• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
11 061
17 198
113
Az autózásból érkező bevételek még a beruházásokat sem fedezik nem hogy a fenntartást

Erre azért valami forrást kérnék.
Nem olyan rég egy beszélgetésben ezt számoltam össze a teljesség igénye nélkül:
Én autósként kifizetem a kötelező biztosítást, amire van adó is + gépjármű adó + országos matrica +üzemanyag jövedéki adó + műszaki vizsga + az alkatrészek ÁFA tartalma, ami szintén nem kevés.
Az állam csak az üzemanyagok után 645,7 milliárd forintot szedett be 2018-ban.
A korona vírus alatt 2020 első 6 hónapjában 174 milliárdot szedett be az állam útdíjra.
2021-ben 160 milliárd forintos gépjármű adó bevétellel terveznek a költségvetésben.
És ezekben nincs benne az ehhez tartozó ÁFA, az autókkal kapcsolatos ÁFÁ-k!
1000 milliárdos nagyságrendről beszélünk, amit az autós közösség fizet be az államkasszába, hogy legyen közút az országban.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 430
2 203
113
akkor minden erre költött forint pénzkidobás, ha hasonló menetidőkkel és kényelemmel busszal is kiszolgálható lenne az utasforgalom,
A kényelmet azért nem írtam volna oda....
Ezek a mai rugózatlan, fapados, szűk, genye-gonya fostömlők mindent biztosítanak, csak kényelmes buszozást nem...
A konténer "routingja" akkora többletköltség (munkában, időben) vasúton, ami nem fér bele a just in time/rolling stock megközelítésbe.
Ezt a just in time dolgot érdemes volna kivezetni a köztudatból, tipikus: a rosszat akarjuk minél jobban csinálni. Mindenkinek könnyebb lenne az élete. Mondjuk annak is csákányt kellett volna baszkodni a fejébe, akinek először eszébe jutott.
1000 milliárdos nagyságrendről beszélünk, amit az autós közösség fizet be az államkasszába, hogy legyen közút az országban.
Abból azonnal elpárolog valami 115 milliárd a két ppp-s autópályára.
Ezeken kívül van még valami 70000km burkolt út. Ezeknek a szélét kaszálni kell, ha fák vannak mellette, akkor trimmelgetni, hókotrózni, esetleg néha locsolni, és akkor még ott van a kátyúzás, újraaszfaltozás költsége. És akkor ez még csak egy szürke csík a földön. Felüljárók, hidak, stb... azok bizonyára forrásigényesebbek, ha karbantartásról van szó.
Valamint földútból is van vagy 100000km-nyi.
Elképzelhetőnek tartom, hogy csak az üzemeltetése ennek a bazinagy hálózatnak elnyelne évente 1000 milliárdot, ha minden rendesen karban lenne tartva. És hol van még az útépítések bődületes költsége...

Szerintem jobban belegondolva mindenki nagyon sokat fizet azért, hogy az autós közösségnek legyen infrastruktúrája/ kényelme és ennek a rengeteg dodónak egy részét az autós közösség fizeti meg, de messze nem a teljes költséget.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
2 685
4 593
113
A szerintem még mindig nem elég. Forrás is kellene, azt kértek.

Anno vitezy dávidka is nyomta ezt a bullshitot, es berakta valami sötétzöld szervezet szamitasat a gépjárművek társadalami költségeiről. De sajnos abban is csak az volt, hogy pontosan annyit szednek be, amennyibe kerul a fenntartás és jó tágan értelmezett externáliákkal (Józsi bácsi tizenkét éves kora óta bagózik = autók miatt tüdőrákos lett) úgy tudták kihozni, hogy több, hogy hasból beírtak egy számot ami úgymond gépjárművekkel kapcsolafos ‘adócsalás’ meg ‘adóelkerülés’ miatt állítólag hiányzik a költségvetésből.

Az meg kb. nonszensz kategória, hiszen pont hogy nem lehet tudni a mértéket, és ami kocsi itthon van regisztrálva, ott az adót nem lehet elkerülni (nem sokáig leszel forgalomba ha megpróbálod), max. ha külföldi rendszámos (ezzel már nagyon kevesen trükköznek), de ez meg olyan hogy ha nincs kocsi akkor adó sem lesz belőle, szóval hol a hiány..?

Mondjuk ezeket a ‘az autós közösség’ megnyilvánulásokat sem értem. Mintha az egy olyan pici, eldugott szubkultúra lenne, holott statisztikailag szinte minden családban van már kocsi (vagy akár kettő is).

A szomszéd piros ladájára irígykedő, mentalitásban 80-es években ragadt, fogcsattogtató irigy proliknak jó hergelési technika, amúgy meg elég fals hogy a társadalom fizetné a kevesek hobbiját, ja nem, ez általános társadalmi igény, hogy szeretnél A-ból B-be hatékony időfelhasználással eljutni. Főleg ott ahol van a reggel 8-as meg a délután 3 órás busz, mint alternatíva..
 
  • Tetszik
Reactions: Veér István

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
3 039
5 761
113
Ezt a just in time dolgot érdemes volna kivezetni a köztudatból, tipikus: a rosszat akarjuk minél jobban csinálni. Mindenkinek könnyebb lenne az élete. Mondjuk annak is csákányt kellett volna baszkodni a fejébe, akinek először eszébe jutott.
Had tippeljek: nincs vállakozásod, sem nem manageltél még embereket, úgy, hogy a költségek is számítanak, sem nem kellett még költségeket optimalizálnod eddig? Nem álltak még millióid olyan árukban, amit vagy megvesznek vagy sem, de ha nem, akkor kidobhatod, mert egyedi gyártású cucc... Simán alkalmazott voltál a havi fixért, kockázat nélkül.

Úgy persze hülyeség, mert csak munka van vele, hurr-durr, meg a főnöknek haszna van rajta!
 
  • Tetszik
Reactions: foxi33

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
3 039
5 761
113
Abból azonnal elpárolog valami 115 milliárd a két ppp-s autópályára.
Ezeken kívül van még valami 70000km burkolt út. Ezeknek a szélét kaszálni kell, ha fák vannak mellette, akkor trimmelgetni, hókotrózni, esetleg néha locsolni, és akkor még ott van a kátyúzás, újraaszfaltozás költsége. És akkor ez még csak egy szürke csík a földön. Felüljárók, hidak, stb... azok bizonyára forrásigényesebbek, ha karbantartásról van szó.
Valamint földútból is van vagy 100000km-nyi.
Elképzelhetőnek tartom, hogy csak az üzemeltetése ennek a bazinagy hálózatnak elnyelne évente 1000 milliárdot, ha minden rendesen karban lenne tartva. És hol van még az útépítések bődületes költsége...

Szerintem jobban belegondolva mindenki nagyon sokat fizet azért, hogy az autós közösségnek legyen infrastruktúrája/ kényelme és ennek a rengeteg dodónak egy részét az autós közösség fizeti meg, de messze nem a teljes költséget.
Szerencsére a vasútnál nincs a szárnyvonalnak költsége, azt nem kell kaszálni se! Abba ingyen van a talpfa, és utána már ingyen van az egész örökké!

Az autós közösségtől vegyük el, és menjen a mantőautó Marinéniért vasúti szárnyvonalon, mert az utak csak az autósoknak hasznosak, hogy a hülye hobbijukat kiéljék!
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 118
45 628
113
Had tippeljek: nincs vállakozásod, sem nem manageltél még embereket, úgy, hogy a költségek is számítanak, sem nem kellett még költségeket optimalizálnod eddig? Nem álltak még millióid olyan árukban, amit vagy megvesznek vagy sem, de ha nem, akkor kidobhatod, mert egyedi gyártású cucc... Simán alkalmazott voltál a havi fixért, kockázat nélkül.

Úgy persze hülyeség, mert csak munka van vele, hurr-durr, meg a főnöknek haszna van rajta!
Azért a COVID és más is megmutatta, hogy a just in time túltolása káros.
 

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
3 039
5 761
113
Azért a COVID és más is megmutatta, hogy a just in time túltolása káros.
Nem haltunk éhen. Kicsit zizegett a rendszer amíg adaptálódott a megváltozott körülményekhez. Nagyobb gond az, hogy egy (vagy nagyon kevés) helyre van (hiper-)koncentrálva sok iparág, és emiatt egy-egy ottani lokális gond miatt globális ellátási nehézségek lesznek. Ez nem a Just in time miatt van, hanem a hosszú logisztikai útvonalak miatt. Már várom a Shenzeni árvíz miatti áremeléseket minden téren.

De ilyen az is, hogy még szaros maszkot se tudunk itthon gyártani, és a tejünket ki kell külföldre vinni, a külföldiekét meg behozni. A felesleges szállítás nem just-in-time is felesleges!

Én is szívtam a COVID miatt, mivel nem tudtak megbízható szálíltási időket mondani Ausztriából, rendeltem alkatrészt Kínából (kicsit olcsóbban, de sokkal drágább szállítással, vámmal, satöbbi), majd pár nappal a kínai feladása után megjött az otsztrák alkatrész, amire azt mondták, hogy őszre lesz csak meg. Nyakamon maradt, hót egyedi elektronika.

Megbízható egyenletes átfutási idejű just-in-time nélkül nem lenne például akkora modellválaszték az autókból, vagy sok fogyasztói termékből, mert a variációk gyártása fajlagoasan sokkal drágább lenne. Sokan húznák a szájuk, mert olyan lenne mint a szocializmusban volt: Kétféle hifi (mondjuk gyátónként, lenne pár fajta), három felszereltség az autóból, párféle konzerv, savanyúság, stb. A nagy választékhoz kell a minimális árukészletezés, különben túl nagy a kockázat, és ezt csak olyan árréssel lehet kiküszöbölni, amit meg a vevők nem viselnének el. Ha minden 5-10%-al drágább lenne, de legalább választés se lenne, és lehet, hogy az évekkel ezelőtti váltzoat lenne csak kapható, nem tapsolnátok hozzá szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst and Ocses

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 118
45 628
113
Nem haltunk éhen. Kicsit zizegett a rendszer amíg adaptálódott a megváltozott körülményekhez. Nagyobb gond az, hogy egy (vagy nagyon kevés) helyre van (hiper-)koncentrálva sok iparág, és emiatt egy-egy ottani lokális gond miatt globális ellátási nehézségek lesznek. Ez nem a Just in time miatt van, hanem a hosszú logisztikai útvonalak miatt. Már várom a Shenzeni árvíz miatti áremeléseket minden téren.
Tehát a hosszú lánc minden elemén just in time = ökörség.
Nemrég talán linkelte is valaki a filmet erről, hogy ezt a japán autógyártó találta ki csak éppen úgy, hogy a SAJÁT termelő egységeiről van szó.
Erre a világ el kezdte adadptálni minden himihumi szállítóra és nélkül...
Én is szívtam a COVID miatt, mivel nem tudtak megbízható szálíltási időket mondani Ausztriából, rendeltem alkatrészt Kínából (kicsit olcsóbban, de sokkal drágább szállítással, vámmal, satöbbi), majd pár nappal a kínai feladása után megjött az otsztrák alkatrész, amire azt mondták, hogy őszre lesz csak meg. Nyakamon maradt, hót egyedi elektronika.
Na, akkor megérte a JIT úgy, hogy kellett backup és megszívtad?
Megbízható egyenletes átfutási idejű just-in-time nélkül nem lenne például akkora modellválaszték az autókból, vagy sok fogyasztói termékből, mert a variációk gyártása fajlagoasan sokkal drágább lenne.
Ha engem kérdezel olyan árúbőség van, hogy számomra felfoghatatlan. A boltban található élelmiszerek kb. 70-80%-ból soha nem vette egy darabot sem.
Amikor életemben először TESCO-ba sodort a szél 2004 őszén - addig nem is jártam, diákként melóztam - nézem, hogy ki veszi meg ez a sok sz*rt...?
Sokan húznák a szájuk, mert olyan lenne mint a szocializmusban volt: Kétféle hifi (mondjuk gyátónként, lenne pár fajta), három felszereltség az autóból, párféle konzerv, savanyúság, stb.
Azért, mert valami lassabban készül, attól még lehet választék...
Ha minden 5-10%-al drágább lenne, de legalább választés se lenne, és lehet, hogy az évekkel ezelőtti váltzoat lenne csak kapható, nem tapsolnátok hozzá szerintem.
Ez most komoly? Amikor a COVID és minden más miatt évente hullámzik egyes dolgok ára 20-50%-ot is, akkor 5-10%? Szerinted engem érdekelt volna, hogy a ha 160k vGA akkor 175k, ha valóban kell? Vagy igen sok embert, aki meg nem is gondolkozik és megvesz mindent élj a mának alapon?
 

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
3 039
5 761
113
Tehát a hosszú lánc minden elemén just in time = ökörség.
Nemrég talán linkelte is valaki a filmet erről, hogy ezt a japán autógyártó találta ki csak éppen úgy, hogy a SAJÁT termelő egységeiről van szó.
Erre a világ el kezdte adadptálni minden himihumi szállítóra és nélkül...

Na, akkor megérte a JIT úgy, hogy kellett backup és megszívtad?

Ha engem kérdezel olyan árúbőség van, hogy számomra felfoghatatlan. A boltban található élelmiszerek kb. 70-80%-ból soha nem vette egy darabot sem.
Amikor életemben először TESCO-ba sodort a szél 2004 őszén - addig nem is jártam, diákként melóztam - nézem, hogy ki veszi meg ez a sok sz*rt...?

Azért, mert valami lassabban készül, attól még lehet választék...

Ez most komoly? Amikor a COVID és minden más miatt évente hullámzik egyes dolgok ára 20-50%-ot is, akkor 5-10%? Szerinted engem érdekelt volna, hogy a ha 160k vGA akkor 175k, ha valóban kell? Vagy igen sok embert, aki meg nem is gondolkozik és megvesz mindent élj a mának alapon?
Egy azonnali 10% vásárlóerő csökkenésről beszélek. Ha nagyon kellene a vga, akkor se lenne rá pénzed, mert a társadalom egészének a vagyonának egy része raktárakban állna holt tőkeként.

Gondolom ahogy a JIT, úgy a hitel is hülyeség szerinted...

Most a raktározást szívtam meg, nem a JIT-et, ugyanis most raktározhatok egy felesleges tételt, amit ki tudja mikor tudok eladni, ha valaha is! JIT nélkül sokkal több dologra lenne ez.

A Toyota nem csak a saját termelő eszközeire találta ki, a beszállítóira is, a teljes ellátási láncra.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
6 643
10 661
113
A just-in-time elsősorban a vállalkozások raktàrköltsegeinek minimalizárása szolgál ill. a raktàrkoltségek áthàritására a közösségre. Most lényegben a közúton van a raktár egy jelentős része, aminek költségeit a vállalkozàsok a társadalomra externalizálják. Ez tény, amin nem is erdemes vitatkozni. Biztos tragédia lenne, ha nincs francia, olasz stb àsvanyviz, joghurt stb a Tescoban. Vagy nem lenne Amazon stb. Vagy 2 héttel tovàbb kell várnod egy egyedi rendelésű kocsira....
És igen, vezettem ceget. Nagyot. De megoőriztem a kritikai képességemet a gazdasági anomáliák iránt.
Erősen kétlem, hogy akár 5%-al is emelkednének az árak, mert a verseny nem engedné meg az árak emelkedését.
Az, hogy pl 2 tipusu autó lenne, ha a gyártók rendesen raktárt tartanának, egyszerűen hûlyeség. Pl. Nmetországban a 70-80-ss években csak 2 kocsitipus volt? Mert akkor a Fernverkehr szigorúan szabályozva volt.
Lehetne ezt órákig megvitatni, de ertelmetlen.
A Véer által felhozott pldának meg sok köze nincs a just in time-hoz, hanem a szállitàsi kepességhez rendkivűli körûlmények közt.
Ha ketszer rendelsz, kettőt kapsz.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and fip7

Redgreg

Well-Known Member
2019. december 30.
3 293
7 369
113
Erre azért valami forrást kérnék.
Nem olyan rég egy beszélgetésben ezt számoltam össze a teljesség igénye nélkül:
Én autósként kifizetem a kötelező biztosítást, amire van adó is + gépjármű adó + országos matrica +üzemanyag jövedéki adó + műszaki vizsga + az alkatrészek ÁFA tartalma, ami szintén nem kevés.
Az állam csak az üzemanyagok után 645,7 milliárd forintot szedett be 2018-ban.
A korona vírus alatt 2020 első 6 hónapjában 174 milliárdot szedett be az állam útdíjra.
2021-ben 160 milliárd forintos gépjármű adó bevétellel terveznek a költségvetésben.
És ezekben nincs benne az ehhez tartozó ÁFA, az autókkal kapcsolatos ÁFÁ-k!
1000 milliárdos nagyságrendről beszélünk, amit az autós közösség fizet be az államkasszába, hogy legyen közút az országban.
Elfogadva a te számaidat, nagyjából 1000 mrd ft folyik be évente a közúti közlekedésből Magyarhonban.

Kiadási oldal:

ppp költségek 114 mrd/év
Útfelújítás változó, jelenleg kb 200 mrd/év
Útkarbantartás/fenntartás: nos erre iszonyatosan nehéz adatot találni, de elfogadom a levegő munkacsoport szükséges 200 mrd Ft/éves költségét ami viszont csak a magyar közútra vonatkozik, azaz cc 30 ezer kmre.
(A kiadás bevételes táblázatok igazából nem érdekelnek, érdekesek, de nem akarok vele foglalkozni)
Nyilván, egy teljesen rendben lévő úthálózat esetén ezek a költségek kisebbek, de összességében azért is elfogadom, mert ehhez nagyon hasonló költségeket találtam fő és autópálya fenntartási költségekre már országokban:
Ugye ezen kívül van még 170 ezer km egyéb úthálózat, aminek a fenntartására szintén szükség lenne legalább 200 mrd HUF-ra
(Outside of the U.S., a 2005 study by the World Bank looked at a sample of developing countries (Albania, Laos, Lesotho, Peru, Zambia), and found that (adjusted for inflation) asphalt roads cost $5,273 per mile to maintain, while gravel roads cost $2,371. That brings us to another input variable specifically singled out by UNLV’s study: surface type. ez már egy másik kérdés, és nem érzem magunkat szegényebbnek mint peru, ez alapján 3200 dollár környékén kéne lennie egy km autóút fenntartási költségeinek, ha ezzel számolunk is 200 mrd körüli összeg jön ki)

Ez eddig 710 mrd Ft. Ebben nincs benne a közlekedésrendészet költsége, pedig az is 50 mrdos tétel, az üzemanyag szállítás költsége, az úthibákból adódó kár költségei stb.
Összességében LEHET, hogy minimális pluszban van az autós társadalom ha nem számoljuk az externáliákat, de ez csak a fenntartás.
A valóság meg:

stb. Azaz évi 7-800 mrd Ft megy csak infrastruktúra fejlesztésre. Ehhez képest a vasúti infrára elköltünk évi 200 mrdot?

Szóval nem egészen tartom jogosnak ezt a meazautósok dumát.
(Józsi bácsi tizenkét éves kora óta bagózik = autók miatt tüdőrákos lett)
Tipik autós... Azt meg, hogy Bpen 1 óra lélegzés hasonló rizikó mint a dohányzás, hát az nem számít...
 

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
3 039
5 761
113
A just-in-time elsősorban a vállalkozások raktàrköltsegeinek minimalizárása szolgál ill. a raktàrkoltségek áthàritására a közösségre. Most lényegben a közúton van a raktár egy jelentős része, aminek költségeit a vállalkozàsok a társadalomra externalizálják. Ez tény, amin nem is erdemes vitatkozni. Biztos tragédia lenne, ha nincs francia, olasz stb àsvanyviz, joghurt stb a Tescoban. Vagy nem lenne Amazon stb. Vagy 2 héttel tovàbb kell várnod egy egyedi rendelésű kocsira....
És igen, vezettem ceget. Nagyot. De megoőriztem a kritikai képességemet a gazdasági anomáliák iránt.
Erősen kétlem, hogy akár 5%-al is emelkednének az árak, mert a verseny nem engedné meg az árak emelkedését.
Az, hogy pl 2 tipusu autó lenne, ha a gyártók rendesen raktárt tartanának, egyszerűen hûlyeség. Pl. Nmetországban a 70-80-ss években csak 2 kocsitipus volt? Mert akkor a Fernverkehr szigorúan szabályozva volt.
Lehetne ezt órákig megvitatni, de ertelmetlen.
A Véer által felhozott pldának meg sok köze nincs a just in time-hoz, hanem a szállitàsi kepességhez rendkivűli körûlmények közt.
Ha ketszer rendelsz, kettőt kapsz.
A verseny miatt varázslatosan ingyen lenne a raktározás? Két héttel kéne csak többet várni az egyedi felszereltségű autóra, amikor még így is van, hogy ha nem készletből vásárolsz fél évet is kell várni? Persze...
 

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
3 039
5 761
113
Most is raktározol, és most is a fogyasztó fizeti meg.
És ha drágább a raktárköltség, mert a szállítás ugyanannyi lesz mint most, de kell mellé (több) raktárhelyiség, őrzés-védés, áll a holt tőkéd a készletben, tehát az alternatív költséget is be kell hozzad, ezek pluszban tuti nem jönnek még rá, mert????
 

Huba

Active Member
2018. november 13.
38
103
33
a szárnyvonalak fenntarthatatlanabbak... Nem gazdaságosak. Drágább a pálya fenntartása mint az utaké, és csak a vasút használhatja. Épp emiatt a közúti infrastruktúra fejlesztése és a buszok vásárlása a kis forgalmú szakaszokra jobb befektetés, hacsak nincs akkora ipari forgalom a vasúton, ami miatt rentábilis lenne fenntartása.

A Gyorsvasút ellenben csak a személyszállításból fenntartható tudna lenne.
A vicces az, hogy a kirakatvonalunk (Bp-Hegyeshalom) nem rentábilis és a szárnyvonalakon van pozitívban a MÁV Infra. Sokkal többet kell rákölteni a pályára, mint amennyit behoznak az 1-es vonalon futó vonatok. Sajnos táblázatot csak az egyetemen láttam egy MÁV Infrás vendégelőadótól, és kétlem, hogy publikus lenne.


Azt értsd meg: hiába lenne jó menetrend és utas: busszal is ki lehetne ugyanúgy vagy jobban szolgálgáni, és a pályára költött pénz az útra költve nem csak a MÁV személyszállításnak lenne hasznos.

Nem, nem olvastam el a linkjeid, csak amit te írtál le. Nem is fogom elolvasni őket.
Amíg csak bipolárisan gondolkodunk, addig elég nehéz jó megoldást találni. Közös tarifarendszer nélkül - véleményem szerint - el sem szabad kezdeni ezt vizsgálni. Gysev-nek bejött, s már a MÁV-Volán is elkezdte bevezetni bizonyos területeken. Ez az első lépés, hogy legyen valami együttműködés a két rendszer között.
Infrastruktúra sokszorozó hatás? Tudod, hogy tudnak üzletek máködni, mert elérig a piacaik és beszállítóik. Vasúton hogy tudok fuvarozni akár másnapra az ország másik sarkába egy kis faluból szárnyvonal mellől? Mert ha út van a céges kisteheremmel megtehetem. És elmegy rajta a busz is. És fizetek párféle adót az üzletem után.
A vasútnak az ad-hoc és a darabáru fuvarozás a gyengéje. Ezzel soha nem is fog tudni versenyezni, nem hiába van úgy kalkulálva az RCH díjszabása sem, hogy a nagyobb tömegű árukat részesíti előnyben. Már évtizedekkel ezelőtt a darabáru fuvarozást is leállították. Vasúthoz majd akkor fordulj, ha már kamionokkal nyomod az ipart, és napokra előre tudsz tervezni.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér István

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 118
45 628
113
Én autósként kifizetem a kötelező biztosítást,
Amiből semmi nem az utakra megy, tehát irreleváns. A kerékpáros biztosításból sem az utakat tartják karban.,
üzemanyag jövedéki adó
Azt az is fizeti nem, aki pl. munkagépet használ építkezésen vagy aggregátor úgy, hogy egy centit nem megy az utakon. Nem véletlenül zuhant meg a gázolaj iránti igény 2008-ban.
+ műszaki vizsga
Szintén semmi köze az úthoz, a járműved felé van egy műszaki elvárás, hogy ne életveszélyes roncs menjen az úton.
Persze ez egyre kevésbé sikerült.

(Az autópálya matrica meg csak az autópályán kell.)
+ az alkatrészek ÁFA tartalma
Mindenki fizetek áfát mindenre, az is aki nem jár kocsival.

Szóval akkor most arra kéne adatot találni, hogy akkor melyik utat ki üzemelteti és mennyit költ erre évente.
Úgy, hogy az utak állapota nagy részt a "még használható" és "katasztrofálisan szar" állapot között van.

Nem tűnik fel az ellentmondás, hogy a sok befizetés - aminek nagy részének köze nincs a karbantartáshoz - elég lenne a szinten tartáshoz, akkor kérdem én miért olyan fostaligák az utak...?

Ez kb. olyan szintű fata erro, mint az SR-71-nél, amikor egyszerre lopakodó, de a UL-ek mási fele szerint meg 4000 db rakétát indítottak rá.
Ezek ütik egymást... Ahogy az kijelentés is, hogy a befizetések elegek. Akkor nem nézne ki olyan szarul az úthálózat, ahogy. Még a főutak is sokszor szarok.
 

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
3 039
5 761
113
Ahogy azok a költségek se, amikor a JIT hibája miatt 3 napig áll az üzem, mert ugye olyankor a leállás költségeit a cica fizeti ki.
Ami volt 20 év alatt egy alkalommal, a teljes iparban, és a lezárások miatt az embereid amúgy se jöhettek volna be sok esetben... Tehát nem a JIT miatt állt, hanem a COVID miatt.
 

Redgreg

Well-Known Member
2019. december 30.
3 293
7 369
113
Szóval akkor most arra kéne adatot találni, hogy akkor melyik utat ki üzemelteti és mennyit költ erre évente.
Marha nehéz rá adatokat találni. A látványberuházások költségei mindig nyilvánosak, de a karbantartási költségek már messze nem olyan könnyen megtalálhatók.
Idén 195 mrd forintot költ a magyar közút. (forrást lásd feljebb)