[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 762
26 147
113
Az a 4 előtérben lévő torony milyen eszközhöz tartozik?
A leghátsó egy talán egy nona torony, mellette talán egy bmp2
c14c22a5b91f7a7f8bf7d783ce05b62d.jpg
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 208
57 511
113
Nesze bazdmeg, mi meg pár szaros himarsot sem kapunk.
:mad:

 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 522
12 630
113
Nesze bazdmeg, mi meg pár szaros himarsot sem kapunk.
:mad:

Dehogyneeem. Majd a románoktól. Indító nélkül....
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 962
113
A Rostec átadta az első SSJ-NEW-t a repülési tesztállomásnak.

Az első SSJ-NEW prototípust, amelyet az Irkut Corporation (az UAC Rostec része) Komsomolsk-on-Amur-i Termelőközpontjában állítottak össze, átszállították a repülési tesztállomásra.

A cég szakemberei megkezdték a gép új rendszereinek a komplex földi tesztelési programját, jelenleg megtörtént a repülőgép első tankolása. Az első repülés után a repülőgépet bemutatják a Rosaviacia szakembereinek tanúsítási tesztekre, majd az importált rendszereket jóváhagyják az SSJ-NEW fedélzetén való használatra. Ez lehetővé teszi a repülőgép sorozatgyártásának és kereskedelmi üzemeltetésének megkezdését.

„A földi tesztelés fontos lépés az SSJ-NEW első repülésére való felkészülésben. Néhány héten belül teszteljük az összes új repülőgép-rendszer működését a földön, hogy biztosítsuk megfelelő működésüket a levegőben. A biztonság az egyik kulcsfontosságú prioritás a polgári repülőgépek új módosításának létrehozása során” – mondta Andrej Boginskij, a PAO OAK polgári repülésért felelős vezérigazgató-helyettese, az Irkut Corporation vezérigazgatója.

Az SSJ-NEW egy rövid távú, keskeny törzsű repülőgép, amelyet a rendszerek és alkatrészek importcseréjének programja keretében hoznak létre. A gép egy másik modell lesz a jelenleg üzemeltetett Superjet repülőgépek családjában.

mv2KJY6L4gE.jpg

kh8aeWL-Rfk.jpg

nDCICkAp-PI.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 418
84 300
113
Te azt honnan tudod, hogy az oroszok mit és miért csinálnak? Mostanában látom, hogy te mindenhez is érteni kedztél, de azonkívül milyen orosz belső infóid vannak? A felörlő háborúhoz elsősorban erőforrások kellenek, persze pénz is, de rubelből van nekik bőven és abba kell kifizessék. De ahogy már mondtam, próbálj meg egy húszezrest a karabélyod csövébe betömni és nézd meg tudsz-e lőni vele. A nyugati költsége többezer milliárd euróra rúg már, az EU-ból az USA-ból is mennek zsoldosok tízezrével és mégis az orosz megy előre. A gáztőzsdét meg megnézhetem, tényleg most indult újra az egyik nagy szennyezső a közelben, 10% kapacitással. Vajon mennyibe kerűlhetett leállítani és visszaindítani s az alkalmazottakat évekig tartani agy kirúgni s újra felvenni. És ez a szerencsésebb, ami újra tudott indulni.
És te?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 418
84 300
113
Az amerikai külügyminiszter beszéde egyik részében kijelentette: Oroszország a második legerősebb hadsereg Ukrajnában
Ez kéremszépn plágium! Hol lehet perelni?
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Hmm, te meg a hozzád hasonló entitások lelkesen elmagyarázták, hogy miért nem tud oroszország a stratégiai légierővel azt szét szedni amit akar. Aztán amikor kiderült, hogy tud, nos áll néma csend...
Tudod, ha akarná, az OF 10 millió katonát tudna oda küldeni teljes fegyverzetben, megfelelő támogatással. És még ez nem lenne teljes mozgósítás. Az európai nato mire ez a 10 millió ember felkészül, már majdnem összerakná a sorozáshoz szükséges bizottságot ellenőrző bizottság, bizottságának a bizottságát.
És mire ez összeáll az oroszok már az enszben vitatkoznának, hogy Párizs miért ősi orosz város.
És most ezen röhögsz. Csak én nem.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 418
84 300
113
Hmm, te meg a hozzád hasonló entitások lelkesen elmagyarázták, hogy miért nem tud oroszország a stratégiai légierővel azt szét szedni amit akar. Aztán amikor kiderült, hogy tud, nos áll néma csend...
Tudod, ha akarná, az OF 10 millió katonát tudna oda küldeni teljes fegyverzetben, megfelelő támogatással. És még ez nem lenne teljes mozgósítás. Az európai nato mire ez a 10 millió ember felkészül, már majdnem összerakná a sorozáshoz szükséges bizottságot ellenőrző bizottság, bizottságának a bizottságát.
És mire ez összeáll az oroszok már az enszben vitatkoznának, hogy Párizs miért ősi orosz város.
És most ezen röhögsz. Csak én nem.
Kérlek idézd.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A Rostec átadta az első SSJ-NEW-t a repülési tesztállomásnak.

Az első SSJ-NEW prototípust, amelyet az Irkut Corporation (az UAC Rostec része) Komsomolsk-on-Amur-i Termelőközpontjában állítottak össze, átszállították a repülési tesztállomásra.

A cég szakemberei megkezdték a gép új rendszereinek a komplex földi tesztelési programját, jelenleg megtörtént a repülőgép első tankolása. Az első repülés után a repülőgépet bemutatják a Rosaviacia szakembereinek tanúsítási tesztekre, majd az importált rendszereket jóváhagyják az SSJ-NEW fedélzetén való használatra. Ez lehetővé teszi a repülőgép sorozatgyártásának és kereskedelmi üzemeltetésének megkezdését.

„A földi tesztelés fontos lépés az SSJ-NEW első repülésére való felkészülésben. Néhány héten belül teszteljük az összes új repülőgép-rendszer működését a földön, hogy biztosítsuk megfelelő működésüket a levegőben. A biztonság az egyik kulcsfontosságú prioritás a polgári repülőgépek új módosításának létrehozása során” – mondta Andrej Boginskij, a PAO OAK polgári repülésért felelős vezérigazgató-helyettese, az Irkut Corporation vezérigazgatója.

Az SSJ-NEW egy rövid távú, keskeny törzsű repülőgép, amelyet a rendszerek és alkatrészek importcseréjének programja keretében hoznak létre. A gép egy másik modell lesz a jelenleg üzemeltetett Superjet repülőgépek családjában.

mv2KJY6L4gE.jpg

kh8aeWL-Rfk.jpg

nDCICkAp-PI.jpg
Miért van angol neve, ha pont hogy a hazai alkatrészek a lényege?
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A Rostec átadta az első SSJ-NEW-t a repülési tesztállomásnak.

Az első SSJ-NEW prototípust, amelyet az Irkut Corporation (az UAC Rostec része) Komsomolsk-on-Amur-i Termelőközpontjában állítottak össze, átszállították a repülési tesztállomásra.

A cég szakemberei megkezdték a gép új rendszereinek a komplex földi tesztelési programját, jelenleg megtörtént a repülőgép első tankolása. Az első repülés után a repülőgépet bemutatják a Rosaviacia szakembereinek tanúsítási tesztekre, majd az importált rendszereket jóváhagyják az SSJ-NEW fedélzetén való használatra. Ez lehetővé teszi a repülőgép sorozatgyártásának és kereskedelmi üzemeltetésének megkezdését.

„A földi tesztelés fontos lépés az SSJ-NEW első repülésére való felkészülésben. Néhány héten belül teszteljük az összes új repülőgép-rendszer működését a földön, hogy biztosítsuk megfelelő működésüket a levegőben. A biztonság az egyik kulcsfontosságú prioritás a polgári repülőgépek új módosításának létrehozása során” – mondta Andrej Boginskij, a PAO OAK polgári repülésért felelős vezérigazgató-helyettese, az Irkut Corporation vezérigazgatója.

Az SSJ-NEW egy rövid távú, keskeny törzsű repülőgép, amelyet a rendszerek és alkatrészek importcseréjének programja keretében hoznak létre. A gép egy másik modell lesz a jelenleg üzemeltetett Superjet repülőgépek családjában.

mv2KJY6L4gE.jpg

kh8aeWL-Rfk.jpg

nDCICkAp-PI.jpg

Oroszországban bemutatták az új Il-96-os utasszállító repülőgépet​


Módosítva: 2023-06-12 21:04
2023-06-12 21:04

  • 792MEGOSZTÁS









Az orosz Egyesült Repülőgépgyártó Vállalat bemutatta az új Il-96-400M utasszállító repülőgépet.

A repülőgép törzse 9,65 méterrel hosszabb, mint a meglévő Il-96-300-as utasszállító változaté, és tervezett befogadóképessége 390 utas.

Az orosz kormány 2017 óta 57,4 millió dollárt fektetett be az Iljusin Il-96-400M fejlesztésébe.
836f62fd0e2d1f7d0b30a978b83d5db3.jpg
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 489
59 928
113
Valaki bemâsolhatná, mert èn hülye ( hüje :))vagyok hozzá:
Az osztrák exxpress.at oldalán van egy hosszú interjú Jeffrey Sachssal az orosz-ukrân konfliktusról. ( "Herr Professor Sachs, verbreiten Sie russische Propaganda?") A provokativ cim ellenère Sachs nagyon alaposan magyarâzza a konfliktus valós okait, 1990-ig visszamenöleg. Az összes szokâsos bullshitet (amit itt is rendszeresen hoznak egyesek) tètelesen câfolja. Aki tud németül, feltétlenül olvassa el.
PS: exxpress 2 x-el! :)
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113

Oroszországban bemutatták az új Il-96-os utasszállító repülőgépet​


Módosítva: 2023-06-12 21:04
2023-06-12 21:04

  • 792MEGOSZTÁS









Az orosz Egyesült Repülőgépgyártó Vállalat bemutatta az új Il-96-400M utasszállító repülőgépet.

A repülőgép törzse 9,65 méterrel hosszabb, mint a meglévő Il-96-300-as utasszállító változaté, és tervezett befogadóképessége 390 utas.

Az orosz kormány 2017 óta 57,4 millió dollárt fektetett be az Iljusin Il-96-400M fejlesztésébe.
836f62fd0e2d1f7d0b30a978b83d5db3.jpg
Senkit sem érdekel?
Az oroszok elkészítették az első példányát egy minden ízében 30 évvel ezelőtti óriásgépnek, amire egyetlen megrendelés sincs. Szerintem ez a kép is fotoshop. Úgy volt, hogy kelleni fog, hát az állam költött rá 57milió $t, ami aprópénz a valóban égetően szükséges PD-14re költött mrd $okhoz képest.
A gép négy motoros, 3 pilótás, ami maga az anyagi csőd, arról már nem is beszélve, hogy 20 éve nem képeznek fedélzeti mérnököt.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 239
113

Oroszországban bemutatták az új Il-96-os utasszállító repülőgépet​


Módosítva: 2023-06-12 21:04
2023-06-12 21:04

  • 792MEGOSZTÁS









Az orosz Egyesült Repülőgépgyártó Vállalat bemutatta az új Il-96-400M utasszállító repülőgépet.

A repülőgép törzse 9,65 méterrel hosszabb, mint a meglévő Il-96-300-as utasszállító változaté, és tervezett befogadóképessége 390 utas.

Az orosz kormány 2017 óta 57,4 millió dollárt fektetett be az Iljusin Il-96-400M fejlesztésébe.
836f62fd0e2d1f7d0b30a978b83d5db3.jpg
Senkit sem érdekel?
Az oroszok elkészítették az első példányát egy minden ízében 30 évvel ezelőtti óriásgépnek, amire egyetlen megrendelés sincs. Szerintem ez a kép is fotoshop. Úgy volt, hogy kelleni fog, hát az állam költött rá 57milió $t, ami aprópénz a valóban égetően szükséges PD-14re költött mrd $okhoz képest.
A gép négy motoros, 3 pilótás, ami maga az anyagi csőd, arról már nem is beszélve, hogy 20 éve nem képeznek fedélzeti mérnököt.
Én úgy tudom, újraindítani készülnek a gyártást, merthogy más szélestörzsű sárkányuk nincs, ez meg már van. Updatelt és nyugat-mentes avionikával, illetve szó van arról is, hogy kéthajtóműves verzió is lesz. Gondolom elsősorban hazai felhasználásra kell majd, lévén az Airbus/Boeing flottát nem fogják tudni (meg nem is akarják) 5 év múlva fenntartani - főleg, hogy egyébként tudnak ilyet is gyártani.
A kép nem photoshop, a Cubana Il-96-300 operátor, egy ilyen látható itt is (CU-T1250).

Tulajdonképpen mi a gondod?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 379
113
Senkit sem érdekel?
Az oroszok elkészítették az első példányát egy minden ízében 30 évvel ezelőtti óriásgépnek, amire egyetlen megrendelés sincs. Szerintem ez a kép is fotoshop. Úgy volt, hogy kelleni fog, hát az állam költött rá 57milió $t, ami aprópénz a valóban égetően szükséges PD-14re költött mrd $okhoz képest.
A gép négy motoros, 3 pilótás, ami maga az anyagi csőd, arról már nem is beszélve, hogy 20 éve nem képeznek fedélzeti mérnököt.
A kép nem photoshop, igaz, csak már jó régi. Szegény Cubana volt az egyetlen külföldi megrendelője a nagyon kis szériás Il-96-osnak, ez még az első példány kigördüléséről készült kép. Látszik is a fotón, hogy ez még filmre készült.
Hanem a konkrét kérdésedre, igen, az Il-96-os egy elavult valami, pláne négy hajtóművel és háromfős kabinszemélyzettel. Ez így egy repülő múzeum. Hiába no, gyorsan telnek az évtizedek, három is eltel azóta, hogy az Il-96-os megjelent és már akkor sem volt korszerű, pláne nem előremutató.
Hanem a mostani tervek amolyan hibrid megoldásról szólnak, ugyanis az ezeréves dizájnt és sárkányszerkezetet a legmodernebb és valaha épült legerősebb orosz sugárhajtóművel, a PD-35-össel tervezik felszerelni, amiből kettő is elég lesz. De csak ha a hajtóművek darabszámának csökkentése tömegcsökkenést is hoz magával. Ha nem - és erre a növelt törzshossz miatt elég nagy az esély - a két 350kN-os hajtómű nem lesz képes kompenzálni az Il-96-os 4x160, vagy az Il-96-400-as 4x180kN-nyi tolóerejét.
Valahol a kettő között lesz a teljesítmény, ami nem volna baj, csakhogy az Il-96-400-nál is hosszabb és nehezebb lesz a tervezett új modell.
És tartok tőle, hogy hiába a sokkal korszerűbb hajtómű, ha nem modernizálják a szárnyat, nem csökkentik valahogy a tömeget, akkor a hatékonyság el fog vérezni a nagyobb felszállósúlyon.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A kép nem photoshop, igaz, csak már jó régi. Szegény Cubana volt az egyetlen külföldi megrendelője a nagyon kis szériás Il-96-osnak, ez még az első példány kigördüléséről készült kép. Látszik is a fotón, hogy ez még filmre készült.
Hanem a konkrét kérdésedre, igen, az Il-96-os egy elavult valami, pláne négy hajtóművel és háromfős kabinszemélyzettel. Ez így egy repülő múzeum. Hiába no, gyorsan telnek az évtizedek, három is eltel azóta, hogy az Il-96-os megjelent és már akkor sem volt korszerű, pláne nem előremutató.
Hanem a mostani tervek amolyan hibrid megoldásról szólnak, ugyanis az ezeréves dizájnt és sárkányszerkezetet a legmodernebb és valaha épült legerősebb orosz sugárhajtóművel, a PD-35-össel tervezik felszerelni, amiből kettő is elég lesz. De csak ha a hajtóművek darabszámának csökkentése tömegcsökkenést is hoz magával. Ha nem - és erre a növelt törzshossz miatt elég nagy az esély - a két 350kN-os hajtómű nem lesz képes kompenzálni az Il-96-os 4x160, vagy az Il-96-400-as 4x180kN-nyi tolóerejét.
Valahol a kettő között lesz a teljesítmény, ami nem volna baj, csakhogy az Il-96-400-nál is hosszabb és nehezebb lesz a tervezett új modell.
És tartok tőle, hogy hiába a sokkal korszerűbb hajtómű, ha nem modernizálják a szárnyat, nem csökkentik valahogy a tömeget, akkor a hatékonyság el fog vérezni a nagyobb felszállósúlyon.
A 400M 10 méterrel hosszabb, de könnyebb az elődjénél. 4x17t tolóerővel. A PD-35ös verzió csak egy kósza elképzelés. Ha tényleg lenne belföldi igény 400 férőhelyes 10E kmes gépre, nyilván megrendelték volna.