WUT? Mi ez a generális megközelítés...?
Nyilván vannak, akik nem destruktív szemlélettel állnak az oktatáshoz. A felsőfokú oktatásban meg már igencsak megszűrődik a dolog, azonban az egész oktatási rendszerről volt szó a részemről. Ott meg majdnem -elméletben- az első szakmáig, de ha valaki nem 8 év alatt teljesíti az ált. isk-et kötelező az intézmény látogatás. Se az nem megoldás, hogy átrugdossák, csak, hogy szabaduljanak tőle, se az, hogy eltanácsolják, se az, hogy nem gyógypedagógiai proplémával gyógypedagógiai iskolába járjon. Jelenleg ezek vannak, ha már semmi motivációt, semmi együttműködést nem lehet elérni.
Teljesen igaz, amit írsz, hogy mennyi pluszt tud adni, csak ugye ehhez mint mindig megfogalmazom a diák részéről is kell a partnerség; ez Nálad láthatóan megvolt és ez tök jó. De akinél nincs, és nem is biztos, hogy önhibája miatt, hanem akár családi körülményeinél fogva, az még kezdeni kell(ene) valamit. A pénzbeli ösztönzés és büntetés talán erre jó lehetne, mert a pénz mindenkinek pénz, kb. mindenkinek egyenértékű, mindenki érzi a bőrén. Aki teljesít azt jutalmazni, aki nem hoz egy elvárt minimális szintet, azt "büntetni" (mondjuk szebben: motiválni) kell.
A diákhitel egy lehetőség
Aha, csak igen jelentős része pont nem arra használta, amire írod.
De volt aki kezdte diákhitellel, aztán ráment a tanulásra és olyan jó ösztöndíja lett, hogy nemcsak, hogy nem kellett igénybe vennie a hitelt, de a suli végére ki is fizette azt a fél, vagy egy évet.
De ez kurvára nem azonos azzal, hogy akkor következő évtől fizetős a felsőoktatás úgy, hogy a minőség tök ugyanaz lesz.
Öhöm, oké, csak nem erről volt szó és nem csak a felsőoktatásról volt szó. A felsőoktatás az alapok nélkül szart sem ér. Pont a felsőoktatás az, ahol megvan a kerete annak, amiről írok. Ugye ha nem vagy túl jó, akkor csak fizetősen jutsz be, ha jók az eredmények, akkor átkerülsz állami finanszírozásra és ha átlagon felül teljesítesz, akkor ösztöndíjat kapsz. Ez az a rendszer, amiről sokadjára írok. Nem tudom, most így van e; 10-en éve így volt.
A minőség javulása nem csak a tanáron vagy az iskola felszereltségén múlik. Vagy szerinted mindegy, hogy a 45 percből mennyi megy el fegyelmezéssel, mennyi megy el azzal, hogy nem készült a gyerek, nem tudja azt a szintet, ahol nagyjából lennie kellene, hogy tovább lehessen menni, legyen mire építeni? Szerinted a tanár munkájának minőségét nem befolyásolják ezek? És így ezek nem befolyásolják az oktatás színvonalát? Pl.: minek tanítsunk angolt első osztályban, ha a gyerekek jelentős része még 3.-ban sem tud olyan magabiztossággal magyarul írni, olvasni, beszélni, amire egy nyelvoktatást rá lehet építeni. Pláne ha még a motiváció sincs meg rá.
A nyelvoktatás legnagyobb hibája az, hogy két nyelvet oktatnak gimiben kötelezően
Egyetértek. Az egyik nagy hiba ez. Ámbár nekem egy volt, 5x45-ben. Az se ment. Mi pont azért kezdtük el az iskolában tanulandó nyelv mellett elsőtől kezdve a másikat is, hogy ne gimiben csúcsosodjon ki. Persze szerencsére a gyereknek az apjával ellentétben még érzéke is van hozzá, ha nem lenne nem erőltetnénk. Ja meg persze itt van az utcában a tanár és legalább a feleségem tud németül és tanul angolul, tehát tudunk vele érdemben mi is foglalkozni.
Papíron egy cimborám is tudott németül ls angoul, mert két nyelvvizsgája volt 19 éves korára.
Nekem is van egy dettó ilyen ismerősöm. Földid; lehet hogy egy és ugyan az.