Eleve kresz kötelessé tenném a bringát. Itt az alföld szívcsakrájában több a drótszamár-matador aki azt sem tudja mi a jobbkéz szabály, mint az aki kocsirol nyergel át a binyóra. Na az ilyenek aztán tudnak meglepetést okozni. Mert azt, hogy merre akar menni max a szemében lévő elvágyódás mutatja, de azt meg elöl hordja így nem igazán látom. Milliárdokat költöttek már itt JNSZK megyében bringasztrádára, de használni alig használják, inkább az úttesten kalamol, amikor meg megkérem használja ha nem akarja, hogy elüssem, meg ki is van fizetve, fel van háborodva, hogy ő közlekedhet az úton, ha ott akar...
Hát, én B-katos gépjármű matadoroknál sem látom azt a fene nagy jobbkéz-szabály ismeretet. Úgy, hogy a körutak-sugárutak rendszerén belül mindenütt 30-as van. Egyfelől már a 30 is kihívás némelyeknek. De a minden keresztutcánál lassítunk, jobbra majd balra is benézünk az komoly kihívást jelenthet (mondjuk eleve ott a remek A-oszlop is, meg a kocsi orra). Télen, ködben azt szeretem, hogy legalább látszik a fenyszóró. A 30-as övezet mondjuk egy remek várostervezési módszer arra, hogy a negyeden kívüli mozgásokat átterelje a gyűjtő utakra.
De a kedvencem a kerékpárosoknak szemből megnyitott egyirányú utca: ki van tablázva, fel van festve is nyomokkal, de sose lehet az ember biztos benne, hogy a balról érkező tudja is, hogy netán elsőbbséget kell majd adnia.
Pár hónapja mondjuk majdnem elcsesztem: magasan vezetett harmadrendű út tövében húzódó szervízút, amibe meredek szögben jöhet le a töltésről a "forgalom" (kertváros). A szervízút már 30-as. Node pont egyszerre sikerült majdnem odaérni egy kocsival úgy, hogy az autó végig holtteremben (mögöttem és fölöttem) volt és nyomni kellett egy satut. Alföldön viszonylag kevésbé szokik hozzá az ember, hogy felülről is jöhet az áldás...
Kerósoknak jogsit amúgy valami nemzetközi becsi szerződés miatt nem lehet előírni. Meg ennyi erővel ki se lehetne lépni az utcára. Inkább suliban kéne tanítani (nekünk még volt), meg rendőr uraknak kiállni a sárga csekkel, illetve egynémely közlekedési mérnöruraknak/hőgyeknek meg kéne tanulniuk ergonómikus infrát tervezniük (nem csak eltenni a zsét a járdára festett vonal meg a helikopterpilóta után kiáltó vonalvezetés után), illetve felemelő érzés lenne ha a cement sem menne el szabadságra (útalap rulz
). Meg B-katnál a rendszeres orvosi vizsgálat mellé be lehetne tolni egy kis kreszt is.
(pl életközeli kérdésekkel:
- Érdemes-e a telekjáróval rátaposni a fékre 2 méterrel egy cementszállító kamion előtt, mert nem tetszik a sofőr pofája? (múlt héten)
- Mennyire mozdítja elő a távoli beteg ügyét az, ha a doktor úr 140-nél autópályán kezdi el nézegetni a telefonján a labor leleteket? (vótmá)
- Ha egy kis utcából hajt ki egy nagyobbra, és ennek során egy jól látható villamospályát/kerékpárutat kell kereszteznie, akkor érdemes-e előbb megállni és meggyőződni arról, hogy nem jön-e villamos/biciklis? (legalább 2 havonta van egy)
- Vasúti átjáróban megkülönböztetett jelzéssel áthaladni piros lámpajelzés, leeresztett félkaros sorompó, meg előtte tobzódó kocsisor kikerülésével - mondván: a pesti IC majd átugorja a rendőrautót. (remdszeres)
- Érdemes-e pénzszállító autóval (vagy suzukival) nekimenni az IC oldalának, majd szemből világító napra hivatkozni (bazz, átsütött az ablakokon?!).
- Hasznos dolog-e fehér furgonnal áruszállítás céljából ráparkolni a sétáló utca szökőkútjára, majd abba beszakadni?(Békéscsaba)
- Füvesített villamospályára tűzoltó autóval, rendőrautóval ráhajtani? (nem is egyszer, bár volt, hogy nem akadt el...)
- Robogóval kerékpárúton haladni lakott területen belül? (volt ám meglepődés a csekk átvételekor)
- Gyenge motoros nagyattóval sort előzni úgy, hogy jönnek szemből? (kamionért bónusz pont. "Á, csak egy biciklis jön szembe, az majd lehúzódik" már ezüst érmes. De az édeshármas-érdemrend azé a szerencsés versenyzőé, aki úgy szerette volna, ha biciklivel eltakarodok a saját sávomból, hogy mögöttem meg ott volt a kamion).
- Sms, messengerezés, FB lájv, prezike szerkesztés vezetés közben ildomos-e? (gyalásó társaságában elsétálni a vizsgaépület mögé).
- Hátrafelé tolatva végig menni egy jó hosszú egyirányú utcán mennyire elegáns?
- Egyirányú utcába forgalommal szembe befordulni egy a szembe jövő rendőrautóra rádudálni, hogy húzódjon le. (saját szemeimmel láttam, vicces volt)
stb stb