1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Civil repüléssel kapcsolatos témák

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2019. január 24..

  1. rm40

    rm40 New Member

    Azt nem értem, hogy honnan gondolta biztosra a cpt, hogy a jelentkező hiba nem rántja-e magával a még működő hajtóművet. Vagy hogy nem találkozik madárrajjal.
    Azt meg a hozzáértőktől kérdezem, hogy a szokásosnál alacsonyb, 24000 lábon végigrepült útvonal repülésirányítói részről önmagában vethet-e fel kérdést a cpt felé út közben?
     
  2. emel

    emel Well-Known Member

    Ha csak egyszerűen "kis műszaki problémát" jelentettek és alacsonyabb magasságot kértek az irányítástól, valószínűleg a kondi és túlnyomásrendszer hibájára gondoltak az irányításnál, ekkor nemigen szokás megtagadni a kisebb magasságot, és más több fölösleges kérdésekkel zavarni a kisebb problémákkal ugyan de az átlagnál jobban elfoglalt pilótákat.
     
  3. misinator

    misinator Well-Known Member

    Válaszod nagyon szépen köszönöm!
    Erre számítottam.
    Persze utólag írhatom, hogy én is így gondoltam, de nem akartam magamból hülyét csinálni, pont erre gondolva:
    Mivel nemhogy repülőgépet nem vezettem még (na jó, csak egy percet; Góbét:rolleyes:), de még nem is utaztam utasszállítón:(
    Így nem tartottam lehetetlennek, hogy akár - urambocsá' - bevett gyakorlat lehet a túlnyomásrendszer meghibásodása miatt ez a khm "eljárás" és módi.
    Mindenesetre megéri olvasgatni az Aeromagazint, mert egyedül a SOP volt ismeretlen rövidítés számomra - ezen magam is meglepődtem:eek:
     
  4. formosa1

    formosa1 Active Member

  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  6. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Pécsi cég gyárt majd a jövőben orosz repülőt
    A világ első elektromos repülőgépét egy magyar cég, a tavaly október óta kecskeméti helyett pécsi Magnus Aircraft gyártja. Ennek a cégnek a leányvállalata, az Aviation Egineering újabb fontos mérföldkövet tett meg a magyar repülógépgyártásban azzal, hogy megállapodott az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorciummal arról, hogy a jövőben a magyar cég lesz az egyik orosz kisrepülő kizárólagos gyártója - derül ki az Aviation Engineering közleményéből.

    Az IL-103 típusú repülőgépet az 1990-es években fejlesztette ki az Ilyushin Design
    Bureau, mely később 1998-ban orosz gépként elsőként kapott engedélyt az FAA (Federal Aviation Authority, vagyis az Amerikai Egyesült Államok légügyi hatósága) által. A 4-üléses repülőgép szélsőséges körülmények között is biztonságos és kényelmes, legfőképpen mindennapi használatra lett kialakítva.

    [​IMG]
    Ilyushin Il-103
    Fotó: Wikipedia
    Laosz, Dél-Korea és Peru légiereje ilyen gépeket használ tanulórepülőknek, a három országban összesen harminc ilyen repülő szolgál.

    A szerződés értelmében a Magnus Aircraft Zrt. kizárólagosan gyártja és értékesíti világszinten az Il-103-as típusú repülőgépet. Az üzlet azért is nagy lehetőség a magyar cégnek, mert így megnyílt a lehetőség arra, hogy egyéb saját termékeit pedig exportálja Oroszországba.


    https://index.hu/gazdasag/2019/08/2...ktPWulymX5aVWs9Kr1ieSZGhwg1lK1TNRhELFCMYqgsKo
     
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    25 év alatt 66 db épült az IL-103-asból ... biztos nagyon nagy igény lesz rá a jövőben is.
    Akkor ez lett az Ansat helikopter összeszerelő üzem helyett?
    Inkább az elektromos repülőgép projektre kellett volna jobban koncentrálni, abban sokkal nagyobb lehetőségek vannak.
     
    formosa1 likes this.
  8. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Több infóm nincs erről, de lehet még helikoffer összeszerelésünk.
     
  9. rudi

    rudi Well-Known Member

    ...csakúgy mint az eddig gyártott repülőgépeikre.
    Bizonyára gondos piackutatást végeztek, de mindenesetre furcsa hogy egy gyár, aki eddig csak kompozit gépeket gyártott, hirtelen egy fémszerkezetű, AVGAS üzemanyagot használó géppel akar betörni a piacra.
    Sok sikert hozzá...
     
    fishbed, formosa1 and Terminator like this.
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Melyik esetre gondolsz itt?
    Tiszta véletlen, hogy benéztem ide, mert ennek hsz-nak a civil repülésnél kéne lennie...
     
  11. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    A ValuJet 592. 110 rendbeli gyilkosság miatt ítélték el a céget a félelmetes hanyagságaik miatt.
    Az áldozatok soha nem lettek meg, a gép a becslések szerint tizenvalahány méter mélyre fúródott mert függőlegesen csapódtak a mocsárba. Pár apró roncsdarabot találtak csak. Eltűntek és sosem kerültek elő.

    https://en.wikipedia.org/wiki/ValuJet_Flight_592
     
    gacsat, fishbed and molnibalage like this.
  12. boki

    boki Well-Known Member

  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    De nem osztottak ki egyetlen életfogytot sem, ahogy te írtad.
     
  14. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Az látod lehet, annó egy oktatáson mondta az előadó, onnan jegyeztem meg. Ha nem igaz, akkor jól behülyített minket - ennek utánanézek :D
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A vád volt az, hogy 110 rendbeli gondatlan emberölés vagy mi. Nem igazán tudom, hogy mit jelent a Third-degree murder. A first degree a szándékos emberölés, ezt még tudom.
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  17. rudi

    rudi Well-Known Member

    Profi...
     
    jani22, fishbed and emel like this.
  18. jani22

    jani22 Well-Known Member

  19. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  20. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Onnan fordultak vissza, ahonnan Halifax már közelebb lett volna.
     
    jani22 and molnibalage like this.

Ezen oldal megosztása