Beszélgető

Spontán szinkronizáció, nem is tudtam, hogy van ilyen, esetleg a deszka mozgása szinkronizálja a metronómokat?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A világ egyik legszebb autója. Bár ezzel a modernista hűtőmaszk meg óracsoport nem valami szép. Meg nyilván szubjektív, de hozzám sokkal közelebb áll ez a formavilág és "funkcionalista" szemlélet, mint a modern autóipari termékek.
Egy rendes melós autó, amibe bevágja az ember a cuccot és beül sáros bakancsba. Helyén kell kezelni, nem futja, vagy nincs igénye mindenkinek G-merci meg Land Rover melós autónak.
Azt meg nem értem, hogy miért kell egy férfinak néha ilyen 7-9 évesek által az iskolai udvaron előadott fejhangon üvöltve bemutatni egy autót? (Vagy bármit.) Meg nincs benne sminktükör... ahhhha...

Soha nem tudtam a Niva imádatot megérteni, a 80-as években még oké, nem volt más, akkor viszonylag modern is volt. Azt is totál megértem hogy ugyanezeket a 80-as években gyártott nívákat a mai napig használják, mert nem kár érte, a ganét ki lehet vele hordani a föld végébe, és az erdőgazdaságban sem érdekel senkit, ha ezt gyilkolják. Erre teljesen jó meg racionális választás. Sőt nosztalgiafaktort is megértem, mert milyen jókat veretett vele fiatalon, és a traktoroslány is meghálálta, ha hazavitték vele, még ezt is megértem.

De hogy valaki mi a bánatért venné meg 2020-ban 80-as évek szovjet iparának színvonalán készült valamit (amin tényleg még az olyan vérciki dolgokat sem sikerült megoldani, hogy ne legyen félméteres holtjátéka a kormányak, vagy ne a megközelíthetetlen hátsó ülésről lehessen nyitni a csomagtartót, mert nincs rajta egy nyomorult nyitóomb) 4-5 millió forintnak (!) megfelelő összegért, azt már totál nem értem. Ennyiért azért már lényegesen jobb dolgokat lehet venni, nem feltétlenül divatosra elkurvult gémercit vagy landrovert. De azt sem, hogy 50(!) év alatt hogyan lehetséges egyáltalán, hogy a Niva nem fejődött az ég világon semmit sem - ugyanaz a szovjet ergonómia és büdösműanyagok vannak, mint régen.

Ezzel azért lehet nem vagyok egyedül, most olvasom hogy leálltak a gyártásával, mert Oroszországban se nagyon vitték már..
 
nekem az egyik meg automehanikus.
szoktak hozni neki ilyet. van egy, felismerem mert javitottak a festesen, es tudom hogy eleg surun van ott javitason.
eleg jokat szokot karomkodni amikor javitja :D



Mert nem ismeri a szovjet technikát, 19 évesen, 3 hónap után, a már akkor 30+ éves T100 dózerrel, szemre szinteztem focipályákat,úgy, hogy a gréderbol az összes gázolajat el tudtuk adni, de nem ám amolyan kispolgári, nyeke, nyóka módon, hogy már hidraulikus tolólappal,a f szt, a jó, öreg csorlossel, amivel okinaván egyengették a reptérnek való dzsungelt, mielott még el adták volna az 1940 körüli cat d6 dózer licencét a szovjet eknek.
Érezni kell, ezeknek még lelkuk van.
 
De hogy valaki mi a bánatért venné meg 2020-ban 80-as évek szovjet iparának színvonalán készült valamit (amin tényleg még az olyan vérciki dolgokat sem sikerült megoldani, hogy ne legyen félméteres holtjátéka a kormányak, vagy ne a megközelíthetetlen hátsó ülésről lehessen nyitni a csomagtartót, mert nincs rajta egy nyomorult nyitóomb) 4-5 millió forintnak (!) megfelelő összegért, azt már totál nem értem. Ennyiért azért már lényegesen jobb dolgokat lehet venni, nem feltétlenül divatosra elkurvult gémercit vagy landrovert. De azt sem, hogy 50(!) év alatt hogyan lehetséges egyáltalán, hogy a Niva nem fejődött az ég világon semmit sem - ugyanaz a szovjet ergonómia és büdösműanyagok vannak, mint régen.
Azért, mert szerelhető. Otthon, S.K., mindenféle nagyobb múhelyháttér nélkül is. Azért akkor, mikor már szakszervíz nélkül lassan egy izzót sem tudsz cserélni az újabb autókon, nem elhanyagolható faktor. Igen, még anyagilag is ki lehetne számolni, hogy mennyi idő és pénz mondjuk mindenért elmenni a legalább egy órára levő szervizbe, mennyiért cserélik kia pilácsot... És eltelt vele fél nap, ami kiesett a munkából. -Csak, hogy szélsőséges dolgot hozzunk. Cserébe esélyesebb, hogy szerelni is kell -de ez nem mindenkinek nyűg. :)
Az ára valóban horribilis ahhoz képest, hogy Lada Niva, de meg kell nézni az új autó árakat, ez valahol a nagyon-nagyon alja. És ráadásul még az a faktor is benne van, hogy akár lehet egy új veterán autód. :)
Nem találtam most így hírt, hogy leállt a gyártás, de elképzelhető, hisz bemutatták az "utódját" illetve szerintem Nyugat-Európába sem tudják nagyon értékesíteni az emissziós szabályok miatt és nyilván a gyártósor is már eléggé leamortizálódott. Na meg azért lássuk be; mára az autóvezetés, pláne ennek egy ilyen kis szegmense egyre inkább szubkulturális dologgá kezd válni.
 
nekem az egyik meg automehanikus.
szoktak hozni neki ilyet. van egy, felismerem mert javitottak a festesen, es tudom hogy eleg surun van ott javitason.
eleg jokat szokot karomkodni amikor javitja :D
Jó, hát ismerősöm meg a BMW szerelése közbe szokta emlegetni a németeket és azok politikai meggyőződését a 30-as, 40-es években. Más meg a csigaevő francia k... édes anyucikáját szokta mormolgatni szerelés közben. Ez már csak ilyen műfaj. De ezek nem mai autók. A maiak meg már totál nemzet és gendersemleges egyen dolgok, már rendesen káromkodni sem lehet velük, meg már nincs is nagyon hol -mert nem lehet őket sör mellett, baráti társaságban az udvar közepén szerelni.
 
Azért, mert szerelhető. Otthon, S.K., mindenféle nagyobb múhelyháttér nélkül is. Azért akkor, mikor már szakszervíz nélkül lassan egy izzót sem tudsz cserélni az újabb autókon, nem elhanyagolható faktor. Igen, még anyagilag is ki lehetne számolni, hogy mennyi idő és pénz mondjuk mindenért elmenni a legalább egy órára levő szervizbe, mennyiért cserélik kia pilácsot... És eltelt vele fél nap, ami kiesett a munkából. -Csak, hogy szélsőséges dolgot hozzunk. Cserébe esélyesebb, hogy szerelni is kell -de ez nem mindenkinek nyűg. :)
Az ára valóban horribilis ahhoz képest, hogy Lada Niva, de meg kell nézni az új autó árakat, ez valahol a nagyon-nagyon alja. És ráadásul még az a faktor is benne van, hogy akár lehet egy új veterán autód. :)
Nem találtam most így hírt, hogy leállt a gyártás, de elképzelhető, hisz bemutatták az "utódját" illetve szerintem Nyugat-Európába sem tudják nagyon értékesíteni az emissziós szabályok miatt és nyilván a gyártósor is már eléggé leamortizálódott. Na meg azért lássuk be; mára az autóvezetés, pláne ennek egy ilyen kis szegmense egyre inkább szubkulturális dologgá kezd válni.
Nem konkrétan a niva, de magyarországról '18-19 körül vonult ki a lada, kòzbe harmadannyi kocsit sem tudtak eladni mint a dácia, ami azért jelent valamit.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Bleroka
Jó, hát ismerősöm meg a BMW szerelése közbe szokta emlegetni a németeket és azok politikai meggyőződését a 30-as, 40-es években. Más meg a csigaevő francia k... édes anyucikáját szokta mormolgatni szerelés közben. Ez már csak ilyen műfaj. De ezek nem mai autók. A maiak meg már totál nemzet és gendersemleges egyen dolgok, már rendesen káromkodni sem lehet velük, meg már nincs is nagyon hol -mert nem lehet őket sör mellett, baráti társaságban az udvar közepén szerelni.
en mikor kerdezem melyik a jobb kocsi, van olyan amit ritkabban hoznak neki szerelni mint a tobbit, mindig azt mondja ugyan az a szar mind :D
 
Én a mai napig ellennék egy modernizált kocka ladával.
-Csöndesebb, gazdaságosabb motor
  • légkondi
  • elektromos ablakok
  • kényelmesebb ülés.
Nem kell a sok flic flanc, hogy A-ból B-be elmenjek. Tudom, igénytelen állat vagyok, mert nem kell tacsszkrín hibrid. :P
 
Én a mai napig ellennék egy modernizált kocka ladával.
-Csöndesebb, gazdaságosabb motor
  • légkondi
  • elektromos ablakok
  • kényelmesebb ülés.
Nem kell a sok flic flanc, hogy A-ból B-be elmenjek. Tudom, igénytelen állat vagyok, mert nem kell tacsszkrín hibrid. :p
Ezt az autòt itthon is gyártják suzuki swift néven. Ennyivel támogatni lehetne a hazai ipart (csak nehogy éhen haljanak az autòszerelők).
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
Ezt az autòt itthon is gyártják suzuki swift néven. Ennyivel támogatni lehetne a hazai ipart (csak nehogy éhen haljanak az autòszerelők).
Volt szutyim, soha többet! Az autó szerelő mondta, hogy ő szívesen..... mert ő kapja a pénzt de baráti jó tanács, szabaduljak meg tőle azonnal! :P
Szóval igazad van, kiegészítenem a listát.... normális minőség és szerelhetőség. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Akkor másra-máshogyan használjuk mert nem ezt tapasztalom.
Még az a régi lépcsős hátú szutyukim volt. Lehet az újabbak jobbak. Mondjuk az új Vitara ár/érték arányban jónak is tűnik. Szerencsére nem mostanában kell cserélnem, szóval mindegy. (Vitarát itthon gyártják?)
 
Nem konkrétan a niva, de magyarországról '18-19 körül vonult ki a lada, kòzbe harmadannyi kocsit sem tudtak eladni mint a dácia, ami azért jelent valamit.
Való igaz, valamit jelent: "A LADA márka újautó-forgalmazása bizonytalan ideig felfüggesztésre került Európában és ezen belül Magyarországon is. A LADA többségi tulajdonosa, a Renault-Nissan Szövetség, globális stratégiájának kialakításakor eldőlt, hogy a LADA márka modelljeit nem európai forgalmazásra szánja. Ennek következtében a LADA gyár az Európai emissziós normáknak megfelelő modellek gyártását leállította és így az európai import lehetősége is megszűnt. " -lada.hu

Igazából hála ennek az uniós vezetés gazdasági és klímapolitikájának, egyre kevésbé éri meg az EU-s piacra fejleszteni.
 
Való igaz, valamit jelent: "A LADA márka újautó-forgalmazása bizonytalan ideig felfüggesztésre került Európában és ezen belül Magyarországon is. A LADA többségi tulajdonosa, a Renault-Nissan Szövetség, globális stratégiájának kialakításakor eldőlt, hogy a LADA márka modelljeit nem európai forgalmazásra szánja. Ennek következtében a LADA gyár az Európai emissziós normáknak megfelelő modellek gyártását leállította és így az európai import lehetősége is megszűnt. " -lada.hu

Igazából hála ennek az uniós vezetés gazdasági és klímapolitikájának, egyre kevésbé éri meg az EU-s piacra fejleszteni.
 
Ezt az autòt itthon is gyártják suzuki swift néven. Ennyivel támogatni lehetne a hazai ipart (csak nehogy éhen haljanak az autòszerelők).

Még az a régi lépcsős hátú szutyukim volt. Lehet az újabbak jobbak. Mondjuk az új Vitara ár/érték arányban jónak is tűnik. Szerencsére nem mostanában kell cserélnem, szóval mindegy. (Vitarát itthon gyártják?)

Swift/Ignis indiai mióta leállt a klasszikus swift gyártósora, S-Cross/Vitara esztergomi (külön vicc, hogy EU-n kivüli piacokon mai napig szívómotorral árulják), átmatricázott Toyota-k lengyelek.

 
Nagyon sokan most már nem angolt, németet tanulnak, hanem kínait, oroszt, nem véletlenül. Azért, mert pl. több területen az angolszász mértékegységeket kell kötelezően használlni, sokan hánynak tőle, (én is), van tőle sokkal normálisabb. Az angol és német ráadásul a germán nyelvcsalád része, még csak nem is saját. Azért, mert az angolok, meg a franciák voltak a legnagyobb gyarmattartók, azért használták, használják nagyon sokan. A spanyol is elég elterjedt a portugál mellett.
Ha a magyarok lettek volna hatalmas gyarmattartók, akkor most a világ meghatározó nyelve a magyar lenne!
Egy kis apróság: vannak belga egyetemek, ahol orosz könyvekből oktatják a matematikát.
Hogyan jön a nyelvtanulás a használt mértékegységekhez...?
Szezon és fazon.
 
Hogyan jön a nyelvtanulás a használt mértékegységekhez...?
Szezon és fazon.
Igazából mindegy, egy orosz promóvideón számon kérni, hogy orosz a legnagyobb udvariatlanságok egyike. Legalábbis kultúr környékeken. Mivel nem ő a műveletlen, hanem te, hogy nem ismered a nyelvét. Nyilván ez igaz a magyar/angol/francia/kínai promóvideókra is. Ez amúgy ilyen magyar szokás, hogy kiválasztjuk, melyik nyelv amin ha nem tudsz, akkor bunkó vagy, és mindent, még a saját nyelvünket is hátraszorítva nyomjuk azt. Így lesz II. József a rohadék, mert amikor megkérdezi, hogy akkor a magyar mehet-e mint államnyelv, a nemesség felháborodik, hogy nem. (Igaz ők a latint tartották volna meg, és azon is felháborodtak, hogy akkor a német) így lett zollstock meg schubler. És most így lesz elmegyek a mítingre, és ott talkingolok az ekvipmentreplészmentről.
De valójában, ez maga a bunkóság. A saját nyelvünk ellen is. És nem az a baj, hogy valaki nem beszél oroszul/németül/spanyolul. Hanem, hogy számon kéri az oroszon/németen/spanyolon, hogy egy belső promón miért nem angolul beszél. (Btw, ha dudi azt kéri,légyszi magyarul, semmi para, de az, hogy ő nem tud oroszul, és felháborodik hogy az oroszok nem angolul beszélnek, az a legalja)