Ez a komment tökéletesen értelmetlen. Most az elejére van csak energiám reagálni...
F-35 - három típus kiváltására született (USAF, USN és MARINES egy-egy programja lenne), és ha ezt nézzük, leosztva hárommal egyáltalán nem drága (min kiváltja az F-16/F-18C és AV-8 típusokat). Ahogy ugyanis rendszerbe áll, úgy állítanak le helyette öregebb gépeket, így azt a költséget már kutya nem számolja le, stb. (igazából kell is, az elmúlt évtizedben szétrepülték a meglévőket, a flotta ki van zsigerelve)
Fiatalabb sárkány, kevesebb nagyjavítást igényel, modernebb kiszolgálóhálózat, full authority diagnosztika, kevesebb műszaki kell hozzá - mind-mind költségcsökkentő vonzat. Csak ez sehol nem szerepel (és egy repült órára minimum 10 munkaóra minden létező jetgép, így ez a fajsúlyos, hidd el).
Amúgy 11 Szu-35 volt több mint 1 milliárd dodó - ergo darabárra simán annyi, mint az F-35. vagyis egy modern gép ennyi, gyártsa akárki. A J-20 is ugyanennyi, csak ott sem hozzák nyílvánosságra, csaka nyugaton, mibe kerül. Valaki ad nekem linket, mibe került a Szu család vagy a J-20/31 kifejlesztése, gyártása? (nem érdekel az a válasz, hogy a CCCP idején a pénz nem számított).
Az F-35 gyenge pontja, hogy nem tud mindig a levegőben maradni, ahol ugyebàr nehezen erzékelhető.
Ezt a pista bácsi a kocsmában is mondhatta volna, egy haditechnikai blogon azért ne... Légi utántöltés létezik, meg aztán újra kell fegyverezni, meg a pilótának se árt kinyújtania a lábait - ha meg leszállt, akkor lásd lentebb:
De a reptéren màr nem az, meg a bàzis maga sem. Szóval csak mezitlàbasak ellen jó
Ez nekem magas... szóval a reptérre bejár aki akar, vagy mi? Nincsenek tele fegyveresekkel, páncélosokkal, nincs légvédelme, nincs messze a frontoktól, nincs vadászőrjárat, AWACS gépek, THAAD,/Patriot védelemnek... ez most trollkodás ugye?
Nem tudo mi lesz az USA jövője (nem is izgat), de hogy military szempontból ők diktálnak és őket másolja mindenki, az is biztos (Kína pl. full CTRL-C módban csinál mindent, zéró innovációval).