Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 077
113
Érdekes, hogy ezen az 1974-es terven a rákospalotai és későbbi káposztásmegyeri szárnyvonalak együttesen, mint békásmegyeri vannak feltüntetve:

01terkep.jpg



Ahogy az is, hogy a terv, illetve maga az akkori szemláletmód egyátalán nem számolt a körvasúttal, mint potenciállal. Ennek oka az akkor még aktív ipari használat lehetett. Ma már viszont simán működhetne.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 956
19 257
113
Érdekes, hogy ezen az 1974-es terven a rákospalotai és későbbi káposztásmegyeri szárnyvonalak együttesen, mint békásmegyeri vannak feltüntetve:
Különösen azért, mert Káposztásmegyeren van mindkettő, Békásmegyer a budai partján van a Dunának abban a magasságban, a felirat Káposztásnál van az ábrán :p

Akkor már lehetne simán megyeri, mint a híd.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 862
15 262
113
…. és akkor Dávidka újabb 1,1 milliárd forintot tapsolt el a semmire, ebben gondolom nincs benne a saját, 300 fősre hízlalt sleppjének etetése az azóta megszűnt quasi-BKK-nàl.

 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 094
27 359
113
…. és akkor Dávidka újabb 1,1 milliárd forintot tapsolt el a semmire, ebben gondolom nincs benne a saját, 300 fősre hízlalt sleppjének etetése az azóta megszűnt quasi-BKK-nàl.

Beszéld meg Lázár Janival aki visszavonta...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 862
15 262
113
Beszéld meg Lázár Janival aki visszavonta...

Kezdetektől fogva egy dilletáns által tolt értelmetlen fan fiction volt az egész, alsó hangon 4-500 milliárdból, egy komplett metróvonal árából épült volna egy kétvágányos duna alatti alagút kb 3 metrómegálló hosszan, lófasz kapacitással, de hát kibicnek semmi se drága, ő mer nagyot álmodni.

Persze Dávidka esetében mindig más a hibás, ő egy zseni!

Bilikék BKV buszok
VOLÁN leasing csilliárdokért
BKK e-ticket rendszer (semmi nem lett belőle, 5 milliárdot basztak el rá Dávidka félhülye koncepciója alapján egy 0 tapasztalatú céggel, amit fillérekből megcsináltak most egy appal és egy QR kód matricával)
Közlekedési Múzeum 1. - voltak nagy prezentációk, a koncepció egy faszság volt, végül lerombolni sikerült a meglévőt)
Közlekedési Múzeum 2. Az elsőt elbaszták, de ezt megtervezték (8 milliárd), aztán megépítették (ezt ki se merem számolni, 2016-ban még 16 milliárdot mondtak költségnek, de végül csak a tervezés is 2x-e lett), megnyitották, kiderült hogy ez szar, kifűthetlen (no shit Sherlock, egy ipartelep), fenntarthatatlan, úgyhogy akkor legyen Közlekési Múzeum 3 majd valahol máshol.
Déli körvasút - a sztori ismert, szarok a tervek, szar az engedélyeztetés, hazudozás a köbön, a bíróság előtt akkorát taknyolt, hogy a MOL székház adta a másikat.

Dávidka ebbe az utolsóba végül megint belebukott, ez már kormányzati szinten is túl fontos volt, kirúgták, a slepphízlaldája is eltűnt, most állitólag Costa Ricában piheni ki fáradalmait (inkább egy pszichózisba forduló idegösszeomlást, el kellett vinni jó messzire ahol nem látják).
 
T

Törölt tag 1711

Guest
BKK e-ticket rendszer (semmi nem lett belőle, 5 milliárdot basztak el rá Dávidka félhülye koncepciója alapján egy 0 tapasztalatú céggel, amit fillérekből megcsináltak most egy appal és egy QR kód matricával)

Közel sincs kész és közel sem filléres. Engem is behívtak, közlekedési oldalról támogatni a fejlesztést, azóta nem hallottam felőlük mióta megmondtam mennyiért lennék pösti. Nekem azt mondták még 2 év fejlesztéssel számolnak, ennyi időre szólt volna a megbízatás...

Az alagútban SZERINTEM volt ráció nem is kevés. Drasztikusan javítható lenne a kelet-nyugati összeköttetés és tehermentesülni Ferencváros az átmenő forgalom egy részétől. Valamiért ilyenkor nem példa a fejlett nyugat...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 862
15 262
113
Közel sincs kész és közel sem filléres. Engem is behívtak, közlekedési oldalról támogatni a fejlesztést, azóta nem hallottam felőlük mióta megmondtam mennyiért lennék pösti. Nekem azt mondták még 2 év fejlesztéssel számolnak, ennyi időre szólt volna a megbízatás...

Passz, én csak használom.

Letöltesz egy appot, veszel jegyet vagy bérletet. Tárolja. Ha felszállsz a vilire, ki van rakva egy egyedi QR kódos matrica, amit beolvasol a jegyeddel, kiad egy egyedi ábrát, kaktusz vagy cica, vagy bármit, felmutatod az ellenőrnek. Működik.

A Dàvidka féle koncepció egy elcseszettül megbonyolított valami lett volna folyamatos online kapcsolattal meg összekapcsolt bankkártyával stb., amit rábíztak egy olyan cégre aki életében nem csinált még ilyet.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 956
19 257
113
Passz, én csak használom.

Letöltesz egy appot, veszel jegyet vagy bérletet. Tárolja. Ha felszállsz a vilire, ki van rakva egy egyedi QR kódos matrica, amit beolvasol a jegyeddel, kiad egy egyedi ábrát, kaktusz vagy cica, vagy bármit, felmutatod az ellenőrnek. Működik.

A Dàvidka féle koncepció egy elcseszettül megbonyolított valami lett volna folyamatos online kapcsolattal meg összekapcsolt bankkártyával stb., amit rábíztak egy olyan cégre aki életében nem csinált még ilyet.
És lehet már két jegyet lukasztani, ha egy útitársadnek is intéznéd? Még mindig felszállás előtt kell qr kóddal bohúckodni, ha nem egyedül használnád, akkor esetleg többen ott szerencsétlenkedjetek, és rátok várjon a szerelvény? (turista vonalakon pl.)

Nekem nagyon nem jött be amikor próbáltam, ahogy próbáltam. A papír jegy robosztusabb.
Ha QR kódos, akkor legalább fent is lehetne érvényesíteni...
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 999
32 360
113

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Hát pedig még olyan munkakör is van a vasútnál, hogy tolatásvezető. :)
Mindenesetre van ilyen fogalom a forgalmi utasításban, hogy tolatás. De gondolom nem állt fenn valamelyik feltétel hozzá.

Lehet, túl sokáig tart 5 km/h-val tolatni 15 kilométert... meg valószínűleg más tolatni vasútállomáson mint nyílt pályán. De nem vagyok szakértő. Majd Ooorky megszakérti. +lehet órákig vizsgálgatták a helyszínen a szerelvényeket.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
T

Törölt tag 1711

Guest

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 604
113
amit fillérekből megcsináltak most egy appal és egy QR kód matricával
ahelyett, hogy átvették volna a máv jól működő rendszerét.
Aki azt megcsinálta, ÉS engedélyezte a dunába kéne lőni. Annyira élvezetes, amikor épp nincs net, és az ellenőr a válát vonogatja, hogy ha nincs net, nincs bérleted se.
Kezdetektől fogva egy dilletáns által tolt értelmetlen fan fiction volt az egész, alsó hangon 4-500 milliárdból, egy komplett metróvonal árából épült volna egy kétvágányos duna alatti alagút kb 3 metrómegálló hosszan, lófasz kapacitással, de hát kibicnek semmi se drága, ő mer nagyot álmodni.
mondjuk kellene az az alagút. nagyon kellene.