http://hungarian.ruvr.ru/2013_01_03/Ujabb-szall-to-jarmu-gepkocsizo-loveszek-szamara/BTR-82A1 új harci modullal.
![]()
![]()
Hiszen írják, hogy a páncél belül repeszvédő réteget kapott.Hát nem tudom. Igazából a tornyot leszámítva, nem nagyon változott a gép külseje. Nem látni rajta sem pót-páncélt, sem rpg-rácsot. A "páncél" test valószínűleg ugyan az a max 1 cm vastag hegesztett kazánlemez, mint régen. A gumik terén is újíthatnának már valamit, mert ezek nem az igaziak ma már. Én ezt a konstrukciót, erősen túlhaladottnak érzem ma már.
Igazából nem tudni, hogy mire szánták. A fegyverzete alapján akár IFV is lehetne, (bár legalább egy pct-rakétát rakhattak volna az új toronyra) de a páncéltest alapján inkább nyuszi-busz!
http://hungarian.ruvr.ru/2013_01_03/Ujabb-szall-to-jarmu-gepkocsizo-loveszek-szamara/<blockquote rel="boki">BTR-82A1 új harci modullal.
![]()
![]()
"Az oldalsó lőrések ferdén előre néznek, így a deszanttérben tartózkodók nem képesek a közvetlen hátulról történő támadást egyéni tűzfegyvereikkel kivédeni(mivel a motortér teljesen elfoglalja a járműtest hátsó egyharmadát).
A BTR járművek 275 lóerős Kamaz teherautó-motorja gyenge, nem képes terepen megfelelő sebességet biztosítani, ha működik a kb. 40le teljesítmény-igényű légkondicionálás - ez az afgán és iraki missziós műveletekben problémát okozott.
A BTR–80 páncélzata gyenge: még a gyalogsági géppuska-sorozattal szembeni védettsége sem garantált minden lőirányból.
Azt hogy ott mi történt, azt csak az tudja aki ott volt.az MH iraki békefenntartó alakulatánál személyi veszteséghez, Nagy Richárd szakaszvezető (posztumusz hadnagy) hősi halálához vezetett."
A teljesítmény-tartalék hiánya azt is megakadályozza, hogy a kézikerekes forgatású lövegtornyot elektromos vagy hidraulikus segédhajtással motorizálják a BTR–80 harcértékének növelése érdekében.
(A hasonló kialakítású finn-lengyel PATRIA Rosomak kerekes harcjárművek 480 lóerős dízelmotorral rendelkeznek, valamivel kisebb össztömeg mellett).
(Saját megj.: A Patria szerintem nehezebb, mint a BTR)
A BTR–80 falja a gumikat: az iraki misszió során minden abroncs 1000 km-enként cserére szorult, ezek importára darabonként több százezer forint.
(Az orosz gyártású, nem szabványos méretezésű kerekek egyfeladatosak, terepen és földúton történő haladásra alkalmas felületűek, míg Irakban a homokba süllyedés és az aknák veszélye miatt csak az aszfaltutakon lehetett haladni, ami a futófelület nagyon gyors kopásához vezetett.)
Az ukrán békefenntartóknál szolgáló, azonos típusú BTR–80 jármű személyzettel együtt megsemmisült egy RPG-7 vállról indítható páncéltörő rakétagránát találata miatt, a repeszek a szó szoros értelmében szitává lyuggatták a felépítményt.

A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..