A kép nem photoshop, igaz, csak már jó régi. Szegény Cubana volt az egyetlen külföldi megrendelője a nagyon kis szériás Il-96-osnak, ez még az első példány kigördüléséről készült kép. Látszik is a fotón, hogy ez még filmre készült.
Hanem a konkrét kérdésedre, igen, az Il-96-os egy elavult valami, pláne négy hajtóművel és háromfős kabinszemélyzettel. Ez így egy repülő múzeum. Hiába no, gyorsan telnek az évtizedek, három is eltel azóta, hogy az Il-96-os megjelent és már akkor sem volt korszerű, pláne nem előremutató.
Hanem a mostani tervek amolyan hibrid megoldásról szólnak, ugyanis az ezeréves dizájnt és sárkányszerkezetet a legmodernebb és valaha épült legerősebb orosz sugárhajtóművel, a PD-35-össel tervezik felszerelni, amiből kettő is elég lesz. De csak ha a hajtóművek darabszámának csökkentése tömegcsökkenést is hoz magával. Ha nem - és erre a növelt törzshossz miatt elég nagy az esély - a két 350kN-os hajtómű nem lesz képes kompenzálni az Il-96-os 4x160, vagy az Il-96-400-as 4x180kN-nyi tolóerejét.
Valahol a kettő között lesz a teljesítmény, ami nem volna baj, csakhogy az Il-96-400-nál is hosszabb és nehezebb lesz a tervezett új modell.
És tartok tőle, hogy hiába a sokkal korszerűbb hajtómű, ha nem modernizálják a szárnyat, nem csökkentik valahogy a tömeget, akkor a hatékonyság el fog vérezni a nagyobb felszállósúlyon.