Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 098
3 049
113
"A motorost egyébként sajnálom, de valahányszor őket látom az úton mindig az jut eszembe, hogy náluk előbb utóbb lecsap a kaszás, egyszerűen az óriási teljesítmény, alacsony védelem faktor miatt."


..Én ezért nem veszek magamnak...pedig Szegeden így olcsóbb lenne parkolni...:D:D:D.Az összes motoros haver csonka bonka :(:(
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 861
15 260
113
Én se. Pedig a minimális robogózás alapján poén hobbinak (közlekedésre nem használnám a beöltözéses szarakodás miatt). Motoros ismerősök közül folytan csak olyan hír van hogy műtik a lezúzott térdét, meg kijött a kórházból. Eh. Nem ér meg annyit.

Egyszer viszont láttam egyet akinek frankón terminátor keze volt alkartól. Morbid humora lehetett.
 
M

molnibalage

Guest
A biciklis jellemzően full vak egy autóshoz képest, egyszerűen nincsenek meg a biztonságos közlekedéshez szükséges segédeszközei, pl. úgy mint a legegyszerűbb tükör. Ehhez is kell méretezni a használatát. Egyszerűen van olyan út, ahol messze az átlagos kerékpáros képességeit meghaladó közlekedési helyzetek vannak.
Ne haragudj, de mennyit tekertél életedben? Én csak az elmúlt 2,5 évben úgy 16 ezer km-et. Télen, hóban, nappal, nyáron, hegyen, belvárosban, ahol csak lehet. 2013 óta évente 2-6 ezer km-et tolok.
  • Tükör bringán is van, akinek igénye van rá. Nem nagyon kell, mert forgatom a fejem és nincs körülöttem kaszni... 0 db oszlop, ülés vagy más takar ki.
  • Magasabban vagyok minden sofőrnél, aki nem, SUV, furgon, teherautó, busz vagy kaminoban ül. Ellátok a kocsisor felett és látom mi történik 300 méterre előttem, amikor az kocsiban ülőnek a két oszlop is kitakar, nemhogy a magasság. A dugóban is látom az átkelni vágyó gyalogost, akit kitakar még az araszoló autósnak az oszlop...
  • Ki tudok hajolni a bringáról a jármű síkján kívül. Tehát pl. egy teherautó vagy busz mögé érve kilátok mögüle úgy, hogy a bringa a busz mögül kis sem megy. Az autós ezt sehogy nem csinálja meg.
Az autós egy normálisan figyelő bringáshoz képest olyan korlátozottan lát, hogy arra szavak nincsenek. Ez alól kb. a hátrafelé középre a kivétel, csak ugye a bringás nem tolat...

(Jogsim van, de nem vezetek.)
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
..Ez igaz is......gyere ki nézd meg mi megy Hollandiába....ott a kerékpáros az isten....hihetetlen mennyire leszarják az autóst....Megférnek egymás mellett és kész mind a két csoportnak engedni kell.
Pl...Szegeden sokkal több a gyökér autós és sokkal több a gyökér kerékpáros...miért azért ,mert jobban siet a kerékpáros és az autós is.
itthon Makón meg nem siet sem az autós sem a kerékpáros ...sokkal kevesebb a konfliktus.
Évi 80-90000 km vezetek.....Makón kerékpározok sokat de ha megyek Szegedre akkor csak a kocsi...Szegeden nem sok dugó van ott azért nincs akkora létjogosultsága
Soha nem volt bajom a holland bringásokkal.És ott jol ki is van épitve a bringautak.Németek viszont pkv-vel éppenúgy ki tudnak akasztani,mint bringán.Eszement baromságokat csinálnak.Szent meggyőződésem,hogy anno Moszkva alatt nem az orosz zima,nem a szibériai csapatok állitották meg őket.Dehogy!Addigra akkora staut csináltak,hogy képtelenek voltak továbbmenni...:confused:
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 098
3 049
113
Soha nem volt bajom a holland bringásokkal.És ott jol ki is van épitve a bringautak.Németek viszont pkv-vel éppenúgy ki tudnak akasztani,mint bringán.Eszement baromságokat csinálnak.Szent meggyőződésem,hogy anno Moszkva alatt nem az orosz zima,nem a szibériai csapatok állitották meg őket.Dehogy!Addigra akkora staut csináltak,hogy képtelenek voltak továbbmenni...:confused:

Olasz,holland,német,spanyol...ott van kerékpáros kultúra...itthon is kell még egy kis idő...de majd rendbe jön....A kedvencem a hollandoknál ahogy húgom néha visz 2 gyereket ELŐL kis futóban!!

http://darwin.reblog.hu/gazolo-bringas

https://index.hu/kerekagy/2016/05/09/hogyan_vidd_a_gyereket_bringaval/
Ilyen van neki csak 2 személyes!!!!:D:D:D
 
M

molnibalage

Guest
Olasz,holland,német,spanyol...ott van kerékpáros kultúra...itthon is kell még egy kis idő...de majd rendbe jön....A kedvencem a hollandoknál ahogy húgom néha visz 2 gyereket ELŐL kis futóban!!

http://darwin.reblog.hu/gazolo-bringas

https://index.hu/kerekagy/2016/05/09/hogyan_vidd_a_gyereket_bringaval/
Ilyen van neki csak 2 személyes!!!!:D:D:D
Egyetlen majdnem bringás gázolást láttam, akkor mondjuk pont a gyalogos volt a hibás. A Móricznak a zárt részén kelt át a vén nő, ahova kocsi nem mehet be csak a pusz, de két irányban bringa nyom van. Körülnézés nélkül lépett le a villamos megálló beállója mögül, a bringás csajszi alig tudta kikerülni aki olyan 15-tel sem ment, az volt a mázli. És még a vén szipirtyónak állt fentebb...
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 070
9 190
113
Olasz,holland,német,spanyol...ott van kerékpáros kultúra...itthon is kell még egy kis idő...de majd rendbe jön....A kedvencem a hollandoknál ahogy húgom néha visz 2 gyereket ELŐL kis futóban!!

http://darwin.reblog.hu/gazolo-bringas

https://index.hu/kerekagy/2016/05/09/hogyan_vidd_a_gyereket_bringaval/
Ilyen van neki csak 2 személyes!!!!:D:D:D

Jópofák ezek a kölökszállító, meg "teherbringák" :D Én először egy koppenhágai bringahelyezetes videóban láttam, ott is tolják ezt nagy erőkkel :)
 
  • Tetszik
Reactions: deze75

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 745
4 495
113
InnoTrans 2018: első nap
Új berlini S-Bahn, Talgo Avril, német és török hibridmozdonyok, szénszálas kínai metró, okos Combino.

Stadler

Az előző, 2016-os InnoTrans egyik legjelentősebb szereplője volt a svájci gyártó. A svájci, németországi, lengyelországi, magyarországi, fehéroroszországi, spanyol és amerikai üzemekkel rendelkező vállalat idén is új megoldások széles választékát mutatja be Berlinben, a három nap alatt összesen hét innovatív járművet prezentál. A repertoárban az új berlini S-Bahn-szerelvények, az EuroDual hibridmozdony, kétszintes KISS villamos motorvonat, duálüzemű Flirt-motorvonat, keskeny nyomközű villamos motorvonat, valamint automata metrószerelvény is szerepel.

HVLE EuroDual: két mozdony egyben

A Havelländische Eisenbahn (HVLE) tíz duálüzemű mozdonyt rendelt a Stadlertől 2017 márciusában, ezzel a mozdonytípus első vásárlójává vált. A megállapodás a gépek teljeskörű karbantartását is magába foglalja. A hattengelyes mozdonyok dízel-elektromos üzemben 2800 kilowatt, elektromos üzemben (huszonöt kilovolt ötven hertzes vagy tizenöt kilovolt 16,7 hertzes hálózatról) pedig hétezer kilowatt teljesítmény leadására képesek. Óránként százhúsz kilométert tudnak megtenni. A sokoldalú hajtásrendszernek köszönhetően a mozdony villamosított és nem villamosított pályákon egyaránt bevethető, magas rugalmasságot kínálva ezzel. Az EuroDual kifejezetten környezetbarát jármű: az alkatrészek 97,7 százaléka újrahasznosítható. Az innovatív megoldások között hatékony tapadásszabályozást, valamint nem önjáró forgóvázat találunk, melyek csökkentik a vasúti pályára ható erők mértékét. A gépeket a gyártó spanyolországi, a Vosslohtól 2015-ben felvásárolt,azóta Stadler Rail Valencia néven létező üzeme építi meg. Az első két EuroDual már próbafutásokat végez Németországban, és 2019-ben állhat forgalomba. A tizedik gépet 2020-ban veheti át a HVLE.

http://iho.hu/hir/innotrans-2018-elso-nap-180919
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Jah, pufi Golf. Hátul tekerős ablakkal.

te tudod, én meg nem foglak megváltoztatni
- ezzel kb 6 évvel vagy elmaradva az aktuális állapottól
- csak megsúgom, octavia attól (is) olcsóbb hogy kicsit kevesebb az extra mint a hasomszőrü VW (bár az új szériában már a hátsó ablak is alapból villany)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 861
15 260
113
Ha akarsz valamit mondani az Octavia-rol, felőlem mondjad. Eddig ugyanis semmit sem mondtál.

Ha már súgdosunk itt egymásnak megsúgom hogy a kurblis ablak már kb 20 évvel ezelőtt is vér ciki volt. Gratula a VW hogy kis késéssel megértette az idők szavát. Ki tudja, egyszer még megbízható motorokat és jo futóműveket is gyártanak majd.

Megsúgom azt is, hogy nem azert mert olcsóbb. Ipari szinten egy filléres elektromotor meg egy kurbli között inkabb az utóbbi sanszos, hogy par fillérrel drágább.

Egyszeruen a konszern tökugyanazt a halhólyag forma kocsit adja el háromszor, és hiába hoznak ki belőle a csehek rengeteget (és persze adják egesz ertelmes áron), muszáj mesterségesen lenn tartani.

Valahogy meg kell indokolni, hogy ugyanaz az alváz meg motor VW márkajellel miért került sokkal többe, meg mitől leszek tőle jobban premium meg VIP, mint amikor Skoda jel van rajta. Így legalább a konszern fanatikusok számára hihető a sztori.
 
T

torsen

Guest
Ezzel azért picit vitatkoznék. Csak egy példa: SEAT Altea/Golf V. Elvileg ugyanaz a technika, de ha pl. lebontod az Altea ajtóburkolatát, akkor VW Polo ablakemelőt találsz alatta.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 861
15 260
113
Erre mondom én azt hogy igazából ennek semmi racionálitasa nincs - nem lenne egyszerűbb (és gazdasagosabb) egyetlen egységes ablakemelő szerkezetet használni az egész konszernél...? valószínűleg igen, de akkor meg a mesterséges alá- fölé pozicionálás nem menne annyira.
 
T

torsen

Guest
Persze, igazad van, de ha már az ajtólemez más lesz, akkor eleve egy létező, olcsóbb cuccot terveznek bele. Így lesz olcsóbb a Seat. Persze van ellenpéldám is, az első gen. Seat Cordoba/VW Polo Classic milliméterre megegyezett (kicsi formai különbséggel) a Seat mégis olcsóbb volt.
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
1 043
4 995
113
Tesla Model X és repülőgép balesete:

DngSTQ3VsAAHPKP.jpg:large
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Erre mondom én azt hogy igazából ennek semmi racionálitasa nincs - nem lenne egyszerűbb (és gazdasagosabb) egyetlen egységes ablakemelő szerkezetet használni az egész konszernél...? valószínűleg igen, de akkor meg a mesterséges alá- fölé pozicionálás nem menne annyira.
Erre azért van más megfejtésem is, konszern szintre....
- Jelenleg egy 2015-ös A 4 kombim van, amiben megtalálhatóak azok a fejlesztések, amelyek az A 8-ban vagy 6-8 éve, az A 6-ban vagy 4-5 éve jelentek meg.
Tehát egy magasabbra pozicionált konszern modell attól (is) drágább, hogy a drágább, legújabb fejlesztések vannak benne. Ez a VW-nél úgy megy, hogy első szint Passat, innen a fejlesztés lecsorog Golf-hoz, innen tovább ál Seat és Skoda típusokhoz, persze idővel.
- A most futó Octavia modell az első, amely a technikai fejlesztésk egy részét majdnem (vagy csak 1-2 év késéssel) megkapta a Golf-tól, s ezzel az ára is közelebb lett minden korábbinál a Golf szériához.
- Azt hogy konszenen belül hogyan matricáznak, arra van saját példám. Az A 4 elődje egy 2004-es Passat kombi volt (az 1996-2005-ig gyártott). A vele párhuzamosan gyártott A 4 Audival közös platformon (ez az egyetlen Passat a mai napig, ami hosszmotoros volt), s az enyémben lévő V 6 2,5-es dízel külső fedlapján bazi nagy VW jel, belül a müanyag pajzson meg 4 karika (több más alkatrész is hasonló).
- A privát véleményem az továbbra is változatlan, az Octavia és a Seat azonos kategóriájú modellje attól is olcsóbb mint a Golf, hogy szinte soha nem a legfrissebb fejlesztésű cuccok vannak benne (vezetés támogató elektronikák kifejezetten ilyenek), s a Cseh szakemberek ezt arra is ki tudják használni, hogy a konszernt polcról azokkal a darabokkal rakják tele az Octáviát, ami a legjobb meghibásodási statisztikákkal bírnak. A belső elemekről, az anyaghasználatok különbségéről már nem is beszélek....
- Puffasztott Golf. Az első 2 generáció Octáviája tényleg full ez a megoldás volt, mert ugyan arra a platformra elől és hátul rátoldottak, s ettől nőtt meg a Golf-hoz képest. a 3. generációnál ez már változott (ettől is nézett ki jobban), itt már a tengelytáv is kicsit eltért. A 4. generáció a kereszt motoros építő készlet ( MQB ) miatt már semmi köze nincs egy Golf padlólemez által adott korlátokhoz, önálló típussá tudott válni.