Ez egy nem túl hosszú repülés volt, de a végén szép a mentés:
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szerintem is hülyeség. Ez is szép lufinak tűnik.Túl sok itt a kérdés ebben, és nem csak műszaki kérdések vagy a jogosítások miatt. A teljesség igénye nélkül nézzük mondjuk a biztonságot:
1, Ez csak automatikával működhet, ez logikus - a baj ott van, hogy ha betesznek manuális kormányszerveket (vészhelyzetre), na onnantól ki nyúlhat hozzá, ki vezetheti? Akinek van pilótajogsija, vagy bárki, mert ugye az életét menti? Ha ekkor kinyír pár embert kényszerleszállás során, felelősségre vonható? Vagy legyen automatikus mentés (ernyő)?
2, ha meghibásodik és le kell szállni - itt hogy dönt az AI, ha városban történik? Ez nem leáll, hanem lejön, rá a lentlévőkre, és gyorsan, mert a szárnyfelület kicsi....
3, Autó módban az ismert törésteszten -100 értéket érhet el max. mert a repülőgépnek könnyűnek kell lenni, nincs benne semmi törésvédelem. Életveszélyes, nem véd meg karambol esetén, max. mint egy kartondoboz.
4, Bírom ezt az időmegtakarítás a dugók miatt. OK, akkor a separation mekkora lesz? Mert ha az nem lesz kicsi, akkor bukta az egész. És a landing zone kijelölés? Az mennyi helyet vesz el az amúgy szűkös városi térből?
5, Az irányítás esetén az egyéni járművek döntései hogyan hozható rendszerbe?
6, Lakóövezetek fölé küldhető? Egyáltalán milyen légterekbe mehet, hogy nee akadályozza a nagygépes forgalmat?
Amúgy buta úrihobbi. Autónak szar, repülőnek szar. Azért nem volt eddig mert baromság, halott koncepció - csak ma a hülyeség jobban eladható.
Egy BP jellegű városban teljesen használhatatlan, lásd pl. villany és egyéb felsővezetékek.Szerintem is hülyeség. Ez is szép lufinak tűnik.
A városból a sima autókat ki akarják vágni, mert nincs hely. Ezek az izék hova szállnának le? Hát a zaj? Egy szájbavert drónt hallani a városban. Bárki előtt van az, amikor majd este a csendes időszakban kvázi autó méretű heli/quadcopter majd üzemelni fog?
Bp-n hol szállna le egy ilyen? Hol váltana át kocsba és visssza repülésbe?
Tökéletesen megfogalmaztad helyettem. Köszönöm!Túl sok itt a kérdés ebben, és nem csak műszaki kérdések vagy a jogosítások miatt. A teljesség igénye nélkül nézzük mondjuk a biztonságot:
1, Ez csak automatikával működhet, ez logikus - a baj ott van, hogy ha betesznek manuális kormányszerveket (vészhelyzetre), na onnantól ki nyúlhat hozzá, ki vezetheti? Akinek van pilótajogsija, vagy bárki, mert ugye az életét menti? Ha ekkor kinyír pár embert kényszerleszállás során, felelősségre vonható? Vagy legyen automatikus mentés (ernyő)?
2, ha meghibásodik és le kell szállni - itt hogy dönt az AI, ha városban történik? Ez nem leáll, hanem lejön, rá a lentlévőkre, és gyorsan, mert a szárnyfelület kicsi....
3, Autó módban az ismert törésteszten -100 értéket érhet el max. mert a repülőgépnek könnyűnek kell lenni, nincs benne semmi törésvédelem. Életveszélyes, nem véd meg karambol esetén, max. mint egy kartondoboz. Egy jobb Suzuki porrátöri...
4, Bírom ezt az időmegtakarítás a dugók miatt. OK, akkor a separation mekkora lesz? Mert ha az nem lesz kicsi, akkor bukta az egész. És a landing zone kijelölés? Az mennyi helyet vesz el az amúgy szűkös városi térből?
5, Az irányítás esetén az egyéni járművek döntései hogyan hozható rendszerbe?
6, Lakóövezetek fölé küldhető? Egyáltalán milyen légterekbe mehet, hogy nee akadályozza a nagygépes forgalmat?
Amúgy buta úrihobbi. Autónak szar, repülőnek szar. Azért nem volt eddig mert baromság, halott koncepció - csak ma a hülyeség jobban eladható.
A videó alatt más is felvetette, hogy eeeehm, ez így nem fog működi és a fizikai miatt sosem fog talán. Mert a zajjal nincs mit kezdeni. És a helyigénnyel sem.Tökéletesen megfogalmaztad helyettem. Köszönöm!
Szerintem is hülyeség. Ez is szép lufinak tűnik.
A városból a sima autókat ki akarják vágni, mert nincs hely. Ezek az izék hova szállnának le? Hát a zaj? Egy szájbavert drónt hallani a városban. Bárki előtt van az, amikor majd este a csendes időszakban kvázi autó méretű heli/quadcopter majd üzemelni fog?
Bp-n hol szállna le egy ilyen? Hol váltana át kocsba és visssza repülésbe?
A repülő autónak igen kevés helyen lenne létjogosultsága, de ahol kéne, ott sanszosan erőtlen. Pl. egy hegyre felmászás és lejövetel helyett átrepül, ha bírja szuflával és erővel. Vagy itthon, ahol kevés a híd, akkor levágod. De ahol kevés a híd = szegény ország. Oda nem tudo eladni a repülő autót. Ahol meg van elég híd, oda meg nem kell.Plusz minden le és felszállás előtt ki kell vonulnia a Főkefének, hogy ötvenméteres körzetben:
- összeszedje a szemetet,
- felporszívózza a port
- fellocsolja a környéket
Továbbá ki kell vonulnia csapaterővel valamilyen rendvédelmi szervnek, hogy zárja és biztosítja az ideiglenes drónport ötvenméteres körzetét.
Egyeztetni kell továbbá:
- a madárvédőkkel, hogy mikor van a városi madarak vonulása
- a környékbeli óvodák vezetőivel, hogy mikor van csendespihenő, illetve mikor van szabadtéri foglalkozás (kötelezően porvédőszemüveg, különben - teljesen jogosan - anyatigris kikaparja a szemét az utazónak)
- nyugdíjas szervezetekkel, mert ha akadályozza a környék szépkorúit az akciós csirkefarhát, fideszes kampánykrumpli beszerzésében, akkor abból dzsihád lesz!
- stb.
S azt hiszitek, hogy viccelek: A város annyi érdekellentét lappangó forrása, hogy már csak pont a repülőautó hiányzik oda, kb. annyira, mint üveges tótnak a hanyattesés.
Ez mind rendben is van.
Agép egyébkén 26 éves volt és hozta azt amit kell, nem szakadt le a motor, épségben leszállt. Bőven van miért ostorozni a Boeinget, De te is pontosan tudod, hogy a motort nem ők tervezik, nem ők gyártyák, nem ők szervizelik. Ez a hiba pont nemaz ő saruk, ahogy a Dreamlinereknél a Rolls-Royce motorok idő elötti elfáradása sem az övék volt.
Ne legyünk már ennyire szemellenzősek...
Fura. Lehet valami mechanikai sérülést kaphatott a lapát, akár egy korábbi repülés alkalmával amit nem vettek észre, mert ha gyártási hibás lett volna az csak kiderült volna korábban. Ha anyagfáradás, akkor a többi hasonló életkorú motorban is találnának volna arra utaló jelet.Ezugyben a NTSB elso eredménye:
CNN : Engine failed on United Airlines flight after pilots increased power, NTSB report says.
Engine failed on United Airlines flight after pilots increased power, NTSB report says
The right engine of United Airlines Flight 328 failed with a fiery bang minutes after takeoff last month when the aircraft's pilots throttled up the engines to minimize expected turbulence, National Transportation Safety Board investigators said in an update Friday.rss.cnn.com
Feluton volt következő esedékes inspection felé:
"The NTSB update also said a fan blade that failed in the Boeing 777's engine had most recently received a close inspection for wear and tear in 2016 and was less than halfway to the point of requiring another inspection."
Sosem értettem ezt a hype-ot a típus körül.
Ok, a születése idején valóban talán a leggyorsabb polgári volt. De pl. a 747-es semmivel nem volt lassabb, és 10 éven belül ott volt jóval nagyobb példányszámban.
Meg azóta is született pár típus, ami hasonlóan gyors. (Cessna 750, Gulfstream G500/600/650, Global 7500)
Komolyan mondom...
- Nem hype, érdekesség. Mint tévút.
- Másrészt tök vicces, hogy leírod és nem tűnik fel. Kb. 1 évtizeddel minden előtt. Amikor a gép megjelent, akkor a nagyon korai turbojet volt elérhető és fel sem merült B747 méretű gép igénye. Ott még nem tartott a piac.
- Aztán szintén vicces, hogy aztán különleges bizjeteket sorolsz fel 30-50 (!) évvel későbbről, amiknél egészem máshol vannak a tervezési sarokszámok. Teljesen máshova vannak optimalizálva teher és kialakítás terén. Basszus a felsorolt gépek egy része 2010 utáni. És összeméred egy 1960-as géppel. Fogalmazzunk úgy, hogy élvezik az azóta eltelt fejlődést aerodinamika és hajtóművek terén is.
Ez tévedés. Nagyon is szükséges a jelenleginé jóval nagyobb sebesség egy olyan piacon, ahol már mindenki faltól falig, mindenféle konfigurációban kínál különféle utasszám és terhelhetőség variációkat, ugyanakkora sebesség mellett. Egyszerűen a civil repülésben nem maradt más paraméter, mint a sebesség növelése. A többi paraméter piaca már túltelített.Ennek az egész maximális sebesség hajszolásnak amúgy nem sok értelme van egyáltalán. Sem régen nem volt (bele is bukott a Convair), se ma sincs túl nagy.
Marketing, ill. gazdagok rongyrázása.
Abban az időben valóban gyors volt, én ezt értem, és nem is vitatom.
De a maga idejében a Comet is a leggyorsabb volt, aztán arról nincsenek videók 70 évvel később, hogy a "világ leggyorsabb utasszállítója". Pedig az volt.
A Jumboról sincsenek ilyen videók, pedig az hosszabb ideig volt a leggyorsabb, mint a CV-990.
Talán egyedül a Cessna 750-et hirdették így, mert M0.005-el gyorsabb volt a legnagyobb alkalmazható sebessége, mint a 747-esé.
Ennek az egész maximális sebesség hajszolásnak amúgy nem sok értelme van egyáltalán. Sem régen nem volt (bele is bukott a Convair), se ma sincs túl nagy.
Marketing, ill. gazdagok rongyrázása.