• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 771
31 502
113
Lebuzizzák egymást törvény által megszabva? Akkor náluk teljesen normális lesz a "sok köcsög a parlamantben" kifejezés, és diktatúra ide vagy oda még bele sem tudnak kötni. :D
 

tioman

New Member
2016. november 12.
28
21
3

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 602
14 748
113
Mandzsúriában azért elég hideg szokott lenni és van az is akkora mint Nyugat-Európa
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 602
14 748
113
A golden opportunity
20161119_AMD002_0.jpg

http://www.economist.com/news/ameri...unity?fsrc=scn/fb/te/pe/ed/agoldenopportunity
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 794
9 602
113

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Ha már annyit kell utazni egy nagysebességűvel, hogy kéne az ágy (legalább 6óra x 250km/óra = 1500km), akkor akkora távolságnál már talán a repülőgéppel nem versenyképes.


Csak tudod lehet egy repcsi jegyért azért jobban bele kell nyúlni a pénztárcába .
+ nem égető az idő hogy oda érj 2 óra alatt .
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 766
28 756
113
Kínában ez a helyzet mondjuk szerdán, a nagysebességű vonaton Peking és Sanghaj között 90 dollár a legolcsóbb jegy az öt és félórás útért, míg repülővel ugyanez kétésfél óra ami a becsekkolásokkal és a reptérre utazással együtt három-négy is lehet és a legolcsóbb jegy 190 dollár.

Jóval távolabb, mondjuk Sencsenbe már 150 dollár a vonat, míg 310 a legolcsóbb repülőjegy, a vonatút az 8-10, a légiút az 4 óra körül van.
 
  • Tetszik
Reactions: eevil

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 794
9 602
113
Csak tudod lehet egy repcsi jegyért azért jobban bele kell nyúlni a pénztárcába .
+ nem égető az idő hogy oda érj 2 óra alatt .

A távolság növekedésével nem nő a repülés infrastrukturális költsége, míg a nagysebességű vasúti pálya az autópályánál is jóval drágább. Szóval a vonat csak akkor olcsóbb nagy távolságokon, ha a pályát amúgy rövidebb távokra is használják. Ami általában amúgy igaz. De az ágy használata csökkenti a kapacitást.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 602
14 748
113
Kínában ez a helyzet mondjuk szerdán, a nagysebességű vonaton Peking és Sanghaj között 90 dollár a legolcsóbb jegy az öt és félórás útért, míg repülővel ugyanez kétésfél óra ami a becsekkolásokkal és a reptérre utazással együtt három-négy is lehet és a legolcsóbb jegy 190 dollár.

Jóval távolabb, mondjuk Sencsenbe már 150 dollár a vonat, míg 310 a legolcsóbb repülőjegy, a vonatút az 8-10, a légiút az 4 óra körül van.

Ehhez még számold azt is, hogy a vonat bevisz a város szívébe, míg a repterek az agglomeráción kívül vannak ahova "utazni" kell. Ez várostól és forgalomtól függően szintén órákba telhet.
A lényeg, hogy regionális távolságokon a nagy sebességű vonat nem lassabb mint a repülő.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zeal

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 288
113
Igen és nem kell egy órával előbb becsekkolni és nem kell a csomagokra varnod jobb esetben is fel órát
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 766
28 756
113
Ehhez még számold azt is, hogy a vonat bevisz a város szívébe, míg a repterek az agglomeráción kívül vannak ahova "utazni" kell. Ez várostól és forgalomtól függően szintén órákba telhet.
A lényeg, hogy regionális távolságokon a nagy sebességű vonat nem lassabb mint a repülő.

A nagysebességű pályaudvarok éppúgy a város szélén vannak általában Kínában is, mint a repülőterek, igaz valamivel közelebb! Igazából ha hat óra alatt megjárod Kínát Pekingtől Hongkongig (most épül a Sencsen-Hongkong szakasz) akkor minek mennél repülővel amíg Forintban 45 ezerből megúszod a vonatot ahogy van! Ez majd kétezer kilométer, ami egy Budapest Madridnak felel meg, amit itt Európában, nagyobb piaci verseny mellett egy átszállással öt óra alatt százmarinc dollárért is prezelválni tudsz repülővel! Teljesen reális árak a magyar pénztárcának is.
 

tioman

New Member
2016. november 12.
28
21
3
Kína egyre jobban morcog Koreára a THAAD miatt. Ma teljesen kitiltották a hallyu sztárokat. Az összes kiadó most kezdett el kína felé fordulni, nagy érvágás lesz. 3 milliárd USD-s piac. Kíváncsi vagyok mi lesz a következő lépés. Játékok? Samu telefonok? Tuti nem állnak meg, mert a THAAD eléggé gyengíti a nuki képességeket.
http://ottoke.blog.hu/2016/11/21/hirmorzsak_699

Majd a kinaiak neznek igenyes hazai haborus dramakat, mint pl.

http://www.chinasmack.com/2013/vide...-dramas-becoming-increasingly-ridiculous.html

Az egy helyen foghato 60-70 csatorna kozul legalabb 10 ilyen musort ad fomusoridoben.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 546
113
Majd a kinaiak neznek igenyes hazai haborus dramakat, mint pl.

http://www.chinasmack.com/2013/vide...-dramas-becoming-increasingly-ridiculous.html

Az egy helyen foghato 60-70 csatorna kozul legalabb 10 ilyen musort ad fomusoridoben.

Nem lebecsülendő Korea bevétele a popzene és a sorozatok exportjából. Meg persze a hozzájuk kapcsolódó kütyükből és főleg a reklámokból. Néhány ázsiai országban már előfordult, hogy a koreai popzene és sorozatok érdemben befolyásolták a politikát, közhangulatot is. Ez a lépés kb. olyan, mintha Európa tiltó listára tenné Hollywoodot.
 
T

Törölt tag 1586

Guest

Szerintem ez a természetes reakció Kínától elvégre az USA vonatkozásában évi ~500 milliárd $-os üzletről van szó.
Ez az ~500 milliárd jórészt alacsony hozzáadott értékű összeszerelő tevékenységből jön össze.
Az Apple saját bevallása szerint Kínában 1,6 millió ember foglalkozik az IPhone alkatrészek előállításával és összeszerelésével.
(Mellesleg az IPhone-ok és hasonló kütyük 65 milliárddal részesednek a fent említett 500 milliárból)
Kína - szerintem - még nem áll készen arra hogy ezeknek a dolgozóknak más, magasabb hozzáadott értéket jelentő munkát biztosítson.

Az USA - illetve az USA fogyasztók - mit veszítenének ha az IPhonokat az USA-ban gyártanák?
ld.: https://www.technologyreview.com/s/601491/the-all-american-iphone/
A lényeg: ha csak az összeszerelést vinnék haza és az alkatrészeket továbbra is Kínából vennék ~5%-kal kerülne többe. Ha az alkatrészeket is az USA-ban gyártanák akkor ~15%-kal kéne többet fizetni a telefonért (változatlan profit margin mellett!)
Elgondolkodtató...
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 602
14 748
113
Najó, de mit veszít az Apple, ha nem engedik be a termékeit Kínába? Ez is benne van a pakliban. Ha Amerika kiviszi a gyártást az országból akkor búcsúzhatnak a kínai piacnak.