Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Tudom, hogy a "mindent jobban tudó" fotelszakérők már a gyártót temetik, de mi azért várjuk meg a vizsgálatok eredményét...!Ez tényleg ritka gány (fizetett) cikk, több oldalon volt tárgyalva itt is, hogy a boeing elqrta,nem kicsit, nagyon.
Igen, kivéve azt, hogy egyértelműen le van írva a Flight manualban, miszerint a túlfutás/vészhelyzet miatt kikapcsolt trimm-rendszert tilos leszállás előtt újra bekapcsolni!! Persze nem tudhatjuk mi lett volna ha kikapcsolva hagyják, így sajnos tudjuk a szomorú véget ..."Lezuhant etióp gép: a pilóták betartották a Boeing utasításait"
https://index.hu/kulfold/2019/04/04/lezuhant_etiop_gep_jelentes_boeing_max/
Igen, kivéve azt, hogy egyértelműen le van írva a Flight manualban, miszerint a túlfutás/vészhelyzet miatt kikapcsolt trimm-rendszert tilos leszállás előtt újra bekapcsolni!! Persze nem tudhatjuk mi lett volna ha kikapcsolva hagyják, így sajnos tudjuk a szomorú véget ...
De ha visszakapcsolták, akkor "az etióp személyzet eltért a Boeing és az FAA azon utasításától, amelyet a Lion Air-katasztrófa után adtak ki, mert abban az áll, hogy az ilyen esetben a vízszintes vezérsík állásszögét mozgató elektromos motor kiiktatására szolgáló leoldó kapcsolókat a repülés végéig nem szabad ismét bekapcsolni."Mi van abban az esetben, ha azért kapcsolták vissza, mert a kormányon lévő gombbal könnyebb visszatekerni, mint kézzel?
Csak próbálok hangosan gondolkodni.Amennyire én tudom, ha lekapcsolják az elektromos trimmet, akkor ugye csak az marad, hogy kézzel kell tekergetni.Azt tudták, hogy a gomb megnyomása megállítja egy időre az MCAS-t a Lion Air esete után.Lehet, hogy ebben reménykedtek. (?)
Persze akkor is hülyeség visszakapcsolni, de mi más értelme lehetett visszakapcsolni?Azt csak nem várták, hogy megjavul a "reset" hatására.
Nekem pl. furcsa, hogy csak a fejlődő országok "fejlődő pilótáit" érte baleset. Mert érdekes módon hasonló dolog történik a fejlődő országok haderőinél is, ahol általában villámgyorsan megy tönkre a modern haditechnika...
Vagy másoknak ez nem furcsa?
Az etióp gépnél az egyik pilóta biztosan etióp volt, ám az indonéz fapadosnál kicsi az esély a külföldi pilótára. Remélem, hogy a hivatalos vizsgálatok mindent kiderítenek róluk és képzésükről is...Kár, hogy nagyrészt európai pilótákkal repülnek. Fejlődő pilóták még mostanság ülnek be a jobb oldali székekbe. Dél-Afrikai mellett a kontinens legjobb légitársaságáról van szó, amelyik a világ rengeteg országába repül...
Az etióp gépnél az egyik pilóta biztosan etióp volt, ám az indonéz fapadosnál kicsi az esély a külföldi pilótára. Remélem, hogy a hivatalos vizsgálatok mindent kiderítenek róluk és képzésükről is...
"Lezuhant etióp gép: a pilóták betartották a Boeing utasításait"
https://index.hu/kulfold/2019/04/04/lezuhant_etiop_gep_jelentes_boeing_max/
Szerintem nem védte, csak pusztán nem engedte el az egyik faktort. Igen gyakran sajátosan interpretálsz kijelentéseket és formálod át kvázi a saját szájízed szerint.Igen, ezt írtam. Frissen ült be a jobb oldali székbe, ahova minden pályakezdő szokott.
Ennyire ne védd a céget amelyik annyira csalt, hogy kénytelenek voltak az fbi-t is ráereszteni több száz ember halála után.
Bár mivel számodra a cég pr-ja hitelesebb, mint pilóták beszámolói, hogy rengeteg életveszélyes helyzetet teremtett a szarul kivitelezett rendszer, amiről már az FAA is jelezte, hogy őket is átverte anno a gyártó a dokumentációkkal, ezért legyen igazad, azért zuhantak le a gépek, mert a pilótáik alsóbbrendű rasszba tartoztak.
Szerintem nem védte, csak pusztán nem engedte el az egyik faktort. Igen gyakran sajátosan interpretálsz kijelentéseket és formálod át kvázi a saját szájízed szerint.
Mai napig fülembe cseng a B727 kezdeti katasztrófasorozat, ahol mindenki a Boeing fejét követelte és le akarták tiltani a típust. Aztán kiderült, hogy a pilóták repültek nem megfelelően a gépekkel és a B727 komolyabb módosítás nélkül korának egyik meghatározó gépe lett átlag feletti biztonsági mutatókkal. (Stephen Barlay könyvben van róla szó.)
Basszus, hát nem másnak is feltűntek a párhuzamok?
https://edition.cnn.com/2019/03/19/business/boeing-727-crash-lessons/index.html
Szóval azért óvatosabban azzal a farkast kiáltással. Mivel a vizsgálati jelentés nincs kész kicsit elhamarkodottnak érzem az ilyen szintű kirohanásnak. Attól, hogy az FBI is kiszállt, az nem determinál semmit. Annak a vége is lehet az, hogy "minden rendben volt". Kristálygömje meg nincs senkinek.
Ez kb. olyan, mintha leszaroznám a Szu-35Sz-t, mert anno 8 vagy 9 éve a gurulópróbán megsemmisült a típus és utána 5 nappal leírom, hogy ezek akkora barmok, hogy az új gépük olyan szar, hogy felszállás előtt is már összetöri magát.
Ez így kicsit erős lenne. Egyelőre legalább már ott vagyunk, hogy nem söprik szőnyeg alá az egészet, mert ennyi ember halála után a mai médiaviszonyok mellett nem is lehetne.
A felelősség megállapítása is odébb van.
A seggel repülés következménye. Ok, más műszaki fejlődés is volt.......Milyen egyszerű volt ehhez képest, amikor az ember a ..."seggével repült"....
Nem, rosszul.Ha jól foglalom össze, a Boeing tudta, hogy életveszélyes hiba van a szoftverben, és pénzért kínálgatta a megoldást.
A pilóta vagy kinek számára volt ez egyszerűbb?Molni! NEM azt írtam, hogy jobb volt, hanem, hogy EGYSZERŰBB!
Szerintem nem védte, csak pusztán nem engedte el az egyik faktort. Igen gyakran sajátosan interpretálsz kijelentéseket és formálod át kvázi a saját szájízed szerint.