<blockquote rel="gergo55">Akagi listájához: miért rohant GE gyorsan szétverni a Tungsramot??? Pl.
Anno azt nyilatkozták a GE vezetői, hogy régen csak egy ellenfelük volt, a Tungsram, azért hogy nehogy a rendszerváltás után feléledjen a jól csengő márka, és ezzel nekik konkurenciát teremtsen, gyorsan felvásárolták, tönkretették, így a konkurencia kiiktatva, övék a piac.
Sok multi mondta, hogy ők csak piacot vásároltak.
</blockquote>
A Tungramnak a rendszerváltás után nem volt piaca (erősen redukálódott) és ami ennél is fontosabba, nem volt pénze és fejlesztési lehetősége a gyár modernizációjára. A Tungsramnak vége volt, mint a magyar buszgyártásnak.
A Tungsram izzótermelésének aránya a világpiacon 3% (három!) volt a nyolcvanas években. A termékek 60% a KGST, míg 20%-a a tőkés piacokra került. Ez mutatja, hogy a rendszerváltás miért küldte padlóra a következő adat mellett, ami mutatja, hogy miért volt iszonyatos hátrányban az úgynevezett "vetélytársaihoz" képest:
És ekkor már majd hárommilliárd Forint visszafizetetetlen hitelt jóváírtak és a rendszerváltás majd csak évek múlva jön...
Tudatlan összeesküvéselmélet hívők hallucinálhatnak arról, hogy itt húde komoly cégek léteztek, de a valóságban, mint a Tungsram példája is mutatja, ezek a cégek jellemzése a "rakás szar" kifejezéssel volt leírható a rendszerváltás éveiben. Ehhez képest a GE nem szétverte a megvásárolt tulajdonát, hanem brutálisan fejlesztette azt, hiszen a GE Hungary Zrt ma ugyanannyi embert foglalkoztat, mint a Tungsram a rendszerváltás idején (14 500) és emellett igen jelentős modernizációkat hajtott végre (ami csökkentette a munkaerőígényt, viszont a bővítések miatt végül nem változott a létszám!)
A közölt adatok a "Tungsram Rt. története 1898-1996" című könyvből származnak.
Az olyan emberek mint blogen a tényekre szeretnek hagyatkozni.