1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Elég nagy gáz (vagy inkább kicsi) lenne ha nem. :p
     
  2. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Attól hogy valami kevesebb terület foglal, attól az még nem nulla értékű, tehát ha az az elv, hogy fizessenek a közterület használatért, akkor aranyosan kevesebbet, de fizessen a mélysötét biciklista is.

    Ja, azt már te sosem akarsz, csak más fizessen mert a kicsi bicajosnak az tetszene. Nekem erről az a véleményem, ami nagyanyámnak lenne, hogy aki nem fizet és nem is akar, annak kuss a neve.

    Ha pedig eljő a tavasz, nyugodtan - és csendben - kitekerhetsz a csepelbasznádi csalánosba, az ott a tiéd, és majd ott a sajátodat a sajátoddal, de hogy ebben a városban mi és hogyan és miért történik, amelynek nem vagy és várhatóan nem is leszel sem polgára, sem adófizetője, nem ugathatsz bele.

    Másrészt nézve ugy tűnik nem is éri meg, legalábbis egyes kerületekben
    https://444.hu/2019/02/07/veszteseges-a-fizetos-parkolas-zugloban
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Látom csak egyfajta modellben tudsz gondolkozni. Az a modell esetbe sem jut, hogy adott szint alatt nem fizet senki, mert az egyéb pozitívumai felett ezzel ösztönzünk. Na szerinted az nem ösztönző, hogy ingyen parkolhat a bringás, mert nem az útfelületen teszi? Mert egy autó helyére leteszel kb. 8-10 db bringát is? Öregem, Ausztirában egyes helyeken tudtommal fizetnek, ha melóba mész, mert belátták, hogy ennek van értelme

    Figyu, amikor a főutak mellett tekerek, akkor érzem kocsik bűzés a nyelvemen is. Ha a parkolás és/vagy behajtás egy ponton túl luxus kiadás, akkor ennek forgalomcsökkentő hatása van = élhetőbb környezet. A brigázástól senkinek nem lett élhetetlenebb környezete. Ellenben a belvárosi autópályáktól igen. Az üzletre gyakorolt hatását esetleg nézd meg a Kecskemét - Károlyi utcát a Ferenciek fele tere felé. Egy élhetetlen szar hely volt, most egy virágzó sétáló utca jellegű környék. Nem omlott össze ettől a főváros közlekedése, hogy az Üllői út végét kintebb tolták. A Deák tér áformálása után sem.

    Te valami olyan nevetségesen a múltban élsz, hogy az röhejes.

    Lol, ennyi tévedést egy helyen...

    Akkor nagyon szarul csinálják. A közterület rendelkezésre áll és igen ritkán csinálnak az utakkal bármit. Csak az automaták és az online fizetős rendszer fenntartása feladat. Ha ezzel is veszteséges, akkor inkább ne üzemeltessenek semmit. Egyébként meg nem mindenhol veszteséges, de a 22 db kerületből kettő = akkor minden veszteséges áthallás van. Az igen...
     
  4. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Hyundai Ioniq. Csak az fránya pricetag...

     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Pedig ez már végre 10 misi alatt van. Mondjuk az más kérdés, hogy itthon az átlagpolgárnak 10+ éves használ autóra van pénze ötödennyiért.
     
    fip7 likes this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  7. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Az azért kemény hogy több tucat, ha nem több száz méteren csúsznak. Bár a motorról valahogy mindig azt gondoltam hogy ilyen - jó poén és élmény, de mindegyikbe be van építve egy visszaszámláló, ha az lejár, meghalsz vagy nyomorék leszel.
     
    blitzkrieg likes this.
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez tökéletesen igaz állítás a személygépkocsira is. Az arányok mások attól függően, hogy mit csinál az ember és min. Pl. a videón dicséretes, hogy elkapta a csajt...
    ...de mégis hogyan lehet ekkora IQnuku, hogy ilyen esős időben ekkora sebességgel megy? Lehetett volna 30-as tempóval i menni és akkor nem történik semmi sanszosan.
     
    blitzkrieg likes this.
  9. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Azért ott van körülötted egy kaszni, ma meg már eleve nem kaphat 3 csillagnál jobbat egy olyan jármű ami nincs felszerelve aktív optikai/radaros védelemmel.
     
    blitzkrieg likes this.
  10. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Nem igazán összevethető a kettő, ezzel az erővel a lépcsőn lemenni is egy időzített bomba. Kocsiban nagyságrendekkel kisebb az esély arra, hogy bekövetkezzen a baleset, és ha be is következik, akkor is kevésbé valószínű hogy ott is maradj. Valamiért nincsen 50-el betonfalnak menős NACP teszt motorral - ezt egy mai, de akár egy vagy két évtizeddel régebbi kocsiban is simán megúszod, jó eséllyel törések nélkül.

    Nem hiszem hogy nagyon gyorsan ment, csak motorral csalóka a sebesség. Robogón a 30-as tötymörgés is 80-90-nek érződik. A gond az hogy az egész amúgy marha instabil gépezetet csak két apró fonott virsli tartja az úton. Mindenesetre a csaj fejét elnézve valami hasonlót gondolhatott a dologról és nem a hála sugárzott róla (függetlenül attól, hogy a srác nagyon jól reagálta le ösztönösen).
     
    blitzkrieg likes this.
  11. zeal

    zeal Well-Known Member

    A nagy eso nem zavarja kulonosebben a motorozast. Sokkal veszelyesebb, ha eppen csak par csepp eso eri az aszfaltot, mert a viz osszeall a finom porral es csuszos reteget kepez. Nekem meg igy tanitottak.
    Itt is azt lehetett a baj, hogy valamiert nem mosta le az utfeluletet az eso es az csupa sar volt. Mintha egy vizatfolyas lenne az eses elott... Mondjuk az ilyen mennyisegu por szarazon is nagyon kellemetlen a kanyarban.

    wikipedia:
    Activities that increase the death risk by roughly one micromort, and their associated cause of death:
    • Travelling 6 miles (9.7 km) by motorbike (accident)
    • Travelling 17 miles (27 km) by walking (accident)
    • Travelling 10 miles (16 km) by bicycle (accident)
    • Travelling 230 miles (370 km) by car (accident)
    • Travelling 1000 miles (1600 km) by jet (accident)
    • Travelling 6000 miles (9656 km) by train (accident)
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A motoros viselkedése kb. az ön és közveszélyes autós szintjén van a lenti számítás alapján. Olyan, mint aki azért nem ütközik frontálisan, mert satufékez a szembejövő előzésnél.

    Az elválasztó felfestés hossza és elhaladásának üteme elég jó képet ad.
    • A motor méretéhez és a többi autóhoz képest a szaggatott vonal felfestése olyan 2,2 méter hosszú.
    • Kettő felfestés között olyan 3,5 félszeres térköz van kb.
    • 7 sec alatt 18-19 db festés megy el.
    • 18*(2,2+3,5*2,2) = 178 méter
    • 178/7*3,6 = 91 km/h.
    Ha csak 3-szoros térköz két vonal között és csak 2 méteres a vonal, akkor is úgy minimum 70-es tempóval mentek szakadó esőben, ahol látszik a vízátfolyás. Hááááááááááát....
     
    antigonosz and blitzkrieg like this.
  13. papi

    papi Active Member

    Ha sok víz van az aszfalton az is veszélyes. Simán "felúszik" a gumi, megszűnik a tapadás és jön a perec. Itt is a vízátfolyáson estek el. Különösen igaz ez a sport illetve sporttúra motorokon előszeretettel használt szinte minta nélküli gumikra. Ekkora esőben a legjobb ha beállsz egy felüljáró alá vagy megállsz egy kávéra.
     
    Luthero, Kurfürst and zeal like this.
  14. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    https://gurulohordo.blog.hu/2018/11/23/a_vw_komolyan_gondolja_a_villanyautozast

    A VW szintet lépett a villanyautók fejlesztési terveiben, de azért még messze nem mondhatjuk, hogy mindent feltennének erre az új technológiára. A 44 milliárd eurós ötéves tervük jelentős lépés, és a többi európai gyártónak előbb-utóbb követnie kell őket, különben az európai autóipart már a rajtvonalnál állva hagyja a világ.
     
  15. zolkas

    zolkas Well-Known Member

  16. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Tesla vásárlóknak USA-ban 25k dollár adókedvezmény járt idén január 1-ig, ezt az év során kétszer felezik, majd 2020. jan 1-gyel teljesen megszűnik.
    Model 3-ast raktárra gyártották, hogy kiszórják egyben az egészet, így bűvészkedve össze egy látszólagos fellendülést.
    Ráadásul egy olyan autóról van szó, ahol az előrendelőknek kerek-perec megmondták, hogy csak azok kapják meg akik a full extrást rendelték, mivel az alapmodell legyártásával pénzt bukna a cég...
     
    molnibalage likes this.
  17. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Indiai minőség a köbön.:rolleyes:
    A legelső útján bedöglött India leggyorsabb vonata

    Egy nappal azután, hogy Narendra Modi miniszterelnök felavatta India leggyorsabb vonatát, a Vande Bharat Expressz a visszaúton, Varanasiból Delhi felé bedöglött.

    Állítólag beragadtak a fékek, és nem sokkal a fékhiba után a leghátsó négy kocsiban füstöt észleltek, majd elszállt az áram. A vonaton utazóknak át kellett szállniuk, és egy másik vonattal mentek vissza Delhibe.

    A vonat a próbákon 180 km/órával is haladt, és azt várják, hogy a Varanasi és Delhi közötti távot hat órával lerövidíti. (BBC)

    https://444.hu/2019/02/16/a-legelso-utjan-bedoglott-india-leggyorsabb-vonata
     
    fip7 likes this.
  18. fip7

    fip7 Well-Known Member

  19. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    A legmagasabb pontszámot, 100-at a maximális 110-ből a Volkswagen e-Golfnak sikerült elérnie. A fészlift során 35,8 kilowattórás akkucsomagot kapott, ezzel pedig az Ecotesten 200 kilométert tett meg egy töltéssel. A gyári adattól ugyan elmaradt, de a 17,3 kWh/100 kilométeres fogyasztás így is igen jónak számít. A CO2-kibocsátása 100 gramm kilométerenként, alapul véve a németországi energiamixet (579 g/kWh).

    Magyarországon a kibocsátása kb. 57 gramm lenne, míg Franciaországban 11 gramm.
     
    fip7 likes this.
  20. fip7

    fip7 Well-Known Member

    blitzkrieg

    Nekem a nagy tanulság az, hogy a földgázas (CNG-s) kocsik is nagyon tiszták.
    Ezt eddig minden ilyen teszten egyértelműen kimutatták.
    A másik tanulság az, hogy az alul vagy túlmotorizált kocsi szintén nem jó, mert valós vezetési körülmények között sokkal jobban szennyez, mint egy optimális erejű motorral szerelt ugyan olyan autó.
     
    blitzkrieg, misinator and Ooorky like this.

Ezen oldal megosztása