M
molnibalage
Guest
A gép képes üzemanyag kieresztésére (fuel dump)? Egyes helyeken azt látom leírva, hogy nem. Számomra ez elég meglepő lenne, ha igaz lenne.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A gép képes üzemanyag kieresztésére (fuel dump)? Egyes helyeken azt látom leírva, hogy nem. Számomra ez elég meglepő lenne, ha igaz lenne.
Kérdések: miért nem fogyasztott ki a gép a reptér felett körözéssel?
Miért okozhatott gondot egy villámcsapás?
Lehet, hogy van olyan utasszállító, amin van tüzelőanyag vész-leeresztési lehetőség, de én ilyent még nem ismerek. B737-en és Airbus-320 tipus-családon biztos nincs ilyen lehetőség, ki kell fogyasztani ha van rá idő. A túl gyors leszállás annak köszönhető hogy túl nagy volt a súly, kisebb sebességnél már korábban átestek és lezuhantak volna. A leszálló-sebességet mindig a súlyhoz kell kalkulálni, a fékszárny/orrsegédszárnyak állását meg a számított leszállósebességhez. Az elsőrendű ok, ami miatt szerintem siettek leszállni, hogy elment a teljes műszer-rendszerük, kialudtak a képernyők, így semmiről nem igen lehetett valós adatuk, magáról a gép állapotáról főleg nem (ha van is tartalék műszer, az max műhorizont meg egy-két navigációs műszer, de nincs a gép állapotát jelző tartalék műszer). Ilyenkor nem csodálom ha az a célja a pilótának, hogy addig szálljunk le amíg mi vezetjük a gépet és nem fordítva. Lásd B-737-800 MAX ...A Szuhoj is képes a vészleeresztésre. Nekem még mindig az nem tiszta, hogy a gyakorlatilag tele gép nagyon gyorsan jött be. És már másodszorra is. Fékszárny állása? Hidraulika? Vagy a hajtómű szabályozása ment el és "túlpörgött"? A levegőben tűz még nem volt, az attól keletkezett, hogy odacsapták a gépet! Mi volt az az ok, ami miatt siettek a leszállással?
A Szuhoj is képes a vészleeresztésre. Nekem még mindig az nem tiszta, hogy a gyakorlatilag tele gép nagyon gyorsan jött be. És már másodszorra is. Fékszárny állása? Hidraulika? Vagy a hajtómű szabályozása ment el és "túlpörgött"? A levegőben tűz még nem volt, az attól keletkezett, hogy odacsapták a gépet! Mi volt az az ok, ami miatt siettek a leszállással?
Egyesek mégis hevesen állítják, hogy nem képes.A Szuhoj is képes a vészleeresztésre. Nekem még mindig az nem tiszta, hogy a gyakorlatilag tele gép nagyon gyorsan jött be. És már másodszorra is. Fékszárny állása? Hidraulika? Vagy a hajtómű szabályozása ment el és "túlpörgött"? A levegőben tűz még nem volt, az attól keletkezett, hogy odacsapták a gépet! Mi volt az az ok, ami miatt siettek a leszállással?
A probléma az, hogy sem az A320 sem a B737 fuel panelen nincs dump gomb, ezért nem tudom, hogy azokon ez hol lehet.Én nem látok hozzá gombot itt(ami nyilván nem zárja ki a létezését): https://www.superjetinternational.com/virtualtour/
A plusz kiviteli és további karbantartási költségek kifizetése - vagyis a megrendelő cégek nem kérnek az ilyen rendszerekből! Ez pont elég is ahhoz hogy ne legyenek ...De mi olyan megoldhatatlan, hogy ne lenne egy sima gravitációs kieresztés a gépen...? [fejvakarás]
Mintha valami olyan okot hallottam volna, hogy a kisebb gépeknél a méretezés azt hozza ki, hogy MTOW és felszállás után is le tudnak jönni, de egy interkontinentális gép egy főre jutó tübb poggyász és teljesen tankolva ezt már nemigen bírja ki. De nekem ez valahogy sántít. Ettől még lehet igaz.A plusz kiviteli és további karbantartási költségek kifizetése - vagyis a megrendelő cégek nem kérnek az ilyen rendszerekből! Ez pont elég is ahhoz hogy ne legyenek ...
Egyesek mégis hevesen állítják, hogy nem képes.
A probléma az, hogy sem az A320 sem a B737 fuel panelen nincs dump gomb, ezért nem tudom, hogy azokon ez hol lehet.
A320, fent középen.
https://static.airbus.com/fileadmin/backstage/Asset_management/A320-cockpit/index.html
B737, balra fent.
http://tahirli.net/360/panos/Boeing/Boeing_737-800.html
A380, fent középen.
https://static.airbus.com/fileadmin/backstage/Asset_management/A380-COCKPIT/index2.html
Vagy akkor a gombok működését nem értem.
De mi olyan megoldhatatlan, hogy ne lenne egy sima gravitációs kieresztés a gépen...? [fejvakarás]
Mintha valami olyan okot hallottam volna, hogy a kisebb gépeknél a méretezés azt hozza ki, hogy MTOW és felszállás után is le tudnak jönni, de egy interkontinentális gép egy főre jutó tübb poggyász és teljesen tankolva ezt már nemigen bírja ki. De nekem ez valahogy sántít. Ettől még lehet igaz.
A gravitációs leeresztés arra vonatkozik, hogy nem szivattyú nyomja ki. Szelep kinyílik és kifolyik.Ez így van, létezik megengedett legnagyobb leszállósúly is (MAXLW vagy MLW), egy teljesen feltöltött modern utasszállító általában nem tud ugyanazzal a súllyal földet érni mint amivel felszállt. Ha valami miatt előbb kell leszállni akkor ki kell engedni az üzemanyag egy részét.
https://magazin.lufthansa.com/xx/en/fleet/boeing-747-8-en/panorama-photo-cockpit-747-8/
Fent, középen a két piros gomb az MLW feliratos forgókapcsoló alatt nyitja a két szárny végén lévő szelepet.
Bővebben: https://www.fire.tc.faa.gov/pdf/fsr-0178.pdf
A két szelep [1] vezérlése elektronikus, de rugós mechanikával automatikusan záródik, ha időközben elmegy az áram akkor ne folyjon el az üzemanyag, szóval a 'gravitációs leeresztés' azért elég meredek lenne. Paradox módon el tudom képzelni, hogy talán pont egy ilyen túlbiztosítás okozhatta a Superjet vesztét, mert az elektronikus rendszerek elvesztése miatt az üzemanyag leeresztése is lehetetlenné vált.
A pilóta valszeg úgy ítélte meg, hogy kisebb kockázat tele gépet letenni, mint kifogyasztani. És lehet, hogy nem engedélyezték neki.
Villám is több féle van, valószínű, hogy nem közvetlen a gépbe csapott, hanem magán a villámon repült keresztül a gép. Akkor az elektronika megadhatja magát.