Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Ilyen is van. És 2000 éve áll...
main-qimg-d698e8cc78a3566f0ce91d7399a4849f
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 317
8 357
113
A Pont du Gard habarcs nélkül épült, a kőtömbök súlya tartja egyben, mint a megalitikus építményeket.
"A vízvezeték köveit vaskampók fogják össze; a kövek között vannak 6 tonnásak is."
Én ezt tartom bámulatosnak: "A legfelső szint tetején van a vízvezeték, amely 1,8 méter magas, 1,2 méter széles, 0,4% lejtésű."
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 707
72 041
113
Ha már megalitok, Baalbek-ről a vélemények? Mert én csak annyit tudok, hogy 416 tonna mozgatásához mi emberek ma a fejlett techinkánkkal egy 824 tonna össztömegű szerelvényen így oldjuk meg a kérdést, kiépített közutakon:


Szóval ezek hiányában a kőkszaki emberek összegányoltak mm pontossággal eltérő tömegű és méretű alapanyagból egy egységes síkot alkotó 8000 m2-es placcot 900-1400 tonnás kövekből amiket odahordtak a lehető legmesszebről, aztán befedtek kisebb 500 tonnás lapocskákkal. :D


A tudomány válasza az erős nem tudom, Sitchiné meg ismert és elég logikus, mert csak lefordított történelem, a tudományos nem tudom biztos megalapozottabb. :)
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
T

Törölt tag 1711

Guest
Ha már megalitok, Baalbek-ről a vélemények? Mert én csak annyit tudok, hogy 416 tonna mozgatásához mi emberek ma a fejlett techinkánkkal egy 824 tonna össztömegű szerelvényen így oldjuk meg a kérdést, kiépített közutakon:

Szóval ezek hiányában a kőkszaki emberek összegányoltak mm pontossággal eltérő tömegű és méretű alapanyagból egy egységes síkot alkotó 8000 m2-es placcot 900-1400 tonnás kövekből amiket odahordtak a lehető legmesszebről, aztán befedtek kisebb 500 tonnás lapocskákkal. :D

A tudomány válasza az erős nem tudom, Sitchiné meg ismert és elég logikus, mert csak lefordított történelem, a tudományos nem tudom biztos megalapozottabb. :)

Rómaiakat kőkorszakinak hívni költői túlzás.
Kőkemény (had)mérnöki munka volt azoknak a lapoknak az odavonszolása, majd összecsiszolása (na meg volt rá pár ezer rabszolgájuk, bivalyuk, elefántjuk... és kezdésképp a sziklás terepet lesimították).
Sajnos az Ősi Idegenek nevű dokumentumsorozatként kezelt konteóműsor miatt rengeteg baromság szivárgott be a köztudatba.

Ebben benne van Baalbek is:
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 522
16 422
113
Hogy jól induljon a hét
Ha már megalitok, Baalbek-ről a vélemények? Mert én csak annyit tudok, hogy 416 tonna mozgatásához mi emberek ma a fejlett techinkánkkal egy 824 tonna össztömegű szerelvényen így oldjuk meg a kérdést, kiépített közutakon:


Szóval ezek hiányában a kőkszaki emberek összegányoltak mm pontossággal eltérő tömegű és méretű alapanyagból egy egységes síkot alkotó 8000 m2-es placcot 900-1400 tonnás kövekből amiket odahordtak a lehető legmesszebről, aztán befedtek kisebb 500 tonnás lapocskákkal. :D


A tudomány válasza az erős nem tudom, Sitchiné meg ismert és elég logikus, mert csak lefordított történelem, a tudományos nem tudom biztos megalapozottabb. :)
Még régebben láttam az ősi indiai templomokrol egy dokumentumfilmet, ahol a templom tetejére 40tonnás kőtömböket helyeztek el 65méter magasba.
A növényzet jótékonyan benőtte a hozzá épített 2km 6fokos emelkedő távolabbi maradványait, amin anno elefántok segítségével juttatták fel a köveket. Így jöttek rá, hogy épültek a templomok. Leleményességben a kor embere sosem volt híján, ha volt hozzá emberanyag.
A filmet megtaláltammagyarul...
 
  • Tetszik
Reactions: Kiebra and fip7

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 707
72 041
113
Rómaiakat kőkorszakinak hívni költői túlzás.
Kőkemény (had)mérnöki munka volt azoknak a lapoknak az odavonszolása, majd összecsiszolása (na meg volt rá pár ezer rabszolgájuk, bivalyuk, elefántjuk... és kezdésképp a sziklás terepet lesimították).
Sajnos az Ősi Idegenek nevű dokumentumsorozatként kezelt konteóműsor miatt rengeteg baromság szivárgott be a köztudatba.


Ebben benne van Baalbek is:

A rómaiak csak rágányolták az alapokra asaját templomukat miután lezúzták amit a görögök ráépítettek, a rohadt nagy kőtömbök meg ott hevernek rohadtsok évezrede, amióta össegányolták a kőkori emberek. Ami beszivárgott a köztudatba, hogy vannak iszonyatos mérnöki és építészeti tudást igénylő építmények a világ fejletlen korából, amit csak úgy összeraktak majdhogynem ősemberi szinten élő emberek, aztán többet nem tudtak olyat csinálni nagyjából a modern korunk technológiai szintjéig. Aztán ezt elkezdték végiggondolni emberek, akiknek a gondolataira aztán rátelepedett az ezotériaipar, ezért nem beszél inkább senki ezekről a dolgokról, nehogy konteós legyen, mint Daniken. Viszont aki fáj ennek az egész tudományos világnak, az Zacharia Sitchin, mert őt nem tudják konteósnak belőni. Ő egy egyszerű régész, nyelvész, kutató volt, aki terepen dolgozott, megtanulta a sumér szövegeket fordítani és fordított. És ettől érdekes a régmúlt kérdése, mert a sumérok annyi írásos anyagot hagytak hátra amiből rekonstruálható a teljes életük, tudományuk és Sitchin csak annyit tett, hogy miközben fordította a szövegeket, úgy értelmezte, ahogy az le van írva mint történelem, nem pedig vallási köcsögöket, meg vallási oszlopokat, meg vallási wc-papírt vizionált mindenhez. Szeretnék elsöpörni az alkotását, úgyhogy a tudományos világ javarésze nem foglalkozik vele, csak a NASA. :)

Sajnos ilyen fossal van teli a világ.

Sajnálom én is, hogy összefossák ezotérikus faszságokkal, meg minden hülyeséggel, mert azok a kövek ott vannak és rohadt kérdés mai technikával is a származási helyükről kivágni, levinni, elhordani, összeilleszteni őket. Iszonyatos munka lehetett. A mai leerősebb trerepes mobildaruk, mondjuk Liebherr LTM 11200.1 szinte merőleges gémmel, a testétől két méterre tud 1200 tonnát emelni, csak a hatalmas több körben összehordott lánctalpas daruink tudnak ilyeneket felemelni nagyobb körben dolgozva. Nekik nem volt még tizede sem. És ezek miatt érdekes kérdés a kőkorból.

De legalább végre tudom, hogy az "Aliens" mém honnan jön. Azt hittem az csak valami random guy.

Nem a hülyeségek miatt linkeltem a videót, csak a kövek mérete miatt.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 707
72 041
113
Hogy jól induljon a hét

Még régebben láttam az ősi indiai templomokrol egy dokumentumfilmet, ahol a templom tetejére 40tonnás kőtömböket helyeztek el 65méter magasba.
A növényzet jótékonyan benőtte a hozzá épített 2km 6fokos emelkedő távolabbi maradványait, amin anno elefántok segítségével juttatták fel a köveket. Így jöttek rá, hogy épültek a templomok. Leleményességben a kor embere sosem volt híján, ha volt hozzá emberanyag.
A filmet megtaláltammagyarul...

Én is láttam még régebben. Nagy munka lehetett. Csak nem többszáz darab ezer tonnás kőtömb, az némileg más lépték.
 

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
2 125
8 675
113
"A vízvezeték köveit vaskampók fogják össze; a kövek között vannak 6 tonnásak is."
Én ezt tartom bámulatosnak: "A legfelső szint tetején van a vízvezeték, amely 1,8 méter magas, 1,2 méter széles, 0,4% lejtésű."

Ne a magyar Wikiből indulj ki, hiszen "Ez a szócikk részben vagy egészben a Pont du Gard című angol Wikipédia-szócikk ezen változatának fordításán alapul."

Angol:
The Pont du Gard was constructed largely without the use of mortar or clamps. It contains an estimated 50,400 tons of limestone with a volume of some 21,000 m3 (740,000 cu ft); some of the individual blocks weigh up to 6 tons.

Magyar:
Az építéshez egyáltalán nem használtak meszet. A vízvezeték köveit vaskampók fogják össze; a kövek között vannak 6 tonnásak is

Katasztrófa. Az eredeti szerint kapcsokat éppen, hogy nem használtak, a mortar nem meszet, hanem habarcsot jelent, a méreteket kihagyta, gyakorlatilag csak a 6 tonnát sikerült nagy nehezen áthozni. Ez a 'minőség' sajnos az egész magyar Wikire igaz.
(A vasat sem tudom honnan szedte, senki nem említi, eleve a vizet áteresztő mészkőben hogy bír ki 2000 évet? Azokat még a Parthenón építői is ólommal vonták be.)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A rómaiak csak rágányolták az alapokra asaját templomukat miután lezúzták amit a görögök ráépítettek, a rohadt nagy kőtömbök meg ott hevernek rohadtsok évezrede, amióta össegányolták a kőkori emberek. Ami beszivárgott a köztudatba, hogy vannak iszonyatos mérnöki és építészeti tudást igénylő építmények a világ fejletlen korából, amit csak úgy összeraktak majdhogynem ősemberi szinten élő emberek, aztán többet nem tudtak olyat csinálni nagyjából a modern korunk technológiai szintjéig.

Sajnálom én is, hogy összefossák ezotérikus faszságokkal, meg minden hülyeséggel, mert azok a kövek ott vannak és rohadt kérdés mai technikával is a származási helyükről kivágni, levinni, elhordani, összeilleszteni őket. Iszonyatos munka lehetett. A mai leerősebb trerepes mobildaruk, mondjuk Liebherr LTM 11200.1 szinte merőleges gémmel, a testétől két méterre tud 1200 tonnát emelni, csak a hatalmas több körben összehordott lánctalpas daruink tudnak ilyeneket felemelni nagyobb körben dolgozva. Nekik nem volt még tizede sem. És ezek miatt érdekes kérdés a kőkorból.

Nem a hülyeségek miatt linkeltem a videót, csak a kövek mérete miatt.


Baalbek-nél az 1200 tonnás követ momentán meg se mozdították, ott hever ahol félig kifaragták a sziklából (ironikus módon ez látható a videódnál).
Elég egyértelmű miért és hogyan vittek oda a rómaiak 3 nagy sziklatömböt.
Amik földtámaszok, semmi közük a templomhoz, az általad linkelt videóban is gyönyörűen látható, hogy maga a templom sokkal kisebb kövekből épül fel.
Ráadásul ironikus módon vele egy időben Jeruzsálemben is folyt egy templom építése amiről részletes leírás van, hogyan faragták ki és mozgatták az akár 640 tonnás földtámasz sziklákat a helyükre.
Odamehetsz (ha akarsz) és megnézheted őket.

Sitchin... üdvözöllek a 21. században.


Szerintem sokat elmond, hogy az azték romoknál hatalmas táblák vannak kint, hogy ezeket nem űrlények építették, de lopjátok el az őseink érdemeit...
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 707
72 041
113
Baalbek-nél az 1200 tonnás követ momentán meg se mozdították, ott hever ahol félig kifaragták a sziklából (ironikus módon ez látható a videódnál).
Elég egyértelmű miért és hogyan vittek oda a rómaiak 3 nagy sziklatömböt.
Amik földtámaszok, semmi közük a templomhoz, az általad linkelt videóban is gyönyörűen látható, hogy maga a templom sokkal kisebb kövekből épül fel.
Ráadásul ironikus módon vele egy időben Jeruzsálemben is folyt egy templom építése amiről részletes leírás van, hogyan faragták ki és mozgatták az akár 640 tonnás földtámasz sziklákat a helyükre.
Odamehetsz (ha akarsz) és megnézheted őket.

Sitchin... üdvözöllek a 21. században.


Szerintem sokat elmond, hogy az azték romoknál hatalmas táblák vannak kint, hogy ezeket nem űrlények építették, de lopjátok el az őseink érdemeit...

Igen, az az egy darab igen, ott hever, a többi meg:

IMG_0554.JPG


corbis-rw003328.jpg


baalbek3.jpg


maxresdefault.jpg


44.jpg


hqdefault.jpg


c2b7ea97da006f64b0f3df055a8cda88.jpg
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 489
59 929
113
Ne a magyar Wikiből indulj ki, hiszen "Ez a szócikk részben vagy egészben a Pont du Gard című angol Wikipédia-szócikk ezen változatának fordításán alapul."

Angol:
The Pont du Gard was constructed largely without the use of mortar or clamps. It contains an estimated 50,400 tons of limestone with a volume of some 21,000 m3 (740,000 cu ft); some of the individual blocks weigh up to 6 tons.

Magyar:
Az építéshez egyáltalán nem használtak meszet. A vízvezeték köveit vaskampók fogják össze; a kövek között vannak 6 tonnásak is

Katasztrófa. Az eredeti szerint kapcsokat éppen, hogy nem használtak, a mortar nem meszet, hanem habarcsot jelent, a méreteket kihagyta, gyakorlatilag csak a 6 tonnát sikerült nagy nehezen áthozni. Ez a 'minőség' sajnos az egész magyar Wikire igaz.
(A vasat sem tudom honnan szedte, senki nem említi, eleve a vizet áteresztő mészkőben hogy bír ki 2000 évet? Azokat még a Parthenón építői is ólommal vonták be.)

Ez a hid fantasztikus. Volt szerencsém megcsodâlni, de akkor jóval kevesebb viz volt a mederben. Erdemes elgondolkozni azon, hogy hogyan tartották be az egyenletes 0,4% lejtest hosszú kilométereken át.
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 658
113

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 317
8 357
113
Ne a magyar Wikiből indulj ki, hiszen "Ez a szócikk részben vagy egészben a Pont du Gard című angol Wikipédia-szócikk ezen változatának fordításán alapul."

Angol:
The Pont du Gard was constructed largely without the use of mortar or clamps. It contains an estimated 50,400 tons of limestone with a volume of some 21,000 m3 (740,000 cu ft); some of the individual blocks weigh up to 6 tons.

Magyar:
Az építéshez egyáltalán nem használtak meszet. A vízvezeték köveit vaskampók fogják össze; a kövek között vannak 6 tonnásak is

Katasztrófa. Az eredeti szerint kapcsokat éppen, hogy nem használtak, a mortar nem meszet, hanem habarcsot jelent, a méreteket kihagyta, gyakorlatilag csak a 6 tonnát sikerült nagy nehezen áthozni. Ez a 'minőség' sajnos az egész magyar Wikire igaz.
(A vasat sem tudom honnan szedte, senki nem említi, eleve a vizet áteresztő mészkőben hogy bír ki 2000 évet? Azokat még a Parthenón építői is ólommal vonták be.)
Akkor ezt benéztem.:rolleyes: Most már izgat, utánanézek valahol máshol.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 707
72 041
113
Többi meg max 800 tonna és élére van állítva, hogy tartsa a földet amire a templom épült.

Ohh, csak 800 tonnásak, ezzel mindent megmagyaráztál. :D Amióta tudunk ilyen léptékű holmikat szállítani, szállítunk is, ehhez teherautók 400-800 lóerős motorokkal, hidrodinamikus nyomatékváltókkal, hidraulikus kormányzású és meghajtású szerelvények, meg rohadt nagy daruk kellenek. Meg egy úthálózat. Korlátozottabban ahogy nézünk visszafelé a történelemben, ez kisebb léptékben ment. El tudtak szállítani egy pótkocsin egy tiger ii-őt, de a maus 188 tonnája felszaggatta az utakat, ha letért, elsüllyedt. Ha még visszább megyünk, a 1900-as évek elején már volt hibrid hajtású a kerékagyakban elektromos motorokkal dolgozó bányagépek, közúti vonatok amik sok tonnával elbírtak, aztán már visszafelé maradnak a gőzmozdonyok, kevés gőzautó, aztán az állati és emberi erő. És ott két évezreden át a hatalmas kultúra nem emelget, toszogat, hurcol, csiszol össze nemhogy nyolcszáz tonnás, de 200 tonnás kőtömböket sem. Még százat sem. Hogy egymásra pakolja. MIÉRT? Aztán elérünk az ókorba, ahol a rómaiak simán kivágják, félrerakják, kockára csiszolják(téglatest tudom), leviszik, mert hát kell a földet támasztani, úgyhogy akkor élére állítva rakják oda. :D Vagy sokkal öregebb az alap és csak rádolgozták az amúgy sem elhanyagolható templomaikat. És egy olyan korból származik amikor volt kellő technika a kézben bárkinél, hogy tudjon ilyeneket kivágni, szállítani, elásni, csiszolni. Milyen szerkezettel is emeltek meg nyolcszáz tonnát? Mekkora erő kell 800 tonna súrlódásának a legyőzéséhez?


Azóta hurcolunk 500 tonnákat amióta alkalmasak vagyunk rá a technikánk által.
 
M

molnibalage

Guest
Ohh, csak 800 tonnásak, ezzel mindent megmagyaráztál. :D Amióta tudunk ilyen léptékű holmikat szállítani, szállítunk is, ehhez teherautók 400-800 lóerős motorokkal, hidrodinamikus nyomatékváltókkal, hidraulikus kormányzású és meghajtású szerelvények, meg rohadt nagy daruk kellenek. Meg egy úthálózat. Korlátozottabban ahogy nézünk visszafelé a történelemben, ez kisebb léptékben ment. El tudtak szállítani egy pótkocsin egy tiger ii-őt, de a maus 188 tonnája felszaggatta az utakat, ha letért, elsüllyedt. Ha még visszább megyünk, a 1900-as évek elején már volt hibrid hajtású a kerékagyakban elektromos motorokkal dolgozó bányagépek, közúti vonatok amik sok tonnával elbírtak, aztán már visszafelé maradnak a gőzmozdonyok, kevés gőzautó, aztán az állati és emberi erő. És ott két évezreden át a hatalmas kultúra nem emelget, toszogat, hurcol, csiszol össze nemhogy nyolcszáz tonnás, de 200 tonnás kőtömböket sem. Még százat sem. Hogy egymásra pakolja. MIÉRT? Aztán elérünk az ókorba, ahol a rómaiak simán kivágják, félrerakják, kockára csiszolják(téglatest tudom), leviszik, mert hát kell a földet támasztani, úgyhogy akkor élére állítva rakják oda. :D Vagy sokkal öregebb az alap és csak rádolgozták az amúgy sem elhanyagolható templomaikat. És egy olyan korból származik amikor volt kellő technika a kézben bárkinél, hogy tudjon ilyeneket kivágni, szállítani, elásni, csiszolni. Milyen szerkezettel is emeltek meg nyolcszáz tonnát? Mekkora erő kell 800 tonna súrlódásának a legyőzéséhez?

Nem gondolom, hogy így csinálták, de a lényeget látod. Ha nincsenek munkagépeid, akkor máshogy gondolkodnak az emberek.
Ennyi.
Csak érdekes módon ma ez senki nem érdekel annyira, hogy pénzt költsön rá, hogy kipróbálja, pedig annyi marhaságra van pénz...