Erre mondom én azt hogy igazából ennek semmi racionálitasa nincs - nem lenne egyszerűbb (és gazdasagosabb) egyetlen egységes ablakemelő szerkezetet használni az egész konszernél...? valószínűleg igen, de akkor meg a mesterséges alá- fölé pozicionálás nem menne annyira.
Erre azért van más megfejtésem is, konszern szintre....
- Jelenleg egy 2015-ös A 4 kombim van, amiben megtalálhatóak azok a fejlesztések, amelyek az A 8-ban vagy 6-8 éve, az A 6-ban vagy 4-5 éve jelentek meg.
Tehát egy magasabbra pozicionált konszern modell attól (is) drágább, hogy a drágább, legújabb fejlesztések vannak benne. Ez a VW-nél úgy megy, hogy első szint Passat, innen a fejlesztés lecsorog Golf-hoz, innen tovább ál Seat és Skoda típusokhoz, persze idővel.
- A most futó Octavia modell az első, amely a technikai fejlesztésk egy részét majdnem (vagy csak 1-2 év késéssel) megkapta a Golf-tól, s ezzel az ára is közelebb lett minden korábbinál a Golf szériához.
- Azt hogy konszenen belül hogyan matricáznak, arra van saját példám. Az A 4 elődje egy 2004-es Passat kombi volt (az 1996-2005-ig gyártott). A vele párhuzamosan gyártott A 4 Audival közös platformon (ez az egyetlen Passat a mai napig, ami hosszmotoros volt), s az enyémben lévő V 6 2,5-es dízel külső fedlapján bazi nagy VW jel, belül a müanyag pajzson meg 4 karika (több más alkatrész is hasonló).
- A privát véleményem az továbbra is változatlan, az Octavia és a Seat azonos kategóriájú modellje attól is olcsóbb mint a Golf, hogy szinte soha nem a legfrissebb fejlesztésű cuccok vannak benne (vezetés támogató elektronikák kifejezetten ilyenek), s a Cseh szakemberek ezt arra is ki tudják használni, hogy a konszernt polcról azokkal a darabokkal rakják tele az Octáviát, ami a legjobb meghibásodási statisztikákkal bírnak. A belső elemekről, az anyaghasználatok különbségéről már nem is beszélek....
- Puffasztott Golf. Az első 2 generáció Octáviája tényleg full ez a megoldás volt, mert ugyan arra a platformra elől és hátul rátoldottak, s ettől nőtt meg a Golf-hoz képest. a 3. generációnál ez már változott (ettől is nézett ki jobban), itt már a tengelytáv is kicsit eltért. A 4. generáció a kereszt motoros építő készlet ( MQB ) miatt már semmi köze nincs egy Golf padlólemez által adott korlátokhoz, önálló típussá tudott válni.