Beszélgető

Meghalt Wilbur Smith író...​


Életének 88. évében szombaton hunyt el váratlanul

Wilbur Smith dél-afrikai író halálhírét hivatalos weboldalán jelentették be. Az MTI által idézett rövid közlemény szerint fokvárosi otthonában, váratlanul hunyt el. 1933-ban Zambiában (akkori nevén Észak-Rodéziában) született. 18 hónaposan megtámadta a malária, de túlélte.
Édesanyja példáját követve, rengeteget olvasott, falta a kalandregényeket. Saját honlapja szerint a vágy, hogy írjon, először akkor jelentkezett, amikor újságíróként akart tudósítani a dél-afrikai változásokról.
Apja nem olvasott, az írást bolondériának tartotta, ezért vonakodva bár, de adóellenőr lett. Akkor kezdett el mégis írni, amikor első házassága, 24 évesen válással végződött. Nappal hivatalnok volt, éjjel írt.
Első regényét 1964-ben publikálta, When the Lion Feeds (Amikor az oroszlán zabál) címmel. Miután eladták a filmjogokat, rájött, már regényíróként is építheti karrierjét. Azt vallotta magáról, hogy hisz a jó győzelmében a rossz felett, és abban, hogy a szeretet mindent legyőz.


 

Meghalt Wilbur Smith író...​


Életének 88. évében szombaton hunyt el váratlanul

Wilbur Smith dél-afrikai író halálhírét hivatalos weboldalán jelentették be. Az MTI által idézett rövid közlemény szerint fokvárosi otthonában, váratlanul hunyt el. 1933-ban Zambiában (akkori nevén Észak-Rodéziában) született. 18 hónaposan megtámadta a malária, de túlélte.
Édesanyja példáját követve, rengeteget olvasott, falta a kalandregényeket. Saját honlapja szerint a vágy, hogy írjon, először akkor jelentkezett, amikor újságíróként akart tudósítani a dél-afrikai változásokról.
Apja nem olvasott, az írást bolondériának tartotta, ezért vonakodva bár, de adóellenőr lett. Akkor kezdett el mégis írni, amikor első házassága, 24 évesen válással végződött. Nappal hivatalnok volt, éjjel írt.
Első regényét 1964-ben publikálta, When the Lion Feeds (Amikor az oroszlán zabál) címmel. Miután eladták a filmjogokat, rájött, már regényíróként is építheti karrierjét. Azt vallotta magáról, hogy hisz a jó győzelmében a rossz felett, és abban, hogy a szeretet mindent legyőz.


Imádom / imádtam a stílusát , történelmi és valóság hűségét ! A legjobb kalandregény író szerintem . Az összes könyve megvan ép múlt héten fejeztem be (3 esti olvasással) az uccsó könyvét A holló szava-t ! Pont tegnap este adtam oda egy öreg vadászbarátomnak akinek így szerzek sokszor örömet mert megvenni nem tudná , könyvtárba pedig a rossz lába miatt már nem tud menni !

Egymaga többet tett Afrikáért mint az összes világszervezet együtt !

Nyugodjon békében ! BAJATE , BAJATE !
 
Imádom / imádtam a stílusát , történelmi és valóság hűségét ! A legjobb kalandregény író szerintem . Az összes könyve megvan ép múlt héten fejeztem be (3 esti olvasással) az uccsó könyvét A holló szava-t ! Pont tegnap este adtam oda egy öreg vadászbarátomnak akinek így szerzek sokszor örömet mert megvenni nem tudná , könyvtárba pedig a rossz lába miatt már nem tud menni !

Egymaga többet tett Afrikáért mint az összes világszervezet együtt !

Nyugodjon békében ! BAJATE , BAJATE !
Egyetértek én is imádtam a könyveit......
 
6fe49f1f33257dd15d6cb510bf7c28a853bd2f04.jpg

:D
 
És mit használsz helyette ami jobb?
Attól függ mire ! Vadászni , területet bejárni , erdészkedni L300-volt az első nyugati de nem ogréknak való nagyon szűk elől , utána 10 évig toltam egy saját L200-at fullra emelve amit az első féltengely engedett BF KM2-vel mindenre is jó volt ! Hajtottam mellette Pajeszokat , Land Criusert jó gumival azok is jók voltak ! A verseny autóm egy 98-as rövid Pajesz volt , 3500 V6 benzin , L200 futóművel hátsóhíddal , levegős difizárral , fullra feltekert futóművel , polietilén szilentekkel , Kayaba oda-vissza gázos verseny teleszkóppal , 33" KM2-vel , na ez mindent tudott ! Most Hiluxom van a mindennapokra és egy Terrano II vadászni . Volt szerencsém gyakorlatilag minden épeszű és őrült terepjáróhoz , az orosz vasak azért legendásak mert nem félti senki se így beleverik mindenhová . Viszont attól még alul motorizáltak , ráadásul benzinesek(erdőn qrva nagy hiba forrás) , szar a fékjük , gyengék az alkatrészek , kényelmetlenek és nagyon nem biztonságosak (borultam és ütköztem is velük jó , hogy élek ) . Mégis a legnagyobb bajom a megbízhatatlanságuk , annyit kulcsoltam őket a leglehetetlenebb szitukban , hogy a gondolatuktól is hányok !

Tehát lehet nosztalgiázni meg katonásdit játszani viszont a helyükön kell kezelni őket .
 
Attól függ mire ! Vadászni , területet bejárni , erdészkedni L300-volt az első nyugati de nem ogréknak való nagyon szűk elől , utána 10 évig toltam egy saját L200-at fullra emelve amit az első féltengely engedett BF KM2-vel mindenre is jó volt ! Hajtottam mellette Pajeszokat , Land Criusert jó gumival azok is jók voltak ! A verseny autóm egy 98-as rövid Pajesz volt , 3500 V6 benzin , L200 futóművel hátsóhíddal , levegős difizárral , fullra feltekert futóművel , polietilén szilentekkel , Kayaba oda-vissza gázos verseny teleszkóppal , 33" KM2-vel , na ez mindent tudott ! Most Hiluxom van a mindennapokra és egy Terrano II vadászni . Volt szerencsém gyakorlatilag minden épeszű és őrült terepjáróhoz , az orosz vasak azért legendásak mert nem félti senki se így beleverik mindenhová . Viszont attól még alul motorizáltak , ráadásul benzinesek(erdőn qrva nagy hiba forrás) , szar a fékjük , gyengék az alkatrészek , kényelmetlenek és nagyon nem biztonságosak (borultam és ütköztem is velük jó , hogy élek ) . Mégis a legnagyobb bajom a megbízhatatlanságuk , annyit kulcsoltam őket a leglehetetlenebb szitukban , hogy a gondolatuktól is hányok !

Tehát lehet nosztalgiázni meg katonásdit játszani viszont a helyükön kell kezelni őket .
...hát akkor a leírás alapján min 120 kg vagy.... :p :p :p :p :p
 
  • Imádom
Reactions: Miskolci Ogre
Attól függ mire ! Vadászni , területet bejárni , erdészkedni L300-volt az első nyugati de nem ogréknak való nagyon szűk elől , utána 10 évig toltam egy saját L200-at fullra emelve amit az első féltengely engedett BF KM2-vel mindenre is jó volt ! Hajtottam mellette Pajeszokat , Land Criusert jó gumival azok is jók voltak ! A verseny autóm egy 98-as rövid Pajesz volt , 3500 V6 benzin , L200 futóművel hátsóhíddal , levegős difizárral , fullra feltekert futóművel , polietilén szilentekkel , Kayaba oda-vissza gázos verseny teleszkóppal , 33" KM2-vel , na ez mindent tudott ! Most Hiluxom van a mindennapokra és egy Terrano II vadászni . Volt szerencsém gyakorlatilag minden épeszű és őrült terepjáróhoz , az orosz vasak azért legendásak mert nem félti senki se így beleverik mindenhová . Viszont attól még alul motorizáltak , ráadásul benzinesek(erdőn qrva nagy hiba forrás) , szar a fékjük , gyengék az alkatrészek , kényelmetlenek és nagyon nem biztonságosak (borultam és ütköztem is velük jó , hogy élek ) . Mégis a legnagyobb bajom a megbízhatatlanságuk , annyit kulcsoltam őket a leglehetetlenebb szitukban , hogy a gondolatuktól is hányok !

Tehát lehet nosztalgiázni meg katonásdit játszani viszont a helyükön kell kezelni őket .



Izé, a 3 gyémánt az keleti, nem nyugati...