Mert szerinted az indiánok helyzete nem volt rossz a XX. század második felében, és nem voltak faji alapon megbélyegezve?
Vagy szerinted az indián polgárjogi mozgalmak miről szóltak? Vagy mi volt az 1956-os Indian Relocation Act?,
Az állampolgári kérdésekhez nem tartozik, a XX. század második felében még nagyban élő afro-amerikaiakat és amerikai őslakosokat hátrányosan érintő törvények?
Ja, hát ez marha nyomós érv. De a lényeg; megtörtént, hogy származási alapon lágerekbe zárnak embereket, vagy sem?
Végülis ilyen ideológiai alapon magyarázva, ahogy Te teszed Recsk is, meg Kistarcsa, meg Nagykanizsa is csak internálótáborok voltak, hogy csökkentsék a szabotázsveszélyt. Sőt, még mondhatják, hogy sokkal humánusabb volt, mert nem komplett családokat zártak be -így értelemszerűen nem is tudott több kijönni, mint bemenni. Na, ez számomra teljesen elfogadhatatlan hozzáállás és meglepő, hogy Te elfogadhatónak tartasz ilyen módszereket és ezeket mentegeted, holott, minden európai értékeket valló kultúrember minden hasonló módszert gyökeresen el kell, hogy ítéljen.
Elég merész az, hogy a XX. század második felétől olyan távolinak ítéled meg az 1860-as éveket -amiknek ugye még a XX. század második felében igen súlyos következményei voltak -pl. törvények képében. És az elég elgondolkoztató, hogy a XX. század második felében még bőven éltek olyanok, akiknek a szüleit még Afrikából hurcolták el. (Az utolsó Afrikából az USA-ba hurcolt rabszolga 1935-ben hunyt el.) Ezek után a római kort idecitálni, elég történelmileg nevetséges dolog szerintem.