Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 102
24 740
113
motort tettek bele? mert eredetit kivették, autó felújításra.
Tudtommal egy repképes replika volt, de lezuhant még 2016-ban, a projekt atyjával a fedélzeten
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 445
13 835
113
dsc_4417.jpg


dsc_4420.jpg


dsc_4419.jpg


dsc_4422.jpg

Bugatti-Type-59-50B-III-39223.jpg

1 ill 2 db motor beépítésével.

 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 102
24 740
113
Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy azért zuhant-e le a replika, mert az eredeti koncepció volt
valahol defektes, vagy egyéb okból
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 102
24 740
113
amit építettek az volt szarul megcsinálva 2 db hayabusha motorral müködtette és ez sem volt tökéletsen megoldva,
Ez önmagában még nem feltétlenül magyarázat, anno is használtak motorkerékpár motorokat.
Bár talán azok az egyszerűségük miatt működtek jól, itt azt vettem ki a balesetvizsgálati jelentésből, hogy
talán valami vezérlési gondok lehettek. Ti. egyszer egyik, utána a másik motor ford.száma szabadult el (?)
 

Beni

Well-Known Member
2019. október 18.
82
281
53
Ez önmagában még nem feltétlenül magyarázat, anno is használtak motorkerékpár motorokat.
Bár talán azok az egyszerűségük miatt működtek jól, itt azt vettem ki a balesetvizsgálati jelentésből, hogy
talán valami vezérlési gondok lehettek. Ti. egyszer egyik, utána a másik motor ford.száma szabadult el (?)

A vizsgálati jelentésből az derült ki számomra, hogy csak az egyik motor (left/foward) ford. száma szabadult el, míg a másik végig kontrollált maradt. A videóból viszont az is kiderült, hogy volt már gond a motort és meghajtást átfogó láccal, konkrétan ledobta a láncot és így a motor szabadon pörgött.
A koaxiális propeller meghajtás addig nagyon jó amíg a két ellenforgó propeller nyomatéka kegyenlíti egymást. Valószínűleg azért lett így kigondolva, mert nagyon erős motorokat terveztek eleredetileg bele (500LE, ha jól értettem). Amint az egyik ellenforgó légcsavar "egyedül marad", jelentős forgató nyomaték keletkezik, amit kis sebességnél (átetesési seb+ 20 knots) még nem tud jelentősen kompenzálni a vezérsíkokkal (mondjuk a baleset során a bot majdnem végig középső helyzetben volt, a pilcsi gépészkedett).
Szerintem ez egy eleve kockázatos koncepció. Túl az eddigieken, nem tesz túl jót, hogy a motorok a súlyponthoz ilyen közel vannak, könnyen alakulhat ki hátsó súlypont helyzet, ami a repülésben az álmoskönyvek szerint rövid életet jelent.
Bonyolult, sok hibagóccal rendelkező meghajtás, a szárny is gyanús átesés szempontjából, és személy szerint a V farok kiképzést sem tartom nagyon sikeres elképzelésnek.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 445
13 835
113
Szerintem ez egy eleve kockázatos koncepció. Túl az eddigieken, nem tesz túl jót, hogy a motorok a súlyponthoz ilyen közel vannak, könnyen alakulhat ki hátsó súlypont helyzet, ami a repülésben az álmoskönyvek szerint rövid életet jelent.
Bonyolult, sok hibagóccal rendelkező meghajtás, a szárny is gyanús átesés szempontjából, és személy szerint a V farok kiképzést sem tartom nagyon sikeres elképzelésnek.
Eredendően 1 motoros volt a Bugatti féle elképzelés, 1 oldalkardánnal elől a hajtóművel. 2 motoros a hadsereg ill a sebességi rekord miat alakult ki 500 MP/h volt a tervezett cél a vadászrepülő kialakításhoz. D e a gyorsan betörő németek ezt a gyakorlati megvalósítást ellehetetlenítették. A két Bugatti motor pedig a az autós úri bolondoknak az álma lett, érhető okokból.
(a 2 db motor meghagyott váltóval, lánchajtással, kuplunggal pedig a mérnőki agyamentség nonplus ultrája.)
repülési tulajdonságok qva jó siklási képességeket írnak "alacsony sebességnél", az első sikeres repülésnél a pálya hossza és a fékek elégtelensége volt a sérülés forrása.
Felmerült bennem a pilóta képzetlenség is mint hiba forrás mert a V szárny kialakítás és müködtetés sem a hétköznapi.
A V szárny és vezérlés nem új találmány volt, de ezt egy kicsit qurvára megváltoztatták.
itt lehet a kapcsolódó szabadalmakat böngészgetni

Videók
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 725
66 217
113

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 545
84 908
113
R Törökországból Groznijba: tartó járat : hogyan akadályozták meg a pilóták időben a katasztrófát

Nemrég az Utair légitársaság törökországi járatának kellett volna leszállnia a grozniji repülőtéren, de a helyzet váratlan fordulatot vett. A leszállásra készülő pilóták akkor kezdték meg az ereszkedést, amikor hirtelen észrevették, hogy egy lezárt és befejezetlen kifutópályára repülnek. A felkavaró incidenst az egyik utas rögzítette, és a videó gyorsan terjedt a közösségi médiában.

A leszállási parancsot meg sem várva a legénység gyorsan reagált a helyzetre. Szerencsére a pilóták profizmusa döntő szerepet játszott. Az utolsó pillanatban körbe tudtak menni, elkerülve az esetleges katasztrófát. Feszült csend honolt a kabinban, amikor az utasok rájöttek, milyen közel volt ez a veszélyes leszállás.

A második kísérletre azonban a pilóták biztonságosan leszállították a gépet a megfelelő groznij kifutópályára. Leszállás után az utasok tapsolni kezdtek, és megkönnyebbülten sóhajtottak. Sokan hosszan vitatkoztak erről az esetről, megértve, mennyire fontos bízni a légitársaságok és személyzetük professzionalizmusában a legkockázatosabb helyzetekben.

 

jeff

Well-Known Member
2015. november 24.
61
296
53
R Törökországból Groznijba: tartó járat : hogyan akadályozták meg a pilóták időben a katasztrófát

Nemrég az Utair légitársaság törökországi járatának kellett volna leszállnia a grozniji repülőtéren, de a helyzet váratlan fordulatot vett. A leszállásra készülő pilóták akkor kezdték meg az ereszkedést, amikor hirtelen észrevették, hogy egy lezárt és befejezetlen kifutópályára repülnek. A felkavaró incidenst az egyik utas rögzítette, és a videó gyorsan terjedt a közösségi médiában.

A leszállási parancsot meg sem várva a legénység gyorsan reagált a helyzetre. Szerencsére a pilóták profizmusa döntő szerepet játszott. Az utolsó pillanatban körbe tudtak menni, elkerülve az esetleges katasztrófát. Feszült csend honolt a kabinban, amikor az utasok rájöttek, milyen közel volt ez a veszélyes leszállás.

A második kísérletre azonban a pilóták biztonságosan leszállították a gépet a megfelelő groznij kifutópályára. Leszállás után az utasok tapsolni kezdtek, és megkönnyebbülten sóhajtottak. Sokan hosszan vitatkoztak erről az esetről, megértve, mennyire fontos bízni a légitársaságok és személyzetük professzionalizmusában a legkockázatosabb helyzetekben.

Ennek se füle, se farka...
 
  • Tetszik
Reactions: Tcat and SirHiggins