Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
887
2 576
93
Ez egy nem túl hosszú repülés volt, de a végén szép a mentés:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Első nézésre azt hittem a moci elgyengült és azért szálltak le, de
utána olvastam Link és aznap ez volt a 3. repülés és a moci beadta az unalmast .

A moci egy az egyben leállt, ez szépen látszódik műszeren ahogy lefekszik a mutató szinte rögtön.
A legfelső sorban a jobb szélső műszer (amiben két kifli van a domború feléve összeforgatva :D)
ott a bal kifli a motor fordulatszám és a jobb a rotor fordulatszám.

Autórotációval sikerült leraknia.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
44 176
85 127
113
LAST EVER BUILT AIRBUS A380 LOW PASS AND Wing Wave during FIRST FLIGHT] TOULOUSE Blagnac

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and BJani

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 530
17 129
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez így tök jó, csak hiányzik belőle az a csodálatos érzés, mikor a TSAT miatt csinálhatod az egészet nem kicsit sietve, beleértve a departure briefinget is :D

Viszont talán ami jobb lett volna a végén, főleg a flszálláshoz, ha két ember csinálja, megosztva rendesen a feladatokat, hogy lássa a néző mi is az az MCC, a kooperáció a személyzet tagjai között. Így nem jön át az, hogy ez mennyire failsafe tud lenni, az állandó crosscheck és checklistek miatt - közel sem ennyire direktbe jön egyik a másik után, viszont a flow meg sokkal szebben végigmegy.
Pl. a felszállásnál, mikor (nálunk) 80-nál a PM (aki segíti a repülő pilótát) mondja sebességet, annak oka nem csak a PF (aki repül) tájékoztatása, hanem, hogy csekkolja, nem-e eszméletlen, ha nem válaszol vissza ("80 knots" - "checked").

Mindenesetre jó, hogy ebbe az irányba is elmentek, erre külön csatorna is mehetne (flight deck).
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 966
37 956
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
44 176
85 127
113
77820_auraaeroeracauraaero_414027.jpg


France’s Aura Aero unveils 19-seat electric aircraft development plan....

19-seat electric-powered regional aircraft maiden flight of the 19-seat transport in 2024 for service entry in 2026.
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
514
1 428
93
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szerintem az egyik legszebb polgári repülőgép. Főleg a wingletes 300-as!


Megosztott első helyen még az MD-11 és az A350. :)
 
K

kamm

Guest
Wall Street Journal: The Flawed Inspection Process Under Scrutiny in Boeing 777 Engine Failures | WSJ.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 535
4 146
113
Szerintem az egyik legszebb polgári repülőgép. Főleg a wingletes 300-as!

Megosztott első helyen még az MD-11 és az A350. :)

Egyértelműen a 757-es a legszebb, bár nekem inkább a -200-as verzió áll a szívemhez közelebb. :D
Karcsú törzs, hosszú lábak, szép nózi, jó erős hajtóművek, tág performance határok, mi kell még? ;)

A 350-es teste szép, de a nózija szerintem nagyon csúnyácskára sikeredett.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Egyértelműen a 757-es a legszebb, bár nekem inkább a -200-as verzió áll a szívemhez közelebb. :D
Karcsú törzs, hosszú lábak, szép nózi, jó erős hajtóművek, tág performance határok, mi kell még? ;)

A 350-es teste szép, de a nózija szerintem nagyon csúnyácskára sikeredett.
Nekem a régiek közül a de Havilland Comet tetszik, az újabbak közül a B747 Jumbo... :)
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 966
37 956
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.