Beszélgető

Én ma Mon az angolt nyomatnám tízezerrel, és közoktatásban ezen kívül csak a spanyol és az orosz jöhetne második nyelvnek de az is csak c sávban (tanidőn kívül), mert azoknak tényleg van haszna mint közvetítő nyelv (A volt Szu+vietnam és teljes latin-amerika+ duzzogva de az olaszok és a portugálok is értik)

Az Angol az alap kellene legyen mindenhol,de a németet miért hagytad ki? Angol után nem is olyan vészes, és végeredményben a Német befolyás elég számottevő. Az orosszal én is szemezek már egy ideje, mert nem is tűnik olyan nehéznek.
 
Az Angol az alap kellene legyen mindenhol,de a németet miért hagytad ki? Angol után nem is olyan vészes, és végeredményben a Német befolyás elég számottevő. Az orosszal én is szemezek már egy ideje, mert nem is tűnik olyan nehéznek.
Mert semmi értelme. A közoktatásban azokat a nyelveket kellene tanítani, amivel valamit elérhetsz. Ahol a német közvetítö nyelv, ott az angolt is kvázi mindenki beszéli, mindenhol máshol meg nem beszélik. És második nyelvként meg társalgási szint felé úgyse tudod megtanulni.
 
WUT? Mi ez a generális megközelítés...?
Nyilván vannak, akik nem destruktív szemlélettel állnak az oktatáshoz. A felsőfokú oktatásban meg már igencsak megszűrődik a dolog, azonban az egész oktatási rendszerről volt szó a részemről. Ott meg majdnem -elméletben- az első szakmáig, de ha valaki nem 8 év alatt teljesíti az ált. isk-et kötelező az intézmény látogatás. Se az nem megoldás, hogy átrugdossák, csak, hogy szabaduljanak tőle, se az, hogy eltanácsolják, se az, hogy nem gyógypedagógiai proplémával gyógypedagógiai iskolába járjon. Jelenleg ezek vannak, ha már semmi motivációt, semmi együttműködést nem lehet elérni.

Teljesen igaz, amit írsz, hogy mennyi pluszt tud adni, csak ugye ehhez mint mindig megfogalmazom a diák részéről is kell a partnerség; ez Nálad láthatóan megvolt és ez tök jó. De akinél nincs, és nem is biztos, hogy önhibája miatt, hanem akár családi körülményeinél fogva, az még kezdeni kell(ene) valamit. A pénzbeli ösztönzés és büntetés talán erre jó lehetne, mert a pénz mindenkinek pénz, kb. mindenkinek egyenértékű, mindenki érzi a bőrén. Aki teljesít azt jutalmazni, aki nem hoz egy elvárt minimális szintet, azt "büntetni" (mondjuk szebben: motiválni) kell.

A diákhitel egy lehetőség
Aha, csak igen jelentős része pont nem arra használta, amire írod.
De volt aki kezdte diákhitellel, aztán ráment a tanulásra és olyan jó ösztöndíja lett, hogy nemcsak, hogy nem kellett igénybe vennie a hitelt, de a suli végére ki is fizette azt a fél, vagy egy évet.

De ez kurvára nem azonos azzal, hogy akkor következő évtől fizetős a felsőoktatás úgy, hogy a minőség tök ugyanaz lesz.
Öhöm, oké, csak nem erről volt szó és nem csak a felsőoktatásról volt szó. A felsőoktatás az alapok nélkül szart sem ér. Pont a felsőoktatás az, ahol megvan a kerete annak, amiről írok. Ugye ha nem vagy túl jó, akkor csak fizetősen jutsz be, ha jók az eredmények, akkor átkerülsz állami finanszírozásra és ha átlagon felül teljesítesz, akkor ösztöndíjat kapsz. Ez az a rendszer, amiről sokadjára írok. Nem tudom, most így van e; 10-en éve így volt.
A minőség javulása nem csak a tanáron vagy az iskola felszereltségén múlik. Vagy szerinted mindegy, hogy a 45 percből mennyi megy el fegyelmezéssel, mennyi megy el azzal, hogy nem készült a gyerek, nem tudja azt a szintet, ahol nagyjából lennie kellene, hogy tovább lehessen menni, legyen mire építeni? Szerinted a tanár munkájának minőségét nem befolyásolják ezek? És így ezek nem befolyásolják az oktatás színvonalát? Pl.: minek tanítsunk angolt első osztályban, ha a gyerekek jelentős része még 3.-ban sem tud olyan magabiztossággal magyarul írni, olvasni, beszélni, amire egy nyelvoktatást rá lehet építeni. Pláne ha még a motiváció sincs meg rá.

A nyelvoktatás legnagyobb hibája az, hogy két nyelvet oktatnak gimiben kötelezően
Egyetértek. Az egyik nagy hiba ez. Ámbár nekem egy volt, 5x45-ben. Az se ment. Mi pont azért kezdtük el az iskolában tanulandó nyelv mellett elsőtől kezdve a másikat is, hogy ne gimiben csúcsosodjon ki. Persze szerencsére a gyereknek az apjával ellentétben még érzéke is van hozzá, ha nem lenne nem erőltetnénk. Ja meg persze itt van az utcában a tanár és legalább a feleségem tud németül és tanul angolul, tehát tudunk vele érdemben mi is foglalkozni.


Papíron egy cimborám is tudott németül ls angoul, mert két nyelvvizsgája volt 19 éves korára.
Nekem is van egy dettó ilyen ismerősöm. Földid; lehet hogy egy és ugyan az.
 
Senkitől nem vettek el semmit ! Csináltak egy új rendszert amit megpályáztattak és aki nyert az csinálja ! Mellesleg én tudok legalább 8 olyan Trafik tulajdonost aki ehte ellenzéki és mégis nyert nem is rossz helyen !

Read only off:
Már elnézést, de ez nincs így. Győr főutcáján volt 3 újságos-dohányárus-ajándékkütyüs. Volt, aki majd 20 éve üzemeltette. Elvették a dohányárusítást, be is zárhatta. Ergo elvették a megélhetését. Ugyanakkor Borkai sofőrje (aki a szomszédja volt, álítólag) 4 koncessziót kapott. Micsoda véletlen mi?
Read only on.
 
Mert semmi értelme. A közoktatásban azokat a nyelveket kellene tanítani, amivel valamit elérhetsz. Ahol a német közvetítö nyelv, ott az angolt is kvázi mindenki beszéli, mindenhol máshol meg nem beszélik. És második nyelvként meg társalgási szint felé úgyse tudod megtanulni.
Tekintve, hogy német cégek mekkora számban vannak jelen idehaza, nagyon is van értelme. Mert ugyan való igaz, hogy a Német nagyszámban beszéli az angolt, de ha be akasz kerülni, vagy el akarsz, érni valamit, a kedvedért nemfognak angolul kommunikálni. Europa fele közvetlenül német befolyás alatt van és akkor még ottvan Ausztria, Svájc, és a Német határmenti régio ahol mindenki beszél Németül is.
Számunkra fontosabb nyelv mint a spanyol.
 
Read only off:
Már elnézést, de ez nincs így. Győr főutcáján volt 3 újságos-dohányárus-ajándékkütyüs. Volt, aki majd 20 éve üzemeltette. Elvették a dohányárusítást, be is zárhatta. Ergo elvették a megélhetését. Ugyanakkor Borkai sofőrje (aki a szomszédja volt, álítólag) 4 koncessziót kapott. Micsoda véletlen mi?
Read only on.
Tényleges belpol on
Budakalászon is végigsírta így egy volt trafikos, aztán kiderült, hogy a pályázatát azért bukta, mert "adóoptimalizálási" okok miatt kokrétan hivatalosan nem volt meg neki a pályázathoz minimálisan szükséges idő trafikosként ami előnyt jelent rublikában volt. Magyarul egy mocskos adócsaló volt, aki utána sírt, hogy őt báncsa az állam
Tényleges belpol off
 
Dettó egyetértek az előttem szólókkal, semmi értelme a második idegen nyelvnek középiskolában, DE és ez egy nagy de, kivéve olyan esetben ha a gyereknek az első idegen nyelvet már ovis korban elkezdik tanítani. De a második idegen nyelvet akkor is csak önkéntes alapon oktatnám ha a gyerek/szülők ezt igénylik. Nekem angol volt az első, német a második. Az angol magabiztos, már nem használom szóban, de ha használnám hamar fluent lenne, de németből négy év alatt annyit tudtak belém verni, hogy ich möchte ein bier bitte... meg persze a nevezetesebb köszöntési formákat is ismerem, de az a történelem órák miatt van o/ :D
 
Tekintve, hogy német cégek mekkora számban vannak jelen idehaza, nagyon is van értelme. Mert ugyan való igaz, hogy a Német nagyszámban beszéli az angolt, de ha be akasz kerülni, vagy el akarsz, érni valamit, a kedvedért nemfognak angolul kommunikálni. Europa fele közvetlenül német befolyás alatt van és akkor még ottvan Ausztria, Svájc, és a Német határmenti régio ahol mindenki beszél Németül is.
Számunkra fontosabb nyelv mint a spanyol.
12 évig tanultam németet, megvan a középdokú nyelvvizsgám, és annak ellenére, hogy egy ideig mellékállásban hivatásos világutazókent dolgoztam (ha elmondanám mit le kellene lőnöm itt mindenkit) a nyelvvizsga letétele óta talán ha kétszer szólaltam meg németül, és szó szerint német regényeket olvasok, hogy legalább annyira megmaradjon a passzív tudásom, hogy ha muszáj tudjak 2 sört rendelni, miközben a kvázi alapszínt alapszíntje orosz tudásom szépen elkezdett felfele kúszni, mert hamar kiderült, hogy még az ukrán, észt, lett, litván meg a grúz is beszéli ha máshogy nem megy, a többi volt szovjet tagköztársaságban meg kvázi alapnyelv.
Ha valaminek szükséges tanulja meg, de második nyelvként, ahol tényleg csak társalgási szint alját fogod elérni szvsz felesleges.
 
Tekintve, hogy német cégek mekkora számban vannak jelen idehaza, nagyon is van értelme. Mert ugyan való igaz, hogy a Német nagyszámban beszéli az angolt, de ha be akasz kerülni, vagy el akarsz, érni valamit, a kedvedért nemfognak angolul kommunikálni. Europa fele közvetlenül német befolyás alatt van és akkor még ottvan Ausztria, Svájc, és a Német határmenti régio ahol mindenki beszél Németül is.
Számunkra fontosabb nyelv mint a spanyol.
Konkrétan Kecsón a Mercinél megmondták, hogy nagyon szép és nagyon örülnek, hogy perfekt angol tudása van a mérnöknek, de kezdhet el németül tanulni.
 
Ha rubelben kellene kifizetni azt az óraszámot más lenne a vége. A korrekt összehasonlítás az lenne, hogy munkaórát és kiképző mennyiséget összemérni.
Egyetértek, az amerikai támogatás kisebb volumenü volt. De attól még jelentős. a másik topikos posztod meg mega like.
Őőő, izé, az ÖTT az miféle vala akkor?
Egy drága hobbi. Meg gondolom bujtatott toborzás.
 
Read only off:
Már elnézést, de ez nincs így. Győr főutcáján volt 3 újságos-dohányárus-ajándékkütyüs. Volt, aki majd 20 éve üzemeltette. Elvették a dohányárusítást, be is zárhatta. Ergo elvették a megélhetését. Ugyanakkor Borkai sofőrje (aki a szomszédja volt, álítólag) 4 koncessziót kapott. Micsoda véletlen mi?
Read only on.


Az ha változik egy rendszer és azt a változást nem tudják jó páran megugrani vagy csak szimplán volt jobb pályázat az nem egyenlő azzal , hogy a kormány elvett valamit ! Mint minden rendszerben természetesen ebben is volt/lehetett visszaélés ezt nem vitatom de a túlnyomó része szerintem korrektül zajlott ! Csak remélem , hogy 15-20év múlva megszűnik a dohány értékesítés !