1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Civil repüléssel kapcsolatos témák

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2019. január 24..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A szakszó részre. Ha hirtelen elvesztené emiatt a pilóta állomány 1/3-a a jogsiját, akkor milyen kapacitás lenne ennek visszanyerésére?
    Vagy egy ponton túl inkább felszállnak rotálva a legértékesebb pilóták, hogy ne vesszék el? Repülnek egy géppel egy nap vagy 8 személyzettel?
     
  2. ZeiG

    ZeiG Well-Known Member

    Mezőgazdasági repülés tankönyv, értékes információkkal az érintett repülőgépekről és helikopterekről (An-2, M-18, Z-137, Ka-26, MD-500E, UH-12E):
    https://regi.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tkt/mezogazdasagi-repules/index.html

    Esténként a rendőrségnek leadott légcsavarok, légtraktoros száguldás Afrikában, tűzoltás a Kiskunságban:
    Interjú a mezőgazdasági repülés több 10.000 órát repült veteránjával, Nagy Tamással:
    http://www.aeromagazin.hu/index.php...ülés-egyik-meghatározó-pilótájával&Itemid=205

    Szivarral a szántóföldek fölött (Ayres Thrush):
     
    Tcat, fishbed and emel like this.
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Hosszú karbantartás ma után újra levegőbe emelkedett az An-225...



     
    fishbed, formosa1 and fip7 like this.
  4. Horizon

    Horizon Well-Known Member

    formosa1 likes this.
  5. formosa1

    formosa1 Active Member

    Igen, korábban az egyik fórumtársunk már linkelte. - De semmi baj, legyen meg 2X is, mert 1 hozzáértő szakember írta...
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem is tudtam a csepeli tervről eddig. Az mekkora szívás lett volna később...
     
    fishbed likes this.
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Akinek van légitársasága és nagy gépe...

    Austrian Airlines yesterday operated two Boeing 777-200ER aircraft between Vienna & Xiamen collecting medical supplies to combat COVID-19 within Austria. These aircraft are registered OE-LPC & OE-LPD

    Lufthansa, the German airline sent one of its A330s to China to pick-up urgent medical supplies. They filled up the hold with heavier items, and then put strapped-in lighter items on passenger seats.

    Aer Lingus pilots will fly five of the airline's Airbus A330's to China to pick up much-needed medical supplies and transport them back to Ireland.

    ...
     
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  11. T.Tom

    T.Tom Well-Known Member

  12. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    LOT Dreamliner érkezik lassan Sydney-be Szingapúri közbenső megállót követően:


    Tegnap a Lufthansa is küldött gépet a térségben: Tokión keresztül Új-Zélandra. Az FR24 adatbázis alapján holnapra van ütemezve a visszaút.
     
  13. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  15. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Alapvetően 90 nap a varázsszám, ezen belül 3 fel/leszállást kell csinálnod, szóval a rotálás részmegoldás, de mondjuk hosszabbítható ez a 90 nap.
    Szimulátorral ez kiváltható - na és itt jön a nagy bibi, a szimulátor spotokat megszerezni. Ok, a legnagyobbaknak van saját simulátorfarmja pont emiatt, de nekik is eléggé ki kell centizni, főleg ekkora leállás után (viszont nekik meg az plusz kiadás). Az időzítés nyírja ezt ki, hiszen egyszerre szakad be óriási mennyiségű ember, nem lehet őket elosztani végig az év mentén, ahogy az történni szokott.
    Szóval a jogosítások megőrizhetőek, meg visszazserezhetőek - de mivel nem a legoptimálisabb sorrendben történik, így kemény csúszások és nagyobb költségek lesznek ebben is. Fűggően attól, mikor indul újra az élet - mert jelenleg úgy tűnik nyárig itt nagyon nem lesz semmi (teherpilóták meg itt röhögnek fel :D).

    Ami nagyobb zavart fog okozni, hogy
    1, egy csomó pilóta került be az álláskeresési rendszerbe a nemrég kezdődött csődhullám miat (Thomas Cook, Flybe, stb...), akik az újak bekerülését nagyban nehezítik.
    2, így viszont megint kialakul majd a hajmeresztő követelmény az újaknak, ami a fapados repülés előtt volt jellemző....
    3, ez pedig ha rosszul jön ki megint okoz egy marha nagy törést, mikor visszanő a kereslet (lejár a félelem az utazástól), de nem lesz elég pilóta megint... (műszakiaknál nincs ilyen gond, de most pl. nekik is áll minden képzés).
    4, most abszolút nagy vándorlás fog indulni, mert nem tudni ki áll fel, ki marad életben - a meglévő pilótaállomány mekkora részét tartja fenn a társaság, akit meg nem, az a piacon mennyire vesztélyezteti a kevesebb órával rendelkezőket.

    Eddig volt egy balance, ami most nagyon szét fog esni - őszintén szólva fogalmam sincs mi lesz, annyira sok a változó pilótafronton. Minden attól függ, nyáron lesz-e utazási kedv. Ha nem, dark age is coming....
     
    endre, nyugger, misinator and 7 others like this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  17. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Budapesten

     
    fip7 likes this.
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  20. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

Ezen oldal megosztása