Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 177
50 424
113
Tudod, EU, szabad munkaerő vándorlás.
Német gyárakban se németek dolgoznak nagyrészt.
Tudom, láttam én ott is csodát, nem autógyár volt, de leírtam ide is korábban a térdeplő szőnyegest...
Nálunk megkockáztatom nem csak az előnyös már mostanra nekik, hogy kevesebbért is dolgoznak itt mint ott, hanem az is hogy kevesebben kérnek naponta többször imaszünetet, és beharapják lazán a disznóhúst is a kantinban, illetve talán jól is dolgozunk. Ha ezek ugyanis nem így lennének, igaza lehetne azoknak akik azt harsogják hogy csak azért tapossák le egymást lassan a német cégek itt, mert olcsóbbak vagyunk mindenkinél. Ez egész egyszerűen NEM IGAZ. Lehetne menni keletebbre, meg Ázsiába, Afrikába, sokkal olcsóbban dolgoznának.

Mi nem a legolcsóbbak, hanem a legköltséghatékonyabbak vagyunk, mert valóban viszonylag olcsón, és ami még fontosabb MEGBÍZHATÓAN és JÓL is dolgozunk, a megfelelő INFRASTRUKTÚRA megléte mellett.
Ezt így meg én már nem tartom lesajnálásra méltónak, nagyon nem! Valóban minden kezdet nehéz, de többek közt találó volt a példa, az ázsiai mostanra fejlett országok is kb. így kezdték. Máshogy nem megy!

Az irány jó.
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
Az a győri Audi gyár sem arról szól, hogy csak összeszerelés zajlana, van itt fejlesztés, tesztelés, mindenféle jó dolog. Kis szerencsével ez tovább fog bővülni. Győr és környéke ebből él, ne szóljuk már le! Hozzáteszem, meglátsz valahol egy szép Audit, jó eséllyel magyar kéz munkája van a motorjában, akkor is ha nem nálunk készült. Töltsön már el egy kis büszkeséggel!
Rendben, eltölt egy kis büszkeséggel.:) De a lényeg, amire utalni akartam. Ez bérmunka, akár összeszerelő akár nem. Nem látom, hogy ebből, hogy lesz saját.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 177
50 424
113
Rendben, eltölt egy kis büszkeséggel.:) De a lényeg, amire utalni akartam. Ez bérmunka, akár összeszerelő akár nem. Nem látom, hogy ebből, hogy lesz saját.
Idővel, ha jól megy minden. Sajnos jelenleg hívjuk akár bérmunkának, a kezdeteknél éppen hogy egy picit vagyunk csak túl. Nem megérkeztünk, még nagyon nem, csak a jó irányba indultunk el.

Az mikor megtörtént a rendszerváltás, nem lett volna tovább tartható hogy próbálkozunk versenyezni a világgal azon a színvonalon amit megörököltünk a KGST-s iparunkból, el kellett indulni a majdnem nulláról. Legalább munka már van dögivel, és sok ember korszerű terméket állít elő, aminek ha csak lassacskán is, de szépen kialakul az ahogy telik az idő, hogy egyre nagyobb részben van magasabb hozzáadott értékű magyar része is.
 
T

Törölt tag 008

Guest
Rendben, eltölt egy kis büszkeséggel.:) De a lényeg, amire utalni akartam. Ez bérmunka, akár összeszerelő akár nem. Nem látom, hogy ebből, hogy lesz saját.
Hány 10 milliós országnak van saját autógyára?
Svédeknél a Saab csődbe ment a Volvot meg megvették a kínaiak.
Az angoloknál talán az összes autógyártó szinte külföldi kézen van.
A franszoák összebútoroztak a japánokkal, mert egyedül nem birták.
Az olaszok meg az amcsikkal.
Milyen saját autógyárat akarsz?
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 522
12 630
113
Hány 10 milliós országnak van saját autógyára?
Svédeknél a Saab csődbe ment a Volvot meg megvették a kínaiak.
Az angoloknál talán az összes autógyártó szinte külföldi kézen van.
A franszoák összebútoroztak a japánokkal, mert egyedül nem birták.
Az olaszok meg az amcsikkal.
Milyen saját autógyárat akarsz?
Ha veszünk vadászgépet az a baj, hogy nem gyártjuk.
Ha gyártjuk, az a baj, hogy nem a legmodernebbet is felülmúló.
Ha a legmodernebbet is felülmúló, akkor minek nekünk vadászgép.
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
Hány 10 milliós országnak van saját autógyára?
Svédeknél a Saab csődbe ment a Volvot meg megvették a kínaiak.
Az angoloknál talán az összes autógyártó szinte külföldi kézen van.
A franszoák összebútoroztak a japánokkal, mert egyedül nem birták.
Az olaszok meg az amcsikkal.
Milyen saját autógyárat akarsz?
Rendben, de akkor, hogy használjuk ki az autógyártásban szerzett tapasztalatot?
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
A nickből következően kelet-németet? :D

(Elnézést, nem személyeskedésnek szánva ;) )
Semmi probléma. :)
17986.png
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu and SilvioD

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A nickből következően kelet-németet? :D

(Elnézést, nem személyeskedésnek szánva ;) )

Robur eredetileg Jules Verne hőse aki feltalálta a helikoptert és azzal közlekedett (még ha mai szemmel elég furcsa szerkezet is volt). A nemzetiségére sajnos már nem emlékszem - (de tuti nem NDK volt :D) - ők csak lenyúlták a nevet!!
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 177
50 424
113
Robur eredetileg Jules Verne hőse aki feltalálta a helikoptert és azzal közlekedett (még ha mai szemmel elég furcsa szerkezet is volt). A nemzetiségére sajnos már nem emlékszem - (de tuti nem NDK volt :D) - ők csak lenyúlták a nevet!!
Mi más lehetett volna Robur, mint a szerző, Verna Gyula maga?
Há' csak magyar :p !!!
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 317
8 359
113
Hány 10 milliós országnak van saját autógyára?
Svédeknél a Saab csődbe ment a Volvot meg megvették a kínaiak.
Az angoloknál talán az összes autógyártó szinte külföldi kézen van.
A franszoák összebútoroztak a japánokkal, mert egyedül nem birták.
Az olaszok meg az amcsikkal.
Milyen saját autógyárat akarsz?
Konrétan a franciák (Renault) megvették a japánokat (Nissan, részben Mitsubishi), európai a konszernfőnök. Az a Ghosn volt eddig a főnök, akit először a franciák a Nissan vezérévé tettek, és gatyába rázta a japánokat.
Az olaszok meg megvették a Chryslert, ami miatt most szoaréban is vannak.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 317
8 359
113
Ha veszünk vadászgépet az a baj, hogy nem gyártjuk.
Ha gyártjuk, az a baj, hogy nem a legmodernebbet is felülmúló.
Ha a legmodernebbet is felülmúló, akkor minek nekünk vadászgép.
Ezt a legmodernebbet is felülmúló reülőgépet gyártunk állapotot azért kipróbálnám, ha lehet három kívánságom.
 
  • Tetszik
Reactions: neptun892

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Konrétan a franciák (Renault) megvették a japánokat (Nissan, részben Mitsubishi), európai a konszernfőnök. Az a Ghosn volt eddig a főnök, akit először a franciák a Nissan vezérévé tettek, és gatyába rázta a japánokat.
Az olaszok meg megvették a Chryslert, ami miatt most szoaréban is vannak.

Nem akartam én ebbe belemenni, de ne feledjük el, hogy a "másik" franciák (PSA) meg nemrég megvették a GM-től az Opelt...
Na ez milyen flash már, mi? Amikor a francia autógyártó vásárol magának németet. :D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 919
5 412
113
Nem mindennapi babaváró, pontosabban nem babaváró képet posztolt Facebook-oldalára egy kolumbiai pár. Ahogy egyre többen a csecsemő ultrahangos képével szokták közölni a világgal, hogy nemsokára gyerekük születik, úgy Nathalie Guzman és Andrés Flu azt közölte, hogy a férfi vaszektómiára vár.
Nagy örömöt szeretnénk bejelenteni. Sosem leszünk szülők
– írta Flu a közösségi oldalán.
Azért döntöttek úgy, hogy a férfi elkötteti magát, mert félnek attól, mit tapasztalna gyerekük a „kegyetlen” világban, mert már szemtanúi voltak annak, ahogy gyerekek „droggal, erőszakkal” találkoznak. Illetve azt is írja a férfi magyarázatként:
A legfőbb indokunk megőrizni a bolygót, ami olyan túlnépesedett és annyira megkárosított. Mi nem akarunk egy újabb embert létrehozni, aki beszennyezi.



És nem Európa! Itt nem lepődnék meg rajta, de ez a mentalitás terjedhetne a Közel-Keleten és főképp Afrikában is!
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

Törölt tag 008

Guest
Konrétan a franciák (Renault) megvették a japánokat (Nissan, részben Mitsubishi), európai a konszernfőnök. Az a Ghosn volt eddig a főnök, akit először a franciák a Nissan vezérévé tettek, és gatyába rázta a japánokat.
Az olaszok meg megvették a Chryslert, ami miatt most szoaréban is vannak.
Teljesen mindegy, nem bírták. Sőt, ha a 110 milliós high tech japánban szarban vannak az autógyárak, akkor mit akarunk mi a 10 milliós piacunkkal saját autómárkát fejleszteni?
Ghosn úgy gatyába rázta a japánokat, hogy már le is tartóztatták. :D
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 317
8 359
113
Teljesen mindegy, nem bírták. Sőt, ha a 110 milliós high tech japánban szarban vannak az autógyárak, akkor mit akarunk mi a 10 milliós piacunkkal saját autómárkát fejleszteni?
Ghosn úgy gatyába rázta a japánokat, hogy már le is tartóztatták. :D
De nem azért, mert tönkretette a Nissant, hanem mert adót csalt: "Hivatalos források szerint hosszú éveken át alacsonyabb bért vallott be magának a Tokiói Értéktőzsdére vonatkozó értékpapír-jelentésekben; a Kyodo hírügynökség szerint Ghosn öt év alatt összesen 40 millió eurót, vagyis 13 milliárd forintot felejtett el. Ezenfelül a Nissan még további vádakkal gyanúsítja az elnököt, mint például, hogy rengeteg vállalati tőkét használt fel privát célokra." A Renault meg úgy hallottam köszöni, jól van. Saját autómárkát nem vizionáltam. Annyit még nem ittam.;)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Cifu

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Teljesen mindegy, nem bírták. Sőt, ha a 110 milliós high tech japánban szarban vannak az autógyárak, akkor mit akarunk mi a 10 milliós piacunkkal saját autómárkát fejleszteni?
Ghosn úgy gatyába rázta a japánokat, hogy már le is tartóztatták. :D

Mondjuk egyfelől az, hogy van (volt) két japán autómárka, ahol gondok voltak (Nissan és Mitsubishi) még nem igazán ad való képet úgy, hogy ott van mellette a világ egyik (időről időre A) legnagyobb autógyártója, a Toyota, valamint a kisebb, de alapjában véve egészséges Honda, Suzuki és Mazda. Szóval abban egyértek, hogy teljesen saját magyar autómárka az marhaság, de nem azért, mert a 110 milliós japánban néhány autómárkának épp rossz napjai voltak...

Másfelől azért a Ghosn-éra alatt kapta össze magát a Nissan. Hogy egyesek szerint ehhez inkább a Nissan saját mérnökeinek és döntéshozóinak volt több köze, mint Ghosnak, az egy másik történet. De azt nehéz elvitatni, hogy Ghosn ült az igazgatói székben, amikor a Nissan a csődközeli helyzetből egy meglehetősen stabil üzleti helyzetbe manőverezte magát...