Ja, de akkoriban nem volt ilyen állati zsúfolt a légtér...
Manuálisan egy Jet airlinert vezetni nem, hogy egyszerű, hanem egy elképesztő élmény - csak semmi lehetőség rá! Újabban egy VOR megközelítést is megköszönsz, nemhogy VFRben kóricálj ezekkel. RNAV mindenhol, a GPS alapján az FMS húzza a gépet...
Élvezet, mert egyszerűen annyira ki van szolgálva a pilóta, hogy az valami döbbenet - és most olyanokra gondolj, hogy Yaw-damper vagy éppen HUD. Szóval óriási poén és simán meg is oldható lenne - csak éppen akkora a forgalom (főleg CTR-ben), hogy egyszerűen semmi eltérés el nem fogadható az approach controller utasításaitól, vagy magától a reptervtől. Timed approach esetén időre megy, mikor hol legyél, RVSM esetén pedig azt a magasságot alapból nem is tudod tartani manuálisan, amit kell, stb. AT (auto throttle) nélkül pl. a megközelítés is baromi nagy gyakorlatot igényel, ha sorban mész le egy olyan pályára, aminek a vacancy-ja 1 min...
Amúgy a képzésben inkább arról van szó, hogy arra mennek rá, hogy ezek menjenek, nem a manuál repülés - viszont a pilóták többsége (a hivatás tudatos, nem a karrierpilóták) ki is járnak a kisgépekkel fenntartani a jártasságot. A piston gép az repülés. Airliner az procedure operaton.