül melyik tudja leemelni a vasúti kocsiról?

Az oldalemelős mindenféle gond nélkül.

Van spórolás ? Mibe ? Az 1 nap 1 autó helyett sok nap , sok ember és 1000x több macera ! A vasút előnye talán 1500-2000km körül jönne elő de az idő akkor is a kamionnal van ! És mint tudjuk time is maney ! Az időt nehéz ma megfizetni ! A vonatos képletből még kimaradt a nagyobb árutömeg miatt a raktározás ami megint egy hátizsák pénz és idő !

Eközben Európában a vasúti teherszállítás éppen éledezőben.
Rail-Freight-Corridors-RFCs_Map_Printable-version-scaled.jpg

 
M

molnibalage

Guest
Vagy ha olyan baromságra gondolunk mint a valóban környezetbarát szállítás. Tudom ez úri huncutság... BTW ha csak az 1980astech szinvonalat megtarthatta volna a vasút, ma nem lenne közúti szállítás.
Ez erős túlzás, de a szent költséghatékonyság oltárán a pillanatnyi haszonért felszámolták azt, ami miatt az egész ma már csak teher. Nincs elég sofőr, folyamatosan szabálytalankodnak, túldolgoznak, a határon bassza el idejét araszolva a sofőr. Azért van ébren hosszú órákat, hogy araszoljon. A vonaton meg aludhatna...
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Ez erős túlzás, de a szent költséghatékonyság oltárán a pillanatnyi haszonért felszámolták azt, ami miatt az egész ma már csak teher. Nincs elég sofőr, folyamatosan szabálytalankodnak, túldolgoznak, a határon bassza el idejét araszolva a sofőr. Azért van ébren hosszú órákat, hogy araszoljon. A vonaton meg aludhatna...
Annyira nem. Igazából amióta kitalálták, h a vasúti pálya az üzemeltetőket terheli, míg a közút az államot, azóta a verseny nem tisztességes. Miközben a nem jit szállításoknál beleszámolják a költségekbe még a raktárban élő egér unokatestvérének a kajaköltségét is, addig a jitnél ugye semmi ilyesmit. Pedig ha belegondolsz, a raktárban ahova a most már a cég álltal fenntartott iparvágányon bedüböröghetne heti 4 tehervagon, addig ezt napi 1 kamion hozza el, és baromira nem költséghatékony akkor, ha nem számolod hozzá, h van olyan árud ami 1 egész hétig is áll a raktárban, és ugye akkor x Ft áll, és nem forog. Szóval tartom, 1980 óta a hülye szabályozásokkal leépítettük az iparvágányokat, és most boldogok vagyunk, h így nem is olcsó
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 009
113
Annyira nem. Igazából amióta kitalálták, h a vasúti pálya az üzemeltetőket terheli, míg a közút az államot, azóta a verseny nem tisztességes. Miközben a nem jit szállításoknál beleszámolják a költségekbe még a raktárban élő egér unokatestvérének a kajaköltségét is, addig a jitnél ugye semmi ilyesmit. Pedig ha belegondolsz, a raktárban ahova a most már a cég álltal fenntartott iparvágányon bedüböröghetne heti 4 tehervagon, addig ezt napi 1 kamion hozza el, és baromira nem költséghatékony akkor, ha nem számolod hozzá, h van olyan árud ami 1 egész hétig is áll a raktárban, és ugye akkor x Ft áll, és nem forog. Szóval tartom, 1980 óta a hülye szabályozásokkal leépítettük az iparvágányokat, és most boldogok vagyunk, h így nem is olcsó

Azért az össz Európai rendszer hiányosságait is tedd hozzá . Ma gyakorlatilag egy költség és teljesítmény hatékony vasúti infrastruktúrát megépíteni még inkább felújítani szinte a lehetetlennel egyenlő . Látom hiszen ebben dolgozunk nap mint nap . Túlszabályozott , tehetetlen , infantilis szervezet a MÁV (tapasztalataim szerint a külföldiek is ) amibe irdatlan pénzt kellene pumpálni , hogy kialakuljon egy olyan egység ami hatékony és fent tartható . A közúti teherszállítás se egy hibátlan rendszer de jelenleg nem kiváltható !
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 503
54 445
113
Az összes európai vasúti vàllalat még mindig inkább hasonlít egy állami hivatalhoz, mint egy versenyképes vàllalkozàshoz. És ebben nem is várható vàltozás. Sajnos.Pedig nem ártana, ha a vasút tanulna a lègi közlekedèstől.
 
M

molnibalage

Guest
Lánchíd helyzete

Én nem lettem okosabb, hogy az előző vezetés miért nem csinálta meg, 2/3-ados narancsos kormány és városvezetés mellett, ha meg is volt a pénz.
Most meg hümmög, aggódik, meg mutogat, de úszó VB-re, arra bezzeg volt pénz.

A videó végén is osztotta az észt, amikor regnálása alatt még buszsávokat is felszámolt és a fonódó villamosnak meg alátett.

Sóhajt, legyint.

A kommentek is "aranyat" érnek a videó alatt...
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
Asszem amerika kapcsán volt, de a hazai (budapesti) helyzetre is igaz:

Ellenzékből bármilyen baromságot mondhat, úgyse kérhetik számon rajta.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 333
113
Azért az össz Európai rendszer hiányosságait is tedd hozzá . Ma gyakorlatilag egy költség és teljesítmény hatékony vasúti infrastruktúrát megépíteni még inkább felújítani szinte a lehetetlennel egyenlő . Látom hiszen ebben dolgozunk nap mint nap . Túlszabályozott , tehetetlen , infantilis szervezet a MÁV (tapasztalataim szerint a külföldiek is ) amibe irdatlan pénzt kellene pumpálni , hogy kialakuljon egy olyan egység ami hatékony és fent tartható . A közúti teherszállítás se egy hibátlan rendszer de jelenleg nem kiváltható !
Az összes európai vasúti vàllalat még mindig inkább hasonlít egy állami hivatalhoz, mint egy versenyképes vàllalkozàshoz. És ebben nem is várható vàltozás. Sajnos.Pedig nem ártana, ha a vasút tanulna a lègi közlekedèstől.

Gondolatok:

Néha úgy érzem, hogy vannak területek a civilizált világ életében, amikben már életszerűtlenre túltoltuk az infrastruktúrát (karbantartási költség) illetve az úgymond hatékonyságot: Nincsenek tartalékok a rendszerekben, semmi nem romolhat el, mert összeomlik a termelés, nem lehet egy hónapnyi holt időszak sem, mert becsődöl a 100 éves cég - hiszen a befektetők csak fejőstehénnek és nem hosszú, akár életre szóló távú befektetésnek, urambocsá élethivatásnak nézik a tevékenységeket, ami persze érthető is; gyorsuló módon változó világban ki alapoz egy generációnyi időre!?
Eközben a vizsgálati, engedélyeztetési, jogi eljárások irreálisan hosszú időkig, évekig, akár évtizedekig is húzódnak. A vizsgálat alá vont projektek meg addig állnak, a felépített rendszerek álltóhelyükben tönkremennek, műszakilag elavulnak.
Már mindenre is van szabály (vasutas barátom szerint a vasútnál legalábbis), s persze senki nem akar elvinni balhékat, hanem hoz életszerűtlen szabályokat, amikkel lepasszolja a felelősséget, amiket szintén szintén lejjebb passzolnak, utána meg mindenki csodálkozik, hogy miért nem működnek a folyamatok?
(Saját munkaterület: Ezentúl nem havonta, hanem kétheti ütemezésben kell kiadni az igényelt anyagokat a felhasználó részlegeknek (eü.), mer' 'pórolunk a pénzzel. Csak arra nem jöttem még rá, hogy hol a 'pórolás, ha ez dupla kiszállítási költséget jelent, miközben a beszállítás és értelemszerűen annak ellentételezése havi ütemezésű?:confused:)

Kiváló állatorvosi ló a berlini repülőtér esete...

...egy blogban olvastam pár éve egy magyar pár történetét.
Előre bocsátom, hogy a fiatal párban megvolt az affinitás a keleti filozófiák, az életszemlélet és mondjuk ki; a vele járó igénytelenségre is.
A pár kis boltot üzemeltetett valahol Budapesten.
Vitték a boltot és (persze saját elmondásuk szerint) próbáltak megfelelni a tengernyi jogszabálynak, hatóságnak, adózási kötelezettségnek stb.
Nyilván nem haladtak úgy, ahogy elképzelték, hiszen egy kafkai bürokrácia eltartása pénzbe kerül.
Elutaztak - spirituális élmények ugye - Bangladesbe nyaralni (lelkük rajta).
Ott találtak valami hasonszőrű európaiakból álló közösséget, lakónegyedet, tehát volt hol maradni.
Nyitottak valami zöldséges standot az út szélén (szerintem kipakoltak a pokrócra), oszt' jónapot. Biztos fizetnek valami helypénzt, semmi kémiai biztonsági adatlap, NAV-ba kötött pénztárgép, stb.
Gondolom boldogan élnek, amíg meg nem halnak.

Amúgy valami hasonló hely lehet, mint amiről itt olvastam:
https://ontherun.blog.hu/2018/02/05/takarekon_radzsasztanban
https://ontherun.blog.hu/2018/03/19/orosz_rulett_indiaban
https://ontherun.blog.hu/2018/04/23/iden_ketszer_volt_szilveszter
https://ontherun.blog.hu/2018/05/27/keruld_ki_az_okrot_vagy_csokold_meg_asz_aszfalt

Ennyire azért ne legyünk igénytelenek, de tegyük a szívünkre a kezünket:
Nem toltuk túl ezt a nyugati társadalmi rendszereket Béláim!?
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 009
113
Gondolatok:

Néha úgy érzem, hogy vannak területek a civilizált világ életében, amikben már életszerűtlenre túltoltuk az infrastruktúrát (karbantartási költség) illetve az úgymond hatékonyságot: Nincsenek tartalékok a rendszerekben, semmi nem romolhat el, mert összeomlik a termelés, nem lehet egy hónapnyi holt időszak sem, mert becsődöl a 100 éves cég - hiszen a befektetők csak fejőstehénnek és nem hosszú, akár életre szóló távú befektetésnek, urambocsá élethivatásnak nézik a tevékenységeket, ami persze érthető is; gyorsuló módon változó világban ki alapoz egy generációnyi időre!?
Eközben a vizsgálati, engedélyeztetési, jogi eljárások irreálisan hosszú időkig, évekig, akár évtizedekig is húzódnak. A vizsgálat alá vont projektek meg addig állnak, a felépített rendszerek álltóhelyükben tönkremennek, műszakilag elavulnak.
Már mindenre is van szabály (vasutas barátom szerint a vasútnál legalábbis), s persze senki nem akar elvinni balhékat, hanem hoz életszerűtlen szabályokat, amikkel lepasszolja a felelősséget, amiket szintén szintén lejjebb passzolnak, utána meg mindenki csodálkozik, hogy miért nem működnek a folyamatok?
(Saját munkaterület: Ezentúl nem havonta, hanem kétheti ütemezésben kell kiadni az igényelt anyagokat a felhasználó részlegeknek (eü.), mer' 'pórolunk a pénzzel. Csak arra nem jöttem még rá, hogy hol a 'pórolás, ha ez dupla kiszállítási költséget jelent, miközben a beszállítás és értelemszerűen annak ellentételezése havi ütemezésű?:confused:)

Kiváló állatorvosi ló a berlini repülőtér esete...

...egy blogban olvastam pár éve egy magyar pár történetét.
Előre bocsátom, hogy a fiatal párban megvolt az affinitás a keleti filozófiák, az életszemlélet és mondjuk ki; a vele járó igénytelenségre is.
A pár kis boltot üzemeltetett valahol Budapesten.
Vitték a boltot és (persze saját elmondásuk szerint) próbáltak megfelelni a tengernyi jogszabálynak, hatóságnak, adózási kötelezettségnek stb.
Nyilván nem haladtak úgy, ahogy elképzelték, hiszen egy kafkai bürokrácia eltartása pénzbe kerül.
Elutaztak - spirituális élmények ugye - Bangladesbe nyaralni (lelkük rajta).
Ott találtak valami hasonszőrű európaiakból álló közösséget, lakónegyedet, tehát volt hol maradni.
Nyitottak valami zöldséges standot az út szélén (szerintem kipakoltak a pokrócra), oszt' jónapot. Biztos fizetnek valami helypénzt, semmi kémiai biztonsági adatlap, NAV-ba kötött pénztárgép, stb.
Gondolom boldogan élnek, amíg meg nem halnak.

Amúgy valami hasonló hely lehet, mint amiről itt olvastam:
https://ontherun.blog.hu/2018/02/05/takarekon_radzsasztanban
https://ontherun.blog.hu/2018/03/19/orosz_rulett_indiaban
https://ontherun.blog.hu/2018/04/23/iden_ketszer_volt_szilveszter
https://ontherun.blog.hu/2018/05/27/keruld_ki_az_okrot_vagy_csokold_meg_asz_aszfalt

Ennyire azért ne legyünk igénytelenek, de tegyük a szívünkre a kezünket:
Nem toltuk túl ezt a nyugati társadalmi rendszereket Béláim!?


DE

"Rátoltuk ! Túltoltuk ! Béláim !"
 
M

molnibalage

Guest
Nem gyenge...
Tegnap én is beleütköztem egy idiótába...

Egy autós valami konfliktusban került egy motorossal már az Etele út és Tétényi sarkán. Elmentem mellettük. A motoros aztán mellettem el, majd a BMW-s jó hetvenes tempóval, buszsávban előzött, majd a buszsávban a motoros elé vágva a buszsávon kezdett megint kiszállva magyarázni valamit. Sajnos csak azt tudtam lefotózni, hogy a buszsávon áll a parasztja...

Kettőt lehet találni milyen márkájú volt a kocsi...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 757
4 687
113
Budapest: három napig autóznom kellett bringa helyett (távolsági, nagy pakolások voltak), így két oldalról is jól megnézhettem, mennyi hülye szabadult az utakra a bkv-kerülés miatt.

Autósból és biciklisből is van egy csomó zöldfülű. A bringások között egyre több a melós, és a csámpás bölcsészlány, utóbbiak elég meredek dolgokat tudnak művelni. A körúti bringasáv még elbírna több forgalmat, sztem kb. másfél-kétszer ennyi lenne az ideális. Tény, hogy így nagyon haladós lett bringával a körút (máskor mindig elkerülöm), autóval viszont a szokásosnál is rémesebb.

Parkolni pedig lehetetlen. Most már felesleges fenntartani az ingyenességet, mert ösztönzi az autózást, és megfullad a város.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Kettőt lehet találni milyen márkájú volt a kocsi...
BMW? Audi? Dacia? VW? Skoda? Ezek mind kb egyenlő valószínűséggel taplóskodnak manapság... És a VW konszerntól az új gyártású Seat is 99%-ban tapló suttyő sofőrt jelez az elmúlt időszakos mintavéletelem alapján. Márkafüggetlen lett a suttyóság, közveszélyes vezetés. A Dacia Dusterrel már a szegényebbek is lehetnek SUV-os gyökér közveszélyes állatok végre!

Ismét az M1-esen, meg az M0-on, M3-oson mentem többet a napokban, hát... Szögletes lámpás új VW konszernes tank mögötted 200-al feltűnik, akkor inkább besorolsz két román halálkaraván közé, mielőtt belédvágódik élmény megvolt...

Jobbról leállósávon előző Alfás. 60-as szakaszon autópályán építkezésnél 90-el megy mindenki, de villog folyamatosan a SUV (Arona), és bemászik 1m-re a seggedbe, és dudál... 90-nél...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Ooorky

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
BMW? Audi? Dacia? VW? Skoda? Ezek mind kb egyenlő valószínűséggel taplóskodnak manapság... És a VW konszerntól az új gyártású Seat is 99%-ban tapló suttyő sofőrt jelez az elmúlt időszakos mintavéletelem alapján. Márkafüggetlen lett a suttyóság, közveszélyes vezetés. A Dacia Dusterrel már a szegényebbek is lehetnek SUV-os gyökér közveszélyes állatok végre!

Ismét az M1-esen, meg az M0-on, M3-oson mentem többet a napokban, hát... Szögletes lámpás új VW konszernes tank mögötted 200-al feltűnik, akkor inkább besorolsz két román halálkaraván közé, mielőtt belédvágódik élmény megvolt...

Jobbról leállósávon előző Alfás. 60-as szakaszon autópályán építkezésnél 90-el megy mindenki, de villog folyamatosan a SUV (Arona), és bemászik 1m-re a seggedbe, és dudál... 90-nél...
Anyuka hátrafordulva vezeti a SUV-ot az Megyeri hídon, mert a csemetéjével beszélget 110-nél,a ki a hátsó ülésen van, és úgy imbolyog a sávok közt... (Skoda Kodiaq).

Román rendszámos trélert látok? Riadó, életveszély! Új gyártású SUV? Riadó! Életveszély!

Minden fogyatékos hülye az úton. Inkább csak a zárt pályára megyek amíg ezek meg nem ölik egymást.

A városban autóversenyzőkről, meg a 70-nél az Andor úton jobbról melletted elhúzó, majd elééd bevágó satuzó dobozosautós proli faszokat se hagyjuk ki, vagy a Civices hülyegyereket, aki a rakparton úgy előz, hogy látom már ahogy frontális ütközés lesz, ha nem engedem előre sürgősen, fékezek ahogy mellém ér a holttérbe, hogy legyen hova kijönnie, erre kis fékkel berántja mögém, és dudál, hogy miért fékezek...

Iszonyatos volt ez a sok hülye, és BP felé közeledve négyzetesen nő a kilométerenkénti seggfejek száma.
 
M

molnibalage

Guest
BMW? Audi? Dacia? VW? Skoda? Ezek mind kb egyenlő valószínűséggel taplóskodnak manapság... És a VW konszerntól az új gyártású Seat is 99%-ban tapló suttyő sofőrt jelez az elmúlt időszakos mintavéletelem alapján. Márkafüggetlen lett a suttyóság, közveszélyes vezetés. A Dacia Dusterrel már a szegényebbek is lehetnek SUV-os gyökér közveszélyes állatok végre!

Ismét az M1-esen, meg az M0-on, M3-oson mentem többet a napokban, hát... Szögletes lámpás új VW konszernes tank mögötted 200-al feltűnik, akkor inkább besorolsz két román halálkaraván közé, mielőtt belédvágódik élmény megvolt...

Jobbról leállósávon előző Alfás. 60-as szakaszon autópályán építkezésnél 90-el megy mindenki, de villog folyamatosan a SUV (Arona), és bemászik 1m-re a seggedbe, és dudál... 90-nél...
BMW.

Anyuka hátrafordulva vezeti a SUV-ot az Megyeri hídon, mert a csemetéjével beszélget 110-nél,a ki a hátsó ülésen van, és úgy imbolyog a sávok közt... (Skoda Kodiaq).

Román rendszámos trélert látok? Riadó, életveszély! Új gyártású SUV? Riadó! Életveszély!

Minden fogyatékos hülye az úton. Inkább csak a zárt pályára megyek amíg ezek meg nem ölik egymást.
Most képzeld el mit érzek két keréken. Engem nem véd semmi más hülyeségétől...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
BMW.


Most képzeld el mit érzek két keréken. Engem nem véd semmi más hülyeségétől...
Sejtettem, azért tettem elölre, de anélkül, hogy nagyon ismételném magam: márkánként egyformán sok a gyökér, agresszív tuskóm közveszélyes barom.

Amúgy azt ne is felejtsük, hogy a régi SUV is életveszély, a gumis mondta a nyári felrakatásakor, hogy régi SUV-ok több mint fele full slick gumival megy, csak felelősség hárító nyilatkozatot aláíratva volt hajlandó feltenni őket...

2 tonnás szar, karbantartatlanul, fos gumikkal, és hajt 200-al simán :S Nem érzik, hogy gond van, tolják, aztán kinyírnak valakit (nem maguk általában).

Üröm felé meg sok kerékpáros volt, oldaltávot nem tartják, ha próbálok úgy elmenni mellettük, hogy kényelmes legyen szemből nem mennek odább... Felbasztam magam :D Ma sokat vezettem, és sok volt a gyökér.

Másik fele a 130-nál 65-el a belső sávban döcögő... Meg a 35-tel a 90-es úton majomkodó félig alvó öreg... Ma a gyökerek szinte teljes vertikumával találkoztam. (Motorossal is)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Sejtettem, azért tettem elölre, de anélkül, hogy nagyon ismételném magam: márkánként egyformán sok a gyökér, agresszív tuskóm közveszélyes barom.

Amúgy azt ne is felejtsük, hogy a régi SUV is életveszély, a gumis mondta a nyári felrakatásakor, hogy régi SUV-ok több mint fele full slick gumival megy, csak felelősség hárító nyilatkozatot aláíratva volt hajlandó feltenni őket...

2 tonnás szar, karbantartatlanul, fos gumikkal, és hajt 200-al simán :S Nem érzik, hogy gond van, tolják, aztán kinyírnak valakit (nem maguk általában).

Üröm felé meg sok kerékpáros volt, oldaltávot nem tartják, ha próbálok úgy elmenni mellettük, hogy kényelmes legyen szemből nem mennek odább... Felbasztam magam :D Ma sokat vezettem, és sok volt a gyökér.

Másik fele a 130-nál 65-el a belső sávban döcögő... Meg a 35-tel a 90-es úton majomkodó félig alvó öreg... Ma a gyökerek szinte teljes vertikumával találkoztam. (Motorossal is)
Viszont akit meg kellett volna állnom és meg kellett volna vernem, az a 90-es szakaszon falu határán kívül a támasztókerekes biciklivel gurigázó gyerekét a főúton eregető volt.

Kitalálom hogy szereljem be azt a dascamet, mert meg kell osszam a hülyeséget, hogy ne idegeljem szét magam teljesen :)

Úgy érzem, hogy a COVID előtt jobb volt a közúti morál.

Bocsa a sok spamért, írás közben jöttek az emlékek, és a szerkesztési idő lejárt, de terápiás jelleggel kiadtam. Max töröltetiket, ha zavar. :p
 
M

molnibalage

Guest
Így is lehet mondani, hogy egy hónapja full üresen áll a ‘niggers only’ sáv a körúton, gyakorlatilag senki nem használja, csúcsidőben 2-3 percenként lehet látni egy szem biciklist rajta, mert a biciklisek fele továbbra is rendületlenül teker a járdán, ahogy és amerre éppen akar. :D

Előre lehetett látni, hogy ez egy poltikai akció, és az ég világon semmi értelmes célt nem szolgál, kb. arra jó hogy dugóban álljon a város olyan helyen ahol egyébként nem lenne dugó és a szmog többszöröse mint ami egyébként lenne.

A rakpart sztori dettó ugyanez, ahogy ahogy elmúlt újdonság/bulifaktor, ma kb 30 unatkozó ember és gördeszkást lehetett masztizni rajta (ezt egyébként 5 méterrel arrébb a bicajsávos felső rakparton ugyanúgy megtehetne), aki meg nem tudott arra menni, legfeljebb kerül egyet a körúton.

Oh wait. :D
30 unatkozó ember? Hm...
Szemorvost ajánljak? Bocsánat, de az első niggers only mondatod után mit várjon tőled az ember...?
Az fáj neked, hogy a városban élők használhatják a város KÖZterületét? Aminek lezárását elbírta város hétvégén?

És akkor ezek után csodálkozol azon, hogy egyesek hogyan néznek az emberek egy bizonyos csoportjára...? Az egész kommented az igazi tipikus bunkóautós szinten. A város nem a fémdobozoké. Pont. Maradt nekik így is elég felület.

Az emberek szokásai meg nem egy pillanat alatt változnak meg. A Múzeum körúti kerékpársávon is évekkel ezelőtt lézengtek az emberek. Tavaly meg kerékpáros dugó volt rajta, mikor du 5-6 magasságban használtam. A Kálvin tértől gyakorlatilag szinte kerékpáros ment egymás mögött. Nem tudtam előzni sem, mert arra sem volt hely. (Az átlagnál gyorsabban tekerek.)
Az, hogy a körúti kerékpársáv jövője mi, azt úgyis tudom. Szeptemberben nem lesz ott. Egyébként múlt héten 6- fél nyolc között arra tekerve folyamatos volt a forgalom a Körúton. Mostanában nem járok arra, így a távolabbi részét északra nem láttam, csak az Corvin tájáig.
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 757
4 687
113
Így is lehet mondani, hogy egy hónapja full üresen áll a ‘niggers only’ sáv a körúton, gyakorlatilag senki nem használja, csúcsidőben 2-3 percenként lehet látni egy szem biciklist rajta, mert a biciklisek fele továbbra is rendületlenül teker a járdán, ahogy és amerre éppen akar. :D

Előre lehetett látni, hogy ez egy poltikai akció, és az ég világon semmi értelmes célt nem szolgál, kb. arra jó hogy dugóban álljon a város olyan helyen ahol egyébként nem lenne dugó és a szmog többszöröse mint ami egyébként lenne.

A rakpart sztori dettó ugyanez, ahogy ahogy elmúlt újdonság/bulifaktor, ma kb 30 unatkozó ember és gördeszkást lehetett masztizni rajta (ezt egyébként 5 méterrel arrébb a bicajsávos felső rakparton ugyanúgy megtehetne), aki meg nem tudott arra menni, legfeljebb kerül egyet a körúton.

Oh wait. :D
Én a héten többször is azt láttam a körúton, hogy volt bringás forgalom. Lehetne több, ahogy írtam is. Remêlem, lesz is.

Meg tudnád magyarázni, hogy miért sértegeted azokat, akik rákkeltés nélkül is megoldják a közlekedésüket? Niggers only?!

Csak nem a mások kárára lusta, önző és mégis nagypofájú viselkedést érted alatta? Mert pont az autós "társadalom" nagy része ilyen. Emberek halnak bele a kibaszott lustaságotokba és tehetetlenségetekbe, és te niggerezel? Kicsit szedd már össze magad! Oké, hogy szerinted kifizetted adóban, hogy megölhesd-megbetegíthesd a Szabó nénit, azt is értem, hogy szerinted fontosabb vagy mindenki másnál, még azt is értem, hogy saját magad és a gyerekeidet is megnyomorítod-megölöd az autózással -- de ezt a lekezelő gőgöt kikérem magamnak. Kicsit zökkenj vissza a valóságba, gondold át, hogy autós pályafutásoddal mennyit ártottál másoknak, milyen zsebekbe tettél súlyos pénzeket benzinért, parkolásért, autóért, és aztán keress valakit a közelben, akit niggerezhetsz.

Szétkúrtuk az életünket a korona miatt, hogy ne haljon meg ötezer ember, csak ötszáz. A légszenny miatt több tízezer hal meg, de ha nem lehet autózni a rakparton, máris itt a chimpout. Mégis, ki itt a nigger?
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 333
113
Olvasom a fentebbi(22:50-ig) hozzászólásokat és az általam megszépített múltba révedek, amikor még szintén az autósok egyik fele rohanó gyökér volt, a másik fele meg kalapos tetű (érdekes élőlények mi?:D), e hozzászólás írója meg természetesen a Buddha, aki körül a gizda világ rajzott.:confused::D

DE!

Még kevesebb volt a közlekedő autó, s szabadabbak az autózás keretei.
A keskeny "A" oszlopok mögül nyugodtan lehetett nézelődni 90-es tempónál az országutakon nemcsak messze előre, hanem jobbra-balra is!. Nyugodtan megállhattál az út szélén tájékozódni a térképen ( de gyakrabban már megint szerelni azt a rohadt tragacsot...), nem kellet kerülni 30 kilométert, ha éppen újratervezett a navi az elkerülő út kihajtójánál.
A városokban bárhol megállhattál érdeklődni, az út mentén (leginkább kocsmáknál, csárdáknál, boltoknál, vagy templomoknál), sőt parkolhattál(!), a főutakról szinte mindenhol fordulhattál nemhogy jobbra, de még balra is!!!
A lakosok el tudtak igazítani, vagy nyugodtan beugorhattál egy boltba s nem pár utcánként más gyártású parkolóórákkal kellett hadakoznod, mielőtt intézni valódhoz sétálhattál volna.
Viszont ma végre vannak parkolóházak, amikben, ha rosszul jegyzed meg, hogy hol parkoltál, vagy eltévedsz kifele a labirintusban, akkor neked véged, mint a botnak.
Bárhova bekanyarodhattál, s nem sorompók állták az utad, ami előtt elolvashatatlan sokaságú - Lenin összest tartalmazó - információk tömegéből kellett kihámoznod, hogy ezt most benézted, a számítógép már postázza is a csekket, vagy morcos biztonsági gorillák helyett kedélyes - mindig lecsót evő - portás bácsikák igazítottak útba. . Ferihegyen stopperre állított telóval izzatsz, hogy 4perc 59 másodpercen belül kiverekedd magad a sorompón.
A vezetés élménye megvolt, hiszen az akkori reszketeg erejű járgányok (ha KGST, ha 1,2-es nyugati) erejét ki tudtad használni, mi több végig tudtad pakolni mind a négy sebességet (csakhogy rájöjjél az országutakon, autópályákon, hogy te most nem száguldasz, hanem száztízzel éppen szétforgatod a motort...), s sikerélményed volt, mert a fordulatszám tartomány pengekeskenységű használható részébe tudtál fel/vissza váltani.
A kormányon érezted a támolygó futómű dolgozó geometriáját, s az úttal való kapcsolatodat is.

Nem tudom elég türelemmel elmagyarázni huszonéves gyermekemnek és barátainak, hogy amit ma művelünk vezetés alatt, az szakbarbárság, mert egymás seggében autózik mindenki semmi követési távolsággal.
A városi forgalom, mintha birkák terelése lenne karámrendszerben (semmi félreállás), s sikerélmény ha a melletted hömpölygő sort egy autónyival elhagyod.
A vastag "A" oszlopban nem látod az eléd kerülő bringást, a bezombult gyalogost.
A városi autózásgatás élményének maradéka délelőtt 10 és 13 óra közé szorult, amikor leginkább azok közlekednek, akiknek ez a dolguk, s a befeszült munkába/munkából igyekvők már/még nincsenek az utakon. Na meg talán éjszaka azután, hogy a tuning gyerekek is elmentek csucsulni.
Az országutakon, autópályákon nem tudsz úgy 10 másodpercet vezetni, hogy csak Te vagy meg az út, meg az autód.
Megfigyeltétek, hogy az autóreklámokban mindig üresek az utak!?:hadonaszos:

Nem volt minden jobb, semmi nem volt jobb; másabb volt.
De az autózás - mi több az utazás(!) illúziója, ha hangosan is, rezonálva is, de megvolt.

Ma meg nincs. Csend van, meg villanyszervó, mégis szétvető ideggel érsz úticélodhoz.