Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Az FBI is csatlakozott a nyomozáshoz amiben többek között vizsgálják az engedélyezési eljárást aminek végén biztonságossá lett nyilvánítva a Boeing 737 MAX.

https://www.seattletimes.com/busine...igation-into-certification-of-boeing-737-max/

Tegnap azt olvastam /n-en, hogy a fő probléma, hogy az FAA döntéshozóinak 80%-a (ex)Boeing alkalmazott, már a 787-es akkumulátortüzei kapcsán hoztak "fura" döntéseket.
Valszeg most egy korszak lezárul, megszűnik az a gyakorlat, hogy a felügyeleti szervek bizalmi alapon elfogadják a másik által kiállított engedélyeket.

Trump is beleállt a dologba, ha sikerül ráhúznia a narratívát, hogy ez volt az Obama kormányzat egyik legsúlyosabb mutyizása, amivel emberéleteket kockáztatott és most hatalmas veszteségeket okoz az amerikai polgároknak, azzal sokat nyerhet.
 

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ez elég ijesztő, kvázi összetákolt MCAS és nem szériatartozék biztonsági rendszerek... mi autoiparban fejlesztünk, ott előfordul ilyesmi, de azt hittem a repülésnél ennél komolyabban veszik :/
az AoA indikátoros rész csak nekem nem volt tiszta? Az elég fura lenne, ha alapból nem lenne benne.
Az alap 737-ekben sincs mindig műszeres kijelzése az állásszögnek, de a veszélyes mérték megközelítésekor ettől függetlenül a kormányrázó beindul. A MAX-ban állítólag az a problema, hogy min állászög-növekedéskor a jóval előbbre beépített (nagyobb nyomaték!) és nagyobb felületű hajtóműgondola hatására a gép öntevékenyen tovább növeli az állászöget! Erre találtak ki egy új rendszert ami a trimmet automatikusan működtetve lenyomja a gép orrát, viszont ha a pilóta belenyúl és újra húzza hogy "hülye vagy, hát ott jön szembe a hegy!", pár másodperc után újra és újra megteszi a bólintó vezérlést akár a max-ig kitérítve a vezérsíkot - és akár a hegyoldalig/tengerig is birkózhat vele az erről csak említés szintjén (de legalább olcsón!!) NG-ről átképzett pilóta!! Ha rá nem jön hogy ki kellene kapcsolni a trimmet, akkor úgy járnak mint Indonéziában meg a szegény etiópusok. Az indonézek már meg is tették az első retorziót, 49 737-800MAX rendelést mondtak le a Boeingnál ... azt mondták megszűnt a bizalom, az utasaik ezzel nem hajlandók repülni!
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Az alap 737-ekben sincs mindig műszeres kijelzése az állásszögnek, de a veszélyes mérték megközelítésekor ettől függetlenül a kormányrázó beindul. A MAX-ban állítólag az a problema, hogy min állászög-növekedéskor a jóval előbbre beépített (nagyobb nyomaték!) és nagyobb felületű hajtóműgondola hatására a gép öntevékenyen tovább növeli az állászöget! Erre találtak ki egy új rendszert ami a trimmet automatikusan működtetve lenyomja a gép orrát, viszont ha a pilóta belenyúl és újra húzza hogy "hülye vagy, hát ott jön szembe a hegy!", pár másodperc után újra és újra megteszi a bólintó vezérlést akár a max-ig kitérítve a vezérsíkot - és akár a hegyoldalig/tengerig is birkózhat vele az erről csak említés szintjén (de legalább olcsón!!) NG-ről átképzett pilóta!! Ha rá nem jön hogy ki kellene kapcsolni a trimmet, akkor úgy járnak mint Indonéziában meg a szegény etiópusok. Az indonézek már meg is tették az első retorziót, 49 737-800MAX rendelést mondtak le a Boeingnál ... azt mondták megszűnt a bizalom, az utasaik ezzel nem hajlandók repülni!
Nem mondták le, de tárgyalnak a Boeinggel:
https://airportal.hu/le-akarja-mondani-737-max-rendeleset-a-garuda/
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 461
15 922
113
Naná hogy tárgyalnak, szerintem főleg arról, hogy ezek után mennyivel olcsóbban kapnak 737NG-ket a MAX helyett ... vagy vegyenek-e inkább Airbus-t?!!

Azért egy típusról átállni egy másikra baromira nem egyszerű
- egyrészt a megvásárolt szerszámok, teszt berendezések, műhelyek, stb... mind az adott típusra vannak meg, a beszállítókkal (consumables, stb...) ezekre szerződtek, stb...
- másrészt a szerelők erre vannak szakszózva, és egy új típusra B1, C akármi mást összeszedni nem egy nap, vagyis az állomány egy részét ha időlegesen is, de cserélni kell, kontraktorok kellenek, meg ugye a suli költsége, ilyesmik.
- harmadrészt a pilóták szintén új Type ratinget kell szerezzenek, direct entry positionokat kell nyitni, ami az egész állományt szétveri...

Szóval ok, hogy most bizalomvesztés van, de egy típust csak úgy kukázni és egy másikra átállni (Airbusra), na az nagyon nagy törés üzemeltetői oldalról. Gondolom a főnökség orra elé tolták az előzetes költségkalkulációt, azok meg erre elkezdtek racionálisan gondolkodni.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 588
18 578
113
Azért egy típusról átállni egy másikra baromira nem egyszerű
- egyrészt a megvásárolt szerszámok, teszt berendezések, műhelyek, stb... mind az adott típusra vannak meg, a beszállítókkal (consumables, stb...) ezekre szerződtek, stb...
- másrészt a szerelők erre vannak szakszózva, és egy új típusra B1, C akármi mást összeszedni nem egy nap, vagyis az állomány egy részét ha időlegesen is, de cserélni kell, kontraktorok kellenek, meg ugye a suli költsége, ilyesmik.
- harmadrészt a pilóták szintén új Type ratinget kell szerezzenek, direct entry positionokat kell nyitni, ami az egész állományt szétveri...

Szóval ok, hogy most bizalomvesztés van, de egy típust csak úgy kukázni és egy másikra átállni (Airbusra), na az nagyon nagy törés üzemeltetői oldalról. Gondolom a főnökség orra elé tolták az előzetes költségkalkulációt, azok meg erre elkezdtek racionálisan gondolkodni.
Ha azt állapítják meg a végén, hogy a balesetek, ezek miatti letiltások (amik gondolom rendes mínuszt jelentenek a légitársaságoknak) a Boeing felelőtlenségéből erednek (pl az extraként árult biztonsági alkatrész, vagy mifene, későn kiadott szoftver frissítés, elsietett, nem megfelelő típusengedély), kötbérezhetik a céget?
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 106
9 430
113

Amint azonban a most kiadott közleményből kiderül, a légitársaság bár továbbra is jó gépnek tartja az SSJ-100-ast, amelynek tavalyi megrendelése a fejlődéséhez ideális, gazdaságilag megalapozott döntés volt, már nincsenek hasonló jó véleménnyel a gépeket gyártó és az azokhoz háttér-támogatást, alkatrészellátást biztosítani hivatott Sukhoi Civil Aircraft Company (SCAC) vállalatról, amely az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC) részeként működik.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Vagy a pilóták "indították újra". - Íme 1 magyar nyelvű szakmai oldal cikke:

https://airportal.hu/az-etiop-pilot...tasitasat-ennek-ellenere-zuhant-le-a-737-max/

És van ott 1 érdekes hozzászólás is:
"Később azonban állítólag", "egyes jelentések szerint", "meg nem erősített értesüléseire hivatkozva","az egyik értesülés szerint". Kamu hírek ismeretlen forrásokból. És ezt az olvasók nagy része komolyan veszi és elhiszi, lévén a témában tájékozatlan. És amíg ilyen tájékoztatást kap, addig az is marad. Az újságot el kell adni, kellenek a lájkok...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Vagy a pilóták "indították újra". - Íme 1 magyar nyelvű szakmai oldal cikke:

https://airportal.hu/az-etiop-pilot...tasitasat-ennek-ellenere-zuhant-le-a-737-max/

És van ott 1 érdekes hozzászólás is:
"Később azonban állítólag", "egyes jelentések szerint", "meg nem erősített értesüléseire hivatkozva","az egyik értesülés szerint". Kamu hírek ismeretlen forrásokból. És ezt az olvasók nagy része komolyan veszi és elhiszi, lévén a témában tájékozatlan. És amíg ilyen tájékoztatást kap, addig az is marad. Az újságot el kell adni, kellenek a lájkok...

Ez tényleg ritka gány (fizetett) cikk, több oldalon volt tárgyalva itt is, hogy a boeing elqrta,nem kicsit, nagyon.