Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ebben vastagon benne volt az utasok fegyelmezetlensége is.
WC ben dohányoztak, rendőrség, stb...

Sokan ma már természeresnek veszik hogy felülnek egy repülőre ami pár száz EUR ért kényelmesen és menetrend szerint elrepíti őket pár óra alatt sok ezer km-re, pedig ez egyáltalán nem egy egyszerű dolog.
Nanana, csak semmi általánosítás, nem az "utasok", hanem csak 1 utas bagózhatott a WC-ben (nincs olyan sovány utas, hogy beférne 2 is!). És mi történt az utassal, leszállították vajon, bukta a Kanári-szigeteket és még pénzt se kap vissza?!! Kapnak olyan figyelmeztetést pl. a beszállókártyára nyomtatva, hogy a piktogramok és a személyzetnek a kérése is PARANCS számukra a fedélzeten?!! Nem tudom hogy műkszik ez a Ryan-nél, én nagyon régen repültem már, fapadossal meg sose.
Azon meg kár siránkozni, hogy az utasok "természetesnek veszik" az olcsó repülőjegyet, persze hogy annak veszik ha a reklámokkal csak a szépet és jót közölve valósággal "vadásznak" rájuk. Tudom hogy nem egyszerű ezt megoldani, voltam benne "pár" évet, de ez is túlontúl el-üzletiesedett, sok fontos dolgot inkább nem kötnek az utasok orrára, nem tájékoztatják eléggé mert "Nem ijesztgetjük az utast" (pl. vész-kiürítésnél NE cipeld a kézipoggyászt mert megdögölhetsz/BÜNTI lesz!!), egy a fontos : HOZZÁNK jöjjön az utas, a hülye utas miatt meg szívjon a személyzet/többi utas!!(???)
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 282
4 722
113
Hova tették volna az utasokat, szerinted egy fapados cég utasainak van bejárása a vámmentes váróba? Ha meg kitolják/kiléptetik őket a külső váróterületre, akkor ott óriási lesz a túlzsúfoltság (ugye attól még a többi járat utasai is ott lesznek), és újra végig kell csinálni a teljes beléptetési/biztonsági procedúrát, ráadásul a gépnek sem volt ilyen leadott repülési terve hogy 1,5-2 órát csak kóvályogni fog a magyar légtérben, szóval ez nem működne csettintésre, így gyorsabb se nagyon lenne.
Ok, ebbe nem gondoltam bele, de bárki kikészülne, ha hat órán át kellene információ nélkül üldögélnie egy repülőn, aminek csak jár a hajtóműve, de nem száll fel... Ezért gondoltam, hogy az utas szempontjából jobb, ha engedik leszállni a gépről. Én sem tudom, mit csinálnék egy óra után a gyerekekkel...
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 453
15 837
113
A cikk szerint, kissé pongyolán megfogalmazva ugyan, de az ismeretlen okból túltöltött gépen nem működött a kerozin vészleengedés.

Namost, azt nem tudom, hogy ez a földön egyátalán nem működik soha, a gépeken nem is szokás a tültöltésből leengedni semmilyen lecsatlakozáson (ez nekem furcsa), vagy szimplán meghibásodott ez a rendszer?
Ha az utóbbi, akkor miért startolt el hibás vészleengedővel, tele utasokkal a gép?

Következő kérdés: hogyan tudták túltankolni? Régi nóta már, hogy a fapadosok maximális fizető utaslétszám mellett, minimális poggyásztömeggel szeretnek maximális (drágább repjegy) hatótávra minimális reptéri illetékekkel repülni.
Ehhez kell meghatározni a betöltött kerozin mennyiségét is, ami viszont megintcsak rezsi, tehát egy gallonnal se legyen több, mint a minimum szükséges.

Most vagy az a drágább procedúra, hogy leszivassák a feleslegesen betankolt kerozint, vagy az, hogy kidobáljanak minden csomagot, mert azt nem hiszem, hogy tele tartályokkal és max utaslétszám mellett a gép felszállótömege túllépte volna a maximumot.
Viszont így, hogy céltalanul a földön égették el órákon át, ez nekem erősen gyanús.

Repültem olyan géppel, amin az MTOW korlátozva volt műszaki okokból. Na mármost ha a földi kiszolgáló ezt nem tudja (mert az összes többi NG nem kapott ilyen korlátozást, csak az az egy), akkor simán megcsobbantja a szokott mennyiséggel. Legalábbis ez is egy lehetőség.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ok, ebbe nem gondoltam bele, de bárki kikészülne, ha hat órán át kellene információ nélkül üldögélnie egy repülőn, aminek csak jár a hajtóműve, de nem száll fel... Ezért gondoltam, hogy az utas szempontjából jobb, ha engedik leszállni a gépről. Én sem tudom, mit csinálnék egy óra után a gyerekekkel...
Így van, pocsék helyzet lehetett, és a legszarabb az volt az egészben hogy mikor rájöttek a problémára:eek:, akkor már nem létezett jó megoldás, még elfogadható se nagyon. :(:mad: Ilyenek a fapadosok, az olcsóbb jegynek az az ára hogy semmiből sincs tartalék, ha kiesik az első vonal, akkor se gép se pilóta másik ...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A Ryan által használt 737-800-ok
üres tömege: 41 tonna
max. üza: 20 tonna
max. payload (189 utas + csomag): 20 tonna
HMTOW (!!) : 79 tonna
tehát alapból is max hasznos teher mellett túl lehet tankolni a gépet.
A képet kicsitárnyalja hogy a hírek szerint a Ryan egy öreg gépe volt érintetett a votrányban amely nem HMTOW képes hanem csak a régi 737-800 ok MTOW 71 tonnája lehet a maximum.
Így max kereskedelmi terheléssel 10 tonna körüli kerót szabad csak beletankolni.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A képet kicsitárnyalja hogy a hírek szerint a Ryan egy öreg gépe volt érintetett a votrányban amely nem HMTOW képes hanem csak a régi 737-800 ok MTOW 71 tonnája lehet a maximum.
Így max kereskedelmi terheléssel 10 tonna körüli kerót szabad csak beletankolni.
Akkor pláne érthető, hogy miért kellett VOLNA nekik leszívatni kerót, miért füstölték el a túlsúlyt a földön, és miért vállalták a madridi terven kívüli leszállást és utántankolást is.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 282
4 722
113
Akkor pláne érthető, hogy miért kellett VOLNA nekik leszívatni kerót, miért füstölték el a túlsúlyt a földön, és miért vállalták a madridi terven kívüli leszállást és utántankolást is.
Az nem érthető, hogy miért kellett a cég hibájából 6 órán át szívatni az utasokat. A technikai rész megmagyarázható, az emberek semmibe nézése nem. Ha egy Ryanair vezető-szerű is a gépen lett volna, akkor is ez történik? Vagy kiderült volna két telefon után, hogy van más megoldás is?
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 648
113
Az nem érthető, hogy miért kellett a cég hibájából 6 órán át szívatni az utasokat. A technikai rész megmagyarázható, az emberek semmibe nézése nem. Ha egy Ryanair vezető-szerű is a gépen lett volna, akkor is ez történik? Vagy kiderült volna két telefon után, hogy van más megoldás is?

Ha nem akarsz 5k-s semmibe vehető utas lenni, fizess 50k-t és nem leszel. Ez a típusos ingyenélő-politika: nem fizetek semmiért de mindent ki akarok verni magamnak...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 282
4 722
113
Ha nem akarsz 5k-s semmibe vehető utas lenni, fizess 50k-t és nem leszel. Ez a típusos ingyenélő-politika: nem fizetek semmiért de mindent ki akarok verni magamnak...
Szerintem 5k-ért is jár tájékoztatás, emberi bánásmód, és a szolgáltató hibájából bekövetkező problémák emberi megoldása (6 órás várakozás esetére ingyen enni-inni való, mert aki egy 4 órás repülőútra készül, az a korlátozott kézipoggyászába biztos nem visz +6 órára való ellátmányt mondjuk a gyerekeinek).
Nem én mondtam, hogy 5k-ból is tudom nyújtani azt, amit más csak 50k-ból. Ők reklámozzák így magukat.
Az ingyenélő politikát ne feszegessük, én mindenért fizetek, nincs államilag támogatott "zöldrendszámos" autóm az ingyen parkoláshoz, nem vagyok semmilyen ingyenhitelre jogosult, nem nyerek egyedüli indulóként közbeszerzéseket, nem támogatnak állami- és/vagy Eu-s pénzekkel, stb. De tudok emberként bánni azokkal, akikkel akár csak munkakapcsolatba kerülök. Nem nézem/nevezem droidoknak az alkalmazottakat, ahogy azt az előző munkahelyem vezetője oly büszke mosollyal tette a vezetőtársai között.
Bocs az offért, de kiborító, hogy ha valakit azért neveznek ingyenélőnek, mert nem telik 5k helyett 50k-s repülőjegyre...
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 495
59 960
113
Hatot ugyan nem, de öt órát ültem már ètel-ital nèlkül a teli AUA-gépen, a felszállâsra várva a schwechatii reptéren. Aztân nem repültünk sehova, csak mâsnap. Ès ez business- class volt. Mâjusban esett 15 cm hó, arra meg jegesesö, nem tudták az eljegesedett gépeket letisztitani. Igaz, régen volt , kb 1987.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Rosszul látod ..nem a befizetett összeg határozza meg a jogaidat.
Tartok tőle, hogy a repülés (meg úgy általában nagyon sok dolog) nem automatikusan KIJÁRÓ emberi jog hanem szolgáltatás, amit jogod van megfizetés után igénybe venni. A légiútból is mindenkinek annyi és olyan jár, amennyit és amilyent megfizet. Az viszont szerintem állami beavatkozást igényelne, hogy csak olyan cég kapjon szolgáltatási/piaci lehetőséget amelyik fel van készülve az ilyen vészhelyzetek normális kezelésére, emberi megoldására. Mert attól hogy nem életveszély, időseknek, betegeknek, gyerekeknek bezárva lenni egy csőbe székhez kötve a tervezett kb. 3 óra helyett 10 órahosszára, szóval ezt nem szabad megengedni! Amelyik cég ezt nem tudja jobban megoldani az ne kapjon Ferihegyen leszállási engedélyt, legyen ehhez kötelezően előírva egy minumum-kiszolgálási programja minden cégnek!! Lehet hogy ettől 2-3ezer forinttal drágul a repülőjegy, de szerintem ez lenne a megoldás.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 107
3 146
113
Étlen, szomjan tartás 6 óráig az szerinted micsoda úgy, hogy le sem engednek a gépről?
A probléma az, hogy úgy látszik semmiféle terv nem létezik arra, ha bármilyen más okból hasonló eset következne be.

Persze csak azért írtam hogy nehogy már azzal érvelnek a szolgaltatok, hogy ennyi pénzért ennyi jár ..bár sajnos ez a valóság ...én ezért nem megyek fapadossal ....nem kockáztatok....rohadekok kihasználják az egyszeri embert aki nagyon örül,hogy talán egyszer eljuthat Kanarira repcsivel
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711