USA-ban nagy nyomás volt a hatóságon (kormányzat részéről is), hogy a levegőben tarthassák, de Kanada is földre parancsolta a gépeket, így nem volt mit tenni.
Amit én összeraktam:
Gyakorlatilag ez egy iszonyatosan elbaszott konstrukció amit az amerikai piacra lőttek be, az új hajtóműhöz új sárkány is kellett volna, de az amerikai cégek alig bírják kitermelni a saját pilótáikat (frissen végzetteket elviszik a kínaiak és az arabok), nem fér bele továbbképzés új típusokra (újabb lehetőséget adva a lenyulásukra).
Ezért ráfabrikálták az 50+ éves sárkányra, előrehozva a súlypontját, majd összetákoltak egy olyan rep. szoftvert ami emulálja az NG repülési profilját az új gépen, így a pilóták mindössze 1 órás gyorstalpaló után átülhetnek (Boeing és a rep. társaságok részvényesei szerint).
Legdurvább, hogy a robotpilóta működéséhez használt érzékelőknek nincs tartaléka, ha elromlik vagy fals jelet küld leold az egész és átlöki manuálisba a gépet (Airbus tripla érzékelőket használ mindenhol), a beinduló emuláló szoftver viszont a súlypontot ellensúlyozandó azonnal előrebólint...
Ehhez képest a dízelbotrány kismiska volt, ami most jön.