Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Használható jog...

giphy.gif

Szarul indokolt ítélet, miközben szerintem a törvényi szabályozás egyértelmű, az általános, vad által vadászterületen okozott károkozásánál kimentési ok van, speciális a mezőgazdasági károkozás szabályai (klasszikus vadkár - nem ritkított vaddisznó megeszi a termést), az autóval ütköző vadra pedig a veszélyes üzemek találkozására vonatkozó szabályok vannak, gyakorlatilag a felróhatóság arányában oszlik meg a kár. Ha a vadásztársaság húzott vadkerítést, nem is volt kidőlve vagy lyukas, kitette a szarvasos táblát hogy itt bizony vadakra kell számítani, vezess óvatosan, és te meg nem voltál eléggé az (a gyakorlatban mondjuk nehéz), akkor te viseled a károdat és a vadásztársaságét is, ha pedig senki sem hibázott, akkor mindenki maga viseli a sajátját.

Megjegyzem, évi 40-50 ezer forintért köthetsz olyan biztosítást autóra, ami a vad- és az elemi kárt is fedezi...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
M

molnibalage

Guest
Szarul indokolt ítélet, miközben szerintem a törvényi szabályozás egyértelmű, az általános, vad által vadászterületen okozott károkozásánál kimentési ok van, speciális a mezőgazdasági károkozás szabályai (klasszikus vadkár - nem ritkított vaddisznó megeszi a termést), az autóval ütköző vadra pedig a veszélyes üzemek találkozására vonatkozó szabályok vannak, gyakorlatilag a felróhatóság arányában oszlik meg a kár. Ha a vadásztársaság húzott vadkerítést, nem is volt kidőlve vagy lyukas, kitette a szarvasos táblát hogy itt bizony vadakra kell számítani, vezess óvatosan, és te meg nem voltál eléggé az (a gyakorlatban mondjuk nehéz), akkor te viseled a károdat és a vadásztársaságét is, ha pedig senki sem hibázott, akkor mindenki maga viseli a sajátját.

Megjegyzem, évi 40-50 ezer forintért köthetsz olyan biztosítást autóra, ami a vad- és az elemi kárt is fedezi...
Álló jármű vs vezess óvatosan?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Álló jármű vs vezess óvatosan?

A részleteket nem tudom, a faszi megállt, kérdés mennyire közel, miért nem tolatott hátra.

Ha nincs rendelleneség egyik oldalon sem (szerintem nincs, a faszi megállt, a szarvasrudli vonulásával meg nem lehet mit kezdeni), mindenki viseli a maga kárát, a gépkocsi tulajdonos is (ez volt a per tárgya, hogy szerette volna, ha a vadásztársaság viseli).

Ezzel ugye nem tudsz mit kezdeni egyik oldalról sem, maximum elkerülöd.

 
T

Törölt tag 4082

Guest
HA véletlen lakáshitelt kell intézned vegyél be előtte nyugtatót.... Én is azóta szedek vérnyomáscsökkentő. :confused:
Isten igazából, ez bármilyen hitelre elmondható.
Írtam a kocsi kötelező biztosítónak,
Csak károd ne legyen. Onnantól nem lesz szolgáltatás. Eleve már a gtk intézménye is röhelyes, de ezen felül is, ha peched van majd lát pénzt a köbükunokád.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Csak károd ne legyen. Onnantól nem lesz szolgáltatás. Eleve már a gtk intézménye is röhelyes, de ezen felül is, ha peched van majd lát pénzt a köbükunokád.

A kötelezőnél (kötelező gépjármű felelősség biztosítás) a szolgáltatás az, hogy a másik embernek általad okozott kárt megtérítik.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
T

Törölt tag 4082

Guest
A kötelezőnél (kötelező gépjármű felelősség biztosítás) a szolgáltatás az, hogy a másik embernek általad okozott kárt megtérítik.
Igen, szóval, ha beléd jönnek hátulról, ott nem az a szolgáltatás, hogy megtérítik a károd? Mármint, ha fényezés sérült, mert amúgy rányomják, hogy gtk, és kapsz annyi maradványösszeget, amiből egy 1es golf se jön ki...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and fip7

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 833
5 964
113
Magyar állammal viszonyom újabb csodás fejezete.

Jogkövető állampolgár leadózza, amit kell, de hát kell valami szutyok ÁFA bevallást csinálni. Hurrá.
A Google Adsense-hez közösségi adószámot kellett kérni, kifejezetten erre hívja fel a figyelmet mindenki. Hogy kell.

Fogod az ÁNYK-t és ezt vágja képedbe.

OPcc2z0.png

Ezt a négy választási lehetőséget adja ÁFA bevallásnak.
Minden egyes témát érintő anyag közli, hogy a Google-s adózáshoz közösségi adószám kell.
Ergo az első sor első fele igaz, hiszen okkal van közösségi adószámom, rendelkezem vele, de jogi személy meg nem vagyok.

Erre mi a válasza a rendszernek?
Ja, hogy hogy azt nem választhatom.

8d4HO3K.png

És innentől fogva az állampolgár mit csináljon...?
Ha valaki ezek után azt mondja, hogy akkor a 3-as kell meg természetes személy, akkor OK, de közösségi adószámom meg van.

Sakk-matt.
Na, mi legyen? De tényleg....
Kérdezzem meg a NAV-ot? Eddig sem válaszoltak semmire sem...

Komolyan mondom, mi az, ami ebben a sz*rfészekben működik?

Igazából a problémára a válaszokat egy jó, rendszeresen felkeresett könyvelő fogja megadni. Ha nem lekezelően beszélsz vele, és elfogadod a tanácsait, amit a bizalma elnyerése után ad. Sztem keress egy tényleg jó könyvelőt és próbálj meg kialakítani vele egy baráti kapcsolatot. Meglásd csodát tud tenni! Ezek az ügyintézéssel az ő világuk.
Nem véletlenül kell minden vállalkozásnak könyvelő. Ez egy külön szakma. Erőművet sem tervez mindenki magának. :D
 

Fundin

Well-Known Member
2019. június 22.
714
2 715
93
Isten igazából, ez bármilyen hitelre elmondható.

Csak károd ne legyen. Onnantól nem lesz szolgáltatás. Eleve már a gtk intézménye is röhelyes, de ezen felül is, ha peched van majd lát pénzt a köbükunokád.
Céges forgóeszköz hitelkeretet csináltam az kb 10 perc volt :oops:
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Igen, szóval, ha beléd jönnek hátulról, ott nem az a szolgáltatás, hogy megtérítik a károd? Mármint, ha fényezés sérült, mert amúgy rányomják, hogy gtk, és kapsz annyi maradványösszeget, amiből egy 1es golf se jön ki...

De, csak a másik fél (a hátulról beléd jövő károkozója) biztosítója adja, nem a te sajátod, aminek te fizetsz (az a CASCO lenne).

A GTK szívás öreg kocsinál, de amennyire tudom van benne ráció. Nyilván a biztosítótól sem annyira elvárható hogy piaci értéken 200 ezret sem érő kocsinál kifizessen 500 ezer javítási díjat..
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 349
58 279
113
Balázs nem az a típus, aki a jég hátán is megél, meg megold dolgokat okosba, inkább olyan világba való, ahol minden olajozottan működik, patent. Legalábbis ez a benyomásom, csak fórumhozzászolásokból ismerem, nem IRL. Viszont ilyen világban kiválóan tud teljesíteni, a szakmájában profi, legalábbis az lehet, a kimerítően alapos cikkei, videói alapján (bár azok a hobbijával foglalkoznak). A magyart a szockó anno az előbbire tanította meg inkább, a nyugatit meg az utóbbi beállítottságra (molni így már inkább nyugati ilyen szempontból). Előbbinek is vannak hátrányai, lásd a zsolt által előadott sztorit. Viszont a német megáll, ha valamire nincs kész útmutató, nem tanították az oktatáson stb. kiesik a kezéből a szerszám és áll, amíg meg nem mondják neki, mit csináljon. A magyar meg "megoldja", néha ezzel nagyobb bajt okozva, de volt példa az ellenkezőjére is, amikor a magyarok miatt nem kényszerült leállni egy üzem hetekre valami piszlicsáré probléma miatt, amitől a nyugati ember egyszerűen megállt, lefagyott.



S ki mindkét rendszerben kitunoen teljesít? :rolleyes::oops:
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
M

molnibalage

Guest
Balázs nem az a típus, aki a jég hátán is megél, meg megold dolgokat okosba, inkább olyan világba való, ahol minden olajozottan működik, patent. Legalábbis ez a benyomásom, csak fórumhozzászolásokból ismerem, nem IRL. Viszont ilyen világban kiválóan tud teljesíteni, a szakmájában profi, legalábbis az lehet, a kimerítően alapos cikkei, videói alapján (bár azok a hobbijával foglalkoznak). A magyart a szockó anno az előbbire tanította meg inkább, a nyugatit meg az utóbbi beállítottságra (molni így már inkább nyugati ilyen szempontból). Előbbinek is vannak hátrányai, lásd a zsolt által előadott sztorit. Viszont a német megáll, ha valamire nincs kész útmutató, nem tanították az oktatáson stb. kiesik a kezéből a szerszám és áll, amíg meg nem mondják neki, mit csináljon. A magyar meg "megoldja", néha ezzel nagyobb bajt okozva, de volt példa az ellenkezőjére is, amikor a magyarok miatt nem kényszerült leállni egy üzem hetekre valami piszlicsáré probléma miatt, amitől a nyugati ember egyszerűen megállt, lefagyott.
OFF

Ha csak a NAV olyan templateket lenne szíves feltenni, mint amit végül kaptam mástól, az sokat segítene...
De hát ahogy már kifejtetem, a civil szektor szolgáltatásaival összevetve az adónból eltartott szervezett nemhogy nem szolgáltat, csak ott szopat, ahol tud.
Nem foglalkozik veled, nem lát el, szarik rád és még meg is büntet, akkor is, ha ŐK BASZTÁK EL.

ON
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 604
36 994
113
OFF

Ha csak a NAV olyan templateket lenne szíves feltenni, mint amit végül kaptam mástól, az sokat segítene...
De hát ahogy már kifejtetem, a civil szektor szolgáltatásaival összevetve az adónból eltartott szervezett nemhogy nem szolgáltat, csak ott szopat, ahol tud.
Nem foglalkozik veled, nem lát el, szarik rád és még meg is büntet, akkor is, ha ŐK BASZTÁK EL.

ON

Off
Sorry ha sértőnek érezted azt a megjegyzést. Mellesleg nem mondtam olyat, hogy én bezzeg...
On
:D
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 940
72 756
113
Igazából én mindezek ellenére igyekszek minden ügyfélszolgálattal, ügyintézővel kedves lenni, még ha néha qrvanehéz. Az asszonyt jól fel is idegesítem ezzel, ő nem bírja tartani a száját, beszólogatna. De úgy vagyok vele, ilyen ügyfél rengeteg van, aki megmondja a frankót, ez ma nagy divat. Hátha épp ezzel a kedvességgel lehet előnyt elérni. Nem mindig, de talán többször bejön. Persze van, amikor nálam is elgurult a gyógyszer.

Egyébként ha már jó példa, talán ebben lehetne tanulni a Nyugattól. Általában mind az államigazgatásban, mind a szolgáltatószektorban sokkal kedvesebbek az emberrel, mint itthon. Ez nem tudom, miből ered. Jobb fizu, kiegyensúlyozitabb dolgozók, vagy jobban be vannak tanítva, vagy a belső hozzáállás kint más....
Abból ered szerintem, hogy itthon azért kevesebb mosolyogj világnézetű ember áll a pultok mögött. Ellenben a betérő pénzköltők óriási százaléka veri ki a biztosítékot. Speciel számolni szoktam vele, hogyha bemegyek valahová, aktuálisan belém eresztett fejben valaki egy sorozat 7.62-őt majd darabolt fel és kente be vérrel az arcát miközben hisztérikusan kacagva ugrál a hullámon, mert a valóság az, hogy rengetegen így léteznek. Ülnek a kibaszott pultok mögött. A bürokrata szintjén legalább kölcsönös, hogy a mosolyok mögött gyűlölitek egymást. Ő egyszerűen azért mert odamentél. Te azért mert tudod, hogy 90% esély van rá, hogy egy féreg lesz. A maradék 10% fele pedig esetleg elbénáz valamit ami miatt te fogsz szívni és nem ütheted majd meg.

A szolgáltatószektorban viszont egyoldalú a helyzet. Ott a vásárlók megoszlása adott üzletekben a szakmájukat végzők specifikus beszerzéséből áll, vagy más helyeken fogyasztási cikkekre vadászó random emberekből tevődik össze. Az első jó. Jön Jóska a villanyszerelő a szerszámboltba mert kell neki két csoki, meg egy szigetelt csavarhúzó. Két csokit és egy szigetelt csavarhúzót fog kérni, közli a számlázási nevet, fizetési módot, fizet és megy. A másik, mondjuk a fürdőszoba szaküzletek, bútorüzletek, szőnyeg, tapéta, mindenféle lakber. az a pokol.

Ül bent x eladó, a munkaévei szerinti tapasztalattal mind a forgalmazott termékek, mind a vevők tekintetében. És a vevők 98%-ban kretének. Annyira azok, hogy x eladó már az első mondat után üvöltve küldené haza egy baltával fenyegetve őket. Már többszázszor hallgata végig egy konyhaszakületben, hogy konyhát újítunk fel...ki gondolta volna..., hogy a nagymama milyen székeket használt de most amúgy nem olyan kell, gyökerek székelési szokásait, amikor vécét kell néznie vele. Kisüti az agyát x eladónak, ahogy belépnek az újabb emberek, rájuk néz, tudja mit kell kiállnia újra és újra. Már ezerszer ment volna ki véresre verni az ökleit valamin vason fán akármin, mert bemegy valaki a csempeboltba, vegigmegy rajta a kiállított termékek között, megáll előtte azzal a debil joviális mosollyal és képes komondani a száján, hogy csempéket néznék. Leírhatatlan érzés. Még a specifikusabb verzió is, ha adott színt keresne és mondjuk csak harminc féle az általa keresett színű termék közt jutott el x eladóig aki éppen számlákkal, vagy megrendelésekkel baszakodna, vagy az emailes tébolyt vívja ugyanezen a fronton és közben percenként veszi fel a telefont és közben tudja, hogy a projektes vevői két perc múlva érkeznek. És megáll előtte a eandom vásárló és ő tudja hogy azt fogja mondani, hogy szürke csempét néznék. És az kimondja. Eszébe sem jutott előzetesen semmilyen tájékozódás, nem tudja mit akar, sokszor előfordul, hogy az sem, hogy miért akarja. Eszébe sem jut, hogy van szeme amivel nézhetné amit akar.

És x eladó vagy rászánja magát a tudat myomasztásával, hogy mindjárt jönnek hozzá időre, hogy órákig tervezhesse mások jövőjét mert azoknak aem gondolatuk sem képzelőerejük nincs, látványterveket készítsen, kitalálja a megoldásokat azért, hogy két nap múlva jelentkezzenek majd, hogy beszéltek a nagymamával/anyóssal/testvérrel/lakberendező haverral és inkább valami mást néznének. Szóval ez vár rá ezredjére így leadja a friss embert egy kollégának...aki aztán beleszalad valami akkora baromságba amit nem forgalmaz a cég de ő látott a neten olyat ami újabb sokk a lelkivilágában az órákig tartó keresés és minden átnézése közben, mert közben darálja a kívánságokat és a teljesen lényegtelen információkat a vevő. És ha mákja van y eladónak akihez lepasszolódott a vevő, akkor a végén azt mondhatja(ahelyett, hogy nincs ez a baromság baszdmeg te kretén szar), hogy sajnálom, ilyet nem tudok beszerezni. Kivéve ha ott a főnök. A kerwskedelemben a főnök az anyját is két forintért, tehát addig keres amíg meg nem ígéri, hogy azerezni fof olyan szart. Szerez valahonnan, de ha mar szerzi,katalógust is szerez, hogy akkor onnan minden jöjjön amijük van. Így random 200-50000 cikkszámnyi termékkel bővül x és y eladó naprakész tudnivalója az addigi 200000-500000 mellé.

Ez minimális szelete a szolgáltatószektorban azoknak a tényezőknek, ami miatt kiégett lelkű, pattanásig feszült idegrendszerű emberek gyűlölnek másik embereket a pultok mögül. Mert nem mondhatja el, hogy mekkora hülye az adott vevő, mert neki kell kitalálni, hogy az mit akar, értelmezni a hülye rajzaikat, folyamatosan mosolyogni, jófejnek lenni, a harmincadik arra gondoltam változtatásnál is ugyanolyan kiegyensúlyozittnak lenni, elviselni a felső rétegek lenézését vagy épp a vásárlói élményre vágyók szándékos szivatásait. Végignézni 800 féle mosdót műszaki rajzokkal együtt és meghallgatni utána, hogy nincs valami másik esetleg és eközben egy pillanatra sem meginogni, nem engedni a késztetésnek, hogy eg mondat közepén szájbabassza a vásárlót ököllel vagy egy nehéz tárggyal. Végigcsinálni minden nap, minden vevővel úgy, hogy lényegében az idegrendszer nem pihen, mert a zárás után mincs vége mert az agy azon pörög, hogy végigveszi az aktuális megrendeléseket, kinek miről kell szólni.

Ettől pár év alatt a többség kiég teljesen. Üresre. Hiába intelligens, hiába tudja,hogy a betérő vevő esélyesen most szabadult a maga szar melójából és tudott beszaladni megnézni mit is akarhat, hiába van néha egy-egy kimondottan jófej, vagy akár a személyének kedvessé vált visszatérő vevő, egy idő után már csak egy az üzlet előtt lassító autöra automatikusan halált szór fejben. De mivel mire eddig eljut, már annyi évet áldozott az életéből erre, hogy jó legyen a szakmájában,ami ugye nem csak eladás, hanem szakértés, tanácsadás, tervezés, ami után jószerével arra kell rájönnie, hogy nem tudja mi mást csinálhatna és ekkor a lekje haldokolni kezd ott ahol lennie és csinálnia kell ezt és ezért van amit itthon tapasztalsz.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 940
72 756
113
Abból ered szerintem, hogy itthon azért kevesebb mosolyogj világnézetű ember áll a pultok mögött. Ellenben a betérő pénzköltők óriási százaléka veri ki a biztosítékot. Speciel számolni szoktam vele, hogyha bemegyek valahová, aktuálisan belém eresztett fejben valaki egy sorozat 7.62-őt majd darabolt fel és kente be vérrel az arcát miközben hisztérikusan kacagva ugrál a hullámon, mert a valóság az, hogy rengetegen így léteznek. Ülnek a kibaszott pultok mögött. A bürokrata szintjén legalább kölcsönös, hogy a mosolyok mögött gyűlölitek egymást. Ő egyszerűen azért mert odamentél. Te azért mert tudod, hogy 90% esély van rá, hogy egy féreg lesz. A maradék 10% fele pedig esetleg elbénáz valamit ami miatt te fogsz szívni és nem ütheted majd meg.

A szolgáltatószektorban viszont egyoldalú a helyzet. Ott a vásárlók megoszlása adott üzletekben a szakmájukat végzők specifikus beszerzéséből áll, vagy más helyeken fogyasztási cikkekre vadászó random emberekből tevődik össze. Az első jó. Jön Jóska a villanyszerelő a szerszámboltba mert kell neki két csoki, meg egy szigetelt csavarhúzó. Két csokit és egy szigetelt csavarhúzót fog kérni, közli a számlázási nevet, fizetési módot, fizet és megy. A másik, mondjuk a fürdőszoba szaküzletek, bútorüzletek, szőnyeg, tapéta, mindenféle lakber. az a pokol.

Ül bent x eladó, a munkaévei szerinti tapasztalattal mind a forgalmazott termékek, mind a vevők tekintetében. És a vevők 98%-ban kretének. Annyira azok, hogy x eladó már az első mondat után üvöltve küldené haza egy baltával fenyegetve őket. Már többszázszor hallgata végig egy konyhaszakületben, hogy konyhát újítunk fel...ki gondolta volna..., hogy a nagymama milyen székeket használt de most amúgy nem olyan kell, gyökerek székelési szokásait, amikor vécét kell néznie vele. Kisüti az agyát x eladónak, ahogy belépnek az újabb emberek, rájuk néz, tudja mit kell kiállnia újra és újra. Már ezerszer ment volna ki véresre verni az ökleit valamin vason fán akármin, mert bemegy valaki a csempeboltba, vegigmegy rajta a kiállított termékek között, megáll előtte azzal a debil joviális mosollyal és képes komondani a száján, hogy csempéket néznék. Leírhatatlan érzés. Még a specifikusabb verzió is, ha adott színt keresne és mondjuk csak harminc féle az általa keresett színű termék közt jutott el x eladóig aki éppen számlákkal, vagy megrendelésekkel baszakodna, vagy az emailes tébolyt vívja ugyanezen a fronton és közben percenként veszi fel a telefont és közben tudja, hogy a projektes vevői két perc múlva érkeznek. És megáll előtte a eandom vásárló és ő tudja hogy azt fogja mondani, hogy szürke csempét néznék. És az kimondja. Eszébe sem jutott előzetesen semmilyen tájékozódás, nem tudja mit akar, sokszor előfordul, hogy az sem, hogy miért akarja. Eszébe sem jut, hogy van szeme amivel nézhetné amit akar.

És x eladó vagy rászánja magát a tudat myomasztásával, hogy mindjárt jönnek hozzá időre, hogy órákig tervezhesse mások jövőjét mert azoknak aem gondolatuk sem képzelőerejük nincs, látványterveket készítsen, kitalálja a megoldásokat azért, hogy két nap múlva jelentkezzenek majd, hogy beszéltek a nagymamával/anyóssal/testvérrel/lakberendező haverral és inkább valami mást néznének. Szóval ez vár rá ezredjére így leadja a friss embert egy kollégának...aki aztán beleszalad valami akkora baromságba amit nem forgalmaz a cég de ő látott a neten olyat ami újabb sokk a lelkivilágában az órákig tartó keresés és minden átnézése közben, mert közben darálja a kívánságokat és a teljesen lényegtelen információkat a vevő. És ha mákja van y eladónak akihez lepasszolódott a vevő, akkor a végén azt mondhatja(ahelyett, hogy nincs ez a baromság baszdmeg te kretén szar), hogy sajnálom, ilyet nem tudok beszerezni. Kivéve ha ott a főnök. A kerwskedelemben a főnök az anyját is két forintért, tehát addig keres amíg meg nem ígéri, hogy azerezni fof olyan szart. Szerez valahonnan, de ha mar szerzi,katalógust is szerez, hogy akkor onnan minden jöjjön amijük van. Így random 200-50000 cikkszámnyi termékkel bővül x és y eladó naprakész tudnivalója az addigi 200000-500000 mellé.

Ez minimális szelete a szolgáltatószektorban azoknak a tényezőknek, ami miatt kiégett lelkű, pattanásig feszült idegrendszerű emberek gyűlölnek másik embereket a pultok mögül. Mert nem mondhatja el, hogy mekkora hülye az adott vevő, mert neki kell kitalálni, hogy az mit akar, értelmezni a hülye rajzaikat, folyamatosan mosolyogni, jófejnek lenni, a harmincadik arra gondoltam változtatásnál is ugyanolyan kiegyensúlyozittnak lenni, elviselni a felső rétegek lenézését vagy épp a vásárlói élményre vágyók szándékos szivatásait. Végignézni 800 féle mosdót műszaki rajzokkal együtt és meghallgatni utána, hogy nincs valami másik esetleg és eközben egy pillanatra sem meginogni, nem engedni a késztetésnek, hogy eg mondat közepén szájbabassza a vásárlót ököllel vagy egy nehéz tárggyal. Végigcsinálni minden nap, minden vevővel úgy, hogy lényegében az idegrendszer nem pihen, mert a zárás után mincs vége mert az agy azon pörög, hogy végigveszi az aktuális megrendeléseket, kinek miről kell szólni.

Ettől pár év alatt a többség kiég teljesen. Üresre. Hiába intelligens, hiába tudja,hogy a betérő vevő esélyesen most szabadult a maga szar melójából és tudott beszaladni megnézni mit is akarhat, hiába van néha egy-egy kimondottan jófej, vagy akár a személyének kedvessé vált visszatérő vevő, egy idő után már csak egy az üzlet előtt lassító autöra automatikusan halált szór fejben. De mivel mire eddig eljut, már annyi évet áldozott az életéből erre, hogy jó legyen a szakmájában,ami ugye nem csak eladás, hanem szakértés, tanácsadás, tervezés, ami után jószerével arra kell rájönnie, hogy nem tudja mi mást csinálhatna és ekkor a lekje haldokolni kezd ott ahol lennie és csinálnia kell ezt és ezért van amit itthon tapasztalsz.
Lekje=lelke
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
De, mivel ezért fizeted a biztosítást.

Annyi benne a logika hogy a 200 ezres roncsod javitasa helyett kapsz 200 ezer forintot, amibol vehetsz egy ugyanolyan 200 ezres roncsot.

Elmeletben persze helytálló ez a matek, hiszen az osszetort kocsid allapota lehet sokkal jobb volt, mint a piacon 200 ezerert kaphato lelakott peldanyoke..
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Annyi benne a logika hogy a 200 ezres roncsod javitasa helyett kapsz 200 ezer forintot, amibol vehetsz egy ugyanolyan 200 ezres roncsot.

Elmeletben persze helytálló ez a matek, hiszen az osszetort kocsid allapota lehet sokkal jobb volt, mint a piacon 200 ezerert kaphato lelakott peldanyoke..
Maradványösszeget kapsz, nem 200 ezer Ftot.
És a kártalanítás nem működik. Volt autód, nincs autód. Nincs benne logika. A kgfb csak egy adó, amiért lófaszt nem kapsz.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and fip7