1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

AVIC Y-20

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Mackensen által indítva @ 2013. január 26..

  1. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ha elosztjuk 42,5 jön ki nem 40.
     
  2. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  3. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Van egy szàmunk, ami ugye az a 200 feletti darabszàm. Ez màr tènylegesen megkötött üzlet. Tehàt tèny. Ès ezzel szemben van egy fotód 1 azaz egy db teszthajtóműről.
    De persze megint az oroszok talàlgatnak, na meg persze mi. De a kìnaiak most is frankók.
    Mondjuk sokat elàrul az egèsz mentalitàsukról, hogy ha az oroszok nem jelentik be, akkor ők erről a bizniszről is mèlyen hallgatnànak valószìnűleg.
    Maradt mèg ott Pekingben Mao szellemèből bőven.
     
  4. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Teszthajtóművekből nem szoktak túl sokat legáyrtani. És igen, még megmaradt Mao szelleméből bőven, sajna hivatalos forrásból nagyon kevés infó kerül elő. Már az előrelépés, hogy hagyják a fényképeket feltenni az internetre.
    Pár és és többet tudunk majd.
     
  5. dudi

    dudi Well-Known Member


    Teszthajtóművekből is sokat szoktak gyártani(nyilván nem 100-as nagyságrendben de azért tuctnyit biztos)mert ha csak 1-2 darab van akkor 1000 évig fog tartani a tesztidőszak.Arról nem is beszélve,hogy csak akkor nem az új hajtóművekkel repül egy új gép ha az nem készül el időre lásd PAK-FA vagy J-20.
     
  6. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Igen, de nekem volt egy foróm egy hajtóművel. Arrafel válaszoltam. Von több fotóm is, de azokon is egy hajtómű van :)
     
  7. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Èn csak arra szerettem volna ràmutatni, hogy ez a ködösìtès a kìnaiak rèszèről nyilvàn egy stratègia rèsze. Ahogy a homàlyos fotók legtöbbje is jó esèllyel a kormàny megrendelèsére ès/vagy jóvàhagyàsàval kèszül. A dolog egyèbkènt nagyon jól működik, mert hatàsàra a legtöbben többnek làtjàk a kìnai hadiipart/hadsereget, mint amilyen valójàban lehet.
     
  8. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Lehetséges, hogy így van. Viszont ebben a konkrét kérdésben nem létezik semmilyen kínai álláspont. Nem cáfolták, nem ismerték el, semmi. Ami megjelent, az orosz forrás. Viszont, hogy mit fognak kezdeni ezekkel a hajtóművekkel, az ők tudják a legjobban.
     
  9. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Most éppen orosz rakétahajtóműveket akarnak venni űrhajózáshoz.
     
  10. boki

    boki Well-Known Member

    A szerzodésben az áll, hogy 54 darab Il-76/78 és 170 darab Y-20 gépeknek. Ebbol kijon egy ezrednyi gép.
     
  11. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Az AVIC a Y-20 civil változatának bevezetését tervezi:

    China designing civilian variant of Y-20

    "Designers at the Aviation Industry Corp of China are doing preliminary research on the Y-20F-100, a civilian variantoftheY-20heavy-lifttransport jet developed for the People’s Liberation Army, and they will redesign the air frame and cargo loading system, the State-owned defense technology giant said in a statement."
     
  12. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  13. tarzaan

    tarzaan Well-Known Member

    Az a helyzet, hogy ezek a típusú teherszállítók nemigen alkalmasak civil üzemeltetésre. Arra az utasgépekből kialakított típusok gazdaságosabbak.
     
  14. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Ez a méret szerintem sem túl piacképes. Nem elég nagy.
     
  15. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Úgy érzem, hogy itt arról van szó, hogy a katonai teherszállítók gazdaságtalanabbul üzemeltethetőek a civil gépeknél, az aerodinamikai kialakításuk miatt. Azért van többek közt az, hogy az amerikai tankarek, AWACS-ok, REH-gépek civil repülőkön alapulnak.
    A "civilizált" változat mintha valamivel karcsúbb kialakítást kapa. Elég nehéz megmondani a makett alapján.
    [​IMG]
    https://www.flightglobal.com/news/a...-avic-considers-commercial-version-of-431160/
     
    ghostface likes this.
  16. tarzaan

    tarzaan Well-Known Member

    + a nagy Antonovok is csak nagyon speciális igények kielégítésénél jönnek szóba, amiket máshogy nem lehet megoldani.
     
  17. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Nem hinném, hogy a mérettel lenne a gond, hanem az üzemeltetési költségekkel.
     
  18. ghostface

    ghostface Well-Known Member


    Nagyjából erről beszélek én is. Egy sokkal nagyobb rámpás gép üzemeltetése sem kerül több pénzbe, viszont ott a kapacitásból eredő haszon visszahozza a költségeket.
     
  19. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Igen, viszont a civil teherszállításnál nem olyan fontos a rámpa meg a széles géptörzs.
     
  20. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Nekem tetszik egyébként! Hat a kínai agitprop! ;):D

    [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]
     

Ezen oldal megosztása