[BIZTPOL] Afrika

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Lényegtelen, ott a jégtörők. Egyébként idővel a jelentősége megnövekszik és a kínai cégek is arra fognak szállítani, kb 3 héttel korábban érkezik meg a szállítmány Európába.
Korábban CSAK a nyári hónapokban és teljesen jégmentes vízfelület esetén érkezik. Méteres jégtáblák között - sokkal lassabban - csak speciális hajók tudnak közlekedni, ami már nagyon nem éri meg...! És mint említettem a jégtörők nem ingyen dolgoznak...!!! :) :) :)
 
  • Tetszik
Reactions: milagro

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 785
25 338
113
Hát ez a csatorna a hajó méretéhez kepest eleg keskeny. Ha âramkiesés volt, akkor a kormâny ( ami egy joystick) se müködött.
Eselyed sincs a vészkormânyt beüzemelni, mielött a hajó orra a partnak ment.
Szél: Szâmitsd ki az oldalfelületet és a nyomâst, amit 36km-es szèl kifejt râ. Az oldalfelület többszöröse egy rëgi windjammer vitorlafelületének mint pl. a Passat-nak.
A hajón volt egy révkapitâny is.
Egyszerüen pech. Sokkal több a hajós baleset, mint gondolnânk.
Nem győztél meg teljesen...
Nincs tartalék áramforrás? Ráadásul pont egy ilyen szituációban, amikor egy szűk csatornán, különösen nagy odafigyeléssel kell áthaladni?
Feltételezem az időpontot, sebességet stb. is az időjárás előrejelzés függvényében választják meg, és ezt aztán figyelembe veszik.
..
Voltak erősebb széllökések ugyan, de máskor is. Itt végig lehet böngészgetni Szuez időjárási jellemzőit!
(Elég érthetetlen ez az egész.)
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 785
25 338
113
"Továbbra sem sikerült megoldani a keresztbe fordult teherhajó problémáját a Szuezi-csatornában, a mentőcsapatok 5 vontatóhajóval igyekeznek megoldani a problémát, ami miatt nagy számban torlódik a forgalom.
..
Ma folytatják annak a 400 méter hosszú konténerhajónak a megfordítását, amely kedd reggel keresztbe állt a Szuezi-csatornában, ezzel feltartva az áruforgalmat a kulcsfontosságú kelet-nyugati vízi úton. A problémát eredetileg a nagy szél és porvihar okozta, a konténerhajó elvesztette az irányítást és így tudott keresztbe fordulni a csatornában.
..
Az EverGiven nevű hajó most mindkét irányban blokkolja az áruforgalmat, holott a csatorna a világ egyik legsűrűbb hajózási útvonala, amely összeköti Ázsiát Európával. A hivatalos közlés szerint ma folytatják a mentőakciót, de nehezíti a körülményeket a nagy szél és az, hogy a megmentésre váró konténerhajó az egyik legnagyobb a világon.
..
A világ konténerforgalmának nagyjából 30%-a bonyolódik a 193 km hosszú csatornán naponta, a világ teljes áruforgalmának pedig 12%-a. Hajózási szakértők szerint ha nem tudják felszabadítani a csatornát a következő 24-48 órában, akkor a hajózási cégeknek más útvonalat kell találniuk, amely további egy héttel növelheti az áruszállítást."
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
81 010
113
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
81 010
113
Elég nagy dugó alakult ki. Legkorábban március 31-én indulhat újra a forgalom.

VbdB2zmgUrc.jpg
1pQZnQnHbUw.jpg
 

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 435
10 191
113
ExRaW7AVgAA6n-K


Mindenki mindenki ellen, elég nagy reményeket fűztek Etiópiához de jelenleg ahogyan a térkép is mutatja az egész esik szét, twitter tele van képekkel és videókkal ahol civileket ölnek, vagy tucatjával,százasával vannak kiterítve. A valós harcok, és mészárlások meg ennek a többszöröse lehet.
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 785
25 338
113
"A mostani eset egyébként, ha a hajó kiszabadítása hosszú időt vesz igénybe, a lehető legrosszabbkor következett be, mivel a világjárvány miatt egyes ipari termékekben (például félvezetők), valamint konténerkapacitásban eleve hiány mutatkozik, amit a hajóforgalom 12 százalékának leállása, illetve hosszabb útvonalra terelése tovább súlyosbít. Emellett Egyiptom különösen megszenvedi a balesetet, hiszen a százmillió lakosú, szegény ország gazdaságának jelentős szeletét képezi a Szuezi-csatornán átkelő hajóktól szedett díj.
..
A jármű kiszabadítására elvileg két módszer van: a rakomány lepakolása, illetve a megszorult résznél lévő óriási mennyiségű homok eltávolítása, lényegében kibányászása. Az első módszerhez óriási mobil daruk kellenek, melyek odaszállítása időigényes, ráadásul meglehetősen körülményes az adott helyszínen működtetni azokat. Reálisabb a második módszer, ami nem tudni, mennyi időt vesz igénybe, ráadásul olyan kockázat is felmerül, hogy ha közben nem a megfelelő részen támaszkodik a hajótest, egyszerűen kettétörik, ezért különös óvatosságra van szükség."
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 206
67 078
113
"A mostani eset egyébként, ha a hajó kiszabadítása hosszú időt vesz igénybe, a lehető legrosszabbkor következett be, mivel a világjárvány miatt egyes ipari termékekben (például félvezetők), valamint konténerkapacitásban eleve hiány mutatkozik, amit a hajóforgalom 12 százalékának leállása, illetve hosszabb útvonalra terelése tovább súlyosbít. Emellett Egyiptom különösen megszenvedi a balesetet, hiszen a százmillió lakosú, szegény ország gazdaságának jelentős szeletét képezi a Szuezi-csatornán átkelő hajóktól szedett díj.
..
A jármű kiszabadítására elvileg két módszer van: a rakomány lepakolása, illetve a megszorult résznél lévő óriási mennyiségű homok eltávolítása, lényegében kibányászása. Az első módszerhez óriási mobil daruk kellenek, melyek odaszállítása időigényes, ráadásul meglehetősen körülményes az adott helyszínen működtetni azokat. Reálisabb a második módszer, ami nem tudni, mennyi időt vesz igénybe, ráadásul olyan kockázat is felmerül, hogy ha közben nem a megfelelő részen támaszkodik a hajótest, egyszerűen kettétörik, ezért különös óvatosságra van szükség."
Csak óegyiptomi piramisépítő munkások kellenének, rézvésővel megoldják 2 nap alatt. :D
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 994
53 885
113
"A mostani eset egyébként, ha a hajó kiszabadítása hosszú időt vesz igénybe, a lehető legrosszabbkor következett be, mivel a világjárvány miatt egyes ipari termékekben (például félvezetők), valamint konténerkapacitásban eleve hiány mutatkozik, amit a hajóforgalom 12 százalékának leállása, illetve hosszabb útvonalra terelése tovább súlyosbít. Emellett Egyiptom különösen megszenvedi a balesetet, hiszen a százmillió lakosú, szegény ország gazdaságának jelentős szeletét képezi a Szuezi-csatornán átkelő hajóktól szedett díj.
..
A jármű kiszabadítására elvileg két módszer van: a rakomány lepakolása, illetve a megszorult résznél lévő óriási mennyiségű homok eltávolítása, lényegében kibányászása. Az első módszerhez óriási mobil daruk kellenek, melyek odaszállítása időigényes, ráadásul meglehetősen körülményes az adott helyszínen működtetni azokat. Reálisabb a második módszer, ami nem tudni, mennyi időt vesz igénybe, ráadásul olyan kockázat is felmerül, hogy ha közben nem a megfelelő részen támaszkodik a hajótest, egyszerűen kettétörik, ezért különös óvatosságra van szükség."



A hajó hossztengelyére merolegesen rá kell akasztani, a túlsó partról 4-5db D10/D11 Caterral(vagy a vízen tug boatokkal) meg húzni, s freedom again.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
81 010
113

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
81 010
113