1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Beszélgető

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 16..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ne vedd sértésnek, de ezt a vezetők nagy részénél is ezt tapasztalom. Napi szinten lengetem a kis utcákban a jobbkezem, hogy menjen már a delikvens, mert elsőbbsége van, de nem figyel, nem érti, nem tudja. Csípőből mutatok neked 3 olyan kereszteződést Bp-n egyetlen kerületben 1 km-es köröben, amikor odaér 3 kocsi, akkor általában bámulnak szépen egymásra, hogy mi legyen. Tudom, mert minden nap szinte az volt reggel melóba menet. A szarabb helyzet az, amikor nekem nem adják meg. Olyankor általában csak húzom a szám, de úgy, hogy ne lássák, a nagyon kirívó esetekben, hogy azért elmorzsoltam egy félcsendes "kurvaanyádat" szót.

    Esetleg arról is regélhetnél ilyen zseniális általánosítás mellett, hogy a narancssárga színen túl min mennek át a vezetők. Szintén vagy egy kereszteződés, ahol minden reggel megyek. 27 hónapja járok arra és eddig 4 (!) olyan reggel volt, amikor nem ment át senki full piroson hétköznap. Igen, nem vicc. Számolom. Minden reggel úgy megyek arra, hogy "na, talán ma". Én nem. Ma reggel a busz úgy ment át, hogy nekünk már 1,5 másodperce zöld volt, de autóval is volt már ilyen. Persze mivel siet, 90-nel lakott területen...

    Vagy az a trend, amikor belehajt a kedves delikvens a kereszteződésbe és nem tud kijönni és/vagy után rááll a szívem a zebrára is...? Ebből is mondok neked kapásból kettő helyet ahol ha dugó van, mindig ez van. És ezek egymás melletti utcasarkok, de lényegében szinte minden kereszteződésnél ez a jellemző. Mindig van valakit, aki elköveti, kivételt alig láttam. A legszebb az, amikor egyes balfaszok dudálnak, hogy hajtson be az előtte levő. Az ilyen helyzetekben elkövetett szabálytalanságokat fel sem sorolom - egyetlen kereszteződésben -, mert elröhögném magam...

    Szóval, ha már ennyire megy az általánosítás, akkor most mondjam, hogy a vezetők elég nagy hányadától falnak megyek és adnék neki egy agyalapi taslit...? Igen, nekem is vannak olyan tapasztalataim, hogy a bringán közlekedőnek is lekeverném. A csúcs hülye akit eddig láttam az az Astoriánál a Kiskörúton úgy ment át, hogy piros volt és volt keresztforgalom. Este 6-kor csúcsforgalomban. Na, az tényleg donorbiciklis volt. De nem ez az általános. A bringával közlekedők nagyobb része szabálykövető, mert mi belehalunk abba, ha nem követjük. Az autóról meg max. levakarják az agyvelőmet és a véremet. Volt, hogy már ÁLLÓ helyzetben lámpánál ütött el majdnem egy balfasz nyomuló autós. Fordítva valahogy ez lehetetlen...

    Az ellenpontja is megvan ennek. Amikor félrehúzodok bringával, hogy előzzön meg busz/teherautó/kamion kb. 98% megköszöni ahogy a BKV sofőr azt is, hogy kiengedem magam elé, mikor elsuhanhatnék a busz mellett. Csak nem tartom követendőnek, hogy 1 vs 100 ember esetén én menjek előbb. Így is lehet, társasjáték a közlekedés. Túl sok embernek látom azt, hogy szerintük meg single player, minden róluk szól, minden más meg csak akadály és tereptárgy...
     
    gergo55, fip7, notaricon and 2 others like this.
  2. phaidros

    phaidros Well-Known Member

    Nem! Nem kell visszatérni, mert ha csak ezzel a körrel lenne probléma, akkor még talán meg is értené az ember, de sajnos nem fedi a "segély-megélhetési gyerekgyártás-nemezértfizetemazadót-stb..." halmazt, sajnálatos módon minden társadalmi réteg mélyen érintett és évről évre rosszabba helyzet és ez társadalmi, nem pedig elsősorban politikai probléma.
     
    gergo55 likes this.
  3. Telak2

    Telak2 Well-Known Member

    Nem sértésnek szántam. Egybként nem ismerem a pesti bringás morált, én a szolnok megyeiről beszéltem, és valszeg a legtöbb vidéki úton is ez megy. Járok bringával is, kocsival is, de amikor egy biciklis képea elütni biciklivel az álló autót, a kerékpár úttal párhuzamosan a parkoló sávban, erre mit mondjak. Nem általánosítottam, de aki közlekedik, az legyen már tisztában a szabályokkal, talán kevesebben döglenének bele. Már áltsuliban bevezetnék egy alap kresz oktatást pl osztályfőnöki óra keretében. Ugyan úgy lehetne még vizsgázni is mint bármilyen tárgyból. A statisztikák alapján a kerékpárosokat ért balesetek nagy többségében a bringás a hibás.

    A budapesti közlekedést meg hagyjuk, annyi ott a barom, hogy itt a legelőn is megirigyelnék. Az, hogy valaki kevéssé bátor egy kereszteződésben, meg forgalmi helyzetben az nem kresz függő, de ha valaki azt sem tudja mi vonatkozik rá, az igen. Amúgy elsőbbséged akkor leaz, ha megadják. Tapasztalat. Volt már balesetem abból, hogy nekem volt elsőbbségem, de nem adták meg, azóta inkább lelassítok, hogy jobban fel tudjam mérni a kereszteződést. Az élwtwm fontosabb mások forgalomban való rohanásanál, leszarom, ha valaki miattam elkésik egy értekezlwtről, ha cserébe, én hazaérek a családomhoz.
     
    nyugger, fip7, notaricon and 2 others like this.
  4. sirdavegd

    sirdavegd Well-Known Member

    Hát, én B-katos gépjármű matadoroknál sem látom azt a fene nagy jobbkéz-szabály ismeretet. Úgy, hogy a körutak-sugárutak rendszerén belül mindenütt 30-as van. Egyfelől már a 30 is kihívás némelyeknek. De a minden keresztutcánál lassítunk, jobbra majd balra is benézünk az komoly kihívást jelenthet (mondjuk eleve ott a remek A-oszlop is, meg a kocsi orra). Télen, ködben azt szeretem, hogy legalább látszik a fenyszóró. A 30-as övezet mondjuk egy remek várostervezési módszer arra, hogy a negyeden kívüli mozgásokat átterelje a gyűjtő utakra.
    De a kedvencem a kerékpárosoknak szemből megnyitott egyirányú utca: ki van tablázva, fel van festve is nyomokkal, de sose lehet az ember biztos benne, hogy a balról érkező tudja is, hogy netán elsőbbséget kell majd adnia.
    Pár hónapja mondjuk majdnem elcsesztem: magasan vezetett harmadrendű út tövében húzódó szervízút, amibe meredek szögben jöhet le a töltésről a "forgalom" (kertváros). A szervízút már 30-as. Node pont egyszerre sikerült majdnem odaérni egy kocsival úgy, hogy az autó végig holtteremben (mögöttem és fölöttem) volt és nyomni kellett egy satut. Alföldön viszonylag kevésbé szokik hozzá az ember, hogy felülről is jöhet az áldás...

    Kerósoknak jogsit amúgy valami nemzetközi becsi szerződés miatt nem lehet előírni. Meg ennyi erővel ki se lehetne lépni az utcára. Inkább suliban kéne tanítani (nekünk még volt), meg rendőr uraknak kiállni a sárga csekkel, illetve egynémely közlekedési mérnöruraknak/hőgyeknek meg kéne tanulniuk ergonómikus infrát tervezniük (nem csak eltenni a zsét a járdára festett vonal meg a helikopterpilóta után kiáltó vonalvezetés után), illetve felemelő érzés lenne ha a cement sem menne el szabadságra (útalap rulz:hadonaszos:). Meg B-katnál a rendszeres orvosi vizsgálat mellé be lehetne tolni egy kis kreszt is.
    (pl életközeli kérdésekkel:
    - Érdemes-e a telekjáróval rátaposni a fékre 2 méterrel egy cementszállító kamion előtt, mert nem tetszik a sofőr pofája? (múlt héten)
    - Mennyire mozdítja elő a távoli beteg ügyét az, ha a doktor úr 140-nél autópályán kezdi el nézegetni a telefonján a labor leleteket? (vótmá)
    - Ha egy kis utcából hajt ki egy nagyobbra, és ennek során egy jól látható villamospályát/kerékpárutat kell kereszteznie, akkor érdemes-e előbb megállni és meggyőződni arról, hogy nem jön-e villamos/biciklis? (legalább 2 havonta van egy)
    - Vasúti átjáróban megkülönböztetett jelzéssel áthaladni piros lámpajelzés, leeresztett félkaros sorompó, meg előtte tobzódó kocsisor kikerülésével - mondván: a pesti IC majd átugorja a rendőrautót. (remdszeres)
    - Érdemes-e pénzszállító autóval (vagy suzukival) nekimenni az IC oldalának, majd szemből világító napra hivatkozni (bazz, átsütött az ablakokon?!).
    - Hasznos dolog-e fehér furgonnal áruszállítás céljából ráparkolni a sétáló utca szökőkútjára, majd abba beszakadni?(Békéscsaba)
    - Füvesített villamospályára tűzoltó autóval, rendőrautóval ráhajtani? (nem is egyszer, bár volt, hogy nem akadt el...)
    - Robogóval kerékpárúton haladni lakott területen belül? (volt ám meglepődés a csekk átvételekor)
    - Gyenge motoros nagyattóval sort előzni úgy, hogy jönnek szemből? (kamionért bónusz pont. "Á, csak egy biciklis jön szembe, az majd lehúzódik" már ezüst érmes. De az édeshármas-érdemrend azé a szerencsés versenyzőé, aki úgy szerette volna, ha biciklivel eltakarodok a saját sávomból, hogy mögöttem meg ott volt a kamion).
    - Sms, messengerezés, FB lájv, prezike szerkesztés vezetés közben ildomos-e? (gyalásó társaságában elsétálni a vizsgaépület mögé).
    - Hátrafelé tolatva végig menni egy jó hosszú egyirányú utcán mennyire elegáns?
    - Egyirányú utcába forgalommal szembe befordulni egy a szembe jövő rendőrautóra rádudálni, hogy húzódjon le. (saját szemeimmel láttam, vicces volt)
    stb stb
     
    Telak2, nyugger, vilmoci and 6 others like this.
  5. Robur

    Robur Well-Known Member


    Azon gondolkoztál esetleg, hogy a kultúrára költött állami támogatást mondjuk az embereknél hagyni és döntsék el ők, hogy mire költik? Lehet, hogy úgy már beleférne nekik és az is lehet, hogy magánalapon olcsóbb lenne a színház mint állami dotációval.

    Nyilván sosem néztél még hollywoodi filmet. Most engem nézel hülyének vagy te magad vagy a hülye?

    Valóban nem annyit fizetek egészségbiztosítást mint piaci rendszerben fizetnék, hanem jóval többet.. Na most kb. mindenki tudja, hogy ennél(az államinál) pazarlóbb nincsen. Ha magánbiztosítók lennének és mindenki oda fizetné be ahová akarja, akkor a jelenlegi színvonalat jóval olcsóbban kilehetne hozni vagy egy magasabb színvonalat ennyiért. Tehát nem igaz, hogy olyan sokba kerülne, hanem pont kevesebbe. Azt ugye tudod, hogy a jelenlegi kormányzat is elkezdte magánirányba tolni az egészségügyet?

    A hozzád hasonló államisták miatt tart ott az ország ahol.
    [​IMG]
     
    Celebra likes this.
  6. zeal

    zeal Well-Known Member

    Ez butasag. Az altalad leirtakbol konkretan semmi sem igaz.
     
    sirdavegd likes this.
  7. Robur

    Robur Well-Known Member

    Az Obamacare előtti vagy utáni állapotról beszél?
     
  8. zeal

    zeal Well-Known Member

    Obamacare utani 2013-as stattal nyit a video. Miert kerded?
     
  9. Robur

    Robur Well-Known Member

    A "kiváló" Obamacare valamelyest államosította az egészségügyet. Erre a biztosítás kb. úgy megdrágult, hogy ihaj. Kiváló lépés volt.
     
  10. fip7

    fip7 Well-Known Member

  11. sirdavegd

    sirdavegd Well-Known Member

    fip7 likes this.
  12. fip7

    fip7 Well-Known Member

    sirdavegd

    Meg valamennyire kapcsolódik a villamos energia topikban a "veszélyes az atom" témához.
    Mert okés, hogy veszélyes az atom is, de az a több 100 ezer vegyi üzem ami a világban van, az nem veszélyes?
    Hány 1000 családot tettek ezek tönkre?
    Meg félünk az atomerőművek sugárzásától, miközben 1000-s nagyságrendekben voltak kísérleti atomrobbantások, meg millió tonna számra égetjük a radioaktív szenet?
    Szerintem ezek elgondolkodtató dolgok....
     
  13. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Pl itt ugrik ki,hogy mennyire nem jobb és baloldal van Kishazánkban,hanem állam(diktatúra) hivei,és ellenzői.Megjegyezném,a hivek többnyire az adfizetők pénzéből élnek.És a kzalkalmazottat én nem tekintem tényleges adófizetőnek
     
    Masztiff, gergo55 and Robur like this.
  14. papajoe

    papajoe Well-Known Member


    Bubu,legalább nézz már körül,hogy nyugaton mennyibe kerülnek a családi eü biztosítások,és annyiért mit kapsz,vagy ha van egy cukros,vagy vesebeteg,hipertóniás,stb a családban,akkor melyik magán bizt. áll szóba veled,és mennyiért jó?
    Köszi.
    Vagy ha elzakózik a kedves magán biztosító,eltőzsdézi a zsét pl. akkor kihez szaladnak pénzért?
     
    gergo55, fip7 and zeal like this.
  15. Roni

    Roni Well-Known Member

    Eddig bátor voltam mert szerettem szkanderozni mivel izmos is vagyok de nézem ezeket a videokat és teljesen elrémített tőle .
    Az egyik tag is írta hogy neki 7 éve van 3 csavar a karjában csak egy szkanderozás miatt.
    Mivel én súlyzózok nekem ez nem hiányzik.





    Vagy az iylen edzéssel el lehet kerülni ? 84 kg egy kézzel :D

     
  16. zeal

    zeal Well-Known Member

    Mar elotte sem volt olcso es mindenki a folyamatos dragulas miatt panaszkodott. Ezert is vezettek be az allami tamogatast a biztositoi dijakra illetve az egesz obamacare a megfizethetetlenul draga egeszsegugy miatt jott letre.
    Nem a kisebb allam es a piaci verseny a gyogyir minden bajunkra. Nem kell mindent elhinne az szdsz-nek.
    Ha a kozalkalmazottak munkajat kiszerveznek piaci alapura akkor mennyivel dragulna meg a szolgaltatasuk? A megemelt szolgaltatasi arakbol fizetnek az adot es tennek el a piaci toke altal elvart hozamot. (Megjegyzem az allami egeszsegugy es a nyugdij mogott meg egy-egy allami biztosito is all)
    Persze nem kell talalgatni, mert sajnos boven van pelda kiprivatizalt szolgaltatasokra. Pl.: Veolia, Eon, Engie/ex-Suez, privat radiologiak (mr es ct, szerencsere egyre kevesebb), korzeti rendelok, bankok, repterek stb... Persze ezek a nem magyar allamhoz tartozo cegek sokszor eppen a tokesebb nyugati orszagok allami cegeihez tartoznak es sokak szerint ez igy rendben van. o_O
     
    gergo55, fip7 and Fennek like this.
  17. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  18. zeal

    zeal Well-Known Member

    Jogos az eszrevetel, de amirol te beszelsz az csak egy demokracia deficit.
    Az arabok ezert is szoktak rohogni a nyugati demokraciakon. Szerintuk az nem demokracia ahol a politikusoknak gyakorlatilag nincs hatalma a tokesek felett. Pl.: Az usa torvenyhozasa is majdnem 100%-ban a tokeseket szolgalja ki. (Pl.: a naiv Trumpnak eselye sem volt javitani az obamacare-en, de legalabb megprobalta.) Szomoru ez. Jo lenne ezen valtoztatni, de fogalmam sincs, hogyan lehetne.
     
  19. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Gondolom a Gimli Glidert sokan ismeritek - ma van a nagy vitorlázás 35. évfordulója:
     
    wolfram, misinator and fishbed like this.
  20. papajoe

    papajoe Well-Known Member



    Ez volt amikor gallon helyett litert mértek ki,ami ugye a ~negyede a szükséges mennyiségnek?
    Nincs egy nyomi "fuel" mutató egy ekkora szekéren,hogy látta volna,negyedig van a tank?
     

Ezen oldal megosztása