Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 793
26 342
113

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Én a belső sávból úgy kitiltanám a kamionosokat. Ha bemegy 91-el előzni az előtte 90-el haladó másik kamionost kivetetném a sorból, megvágnám 3000 euróra meg 12órát pihiztetném. olaszba régen így volt, lehetett is haladni.

Ki is vannak. Legalábbis reggel hat és este 22 óra között. Az, hogy mindenki leszarja már egy másik dolog. Egyébként meg autópályán 3,5 tonnánál nehezebb teherautónak max. 80 km/h a megengedett. Az megint más dolog, hogy mindenki 89 km/h-val nyomja. Európában is vannak olyan országok ahol (közel) zéró tolerancia van a sebességhatárok túllépésére.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 793
26 342
113
Ki is vannak. Legalábbis reggel hat és este 22 óra között. Az, hogy mindenki leszarja már egy másik dolog. Egyébként meg autópályán 3,5 tonnánál nehezebb teherautónak max. 80 km/h a megengedett. Az megint más dolog, hogy mindenki 89 km/h-val nyomja. Európában is vannak olyan országok ahol (közel) zéró tolerancia van a sebességhatárok túllépésére.
Hát az m5 meg m1-en folyamatosan előzgetnek, ezek szerint hiába van tiltás, túl kicsi a büntetés....
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Az utóbbi időben több lett megint a "chicken-runt" játszó idióta, akik nem adják meg az elsőbbséget, mert majd én bringával úgyis megállok, mert féltem az életem. Volt néhány konfliktusom ebből régebben is, de szept. eleje óta ez gyakoribb lett, a múlt héten egy szerencsétlen hülye majdnem elütött, annyira túltolta. De az igazán szomorú, hogy ilyenkor még van pofájuk anyázni, fenyegetőzni is. Értem, hogy rohadt frusztráló a dugóban ülni, én is utálom, de némi önfegyelem azért hadd legyen már elvárás.
 
M

molnibalage

Guest
Az utóbbi időben több lett megint a "chicken-runt" játszó idióta, akik nem adják meg az elsőbbséget, mert majd én bringával úgyis megállok, mert féltem az életem. Volt néhány konfliktusom ebből régebben is, de szept. eleje óta ez gyakoribb lett, a múlt héten egy szerencsétlen hülye majdnem elütött, annyira túltolta. De az igazán szomorú, hogy ilyenkor még van pofájuk anyázni, fenyegetőzni is. Értem, hogy rohadt frusztráló a dugóban ülni, én is utálom, de némi önfegyelem azért hadd legyen már elvárás.
Nekem is volt ilyen ugy 2 eve. Megyek soroksarin balra kanyarodó sav a Mester felé. Hosszu piros csordogalunk. Erre egy c karegorias kisebbsegi a szaros kiteherautojaval nekiall dudalni, hogy nem tud a hátralévő 20 meteren megelőzni.
Mikor megállunk kiszall emberkedni. Vasaggyal volt talan 65 kilo. Emberere akadt, mert 2,5 kilos lanc lakatomat eloveve bekussolt. Persze mire a hulye fasz visszaszalt a guruló roncsba addigra zolt volt a lámpa.

Az ilyenek áramot vezessenek, ne gepjarmuvet...
 

BiancoGasto

Well-Known Member
2018. november 14.
758
918
93
Nekem is volt ilyen ugy 2 eve. Megyek soroksarin balra kanyarodó sav a Mester felé. Hosszu piros csordogalunk. Erre egy c karegorias kisebbsegi a szaros kiteherautojaval nekiall dudalni, hogy nem tud a hátralévő 20 meteren megelőzni.
Mikor megállunk kiszall emberkedni. Vasaggyal volt talan 65 kilo. Emberere akadt, mert 2,5 kilos lanc lakatomat eloveve bekussolt. Persze mire a hulye fasz visszaszalt a guruló roncsba addigra zolt volt a lámpa.

Az ilyenek áramot vezessenek, ne gepjarmuvet...
Viszont most menő lett bringázni,és szerintem aki tahó sofőr,az tahó bringás is. Az,hogy bojban tekernek egymás mellett az út közepén,az hogy 30 kiló túlsúlyal emelkedőn nem száll le a bringáról,hanem az út közepén kacsázik 2 km/ó-val,nem csak bunkó,de veszélyes is. Annyira látni,a különbséget a valódi bringások (nem profikra,hanem olyanokra gondolok mint te,aki gyakran teker) és a hétvégi harcosok között,hogy az már fáj.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Viszont most menő lett bringázni,és szerintem aki tahó sofőr,az tahó bringás is. Az,hogy bojban tekernek egymás mellett az út közepén,az hogy 30 kiló túlsúlyal emelkedőn nem száll le a bringáról,hanem az út közepén kacsázik 2 km/ó-val,nem csak bunkó,de veszélyes is. Annyira látni,a különbséget a valódi bringások (nem profikra,hanem olyanokra gondolok mint te,aki gyakran teker) és a hétvégi harcosok között,hogy az már fáj.
Van egy olyan kategória is, akiket kora este szoktam látni, ők úgy képzelik, hogy "edzenek". Nagyon menő cuccokban, versenyzőnek öltözve, szép versenybringákkal zúznak a budai Duna-parton a ténfergő turisták között.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Én a belső sávból úgy kitiltanám a kamionosokat. Ha bemegy 91-el előzni az előtte 90-el haladó másik kamionost kivetetném a sorból, megvágnám 3000 euróra meg 12órát pihiztetném. olaszba régen így volt, lehetett is haladni.
Ki is vannak. Legalábbis reggel hat és este 22 óra között. Az, hogy mindenki leszarja már egy másik dolog. Egyébként meg autópályán 3,5 tonnánál nehezebb teherautónak max. 80 km/h a megengedett. Az megint más dolog, hogy mindenki 89 km/h-val nyomja. Európában is vannak olyan országok ahol (közel) zéró tolerancia van a sebességhatárok túllépésére.
Én meg azt tudnám megsimogatni,ki engedélyezte a napi 13óra munkaidő heti 3x-i 15órára hosszabbitására.Meg nem épit kamionparkolót,meg nem a megrendelő és fuvarszervező cégeket bünteti,hogy úgy szervezik a fuvarokat,hogy 80nal eleve teljesithetetlen.Staukat meg nem a kamionok csinálják-ha hagyják őket menni.Mert ha előzni tilos van,mindig van egy IFA,vagy idióta kisautós,ki 70nel döcög,és összeszedi a sort
Szóval nekem adsz igazat,megint,folyamatosan...
Hagyjuk.Még azt sem tudtad értelmezni,amit irtam-és semmi olyat nem irtam,amit itt összehordasz.
Elöbb öröklődés majd tulajdonjogot kaptak az örökösök
Erre meg már irtam,Hogy részben igaz.Csak annyit,hogy tulajdonjoga csak a szultánnak,és vallási intézménynek lehetett,mindenki másnak csak birtokjoga.
 

BiancoGasto

Well-Known Member
2018. november 14.
758
918
93
Van egy olyan kategória is, akiket kora este szoktam látni, ők úgy képzelik, hogy "edzenek". Nagyon menő cuccokban, versenyzőnek öltözve, szép versenybringákkal zúznak a budai Duna-parton a ténfergő turisták között.
Igen,ez is ismerős,megnyugtatlak megjelentek vidéken is. o_O Bár nálunk nincsenek turisták.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Én meg azt tudnám megsimogatni,ki engedélyezte a napi 13óra munkaidő heti 3x-i 15órára hosszabbitására.Meg nem épit kamionparkolót,meg nem a megrendelő és fuvarszervező cégeket bünteti,hogy úgy szervezik a fuvarokat,hogy 80nal eleve teljesithetetlen.Staukat meg nem a kamionok csinálják-ha hagyják őket menni.Mert ha előzni tilos van,mindig van egy IFA,vagy idióta kisautós,ki 70nel döcög,és összeszedi a sort

Gondolom kamionos vagy! Mondtál le fuvart azért mert tudtad, hogy nem tudod teljesíteni időre, túlsúlyosra pakoltak, nem volt megfelelő a jármű a biztonságos közlekedésre?
Nagyon sok kollégád leszarja. Túlvezet, hogy odaérjen, cserélgeti a korongot (tudom már nem gyakori), gyorsabban vezet a megengedettnél (régi szép idők Iveco Turbostar 190-480 lazán vitte a 130 km/h-t, partnak fel, rakottan) de a mostani max. 89-et se nehéz feloldani. Nem érdekli, hogy kopott a gumi, hogy úgy tele van zászlózva a szélvédő, hogy nem lát ki, hogy esik a hó. Nagyon sok kollégádnak csak az számít, hogy menni lehessen mert akkor jön a pénz, meg az hogy időben odaérjen mert akkor nincs levonás.
A staukba nyilván a kamionok száma is bejátszik. Azt tovább lehetne görgetni, hogy ez a raktározásra nem hajlandó, 4000 kilométerről percre pontosan megérkező szállítmányokat kérő, mert különben leáll a gyártósor, cégek sara.
Minden esetre ennek az éremnek is több oldala van. És az egyik oldalon ott vannak a pénzért bizony mindenre is hajlandó sofőrök, akiknek egy sztrájk elképzelhetetlen, mert az fizetéskiesést jelentene. Úgyhogy marad a parkolóban hőbörgés és piálás.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Gondolom kamionos vagy! Mondtál le fuvart azért mert tudtad, hogy nem tudod teljesíteni időre, túlsúlyosra pakoltak, nem volt megfelelő a jármű a biztonságos közlekedésre?
Nagyon sok kollégád leszarja. Túlvezet, hogy odaérjen, cserélgeti a korongot (tudom már nem gyakori), gyorsabban vezet a megengedettnél (régi szép idők Iveco Turbostar 190-480 lazán vitte a 130 km/h-t, partnak fel, rakottan) de a mostani max. 89-et se nehéz feloldani. Nem érdekli, hogy kopott a gumi, hogy úgy tele van zászlózva a szélvédő, hogy nem lát ki, hogy esik a hó. Nagyon sok kollégádnak csak az számít, hogy menni lehessen mert akkor jön a pénz, meg az hogy időben odaérjen mert akkor nincs levonás.
A staukba nyilván a kamionok száma is bejátszik. Azt tovább lehetne görgetni, hogy ez a raktározásra nem hajlandó, 4000 kilométerről percre pontosan megérkező szállítmányokat kérő, mert különben leáll a gyártósor, cégek sara.
Minden esetre ennek az éremnek is több oldala van. És az egyik oldalon ott vannak a pénzért bizony mindenre is hajlandó sofőrök, akiknek egy sztrájk elképzelhetetlen, mert az fizetéskiesést jelentene. Úgyhogy marad a parkolóban hőbörgés és piálás.
Nem tudod miről beszélsz.Németországban pl törvény van róla,hogy gyakorlatilag nem sztrájkolhat a soför.Összeurópailag nem tartják be a sofőrökkel szemben a törvényt,miközben rajtuk mindent számonkérnek-még azt is,mairől abszorut nem tehet.Eu szinten igencsak érdekes a törvényhatósági hozzáállás-de Mo a szarháziság csimborasszója.Nálunk pl 5évente pénzért szakvizsgát kell tenni,közben az állam nem ismeri el szakmunkának a kamionsoförködést.De a tananyagban nem szerepelnek a sofört védő jogszabályok,nem is tanitják őket.Elterjedt gyakorlat ma is,hogy abszorut minimálbérre jelentik be a soföröket,a többit zsebből fizetik,törvényesitett módon(!).Még mindig van teljesitmény bér,ami 72 óta elvileg nemzetközi egyezmény tilt.Stb.
IVECO TurboStar 20 éve volt,és csak a V8as katonai motorral volt erőgép.De az baromi sokat evett-nem is volt elterjedve.Különben pl az angol kocsikban ma sincs sebeséghatároló.Ott spec 96km/h(60mérföld) a megengedett nagykocsival,és egy helyen van az egész országban teherautóval előzni tilos tábla(az alagut bekötőutján),mégse nagyon mennek 80-85nél gyorsabban-mert nincsenek rákényszeritve.De 140el nincs az az idióta kamionsofőr,ki menne egy szerelvénnyel,se üresen,se rakottan,mert annyira instabil lenne már azon a sebességen.
És igen,tagadtam meg,nem is egyszer.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Viszont most menő lett bringázni,és szerintem aki tahó sofőr,az tahó bringás is. Az,hogy bojban tekernek egymás mellett az út közepén,az hogy 30 kiló túlsúlyal emelkedőn nem száll le a bringáról,hanem az út közepén kacsázik 2 km/ó-val,nem csak bunkó,de veszélyes is. Annyira látni,a különbséget a valódi bringások (nem profikra,hanem olyanokra gondolok mint te,aki gyakran teker) és a hétvégi harcosok között,hogy az már fáj.
Elvileg ugye van olyan buntetesi tetel hogy forgalom akadalyozasa ha a megengedett sebessegnel sokkal lassabban haladvalaki. Nekem valami 30 km/h remlik 50km/h megengedett sebessegnel. De ez mar 2005 korul volt es akkor se buntettek erte mar.