Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 470
58 890
113
Mennyi idő,és kb mennyi pénz Mo-n egy helikopter pilóta jogosítvány megszerzése,kb?
Milyen kategóriák vannak a civil helik között,mármint csak egyfajta jogosítvány van,és azzal bármit vezethetek,amin forgószárny van,vagy vannak kategóriák?
 
T

Törölt tag

Guest
The "Rocky" Gibraltar Go-around - What happened?!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 521
16 957
113
Mennyi idő,és kb mennyi pénz Mo-n egy helikopter pilóta jogosítvány megszerzése,kb?
Milyen kategóriák vannak a civil helik között,mármint csak egyfajta jogosítvány van,és azzal bármit vezethetek,amin forgószárny van,vagy vannak kategóriák?

Fuh, hát a helikopterben nem vagyok otthon, de készülj fel, hogy sok.
-Helisek is PPL-t kell megszerezzenek, ez 45 óra alapból, a H300-as (dugattyús) pedig 120.000/óra + oktató óradíja. 25 óra az oktatóval, van benne útvonalrepülés (185 km), nagyjából ugyan az, mint merevszárnyúnál.
-aztán mehet NVFR(H) (éjszakai), ami 6 óra, de kell hozzá 150 repült óra helin. (2500-3500 Eur csak ez)
-Instrument Rating.... (ennek egy része mehet szimulátorban)
Persze ezek mellett kellenek az elméleti CPL(H) modulok, asszem az egész cakkumpakk fél milla jelenleg. (CPL hossza függ attól, van-e IR-ed vagy sem)
A vége persze a CPL(H), ez asszem 35 óra + vizsgarepülés.
Meg persze még teheremelő, mezgazdasági, akármilyen képzés, amit csinálni szeretnél.
Ha ezeket így összeadod...

Szóval sokba fáj, de aki csinálja, szerelmes belé :D
 
M

molnibalage

Guest
Ez mennyire igaz még ma?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 521
16 957
113
Ez mennyire igaz még ma?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nagyon is igaz.
Igazából annyi változás történt, hogy a chartokat átteték ipadra (SID, STAR, stb...), de a papír maradt jórészt, aminek igazából nem technikai oka van.
- a papír ott van, nem függ a hálózattól (bus-tól függetlenül), nem zárlatol le az aksija.
- visszakövethető, mi volt nálad, mi hiányzott.
- nyilvántartás miatt, tudják mi lett kiadva
- ha gebasz van, ezzel igazolod, hogy te felkészültél (légirendőr pl. akármikor kérheti ezeket).

Alapvetően a repülésben a papír azért marad még egy darabig, mert szinte minden tevékenységhez minősítés, szakszó kell, azt pedig pecséttel, aláírással hitelesíted. A gép papírjai pl. annyira fontosak, hogya földön tűzálló páncélszekrényben kell tartani...
 
T

Törölt tag

Guest
Ha jól emlékszem erről készült film is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
Azóta már láttam a start utáni rep-profiljukat sebesség és magasság-grafikonnal, semmi zuhanás, egyszerűen keveset emelkedtek és nekimentek egy hegynek.
Hát van ott egy kis baj. Afrikában gyenge a flightradar-lefedettség (még egy főváros körzetében is!!), így az utolsó kb. 3 percről így nincs nyilvános grafikon-másolat. Az már kiderült, hogy valami gondjuk volt, engedélyt kértek a visszafordulásra és közben "jött" a hegy, amin nem tudtak átemelkedni, vagy nekimentek vagy lezuhantak (lehet hogy próbáltak még emelkedni, és esetleg tolóerő hiányában átestek??). Rövid időn belül a 2. baleset 737-8MAX-al hasonló körülmények között. A következmény:
https://hvg.hu/gazdasag/20190311_Tobb_legitarsasag_is_betiltotta_a_Boeing7378_MAX_gepek_repuleset
Tartok tőle hogy valami baj van a Boeing-nél esetleg valamilyen tervezési területen is, de technológiai/munkafegyelmi téren biztosan. Ha még az USAF-nak frissen szállított tankergépekben is gyártási szemetet/hulladékot meg benthagyott szerszámokat találnak, ott valami nagy gond van!!
 
T

Törölt tag

Guest
Tartok tőle hogy valami baj van a Boeing-nél esetleg valamilyen tervezési területen is, de technológiai/munkafegyelmi téren biztosan. Ha még az USAF-nak frissen szállított tankergépekben is gyártási szemetet/hulladékot meg benthagyott szerszámokat találnak, ott valami nagy gond van!!

A kulturális sokszínűség jó, értem?
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 298
4 783
113
"Mert az egynyelvű és egyszokású ország gyenge és esendő." Szent István intelmei a vendégek befogadásáról és gyámolításáról...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Kis Aviation safetly az elmúlt 40évből. A kmek jelenleg olyan 95% Airbus + Boeing.

1970-2018_fatalities_per_revenue_passenger_kilometre_in_air_transport_%28cropped%29.png
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 646
84 093
113
  • Tetszik
Reactions: silurusglanis

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 708
27 020
113
"Felfüggeszti az összes Boeing 737 MAX-8 és MAX-9-es üzemelést a kontinensen az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA)."

https://www.napi.hu/nemzetkozi_gazd...gyik-tipusat-az-europai-legterbol.680391.html

Már, ha igaz!?
Furcsa, jelentős a Venezuelai irány.

D1eoGzKXQAEMFjc.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Amíg nincs belőle tanker, AWACS, tengerészeti járőr stb. katonai változat, addig a haditechnika iránt érdeklődők nem nagyon aggódnak emiatt szerintem ... o_O
Értem én, de ettől több van a dologban. :)