Beszélgető

Szerintem felvételiztetnek és azon a követelmény rendszert ők állítják össze.
Nyilván ha a George bácsis kommandó le akar csapni egy szervezetre, akkor meg is teszi, de pl egy egyházi üzemeltetésű iskolában
nem feltétlen a tanulmányi eredmény a döntő érv (a lányom gimije pl). A felvételiben megadott pontokban a tanulmányi eredmény, a felvételi
elbeszélgetés és a hitélet hármasa döntött. Na most két szubjektív dologban azt hoznak ki, amit akarnak. Egyébként vannak cigány diákjaik és
kifejezetten büszkék is rájuk (orvosok szeretnének lenni).

De itt a söpredékről volt szó, akiknek a szülei nehezményezték, hogy a purgyékat 2 kerülettel arrébb kellene hordaniuk tanulmányi eredményeik miatt, mert egyik iskola se fogadta őket...
Ezt használták ki, hogy közelségére hivatkozva szétbasszanak egy olyan iskolát ahova hírneve miatt a város másik végéből járnak diákok...
 
Általános emberi tulajdonság, hogy amiért fizetsz, azt megbecsülöd. Ami ingyen van
azt meg lexarod. Ezt lehet szeretni, nem szeretni, de ez van.

Amerikában a közoktatás kétszer annyiba kerül mint a magán, egy főre lebontva(Fentebb adtam linket). Visszatérve a magyar viszonyokra. Néhány évvel ezelőtti felmérés szerint a 15 évesek 25%-a(!!!) funkcionális analfabéta. Ezek minek jártak iskolába? Mert, hogy semmi nem ragadt rájuk a koszon kívül az biztos. Elpazarolt idő, pénz, ráadásul vélhetőleg a maradék 75%-ot eléggé zavarta sok helyütt az a 25. Szóval látható, hogy a közoktatás rendkívül sok pénzt visz, cserébe legalább nagyon hatékonytalan. Sajnos a többség úgy van vele, hogy "Én is jártam iskolába, belőlem is lett ember, jó van az úgy.'. Agyilag nem fogják fel, hogy már a régi rendszer sem működik úgy mint régen. Ráadásul már elég sem lenne a régi mert a XXI. század teljesen más kihívásokat támaszt.

Ismét bemásolom, amit a tegnap írtam:

Mivel pénzük nem lenne ilyesmire, így az ilyen emberek nem mennének korház/iskola közelébe, tehát tiszták maradnának a korházak, iskolák.
De ha még iskolába se járnának, akkor ki oktatná a még nagyobb számú idiótát? Jah, elfogynának, hisz otthonszülésbe elég sokan meghalnak, főleg ha védőoltást sem kapnak.
Vagy ez túl barbár dolog és akkor bízzuk őket az államra?
De ezt ki fogja fizetni? Jah, én abból a pénzből, ami maradt a magániskola és magánkorház után.
Értem, ez így sokkal jobb, mint a mostani.

Szóval, ha ezentúl minden jómódú magániskolába fogja a gyerekét járatni, akkor hova fognak a kevésbé jómódúak járni? Államiba? Azt ki fogja fenntartani? Nem a jómódúak? Vagy akkor ne is járjanak egyáltalán iskolába?
Szerintem a 25%-ot elég jól le lehetne szorítani, ha szigorúbbak lehetnének a tanárok. Pl. ha a gyereket az 1-es nem tudja fegyelmezni, akkor jöhet a testi fenyítés. :)
 
A testi fenyítés pont a fent "célcsoport"-ként említettek körében nem működik. Volt általános iskolai osztálytársam ,aki otthon annyi verést kapott, hogy a tanári vonalzós tenyereseken csak nevetett... Tekintélyt elérő tanár, az tudott rá hatni. De a tekintélyt nem a verés hozta meg.
 
  • Tetszik
Reactions: Robur
A gyereket nevelni kell es szocializalni... Ennek az iskola is resze. De a az iskolan kivuliseg is. Es itt ma mar nem csak a csaladnak van szerepe hanem a medianak is... Ameg a tv be olyan sorozatok mennek hogy a rossz gyerek a meno mert azokrol szol a film vagy hogy de izgalmas x y elete mert allandoan bajba keveredik a napi sorozatba.., es ameg a gengszter bunozo a jo fiu a filmekben nem lessz valtozas... Az ertelmesebje felfogja hogy csak film de a butabbja vagy epp a szinesebb fantaziajuja nem es egyszeruen olyan akar lenni mint a filmben szereplok es pont ezekkel van a gond... Ezzel az a gond hogy a butabbja meg teszi a csinyt a szinesebb fantaziajuja ezert menonek tartja /mert az o nem rossz gyerek nem merne megtenni de vaganynnak tartja mint a filmbe a srac.../

Ha mar a neveles resze hogy beultetik a tv szamitogep ele a gyereket es nezd akkor legyen mar normalis amit lat... Mert befolyadolja a gyereket a tortenet barki barmit mond... Epp azert adjak...

Ez pont olyan mint az eu nem az eu vel van a gond hame! A gyogyszer es orvosi eszkoz gyartok irrealisan magas araval... Nem az oktatassal van a gond hanem a mediaval ami elott orakat tolt a gyerek es ugy nez ki sikeresebben formalja a gyerek jellemet mint az iskola... /mert a kis iskolanak a jellem neveles az elsodleges szerepe meg nem a tanitas az kesobb lep be sulyozotabban..,/
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Ha kis iskolaba trogert nevelnek abbol soha az eletbe nem lessz matematikus. Ha egy szorgos tanulnivagyo gyereket annak meg van ra az eselye...
 
Nem azt mondom hogy japan kisdiakot kell nevelni. Legyen benne a gyerekes betyarsag legyenek kissebb csinyek... De ne egy bunozo legyen a gyerekek peldakepe vagy ne az jojjon le a mediabol hogy bunozni inni termeszetes mert vagy semmi kovetkezmenye vagy kalandok hatan megoldodik minden es fu de vagany
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Aki gyerekkoromba a frissen bejott gangstar rappot hlgatta eleinte csak kinevettuk :) tette a janit semmi komoly tett nelkul... Ma mar mind megjarta a bortont kissebb nagyobb hulyesegekert... Amit zomebe a tobbi hulye gangstar falusi gettosdit jatszo hatasara tett meg hogy nehogy mar o ne legyen olyan gangsttar teso mint a tobbi vagy a szomsed faluba varosba elok... Nem azt mondom hogy mernokok valtak volna belolluk ha nincs ez az agymenesuk... De elmelozgattak volna valamit es jo eselyel nem kerultek volna ilyen szamba bortonbe ha normalis celt kapnak es nem azt hogy getto gangstarek legyenek..,. De ez nagyon ha...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Szerintem ilyen markáns és eléggé alap nélküli kijelentéshez adhatnál talán forrást is. Nem himihumit, orvosi lapot
Ha tényleg szeretnéd, simán, csak jussak haza a feleségem könyvespolcához. A fejlesztő pedagógusok, pláne a korai fejlesztők teljesen tisztában vannak a császár nagyon kellemetlen következményeivel, ez nem valami ezo-faszság, hanem idegtudomány.
Ez most valami új divatos dili anyukáknál, hogy a császáros gyerek hülye lesz, meg az igazi nő kinyomja.
Ezek mindig basztatják egymást valamivel.. ;)
Épp ellenkezőleg. A szülőcsatornán való átjutásnak komoly idegrendszeri hatása van, a szervezet egyfajta indítójelet kap, ami biokémiai folyamatokat, tesi funkciókat kapcsol be. Még laikusként is elég érthető, hogy miért jobb a természetes szülés. Nyilvan kell császár, ha emberéletről van szó, de kényelmi szempontok miatt kár ártani a gyereknek. Vagy ha már úgy alakult, akkor vannak olyan csecsemőmasszázsok meg tornák, amikkel javarészt visszapótolható lenne a szükséges mennyiségű inger, még az első fél évben.

Értem persze, hogy a legkönnyebb egyszerűen csak lekaffogni a témát, de létező és kimutatott összefüggés van a császár, az idegfejlődés és a képességek között, amit egyébként józan ésszel és biosz hármassal is át lehet látni.
 
  • Tetszik
Reactions: Matróz Kommandó
Mutasd be akkor légy szíves ezt a létező és kimutatható összefüggést, mert eddig csak a halandzsa ment róla.
 
Ha már oktatás a téma és a klip is új :)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Robur
Szerintem ilyen markáns és eléggé alap nélküli kijelentéshez adhatnál talán forrást is. Nem himihumit, orvosi lapot.

Mutasd be akkor légy szíves ezt a létező és kimutatható összefüggést, mert eddig csak a halandzsa ment róla.
Vajon mire fel ez a lekezelő magabiztosság egy mindkettőtök számára tök ismeretlen terület kapcsán? (Költői kérdés volt.)

Íme pár cikk. Kezdjük a tanulási nehézségekkel és azok összetett neurobiológiai hátterével, és a kortárs kutatási területek megközelítéseivel. Egy összefoglaló az alapokról (pdf):
https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/iskolakultura/article/download/29814/29532

Érett újszülöttek és koraszülöttek adaptációs zavarai és késői következményei -- ebből elég a [9.]-ig eljutni: http://pea.lib.pte.hu/bitstream/handle/pea/16253/vida-gabriella-phd-2008.pdf?sequence=1&isAllowed=y

A dopamin D4-es receptor hipoxia érzékenységének gyermekpszichiátriai vonatkozásai (pdf) http://epa.niif.hu/02400/02454/00037/pdf/EPA02454_neurohun_2010_289-293.pdf

Ez már fizetős, de az összefoglalója megéri: Delayed neurological adaptation in infants delivered by elective cesarean section and the relation to catecholamine levels https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/0378378291900433

Remélem, kielégítően megalapoztam a vitatott félmondatomat -- ha mégsem, akkor innentől már ti is tudtok kutakodni források után.
 
Vajon mire fel ez a lekezelő magabiztosság egy mindkettőtök számára tök ismeretlen terület kapcsán? (Költői kérdés volt.)

Íme pár cikk. Kezdjük a tanulási nehézségekkel és azok összetett neurobiológiai hátterével, és a kortárs kutatási területek megközelítéseivel. Egy összefoglaló az alapokról (pdf):
https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/iskolakultura/article/download/29814/29532

Érett újszülöttek és koraszülöttek adaptációs zavarai és késői következményei -- ebből elég a [9.]-ig eljutni: http://pea.lib.pte.hu/bitstream/handle/pea/16253/vida-gabriella-phd-2008.pdf?sequence=1&isAllowed=y

A dopamin D4-es receptor hipoxia érzékenységének gyermekpszichiátriai vonatkozásai (pdf) http://epa.niif.hu/02400/02454/00037/pdf/EPA02454_neurohun_2010_289-293.pdf

Ez már fizetős, de az összefoglalója megéri: Delayed neurological adaptation in infants delivered by elective cesarean section and the relation to catecholamine levels https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/0378378291900433

Remélem, kielégítően megalapoztam a vitatott félmondatomat -- ha mégsem, akkor innentől már ti is tudtok kutakodni források után.
A matematikai levezés több, mint homályos. Mert ok, hogy mért egy rakás paramétert, de azt nem igazán értem első átfutásra, hogy ebből egész populációra vonatkozó eredményre hogy a búbánatba extrapolált. Csakis a korszülés és császár eredményeket vizsgálta és aztán nézte, hogy milyen tanulási nehézségek lehetne. Az n+1 egyéb lehetséges okot hogyan zárta ki, hogy ne minimális korreláció, hanem ebből ok és okozati viszonyt vezessen le?
 
A magánoktatás csak azért működik jobban -ha jobban működik és a jobbság definíciója is relatív- mert aki ezt bevállalja, annak van egy igényszintje. Pl. igénye az, hogy a gyereke tanuljon is.
Már bocsánat, de azért az oktatás módszere, a tanárok képességei, a rendelkezésre álló eszközök, eléggé meghatározóak.
 
Miféle szülői felügyelettel? Az átlagemberek nagy része nem könyvelő, nem gazdasági szakember és nem oktatási szakember, ezért a tételes költések helyességéről sok fogalma nincs.
Az általad belinkelt videóban a Charter schoolok részben erről szólnak.


Érdekes, hogy itt leírsz olyat, hogy zéró összegű, amikor pont ezért nincs semmi értelme a tömeges magánosításnak. Adott számú tanulód van, akik ha több iskolába járnak, akkor attól nemigen lesz jobb. Végignéznéd már a videót, amit linkeltem...?
Megnéztem. Kár volt. A magániskolákról alig beszél. Helyette a Charter schoolokat(Ez mi magyarul?) veti össze az állami oktatással, hogy most jobb eredményeket értek el, vagy nem, vagy mi van... Egyébként senki sem mondta, hogy több iskola kéne. Az államiak helyett kéne magán. Na most persze az átmenet nehézkes lehet.
 
A matematikai levezés több, mint homályos. Mert ok, hogy mért egy rakás paramétert, de azt nem igazán értem első átfutásra, hogy ebből egész populációra vonatkozó eredményre hogy a búbánatba extrapolált. Csakis a korszülés és császár eredményeket vizsgálta és aztán nézte, hogy milyen tanulási nehézségek lehetne. Az n+1 egyéb lehetséges okot hogyan zárta ki, hogy ne minimális korreláció, hanem ebből ok és okozati viszonyt vezessen le?
Hát csak ennyit tudtam kitúrni tegnap este :) Annyit tudok személyes tapasztalatból hozzátenni, hogy segítettem egy elég komoly adag anamnézis feldolgozásában, amik fejlesztésre szoruló, tanulási és viselkedészavaros gyerekek adatait tartalmazták. Bőven 60% fölötti volt a császárosok aránya, a többiek is jellemzően az anyaméhben vagy születés közben elszenvedett kisebb-nagyobb problémákkal indultak. Szóval sztem nyugodtan tekinthetjük igazoltnak az összefüggést, mert annyi még józan paraszti ésszel is belátható, hogy ha a természetes biokémiai-idegrendszeri fejlődési folyamat kulcspillanatát, magát a szülést átugorjuk, akkor annak komoly hatásai vannak.

+1 Fun fact: az anamnézis-lapok kitértek arra is, hogy mik voltak a császármetszések okai, és az indikációk között a második leggyakoribb az volt, ahogy apuka szerette volna, ha a szülés után is elég szűk marad a felesége punája. Sztem ez nagyon sokat elárul szorgos népünk szellemi színvonaláról.
 
Hát csak ennyit tudtam kitúrni tegnap este :) Annyit tudok személyes tapasztalatból hozzátenni, hogy segítettem egy elég komoly adag anamnézis feldolgozásában, amik fejlesztésre szoruló, tanulási és viselkedészavaros gyerekek adatait tartalmazták. Bőven 60% fölötti volt a császárosok aránya, a többiek is jellemzően az anyaméhben vagy születés közben elszenvedett kisebb-nagyobb problémákkal indultak.
Felsorolok n+1 olyan faktort ami igaz a populáció 60%-ra. Ebből aztán levezetni azt, hogy a császár az oka elég mulatságos...

Az általad belinkelt videóban a Charter schoolok részben erről szólnak.
Megnéztem. Kár volt. A magániskolákról alig beszél. Helyette a Charter schoolokat(Ez mi magyarul?) veti össze az állami oktatással, hogy most jobb eredményeket értek el, vagy nem, vagy mi van... Egyébként senki sem mondta, hogy több iskola kéne. Az államiak helyett kéne magán. Na most persze az átmenet nehézkes lehet.
Akkor nem jött át a lényeg. Hiába a magán forrás csak az esetek 16%-ban a nem állami iskola jobb eredményeket felmutatni, mint a state. És volt olyan, ami rosszabb is. Az, hogy átrasz mindent magánba az nem megoldás semmire.
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon