Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 008

Guest
Akkor másra-máshogyan használjuk mert nem ezt tapasztalom.
Még az a régi lépcsős hátú szutyukim volt. Lehet az újabbak jobbak. Mondjuk az új Vitara ár/érték arányban jónak is tűnik. Szerencsére nem mostanában kell cserélnem, szóval mindegy. (Vitarát itthon gyártják?)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Nem konkrétan a niva, de magyarországról '18-19 körül vonult ki a lada, kòzbe harmadannyi kocsit sem tudtak eladni mint a dácia, ami azért jelent valamit.
Való igaz, valamit jelent: "A LADA márka újautó-forgalmazása bizonytalan ideig felfüggesztésre került Európában és ezen belül Magyarországon is. A LADA többségi tulajdonosa, a Renault-Nissan Szövetség, globális stratégiájának kialakításakor eldőlt, hogy a LADA márka modelljeit nem európai forgalmazásra szánja. Ennek következtében a LADA gyár az Európai emissziós normáknak megfelelő modellek gyártását leállította és így az európai import lehetősége is megszűnt. " -lada.hu

Igazából hála ennek az uniós vezetés gazdasági és klímapolitikájának, egyre kevésbé éri meg az EU-s piacra fejleszteni.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 994
53 885
113
Való igaz, valamit jelent: "A LADA márka újautó-forgalmazása bizonytalan ideig felfüggesztésre került Európában és ezen belül Magyarországon is. A LADA többségi tulajdonosa, a Renault-Nissan Szövetség, globális stratégiájának kialakításakor eldőlt, hogy a LADA márka modelljeit nem európai forgalmazásra szánja. Ennek következtében a LADA gyár az Európai emissziós normáknak megfelelő modellek gyártását leállította és így az európai import lehetősége is megszűnt. " -lada.hu

Igazából hála ennek az uniós vezetés gazdasági és klímapolitikájának, egyre kevésbé éri meg az EU-s piacra fejleszteni.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ezt az autòt itthon is gyártják suzuki swift néven. Ennyivel támogatni lehetne a hazai ipart (csak nehogy éhen haljanak az autòszerelők).

Még az a régi lépcsős hátú szutyukim volt. Lehet az újabbak jobbak. Mondjuk az új Vitara ár/érték arányban jónak is tűnik. Szerencsére nem mostanában kell cserélnem, szóval mindegy. (Vitarát itthon gyártják?)

Swift/Ignis indiai mióta leállt a klasszikus swift gyártósora, S-Cross/Vitara esztergomi (külön vicc, hogy EU-n kivüli piacokon mai napig szívómotorral árulják), átmatricázott Toyota-k lengyelek.

 
M

molnibalage

Guest
Nagyon sokan most már nem angolt, németet tanulnak, hanem kínait, oroszt, nem véletlenül. Azért, mert pl. több területen az angolszász mértékegységeket kell kötelezően használlni, sokan hánynak tőle, (én is), van tőle sokkal normálisabb. Az angol és német ráadásul a germán nyelvcsalád része, még csak nem is saját. Azért, mert az angolok, meg a franciák voltak a legnagyobb gyarmattartók, azért használták, használják nagyon sokan. A spanyol is elég elterjedt a portugál mellett.
Ha a magyarok lettek volna hatalmas gyarmattartók, akkor most a világ meghatározó nyelve a magyar lenne!
Egy kis apróság: vannak belga egyetemek, ahol orosz könyvekből oktatják a matematikát.
Hogyan jön a nyelvtanulás a használt mértékegységekhez...?
Szezon és fazon.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Hogyan jön a nyelvtanulás a használt mértékegységekhez...?
Szezon és fazon.
Igazából mindegy, egy orosz promóvideón számon kérni, hogy orosz a legnagyobb udvariatlanságok egyike. Legalábbis kultúr környékeken. Mivel nem ő a műveletlen, hanem te, hogy nem ismered a nyelvét. Nyilván ez igaz a magyar/angol/francia/kínai promóvideókra is. Ez amúgy ilyen magyar szokás, hogy kiválasztjuk, melyik nyelv amin ha nem tudsz, akkor bunkó vagy, és mindent, még a saját nyelvünket is hátraszorítva nyomjuk azt. Így lesz II. József a rohadék, mert amikor megkérdezi, hogy akkor a magyar mehet-e mint államnyelv, a nemesség felháborodik, hogy nem. (Igaz ők a latint tartották volna meg, és azon is felháborodtak, hogy akkor a német) így lett zollstock meg schubler. És most így lesz elmegyek a mítingre, és ott talkingolok az ekvipmentreplészmentről.
De valójában, ez maga a bunkóság. A saját nyelvünk ellen is. És nem az a baj, hogy valaki nem beszél oroszul/németül/spanyolul. Hanem, hogy számon kéri az oroszon/németen/spanyolon, hogy egy belső promón miért nem angolul beszél. (Btw, ha dudi azt kéri,légyszi magyarul, semmi para, de az, hogy ő nem tud oroszul, és felháborodik hogy az oroszok nem angolul beszélnek, az a legalja)
 
W

Wilson

Guest

Meghalt Wilbur Smith író...​


Életének 88. évében szombaton hunyt el váratlanul

Wilbur Smith dél-afrikai író halálhírét hivatalos weboldalán jelentették be. Az MTI által idézett rövid közlemény szerint fokvárosi otthonában, váratlanul hunyt el. 1933-ban Zambiában (akkori nevén Észak-Rodéziában) született. 18 hónaposan megtámadta a malária, de túlélte.
Édesanyja példáját követve, rengeteget olvasott, falta a kalandregényeket. Saját honlapja szerint a vágy, hogy írjon, először akkor jelentkezett, amikor újságíróként akart tudósítani a dél-afrikai változásokról.
Apja nem olvasott, az írást bolondériának tartotta, ezért vonakodva bár, de adóellenőr lett. Akkor kezdett el mégis írni, amikor első házassága, 24 évesen válással végződött. Nappal hivatalnok volt, éjjel írt.
Első regényét 1964-ben publikálta, When the Lion Feeds (Amikor az oroszlán zabál) címmel. Miután eladták a filmjogokat, rájött, már regényíróként is építheti karrierjét. Azt vallotta magáról, hogy hisz a jó győzelmében a rossz felett, és abban, hogy a szeretet mindent legyőz.


 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 010
113

Meghalt Wilbur Smith író...​


Életének 88. évében szombaton hunyt el váratlanul

Wilbur Smith dél-afrikai író halálhírét hivatalos weboldalán jelentették be. Az MTI által idézett rövid közlemény szerint fokvárosi otthonában, váratlanul hunyt el. 1933-ban Zambiában (akkori nevén Észak-Rodéziában) született. 18 hónaposan megtámadta a malária, de túlélte.
Édesanyja példáját követve, rengeteget olvasott, falta a kalandregényeket. Saját honlapja szerint a vágy, hogy írjon, először akkor jelentkezett, amikor újságíróként akart tudósítani a dél-afrikai változásokról.
Apja nem olvasott, az írást bolondériának tartotta, ezért vonakodva bár, de adóellenőr lett. Akkor kezdett el mégis írni, amikor első házassága, 24 évesen válással végződött. Nappal hivatalnok volt, éjjel írt.
Első regényét 1964-ben publikálta, When the Lion Feeds (Amikor az oroszlán zabál) címmel. Miután eladták a filmjogokat, rájött, már regényíróként is építheti karrierjét. Azt vallotta magáról, hogy hisz a jó győzelmében a rossz felett, és abban, hogy a szeretet mindent legyőz.


Imádom / imádtam a stílusát , történelmi és valóság hűségét ! A legjobb kalandregény író szerintem . Az összes könyve megvan ép múlt héten fejeztem be (3 esti olvasással) az uccsó könyvét A holló szava-t ! Pont tegnap este adtam oda egy öreg vadászbarátomnak akinek így szerzek sokszor örömet mert megvenni nem tudná , könyvtárba pedig a rossz lába miatt már nem tud menni !

Egymaga többet tett Afrikáért mint az összes világszervezet együtt !

Nyugodjon békében ! BAJATE , BAJATE !
 
W

Wilson

Guest
Imádom / imádtam a stílusát , történelmi és valóság hűségét ! A legjobb kalandregény író szerintem . Az összes könyve megvan ép múlt héten fejeztem be (3 esti olvasással) az uccsó könyvét A holló szava-t ! Pont tegnap este adtam oda egy öreg vadászbarátomnak akinek így szerzek sokszor örömet mert megvenni nem tudná , könyvtárba pedig a rossz lába miatt már nem tud menni !

Egymaga többet tett Afrikáért mint az összes világszervezet együtt !

Nyugodjon békében ! BAJATE , BAJATE !
Egyetértek én is imádtam a könyveit......
 
G

Galthran

Guest
6fe49f1f33257dd15d6cb510bf7c28a853bd2f04.jpg

:D
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 010
113
És mit használsz helyette ami jobb?
Attól függ mire ! Vadászni , területet bejárni , erdészkedni L300-volt az első nyugati de nem ogréknak való nagyon szűk elől , utána 10 évig toltam egy saját L200-at fullra emelve amit az első féltengely engedett BF KM2-vel mindenre is jó volt ! Hajtottam mellette Pajeszokat , Land Criusert jó gumival azok is jók voltak ! A verseny autóm egy 98-as rövid Pajesz volt , 3500 V6 benzin , L200 futóművel hátsóhíddal , levegős difizárral , fullra feltekert futóművel , polietilén szilentekkel , Kayaba oda-vissza gázos verseny teleszkóppal , 33" KM2-vel , na ez mindent tudott ! Most Hiluxom van a mindennapokra és egy Terrano II vadászni . Volt szerencsém gyakorlatilag minden épeszű és őrült terepjáróhoz , az orosz vasak azért legendásak mert nem félti senki se így beleverik mindenhová . Viszont attól még alul motorizáltak , ráadásul benzinesek(erdőn qrva nagy hiba forrás) , szar a fékjük , gyengék az alkatrészek , kényelmetlenek és nagyon nem biztonságosak (borultam és ütköztem is velük jó , hogy élek ) . Mégis a legnagyobb bajom a megbízhatatlanságuk , annyit kulcsoltam őket a leglehetetlenebb szitukban , hogy a gondolatuktól is hányok !

Tehát lehet nosztalgiázni meg katonásdit játszani viszont a helyükön kell kezelni őket .
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 090
3 021
113
Attól függ mire ! Vadászni , területet bejárni , erdészkedni L300-volt az első nyugati de nem ogréknak való nagyon szűk elől , utána 10 évig toltam egy saját L200-at fullra emelve amit az első féltengely engedett BF KM2-vel mindenre is jó volt ! Hajtottam mellette Pajeszokat , Land Criusert jó gumival azok is jók voltak ! A verseny autóm egy 98-as rövid Pajesz volt , 3500 V6 benzin , L200 futóművel hátsóhíddal , levegős difizárral , fullra feltekert futóművel , polietilén szilentekkel , Kayaba oda-vissza gázos verseny teleszkóppal , 33" KM2-vel , na ez mindent tudott ! Most Hiluxom van a mindennapokra és egy Terrano II vadászni . Volt szerencsém gyakorlatilag minden épeszű és őrült terepjáróhoz , az orosz vasak azért legendásak mert nem félti senki se így beleverik mindenhová . Viszont attól még alul motorizáltak , ráadásul benzinesek(erdőn qrva nagy hiba forrás) , szar a fékjük , gyengék az alkatrészek , kényelmetlenek és nagyon nem biztonságosak (borultam és ütköztem is velük jó , hogy élek ) . Mégis a legnagyobb bajom a megbízhatatlanságuk , annyit kulcsoltam őket a leglehetetlenebb szitukban , hogy a gondolatuktól is hányok !

Tehát lehet nosztalgiázni meg katonásdit játszani viszont a helyükön kell kezelni őket .
...hát akkor a leírás alapján min 120 kg vagy.... :p :p :p :p :p
 
  • Imádom
Reactions: ogretankHU

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 218
4 571
113
Én a mai napig ellennék egy modernizált kocka ladával.
-Csöndesebb, gazdaságosabb motor
  • légkondi
  • elektromos ablakok
  • kényelmesebb ülés.
Nem kell a sok flic flanc, hogy A-ból B-be elmenjek. Tudom, igénytelen állat vagyok, mert nem kell tacsszkrín hibrid. :p
Ülésfűtést is szeretnék még :cool:
 
  • Vicces
Reactions: ogretankHU