Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 768
113
A nagy cégek sem felelősek önmagukban, mert ők is csak fogyasztói igényeket elégítenek ki.
Ez nem teljesen így van. Nagy cégek generálják a fogyasztói igényeket, amit azután "örömmel" elégítenek ki.
A politikusokat emberek, a választók, felnőttek választják meg. Tehát ne egy szűk csoportra mutogass, hanem tömegesen ostoba, felelőtlen gyök társadalomra, akik sokszor egy centit sem engednének a jólétükből vagy változtatnának életmódjukon és ezt csak kiszolgálják odafent.
A politikusok is formálják a választóikat, hogy folyamatosan őket válasszák meg. Ha nálunk nem a migránskérdést, hanem a környezetvédelmet állították volna központba 2015 óta, és ugyanazt az összeget beletolják a kampányba, hogy beleverjék MINDENKI fejébe a vészhelyzet fontosságát és a megoldás szükségszerűségét, akkor elfogadnák az életmódjukon való változtatás szükségességét, ld. pl. a skandináv országokban a repülés helyett a vasút választása mekkora teret nyert, és nyer folyamatosan. Mondjuk ehhez nálunk először működő vasutat kellene csinálni, de ez már tényleg a politikusok felelőssége.
Csak ellenségképpel könnyebb választást nyerni...
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Mondjuk nem tudom SGY nek miért jó a klimakomcsikat tolni. Mi haszna lesz belőle?
Ezen a gumicsonton bármeddig el tud rágódni a nyugat és addig sem kell más problémákkal szembenézniük. Pótcselekvés, terelés. Plusz jól lehet ezzel a témával hiszterizálni a tömegeket. Kormányok vagy konkurens vállalatok ellen hasznos lehet.
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 211
2 713
113
Nem tudom. Itt az Internet, a világ minden tudása elérhető rajta és mégis csak a hülyeség terjed fénysebességgel. Az oktatás sok helyen nem létezik, vagy éppen lejtmenetben van. A világ vezető államának egy olyan ember lehet a vezetője, aki nyíltan konteókban hisz és arra alapoz lépéseket és kommunikációt.

Egy ilyen világban nehéz érdemi lépéseket tenni. Szép dolog a demokratikus államforma, de egyes döntéseket nem szabad a választókra bízni, lásd a német "zöld fordulat" eredményét. Tessék elképzelni, ha ezt a totális tévutat akarná mindenki lemásolni (túl sokan akarják...) Mennyi időt és erőforrást lehet így elbaszni...?

És mivel az emberek nagy része sajnos buta, ostoba és nagyhangú nem szabad nekik ebben sanszot adni. Egészen elképesztő, hogy ebbe lényegében választói beleszólás van, de abba, hogy híd hogyan épüljön, agysebész hogyan műtsön, stb. abba nincs. Pedig ezek hatása nem globális és hosszútávú.

Az oktatás lenne első körben a kulcs, de ameddig szabadon lehet anti tudományos dolgokat "oktatni", addig megint probléma van.

Uff elfelejtettem annak a filmnek a cimet, mikor egy csoka eljut a jovobe ahol ilyen vilag van. Az USA elnoke egy pankrator, a termeshozam meg katasztrofalis mert MountainDew-vel ontozik a novenyeket merthogy "abban elektrolitok vannak es a reklam alapjan az egeszseges"

A manusznak meg nem akarnak hinni, hogy probaljak meg sima vizzel :)

Szoval valami ilyen fele is tarthatunk a vegen, ha hagyjuk :D
 
M

molnibalage

Guest
Ez nem teljesen így van. Nagy cégek generálják a fogyasztói igényeket, amit azután "örömmel" elégítenek ki.
Ez csak az emberek butaságát bizonyítja. Nekem alaptalan igényt semmilyen reklám nem tudott generálni soha.

A politikusok is formálják a választóikat, hogy folyamatosan őket válasszák meg. Ha nálunk nem a migránskérdést, hanem a környezetvédelmet állították volna központba 2015 óta, és ugyanazt az összeget beletolják a kampányba, hogy beleverjék MINDENKI fejébe a vészhelyzet fontosságát és a megoldás szükségszerűségét, akkor elfogadnák az életmódjukon való változtatás szükségességét, ld. pl. a skandináv országokban a repülés helyett a vasút választása mekkora teret nyert, és nyer folyamatosan. Mondjuk ehhez nálunk először működő vasutat kellene csinálni, de ez már tényleg a politikusok felelőssége.
Csak ellenségképpel könnyebb választást nyerni..
Nagyjából.

Uff elfelejtettem annak a filmnek a cimet, mikor egy csoka eljut a jovobe ahol ilyen vilag van. Az USA elnoke egy pankrator, a termeshozam meg katasztrofalis mert MountainDew-vel ontozik a novenyeket merthogy "abban elektrolitok vannak es a reklam alapjan az egeszseges"

A manusznak meg nem akarnak hinni, hogy probaljak meg sima vizzel :)

Szoval valami ilyen fele is tarthatunk a vegen, ha hagyjuk :D
Idiocracy
https://www.imdb.com/title/tt0387808/
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 211
2 713
113
A tortenelmi egyenlotlensegre a CO2 kapcsan azert en nem latom ilyen egyszerunek a helyzetet ahogy azt a fejlodo orszagok felvazoljak.
Az ipari forradalom szennyezo volt, de ami szerintem fontos -> nem allt rendelkezesre alternativa ami effektivebb, kornyezetbaratabb stb. lett volna.
Raadasul a fejlodo orszagoknak most olyan agakhz van hozzaferesuk amik anno nem is voltak.
Nem volt IT szolgaltatoipar-> pl. ebbol India nagyot kaszal, holott nem o fektette bele az eroforrasokat meg tudast a fejlesztesbe..

Meg ez kicsit olyan mintha azt mondana valamelyik orszag, hogy o elkezd balnakra vadaszni koolaj hasznalata helyett, mert az o fejlodesebol anno kimaradt ez a lehetoseg a haszonszerzesre. Szerintem nonszensz.

Vagy lehetne meg fokozni. Pl. Sok orszag nem tartott rabszolgakat ezert most igazsagtalannak erezhetik, hogy vannak orszagok akik ebbol gazdagodtak anno, akkor most ezt szinten szeretnek vegigjatszani, mert igy igazsagos...
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 923
5 428
113
Az ipari forradalom szennyezo volt, de ami szerintem fontos -> nem allt rendelkezesre alternativa ami effektivebb, kornyezetbaratabb stb. lett volna.

Másik, hogy akkor bőven állt rendelkezésre természeti kincs, hely, stb.
Mára ezek is elfogyóban, lassan feléljük a bolygót.
 
M

molnibalage

Guest
A tortenelmi egyenlotlensegre a CO2 kapcsan azert en nem latom ilyen egyszerunek a helyzetet ahogy azt a fejlodo orszagok felvazoljak.
Az ipari forradalom szennyezo volt, de ami szerintem fontos -> nem allt rendelkezesre alternativa ami effektivebb, kornyezetbaratabb stb. lett volna.
Raadasul a fejlodo orszagoknak most olyan agakhz van hozzaferesuk amik anno nem is voltak.
Nem volt IT szolgaltatoipar-> pl. ebbol India nagyot kaszal, holott nem o fektette bele az eroforrasokat meg tudast a fejlesztesbe..
Így nézve igaz. Csakhogy...

Az ipari forradalomnál a tömegtermelést tette olcsóvá, tehát a versenyelőnyt pl. a balfék indiai pasis videónál az adata, hogy emelte a termelékenységet a szén használata. Ha ma megtagadod az olcsó szént, akkor ezzel kerül versenyhátrányba az, akitől ezt megtagadod. Ez kb. az érvrendszer alapja. Mondjuk a bibi az, hogy a várható rövidtávú nyereséget árnyalja, hogy a klímaváltozást is a szegényebb országok fogják megszopni. Az USA-ban picit drágább lesz a kaja. A világ szegényebb részén meg éhínség lesz...

Meg ez kicsit olyan mintha azt mondana valamelyik orszag, hogy o elkezd balnakra vadaszni koolaj hasznalata helyett, mert az o fejlodesebol anno kimaradt ez a lehetoseg a haszonszerzesre. Szerintem nonszensz.
Lásd fent, nem nem csak kiaknázható erőforrás fizikai léte, a költsége a bibi.

Vagy lehetne meg fokozni. Pl. Sok orszag nem tartott rabszolgakat ezert most igazsagtalannak erezhetik, hogy vannak orszagok akik ebbol gazdagodtak anno, akkor most ezt szinten szeretnek vegigjatszani, mert igy igazsagos..
A rabszolgaságot pont az ipari fejlődés törölte el. Egyszerűen a rabszolga eltartásának pénzéből hatékonyabb volt gépet venni.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ez nem teljesen így van. Nagy cégek generálják a fogyasztói igényeket, amit azután "örömmel" elégítenek ki.

A politikusok is formálják a választóikat, hogy folyamatosan őket válasszák meg. Ha nálunk nem a migránskérdést, hanem a környezetvédelmet állították volna központba 2015 óta, és ugyanazt az összeget beletolják a kampányba, hogy beleverjék MINDENKI fejébe a vészhelyzet fontosságát és a megoldás szükségszerűségét, akkor elfogadnák az életmódjukon való változtatás szükségességét, ld. pl. a skandináv országokban a repülés helyett a vasút választása mekkora teret nyert, és nyer folyamatosan. Mondjuk ehhez nálunk először működő vasutat kellene csinálni, de ez már tényleg a politikusok felelőssége.
Csak ellenségképpel könnyebb választást nyerni...
Elfogadnának olyan életmód-változtatást is, hogy senki se VEHESSEN mondjuk 1,6-1,8 l-esnél nagyobb motorral gyártott ötszemélyes családi autót, tehát tiltsák be ezek gyártását?!! Ennél nagyobb motort csak teherszállító-autóba, autóbuszba, munkagépbe engednék beépíteni!! Mert őszintén minek a városba vagy akár az autópályára a nem is tudom hány literes motorral dübörgő, sokszorosan szennyező "városi" terepjáró közel kamionba vagy 40 személyes buszba való motorral, vagy a hasonló motorral száguldó sportkocsik?!! Semmi szükségszerű nincs benne, kivéve hogy a tulajok hatalmas egója csak ilyen autókba fér bele ...
Itt is kezdődne egyrészt az energiahordozókkal való spórolás (nemcsak a fogyasztási oldalon, hanem a gyártási energiaszükséglet oldalán is), meg másrészt a környezetvédelem is. Mennyire lehetne ezt eladni a felső tíz/százezernek, akiknek a tömegközlekedés és a sok kisautó csak akadályozó tényezők, de "nekem telik rá, kifizetem!!" ... ??
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 211
2 713
113
Elfogadnának olyan életmód-változtatást is, hogy senki se VEHESSEN mondjuk 1,6-1,8 l-esnél nagyobb motorral gyártott ötszemélyes családi autót, tehát tiltsák be ezek gyártását?!! Ennél nagyobb motort csak teherszállító-autóba, autóbuszba, munkagépbe engednék beépíteni!! Mert őszintén minek a városba vagy akár az autópályára a nem is tudom hány literes motorral dübörgő, sokszorosan szennyező "városi" terepjáró közel kamionba vagy 40 személyes buszba való motorral, vagy a hasonló motorral száguldó sportkocsik?!! Semmi szükségszerű nincs benne, kivéve hogy a tulajok hatalmas egója csak ilyen autókba fér bele ...
Itt is kezdődne egyrészt az energiahordozókkal való spórolás (nemcsak a fogyasztási oldalon, hanem a gyártási energiaszükséglet oldalán is), meg másrészt a környezetvédelem is. Mennyire lehetne ezt eladni a felső tíz/százezernek, akiknek a tömegközlekedés és a sok kisautó csak akadályozó tényezők, de "nekem telik rá, kifizetem!!" ... ??

Ez mar folyamatban van. Eloszor csak a dizeles autok lesznek betiltva, de par orszag a robbanomotorosokat komplet be fogja tiltani 2030-40(?) vagy mikor.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
Uff elfelejtettem annak a filmnek a cimet, mikor egy csoka eljut a jovobe ahol ilyen vilag van. Az USA elnoke egy pankrator, a termeshozam meg katasztrofalis mert MountainDew-vel ontozik a novenyeket merthogy "abban elektrolitok vannak es a reklam alapjan az egeszseges"

A manusznak meg nem akarnak hinni, hogy probaljak meg sima vizzel :)

Szoval valami ilyen fele is tarthatunk a vegen, ha hagyjuk :D
Hülyék paradicsoma.
 
  • Tetszik
Reactions: yangwenli
M

molnibalage

Guest
Ez mar folyamatban van. Eloszor csak a dizeles autok lesznek betiltva, de par orszag a robbanomotorosokat komplet be fogja tiltani 2030-40(?) vagy mikor.
Ez pontosan a vérostoba irány. Mert valódi helyettesítő termék nincs helyette a tömegeknek. A villanyautó drága, a közösségi közkeledést meg nem fejlesztik eléggé. Egyesek valami alkotmányos alapjognak tekintik a korlátok nélküli autózást...
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 768
113
Elfogadnának olyan életmód-változtatást is, hogy senki se VEHESSEN mondjuk 1,6-1,8 l-esnél nagyobb motorral gyártott ötszemélyes családi autót, tehát tiltsák be ezek gyártását?!! Ennél nagyobb motort csak teherszállító-autóba, autóbuszba, munkagépbe engednék beépíteni!! Mert őszintén minek a városba vagy akár az autópályára a nem is tudom hány literes motorral dübörgő, sokszorosan szennyező "városi" terepjáró közel kamionba vagy 40 személyes buszba való motorral, vagy a hasonló motorral száguldó sportkocsik?!! Semmi szükségszerű nincs benne, kivéve hogy a tulajok hatalmas egója csak ilyen autókba fér bele ...
Itt is kezdődne egyrészt az energiahordozókkal való spórolás (nemcsak a fogyasztási oldalon, hanem a gyártási energiaszükséglet oldalán is), meg másrészt a környezetvédelem is. Mennyire lehetne ezt eladni a felső tíz/százezernek, akiknek a tömegközlekedés és a sok kisautó csak akadályozó tényezők, de "nekem telik rá, kifizetem!!" ... ??
Ha nem gyártanak olyat, nem vehetnek. A szigorodó Eu normák miatt így is terjednek a kis hengerűrtartalmú/háromhengeres turbók. És ha "divat" lesz a környezetvédelem, akkor a nagy egóval bíró majd annak a trendnek megfelelő "menő" autóval fog "villogni", legyen az benzines turbó, hibrid, vagy elektromos, csak a teljesítmény meglegyen.
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 211
2 713
113
Ez pontosan a vérostoba irány. Mert valódi helyettesítő termék nincs helyette a tömegeknek. A villanyautó drága, a közösségi közkeledést meg nem fejlesztik eléggé. Egyesek valami alkotmányos alapjognak tekintik a korlátok nélküli autózást...

Erre imadjak azt mondani egyesek, hogy "majd a piac megoldja" :D Kiderul. Legrosszabb esetben megyunk majd biciklin, riksakon...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
angelsoul

Az a helyzet, hogy érthető a dolog. Igen sajnos ez van, ez kell a népnek.
Viszont megoldást nem láttam még senkitől, semmilyen oldaltól. A sötétzöld idiótákról ne is beszéljünk.

Én sem leszek népszerű szerintem azzal amit gondolok a megoldásról, vagyis hogy az emberiség létszáma túl magas!
Ezt nem meri senki bevállalni, hogy ezzel foglalkozzon. Nem lehet a természet védelmétől elválasztani a környezet, klima stb védelmet. Nem napelempark meg faszom kell, ami zöldterületeket vesz el. Itthon is egyre több zöldterületet, természetet pusztítunk csökkenő lakosság mellett, ebből is meglesz a baj, ugye beépítünk lassan mindent? Vagy mi a tököm.
Pontosan, egyetertek. A beepitett teruletek meg amugy is a szemem bantjak. Mindenhol lakoparkok bujnak ki a foldbol. Az osszes varosi falusi hazban akar elni varoson. Ez nonszensz. Sopront teljesen beepultek ilyen lakoparkokkal Agfalvatol Harkaig osszeer, nesze neked Soproni kekfrankos. Szombathely detto, ahol egy emberoltovel ezelott meg buzamezok voltak ott most uzemek, bevasarlo kozpontok, elkerulo utak, meg lakoparkok vannak. Es ez csak ket incifinci jelentektelen varos, mi lehet akkor a vilagban?! Kozben meg van egy halom lepusztult gyartelep sokszor a varoskozpontban, meg lepusztult varosresz, amiket mar reg el kellett volna dozerolni. Pest is gyakorlatilag elkezdodik Bicskenel, aztan valahol Nagykataig tart.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 923
5 428
113
Pontosan, egyetertek. A beepitett teruletek meg amugy is a szemem bantjak. Mindenhol lakoparkok bujnak ki a foldbol. Az osszes varosi falusi hazban akar elni varoson. Ez nonszensz. Sopront teljesen beepultek ilyen lakoparkokkal Agfalvatol Harkaig osszeer, nesze neked Soproni kekfrankos. Szombathely detto, ahol egy emberoltovel ezelott meg buzamezok voltak ott most uzemek, bevasarlo kozpontok, elkerulo utak, meg lakoparkok vannak. Es ez csak ket incifinci jelentektelen varos, mi lehet akkor a vilagban?! Kozben meg van egy halom lepusztult gyartelep sokszor a varoskozpontban, meg lepusztult varosresz, amiket mar reg el kellett volna dozerolni. Pest is gyakorlatilag elkezdodik Bicskenel, aztan valahol Nagykataig tart.

Ugyanezt gondolom. Én Balatonparti vagyok, itt ez hatványozottan igaz.
Aztán amikor meg megy a rinya, hogy bejön a víz a házba, akkor azt elfelejtik, hogy pl a feltöltött Balatonba építették a nyaralócskát igazából. Másik meg amit most láttam, hogy letermelték a fákat egy domboldalon (ami megfogta igazából a domboldalt, út mellett Balatonnal szemben, táv a vízparttól pár 100 m) és ott parcelláznak..... agybaj, az meg fog majd indulni szépen házastól mindenestől pár év után.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 923
5 428
113
Ja mindeközben az a vicc, hogy csökkent az ország lakossága. WTF :p

Na igen, ez egy nagy lufi, és ha kipukkan fájni fog.
 
M

molnibalage

Guest
Pontosan, egyetertek. A beepitett teruletek meg amugy is a szemem bantjak. Mindenhol lakoparkok bujnak ki a foldbol. Az osszes varosi falusi hazban akar elni varoson. Ez nonszensz. Sopront teljesen beepultek ilyen lakoparkokkal Agfalvatol Harkaig osszeer, nesze neked Soproni kekfrankos. Szombathely detto, ahol egy emberoltovel ezelott meg buzamezok voltak ott most uzemek, bevasarlo kozpontok, elkerulo utak, meg lakoparkok vannak. Es ez csak ket incifinci jelentektelen varos, mi lehet akkor a vilagban?! Kozben meg van egy halom lepusztult gyartelep sokszor a varoskozpontban, meg lepusztult varosresz, amiket mar reg el kellett volna dozerolni. Pest is gyakorlatilag elkezdodik Bicskenel, aztan valahol Nagykataig tart.
Én speciel nem nagyon vágyom családi házra. Ha egy lakópark szerűségnek van közös szép zöld felülete vagy akár karbantartott zöld felület park, árnyékosan, hogy nyáron is jó legyen, akkor minek családi ház? Ki f*sznak van ideje azt rendesen karbantartani? Tipikusan azt látom, hogy van egy családi ház elhanyagolt kertre. Mert házra telik, kertészre már nem, a saját idejét meg sajnálja rá. Egy lakópark estén ezt a közös költség megoldja és rendben van a történet.

Egyébként energetikailag és lábnyom szempontjából a családi ház az egyik legrosszabb. Költséghatékonyság szempontjából is a világon a szabályozás és árak szempontjából a néhány emeletestől a 14. emeletes házaknál van az egy lakásra eső költségoptimum.

Elfogadnának olyan életmód-változtatást is, hogy senki se VEHESSEN mondjuk 1,6-1,8 l-esnél nagyobb motorral gyártott ötszemélyes családi autót, tehát tiltsák be ezek gyártását?!! Ennél nagyobb motort csak teherszállító-autóba, autóbuszba, munkagépbe engednék beépíteni!! Mert őszintén minek a városba vagy akár az autópályára a nem is tudom hány literes motorral dübörgő, sokszorosan szennyező "városi" terepjáró közel kamionba vagy 40 személyes buszba való motorral, vagy a hasonló motorral száguldó sportkocsik?!! Semmi szükségszerű nincs benne, kivéve hogy a tulajok hatalmas egója csak ilyen autókba fér bele ...
Itt is kezdődne egyrészt az energiahordozókkal való spórolás (nemcsak a fogyasztási oldalon, hanem a gyártási energiaszükséglet oldalán is), meg másrészt a környezetvédelem is. Mennyire lehetne ezt eladni a felső tíz/százezernek, akiknek a tömegközlekedés és a sok kisautó csak akadályozó tényezők, de "nekem telik rá, kifizetem!!" ... ??
Vagy csak bejelentik, hogy akkor évente XY km-et lehet repülni és onnantól fogva licitálnak arra az emberek, hogy mennyire akarnak repülni....
Persze egyből kitörne forradalom, ha ez lenne... Meg a repülőipar és a turizmus megzuhanna és a világgazdaság
megindulna lefelé. Mert ez igen jelentős GDP % már...

Szóval marad az, hogy ön aggódik e a klímáért válaszra igent, mond a gyök2, majd felszáll ás elutazik a világ másik felére lőni egy szelfit az ájfon huszonhaton arról a helyről, ahol már lőtt 100 millió másik ember. Mert az élmény az fontos, mindenek felett... Mert megteheti. Az, hogy majd emiatt hosszútávon szop valaki, az lényegtelen.-
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Elfogadnának olyan életmód-változtatást is, hogy senki se VEHESSEN mondjuk 1,6-1,8 l-esnél nagyobb motorral gyártott ötszemélyes családi autót, tehát tiltsák be ezek gyártását?!!

Anno japánoknál köbcenti alapú volt az adóztatás, biztosítás stb. ami kb. négyzetesen nőtt a térfogattal.
Ennek lett az eredménye a dohc, wankel, v-tech, vvt-i, ikerturbó..., hogy minél többet kipréseljenek maximum 1600ccm-ből, le is tarolták a világot a kicsi, de hatékony motorral szerelt japán autók.

Az volt a autófejlesztés aranykora (80-as évek - 2000-es évek eleje), nem voltak kretén szabályok, mégis csökkent a fogyasztás, nőtt a megbízhatóság, a vezetés biztonsága.
Mert maga a piac kikényszerítette, hogy jobbak legyenek, mint a konkurencia.